Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » do jan 16, 2025 4:14 pm

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... rek-rensch

Die jongen ken ik niet, jullie wel? :confused.gif:

Lijkt me niet het type dat we zoeken.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 16, 2025 5:05 pm

Speler voor de overlap inderdaad.. raar.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 16, 2025 5:15 pm

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 16, 2025 5:35 pm

'Ajax kijkt naast Vagiannidis ook naar Regeer, Kumbedi en Mannini'
VI heeft goede bronnen binnen Ajax.

De T komt niet verder dan Veltman en Tete. Waarbij Tete er nog wel effe uit ligt met een blessure. Het gebruikelijke T-broddelwerk dus.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 16, 2025 5:43 pm

wimpey schreef:
do jan 16, 2025 5:35 pm

De T komt niet verder dan Veltman en Tete. Waarbij Tete er nog wel effe uit ligt met een blessure. Het gebruikelijke T-broddelwerk dus.
Kumbedi heeft al 50 wedstrijden voor Lyon gespeeld. Waarom zo een speler op ons lijstje staat is mij een raadsel.
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » do jan 16, 2025 6:04 pm

wimpey schreef:

Veltman en Tete zouden in de zomer komen. Maar Veltman is alweer 33 toch. Dus die is gewoon te oud.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2025 6:27 pm

Lionel schreef:
do jan 16, 2025 5:43 pm
wimpey schreef:

Kumbedi heeft al 50 wedstrijden voor Lyon gespeeld. Waarom zo een speler op ons lijstje staat is mij een raadsel.
Zit Lyon niet in geldnood?

Vagiannidis, Kumbedi en Mannini ken ik uiteraard niet. Als het andere types zijn overweegt men wellicht de rechterflank iets anders in te vullen? Of om dat in ieder geval als optie te hebben. Ik vraag me dan af hoe haalbaar dat is op korte termijn. De tweede seizoenshelft is alweer begonnen.

Regeer schat ik wel in als een fijne speler om in je selectie te hebben. Zijn vertrek destijds had voor mij niet gehoeven. Vooral omdat hij op verschillende posities uit de voeten kan. Of hij nu de ideale opvolger van Rensch is weet ik echter ook niet. Heb hem niet gezien bij Twente. Zou wel wat wrang zijn als je hem nu moet terugkopen. Ook al is dat via een clausule.

Voorlopig hoop ik er vooral op dat Rensch gewoon het seizoen volmaakt. Het is al lastig genoeg om tweede te worden zonder wijziging.

Veltman en Tete voor de zomer ben ik ook niet direct enthousiast over. 33 is niet persé meteen te oud maar je wil niet teveel jongens van dertig plus hebben.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2025 7:20 pm

zeux schreef:
do jan 16, 2025 1:22 pm
wimpey schreef:
do jan 16, 2025 12:36 pm
'Ajax lijkt komst van Moro te kunnen vergeten'
Ajax lijkt de komst van Raúl Moro uit het hoofd te kunnen zetten, zo schrijft Jornada Perfecta donderdagochtend. De Amsterdammers zouden niet aan de eisen van zijn huidige club Real Valladolid kunnen voldoen en stappen daarom uit de onderhandelingen. Celtic, de andere club die een bod op de buitenspeler zou overwegen, lijkt nu de beste papieren te hebben om Moro aan zich te binden. Alex Kroes lijkt namens Ajax zijn focus te moeten verleggen in de zoektocht naar een nieuwe buitenspeler.
Als verwacht. Kroes komt straks gewoon met Forbs aankakken. Daar is Farioli lekker mee. Deze selectie schreeuwt om nieuw elan. Als je straks CL wilt spelen tenminste.
De vraag is nu: heeft Kroes dit slecht uitonderhandeld of vraagt Vallodolid simpelweg te veel. We weten dat Ajax niet tot het uiterste kan gaan. Als Valladolid voorbij dat uiterste wil gaan, kan Kroes daar ook niet veel aan verhelpen.
Valladolid wil natuurlijk de best mogelijke deal. Als daar de indruk ontstaat dat andere clubs verder willen gaan dan hebben ze dus geen haast.

Dat kun je voorkomen maar dan moet je dus gewoon de vraagprijs op tafel leggen. Dat lijkt me doorgaans geen handige strategie. Was de speler dan onhaalbaar? Dat is maar de vraag. Voorlopig is hij ook nog niet verkocht aan bijvoorbeeld Celtic. Misschien blijkt hij straks toch haalbaar.

Deze categorie speler en de genoemde bedragen lijken me niet in de categorie per definitie onhaalbaar te vallen. Kijk, als je inzet op een speler van 20 miljoen of meer dan weet je dat het niet lukt. Maar daar komen we niet in de buurt.

Er was onlangs ook sprake van een Algerijn. Wellicht komen ze daar weer terug? De kunst is dat je er precies op het goede moment bij bent. Maar dat is ook het moment dat het lastiger inschatten is. Als je niet uitkijkt zit je ineens met een speler als Tobias Sana.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do jan 16, 2025 8:26 pm

Marillion schreef:
zeux schreef:
do jan 16, 2025 1:22 pm
wimpey schreef:
do jan 16, 2025 12:36 pm
Als verwacht. Kroes komt straks gewoon met Forbs aankakken. Daar is Farioli lekker mee. Deze selectie schreeuwt om nieuw elan. Als je straks CL wilt spelen tenminste.
De vraag is nu: heeft Kroes dit slecht uitonderhandeld of vraagt Vallodolid simpelweg te veel. We weten dat Ajax niet tot het uiterste kan gaan. Als Valladolid voorbij dat uiterste wil gaan, kan Kroes daar ook niet veel aan verhelpen.
Valladolid wil natuurlijk de best mogelijke deal. Als daar de indruk ontstaat dat andere clubs verder willen gaan dan hebben ze dus geen haast.

Dat kun je voorkomen maar dan moet je dus gewoon de vraagprijs op tafel leggen. Dat lijkt me doorgaans geen handige strategie. Was de speler dan onhaalbaar? Dat is maar de vraag. Voorlopig is hij ook nog niet verkocht aan bijvoorbeeld Celtic. Misschien blijkt hij straks toch haalbaar.

Deze categorie speler en de genoemde bedragen lijken me niet in de categorie per definitie onhaalbaar te vallen. Kijk, als je inzet op een speler van 20 miljoen of meer dan weet je dat het niet lukt. Maar daar komen we niet in de buurt.

Er was onlangs ook sprake van een Algerijn. Wellicht komen ze daar weer terug? De kunst is dat je er precies op het goede moment bij bent. Maar dat is ook het moment dat het lastiger inschatten is. Als je niet uitkijkt zit je ineens met een speler als Tobias Sana.
Als Rensch vertrekt, waar het naar uitziet, dan zal eerst een nieuwe rechtsback gehaald moeten worden. Moro zal dan even moeten wachten denk ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2025 8:51 pm

Ik ben het er mee eens dat de prioriteit voor een goede opvolger van Rensch hoger ligt. Maar ik zou Rensch alleen verkopen als de indruk bestaat dat we voor die transfer meer ontvangen dan dat we aan een geschikte vervanger gaan uitgeven zodat het per saldo in ieder geval geen negatieve impact heeft op de mogelijkheid om te investeren in een buitenspeler.

Het is lastig spelen met onze huidige set kaarten. Hopelijk gaat dit geen negatieve impact hebben op de komende wedstrijden maar ik ben er wat bang voor. De balans tussen goed en slecht is bij Ajax dun. We kunnen weinig hebben als het gaat over het vervangen van basisspelers.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do jan 16, 2025 8:59 pm

Marillion schreef:Ik ben het er mee eens dat de prioriteit voor een goede opvolger van Rensch hoger ligt. Maar ik zou Rensch alleen verkopen als de indruk bestaat dat we voor die transfer meer ontvangen dan dat we aan een geschikte vervanger gaan uitgeven zodat het per saldo in ieder geval geen negatieve impact heeft op de mogelijkheid om te investeren in een buitenspeler.

Het is lastig spelen met onze huidige set kaarten. Hopelijk gaat dit geen negatieve impact hebben op de komende wedstrijden maar ik ben er wat bang voor. De balans tussen goed en slecht is bij Ajax dun. We kunnen weinig hebben als het gaat over het vervangen van basisspelers.
Ja ben ik met je eens. Maar als ik de berichten zo lees dan staat zijn vertrek wel vast.
Dit helpt idd niet voor komende zondag.

zeux

Bericht door zeux » do jan 16, 2025 9:03 pm

Trab schreef:
do jan 16, 2025 8:59 pm
Marillion schreef:Ik ben het er mee eens dat de prioriteit voor een goede opvolger van Rensch hoger ligt. Maar ik zou Rensch alleen verkopen als de indruk bestaat dat we voor die transfer meer ontvangen dan dat we aan een geschikte vervanger gaan uitgeven zodat het per saldo in ieder geval geen negatieve impact heeft op de mogelijkheid om te investeren in een buitenspeler.

Ja ben ik met je eens. Maar als ik de berichten zo lees dan staat zijn vertrek wel vast.
Dit helpt idd niet voor komende zondag.
Als hij weg wil, wil hij weg. En dan kun je hem dwingen nog een half jaartje te blijven (en dan loopt hij in de zomer gratis weg), maar de vraag is hoe gemotiveerd hij nog zou zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2025 9:09 pm

Dat is uiteraard een factor. Maar mijn inschatting zo van buitenaf is dat dit wel uit te leggen is en dat een speler daar redelijkerwijs mee zou moeten kunnen leven. Hij is immers komende zomer transfervrij en dan kan hij teken waar hij wil. Inclusief AS Roma en een zak tekengeld.

Het is ook uit te leggen dat je als club ook met een belang zit, namelijk het behalen van die belangrijke CL plaats. En hij is basisspeler.

Maar het ziet er naar uit dat hij gaat inderdaad. Dat is inmiddels wel duidelijk.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2025 10:18 pm

Ik weet niet wat het waard is maar die jongen van VI geeft vandaag nog aan dat Moro wel graag naar Ajax komt en dat zijn komst nog wel degelijk een doel is voor Ajax. Verhalen dat het niet door zou gaan lijken dus nog voorbarig.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do jan 16, 2025 10:46 pm

Marillion schreef:
do jan 16, 2025 10:18 pm
Ik weet niet wat het waard is maar die jongen van VI geeft vandaag nog aan dat Moro wel graag naar Ajax komt en dat zijn komst nog wel degelijk een doel is voor Ajax. Verhalen dat het niet door zou gaan lijken dus nog voorbarig.
Ajax/Amsterdam lijkt me ook aantrekkelijker dan Celtic/Glasgow...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

roelf

Bericht door roelf » vr jan 17, 2025 3:38 am

Lionel schreef:

5

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 17, 2025 10:59 am

roelf schreef:
vr jan 17, 2025 3:38 am
Lionel schreef:

5
Dit jaar pas 5. Ik ken hem niet maar ik kan mij niet voorstellen dat zo een jongen dan hierheen komt, ook als Lyon in geldnood zou zitten.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 17, 2025 11:09 am

Van een OL-forum:
Kumbedi c'est un peu comme Malo Gusto, pas mal en phase offensive et inquiétant en phase défensive, avec en plus la capacité à faire des fautes...
Over belangstelling van Ajax voor deze speler kan ik niets vinden. Misschien wordt hij aangeboden? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Yopii op vr jan 17, 2025 1:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Trab » vr jan 17, 2025 12:07 pm

Yopii schreef:Van een OL-forum:

quote]Kumbedi c'est un peu comme Malo Gusto, pas mal en phase offensive et inquiétant en phase défensive, avec en plus la capacité à faire des fautes...

Faire des fautes? Maakt ie veel fouten? Laat maar zitten dan Afbeelding

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 17, 2025 11:05 pm

Moro mogelijk zijn sleutelbeen gebroken..

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 17, 2025 11:22 pm

Sneu voor die jongen (niet Kroes).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jan 17, 2025 11:29 pm

Haha, hoe is het mogelijk? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Zuidema

Bericht door Zuidema » za jan 18, 2025 3:09 am

Ook dat nog. Het zit niet mee. :smallgrin.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 18, 2025 8:30 am

Ben wel een beetje klaar met die zalvende woorden over Kroes en co. Na het vertrek van Bergwijn heb je maanden de tijd om een vervanger te regelen. Blijkbaar is er ook iets van geld, want anders kom je niet bij Moro uit. Vervolgens speel je dan half januari tegen AZ een belangrijk bekerduel en blijkt dat je linksbuiten de zwakste man van het veld is. Half weekje later speel je tegen Heerenveen uit en heb je dus in offensief opzicht nog steeds zo weinig opties en dat terwijl we volop mee doen om de prijzen. Als we dus nu na weken van dralen een linksbuiten kopen, dan hebben we er al een rondje EL, Eredivisie, beker op zitten. Ik vind dat wel getuigen van schokkend weinig handelingsvermogen hoor. Vooral ook omdat het week in week uit duidelijk wordt hoe weinig creatieve slagkracht we voorin hebben. En dan is de grap eigenlijk ook nog eens dat je je zwakste man van afgelopen half jaar wel met twee jaar verlengd. Dat is dan je enige wapenfeit. Nul wedstrijden van enig niveau. Is het nu dan wachten op een verlenging voor Rasmussen en Banel?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 18, 2025 9:11 am

Niet te geloven. Hoe vaak breekt een voetballer nou zijn sleutelbeen?

Ik zou de transfer daar overigens niet per definitie voor stoppen. De ene breuk is de andere niet en met een beetje geluk is die jongen vrij snel weer inzetbaar. Je hebt het over een transfer met een contract voor naar verluid 4,5 jaar. In die periode gaat hij sowieso wel eens niet beschikbaar zijn. Dit is ook geen gevaarlijke blessure in de zin dat je het risico loopt dat iemand niet terug op niveau zou komen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie