Rednose schreef:Als je echt zo in het leven staat moet je toch eens langs de docter![]()

Moderator: mods
Rednose schreef:Als je echt zo in het leven staat moet je toch eens langs de docter![]()
Ja. Hij moet in een bepaald opzicht een hardliner zijn, en zijn eigen gang gaan. Je hebt er uiteraard gelijk in dat hij ook voetbalbenul moet hebben. Natúúrlijk moet hij een goede tacticus en didacticus zijn (ik wilde niet de indruk wekken dat dat niet telt). Maar die persoonlijkheid/autoriteit durf ik van even groot belang te noemen om bij Ajax-1 te slagen. Bij een kleinere, makkelijker club red je het misschien ook als je 'gewoon' een vakbekwame trainer bent. Bij Ajax heb je net even wat meer nodig, qua persoonlijkheid. Laten we het een 'x-factor' noemen.joey schreef:Als ik Ko goed begrijp, vindt hij dat een trainer een dominante persoonlijkheid moet hebben.
met je hele verhaal eens, maar niet met het laatste.Kowalczyk schreef:Nou, prima. Ik ben blij dat het hem gelukt is, en dat hij trainer van Ajax blijft,joey schreef:Als ik Ko goed begrijp, vindt hij dat een trainer een dominante persoonlijkheid moet hebben.
K.
Duidelijke Jol ..Jol: 'Sulejmani moet eens boos op zichzelf worden'
Miralem Sulejmani uitte woensdag forse kritiek op Martin Jol. Volgens de aanvaller zou de Ajax-trainer zijn carrière willen vernietigen. Jol is het daar echter niet mee eens.
'Sulejmani zou niet boos op mij moeten zijn, maar zou eens boos op zichzelf moeten worden', aldus Jol tegen NUsport. 'Een speler die zoveel geld gekost heeft zou ook eens de schuld bij zichzelf moeten zoeken. Wij doen er alles aan om hem te laten renderen.'
De reden waarom Sulejmani zo uitviel was het tegenhouden van een verhuur aan West Ham United. Toch sluit Jol niet uit dat de 21-jarige Serviër, die in de zomer van 2008 voor ruim zestien miljoen euro overkwam van SC Heerenveen, alsnog vertrekt. 'We gaan hierover nog met hem praten. Of hij blijft? Wie weet...'
Jol maakte donderdag bekend dat hij Ajax trouw blijft. De trainer kon zijn loopbaan in de Premier League vervolgen bij Fulham, maar blijft in Amsterdam. 'Ik ben hier vorige zomer naartoe gekomen om succesvol te zijn, een goed elftal te bouwen en plezier te hebben. En die drie zaken zijn voor mij ook voor komend seizoen van belang.'
.. De Zeeuw vind het in ieder geval een goede zaak .. en zo te horen ook bij de rest van de spelers .. en dat is eigenlijk het enige wat telt ..De Zeeuw: 'Dat Jol nu blijft is erg belangrijk voor ons'
Het aanblijven van Martin Jol als trainer van Ajax zorgde voor blije gezichten in Amsterdam. Ook de weer bij de selectie aangesloten Demy de Zeeuw is tevreden over de uitkomst.
'Ergens had ik het wel verwacht en ook gehoopt dat hij zou blijven', aldus De Zeeuw op de website van Ajax. 'Hij wilde de afgelopen periode natuurlijk wat duidelijk maken, zodat we zo sterk mogelijk aan de competitie kunnen beginnen. Dat hij nu blijft is erg belangrijk voor ons.'
De Zeeuw hervatte donderdag de groepstraining en kan vrijdag zijn rentree maken voor Ajax, wanneer de Amsterdammers oefenen tegen de winnaar van de Engelse dubbel. 'Ik heb de hele training meegedaan en ben fit om tegen Chelsea te spelen. Of ik speel, is uiteraard aan de trainer.'
De middenvelder keek nog even terug op het WK. Wat was hem het meest bijgebleven? 'Toch wel die trap', refereerde hij aan de schop die hij tijdens de halve finale tegen Uruguay tegen zijn kaak kreeg. 'Ik heb nu nog allemaal ijzerwerk in mijn mond. Af en toe levert dat ontstekingen aan mijn tandvlees op. Het is even lastig, maar ik ben gelukkig wel fit om te spelen.'
'Verder was het WK een heel mooie ervaring, maar toch ook een teleurstelling. Ik ben sportman, dus ik wil altijd winnen en het hoogste bereiken. Dat is net niet gelukt. Al is het natuurlijk schitterend dat we met het Nederlands elftal de WK-finale hebben gehaald.'
Hier begrijp ik dus niets van. Woensdag is PAOK, en vergelijk de situatie nu met een week geleden. er is werkelijk niets verandert, behalve dat Jol zelf een probleem veroorzaakt heeft.Hij wilde de afgelopen periode natuurlijk wat duidelijk maken, zodat we zo sterk mogelijk aan de competitie kunnen beginnen"
Het is de vraag of Jol Ajax op de hoogte stelde van het feit dat hij met Fulham ging praten.joey schreef: VDB is er óók eentje:
Dat kan hij toch niet menen? Zijn trainer is rond met een andere club en dat noemt hij 'respectvol aanhoren'? Ik vind het allemaal op zijn zachtst gezegd héél apart.Wij vinden dat Martin niets te verwijten valt, hij is respectvol geweest om de delegatie van Fulham aan te horen."
Had 'ie dat dan moeten zeggen?joey schreef: VDB is er óók eentje: [...] zijn trainer is rond met een andere club en dat noemt hij 'respectvol aanhoren'? Ik vind het allemaal op zijn zachtst gezegd héél apart.
Waarom maak je je er eigenlijk zo druk om?joey schreef:Moet het wel geloofwaardig zijn. En dat is het niet. Want het klopt gewoon niet.
Ik ben het ook niet met je eens. Je kunt beter niets zeggen dan liegen. Liegen is een heel slechte vorm van damage control.
TelegraafEigen Kijk: Een weekje Ajax
AMSTERDAM - Even een open deur in trappen: bedrijfsmatig is er bij de Nederlandse profclubs het één en ander mis. Men neme een weekje Ajax. Tijdens een cruciale fase van het seizoen schittert de leiding door afwezigheid. Directeur Rik van den Boog viert vakantie, terwijl een transfer (Van der Wiel & Bayern) moet worden afgerond en er aan de trainer (Jol & Fulham) wordt getrokken.
Maar moet je dit Van den Boog kwalijk nemen? De Amsterdammer appelleert met zijn actie simpelweg aan een afspraak die hij met de Raad van Commissarissen heeft gemaakt. Van den Boog heeft namelijk vast laten leggen dat hij 32 uur per week hoeft te werken. Ajax is dus akkoord gegaan met een deeltijdbaan.
Dit had onder meer tot gevolg, dat Van den Boog representatief (vergaderingen KNVB, Eredivisie NV en sommige uitwedstrijden) veren liet omdat hij aan zijn 32 uur zat. Daarom nam hij middagen vrij en zijn vakantiedagen op. Zoals de afgelopen week. Alleen valt dat Van den Boog niet te verwijten, maar de mensen die hem hebben aangesteld.
Intussen werd er het afgelopen seizoen 86 miljoen euro uitgegeven. Omdat de begroting 65 miljoen was, prijkte er een tekort van 21 miljoen op de balans. Met als molensteen de salarispost van 48 miljoen. Grootverdiener is overigens Martin Jol met een basissalaris van 2.8 miljoen euro. Via premies kunnen de inkomsten zelfs oplopen tot 4 miljoen euro. Voor Nederlandse begrippen een extreem hoog bedrag. Maar moet je dit Jol kwalijk nemen? De Scheveninger maakte vorig jaar handig gebruik van de tijdnood waarin Ajax verkeerde en het ontberen van kennis van de internationale en nationale verhoudingen, waardoor de club de duurste trainer in huis haalde die ooit in de eredivisie werkzaam is geweest.
Verder zat er in het contract een opvallende clausule: voor beide partijen gold een fikse afkoopsom (volgens ingewijden 5 miljoen euro) indien of Ajax of Jol zou besluiten het contract voortijdig te beëindigen. Nog opvallender was dat beide partijen enkele maanden geleden deze regel uit de verbintenis hebben geschrapt, wat op twee zaken zou kunnen duiden: Ajax wilde een lagere drempel om van Jol af te komen en andersom gold voor de coach hetzelfde.
Deze indicatie van een verkoelde relatie werd de afgelopen week versterkt door de flirt tussen Jol en Fulham, die vooral afketste omdat de trainer een extra afspraak over het hoofd had gezien waarin stond omschreven dat hij alleen bij Ajax kon vertrekken als hij dit vóór het seizoen zou aangeven.
Had Jol toch willen doorzetten richting Fulham, dan zou Ajax hem voor de rechter slepen. Omdat de coach daar weinig trek in had, besloot hij alsnog in Amsterdam te blijven. Maar wie gisteren zijn interview voor het Engelse Sky Sports zag, had weinig fantasie nodig om te concluderen dat Jol er redelijk de smoor in had. Kortom, het seizoen moet nog beginnen en Ajax heeft te maken met een coach die vindt dat de clubleiding 'het niveau' niet aankan en een clubleiding die niet weet hoe ze deze sterke persoonlijkheid partij moet bieden. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Helemaal eens met Ko.Kowalczyk schreef:Had 'ie dat dan moeten zeggen?joey schreef: VDB is er óók eentje: [...] zijn trainer is rond met een andere club en dat noemt hij 'respectvol aanhoren'? Ik vind het allemaal op zijn zachtst gezegd héél apart.
Ik zou hetzelfde hebben gezegd, hoor. Damage control en crisisbeheersing gaan boven de waarheid. Wat tegen de media gezegd wordt, zal mij persoonlijk een zorg zijn. Ajax is de media niet verschuldigd het achterste van zijn tong te laten zien. Als het beter is om iets onwaars te zeggen, dan zeg je dat.
Ik zou hetzelfde hebben gezegd, bij gebrek aan iets beters.
K.
Jij hebt je kostelijk vermaakt, wij hebben ons dagenlang op zitten vreten van de stress!Neefkens schreef:Helemaal eens met Ko.Kowalczyk schreef:Had 'ie dat dan moeten zeggen?joey schreef: VDB is er óók eentje: [...] zijn trainer is rond met een andere club en dat noemt hij 'respectvol aanhoren'? Ik vind het allemaal op zijn zachtst gezegd héél apart.
Ik zou hetzelfde hebben gezegd, hoor. Damage control en crisisbeheersing gaan boven de waarheid. Wat tegen de media gezegd wordt, zal mij persoonlijk een zorg zijn. Ajax is de media niet verschuldigd het achterste van zijn tong te laten zien. Als het beter is om iets onwaars te zeggen, dan zeg je dat.
Ik zou hetzelfde hebben gezegd, bij gebrek aan iets beters.
K.
Wat hebben jullie er een topic van gemaakt zeg, terwijl ik idd in het hoge Noorden zat. Jol zet AJAX onder druk om eens wat te gaan doen op de transfermarkt en het is hem nog gelukt ook. Verder een hoop gezoek naar gedoe, veel geruchten, nog meer kenners en ingewijden dan ooit tevoren. Ik heb me kostelijk vermaakt, dank allen.