Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
- martijn401
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Eens met Ko. Overigens vind ik niet dat je Jol mag verwijten te veel macht te pakken als het toch wel duidelijk is dat de organisatie van Ajax op allerlei fronten te kort schiet.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Nou, dat hoop ik anders wel, hoor.999 schreef:Tis voor jullie niet te hopen als zodadelijk blijkt dat het allemaal wassen neus blijkt te zijn ..
Als Jol blijft, blijf ik ook, en ik heb overal (hier, op Twitter, etc.) steeds gezegd: áls Jol weggaat en Blind wordt aangesteld. Die disclaimer ben ik op een gegeven moment maar weg gaan laten, maar hij geldt wel degelijk. Ik hoop dat het allemaal niet doorgaat.
Maar ik denk van wel, helaas. Alles wijst in die richting.
Maar goed, dan krijg je dit over een paar jaar, want Ajax heeft bij de komst van Jol al bepaald dat Danny Blind zijn opvolger wordt. Volkomen belachelijk en amateuristisch, natuurlijk. Alsof je niet altijd de mogelijkheid open moet houden om een Grote Man te halen als je die krijgen kunt. Deze toezegging aan Blind is typisch zo'n old boys' network-toezegging die ik totaal niet meer van deze tijd vind. Het is wandelgangenhandjeklap van het type "effe geduld, ouwe reus, jouw tijd komt nog wel."
We gaan de stap terug (van Jol naar Blind) dus sowieso maken, vroeg of laat, alleen had ik gehoopt dat het na een landstitel en een knappe Europese campagne zou zijn, en niet na één aanloopjaartje met Jol. Dan had ik dat wel kunnen trekken.
K.
Still alive...
Een 'voordeel' daarbij heb je, als Jol gaat, zullen waarschijnlijk ook de inetrnationals gaan. Geen idee wie binnen Ajax dan gaat zorgen voor kwalitatief goede opvolgers. Als die er niet komen, is Blind (of wie dan ook) natuurlijk kansloos.
I think I lost my fucking headache
- Kowalczyk
- Contacteer:
Waar je vandaan haalt dat ik dat een 'voordeel' zou vinden, is me een raadsel, maar goed.LucaS schreef:Een 'voordeel' daarbij heb je, als Jol gaat, zullen waarschijnlijk ook de inetrnationals gaan. Geen idee wie binnen Ajax dan gaat zorgen voor kwalitatief goede opvolgers. Als die er niet komen, is Blind (of wie dan ook) natuurlijk kansloos.
Los van de insinuatie heb je wel een punt, natuurlijk: Danny Blind gaat nu voor de tweede keer op uitermate verrot moment instappen als hoofdtrainer. Ga er maar aan staan. Eerst nam hij een zinkend schip van Ronald Koeman over, nu van Martin Jol. In beide situaties was het zelfs maar de vraag geweest of een bewezen toptrainer, een veldheer c.q. boss van kaliber, het tij had kunnen keren. Laat staan Danny Blind, die als hoofdtrainer een onbeschreven blad was en er als technisch beleidsmaker (laten we zeggen) nog niet aan toe was gekomen om een echt sterke indruk te maken.
Ik vraag me ook af of hij er wel zin in heeft. Hij is ook niet gek. Hij ziet ook wel dat het op deze manier een ramp wordt. Doet hij het uit clubliefde of verantwoordelijkheidsgevoel? Misschien wel: hij bezit beide deugden, en dat staat hem te prijzen. Of is hij zo van zichzelf overtuigd dat hij oprecht meent dat hij kan triomferen? Dan klopt zijn analyse niet.
Ik verwijt Blind in elk geval beslist niet dat hij de baan pakt. Hij heeft erop gewacht, het is hem beloofd, Ajax is zijn club.
Het is een keuze waar je als toporganisatie werkelijk niet mee aan kunt komen, naar mijn mening, om redenen die ik al eerder uiteen heb gezet. Maar Blind valt (uiteraard) niet te verwijten dat hij de aanstelling als opvolger van Martin Jol gaat accepteren. Integendeel.
K.
Still alive...
- Liberty
- Contacteer:
Ik niet. Als ik twee dingen uit zijn stukje mag aanhalen:martijn401 schreef:Eens met Ko.
Als hij dat zo heeft gezegd dan vind ik dat zeer zwak en een belediging richting zijn spelers. Zoals Lucas al heeft aangegeven is er tot nu toe slechts één basisspeler (Pantelic) vertrokken en zal een tweede (Van der Wiel) misschien binnenkort vertrekken. Voor de rest is de groep grotendeels hetzelfde. Het team dat dus maandenlang ongeslagen bleef en van een schier onmogelijke achterstand terugkwam tot op 1 punt van de titel.Ko schreef:Aan de andere kant... Hier heeft hij natuurlijk wel gelijk in: "Zoals het er nu uitziet, kunnen we niet om de prijzen spelen. Ik maak me al weken zorgen over de staat van de selectie."
Waarom zou die groep ineens zoveel slechter zijn? Omdat Pantelic is vertrokken? Of dat Van der Wiel gaat vertrekken? Ja, goede spelers, maar zeker niet onmisbaar. En als Van der Wiel vertrekt dan zal er ruimte zijn voor het aantrekken van zowel een spits als een rechtsback (en dan niet Stam natuurlijk). Er zitten genoeg groeimogelijkheden in dit team.
Ik zou ook graag zien dat Ajax meer zou investeren in dit team. Maar daar is gewoon geen geld meer voor. Jol had vorig jaar die ruimte wel en kijk eens wat daarvan gekomen is? Atouba, Ze Eduardo, Kerlon. Dat waren zijn aankopen. En dat zullen ze bij Ajax ook hebben gezien. En dan denkt een Van der Boog waarschijnlijk ook: 'waarom zou ik Martin de ruimte en het geld geven als we er dit voor terugkrijgen'. En dus gaat de hand voorlopig op de knip.Ko schreef:Ajax heeft hem binnengehaald met allerlei beloften: ruimte om te investeren, langlopende contracten voor de beter spelers, intentie om een succesvolle groep bij elkaar te houden, mogelijkheid om te 'bouwen'. Ajax zou nu écht gaan kiezen voor 'het kapitaal op het veld'. En dus dacht Jol: dáár moet ik die Nederlandse landstitel gaan pakken. Ajax terugbrengen naar de nationale top; mooie uitdaging.
Vertrouwen om geld uit te kunnen geven moet je verdienen. En dan heeft Jol nog niet echt gedaan.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar feit is dat hij nu die macht wel heeft. En met die macht komt toch ook wel een stuk verantwoordelijkheid.martijn401 schreef:Overigens vind ik niet dat je Jol mag verwijten te veel macht te pakken als het toch wel duidelijk is dat de organisatie van Ajax op allerlei fronten te kort schiet.
Laatst gewijzigd door Liberty op ma jul 19, 2010 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.
De NOS meldt nu ook dat Jol in gesprek is met Ajax over een vertrek naar Fulham ...
Tja, dat geloof ik wel. Het gaat om de uitkomst.
Face your fears and live your dreams, No Fear
LucaS schreef:Een 'voordeel' daarbij heb je, als Jol gaat, zullen waarschijnlijk ook de inetrnationals gaan. Geen idee wie binnen Ajax dan gaat zorgen voor kwalitatief goede opvolgers
Blind natuurlijk. En dan weet je het wel. Zo goed zullen die opvolgers dan niet zijn.
Het is het gisteren door mij geschilderde horrorscenario.
En nu blijkt dus dat het wel degelijk van belang is om een TD te hebben. In het machtsvacuüm dat volgt kunnen onbevoegden zich met het aankoopbeleid gaan bemoeien. En straks een hoop geld verspillen, mocht dat binnenkomen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik heb stille hoop dat Ajax inmiddels met Co of Hiddink heeft gesproken...tegen beter weten in.
Dat kun je echt wel vergeten. Beide zitten met een dik contract in het buitenland. En bij Ajax is uitgerekend geld het probleem.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 10/11
Waarom zou Hiddink in vredesnaam met Ajax gaan praten? Die man heeft net een miljoenencontract getekend bij Turkije. Dan is de komst van Johan Cruijff als coach nog geloofwaardiger.De Dominee schreef:Ik heb stille hoop dat Ajax inmiddels met Co of Hiddink heeft gesproken...tegen beter weten in.
On-topic: Ik vind dat iedereen hier wel heel makkelijk aan de onvoorstelbare onbeschoftheid van Jol een week voor de CL doodleuk te vertrekken voorbij gaat. Dat kun je écht niet maken als een club je de volledige technische macht heeft gegeven. Dat is zó ontzettend laag.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Oke ajax moet dus eigenlijk eerst verkopen, voordat men kan kopen.. Echter rondom onze 3 spelers is het nu alweer enige tijd stil, zet je toch aan het denken.
Echter Ajax moet zich het volgende afvragen.. Gaan we investeren Ja/Nee.
doen we dat niet dan zullen we waarschijnlijk onze Trainer kwijt raken met alle gevolgen van dien. Daarnaast staat de voorronde cl op het spel.. Wat kost het Ajax als deze wederom wordt misgelopen. Laat ik duidelijk zijn het is geen garantie als Jol blijft. Echter wat ik begrepen heb zijn er div. spelers die het heel erg naar hun zin hebben onder Jol.
dus neemt Ajax een verantwoorde poging om de selectie te versterken met een "9" en een goeie buitenspeler en daarmee verhoog je de kans op deelname CL of zegt Ajax "nee" eerst verkopen.. Dat verkopen zal dus op zeker inhouden geen deelname c.l. een spelersgroep welke gaat morren en een vertrekkende coach.
die verkopen kunnen zelfs nog gaan plaatsvinden na de voorronde C.L.
Echter Ajax moet zich het volgende afvragen.. Gaan we investeren Ja/Nee.
doen we dat niet dan zullen we waarschijnlijk onze Trainer kwijt raken met alle gevolgen van dien. Daarnaast staat de voorronde cl op het spel.. Wat kost het Ajax als deze wederom wordt misgelopen. Laat ik duidelijk zijn het is geen garantie als Jol blijft. Echter wat ik begrepen heb zijn er div. spelers die het heel erg naar hun zin hebben onder Jol.
dus neemt Ajax een verantwoorde poging om de selectie te versterken met een "9" en een goeie buitenspeler en daarmee verhoog je de kans op deelname CL of zegt Ajax "nee" eerst verkopen.. Dat verkopen zal dus op zeker inhouden geen deelname c.l. een spelersgroep welke gaat morren en een vertrekkende coach.
die verkopen kunnen zelfs nog gaan plaatsvinden na de voorronde C.L.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Fullham moet natuurlijk voor het hele circus van Jol een behoorlijk bedrag aftikken. Genoeg om het contract van Co Adriaanse af te kopen, waarschijnlijk niet.Marillion schreef:Dat kun je echt wel vergeten. Beide zitten met een dik contract in het buitenland. En bij Ajax is uitgerekend geld het probleem.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ik ben een Co Adriaanse-bewonderaar, maar op dit moment zou ik hem niet zo'n heel goede keus vinden, hoor. Co is niet onomstreden. Je moet nu geen trainer halen die vanaf dag één al voor interne tweespalt zorgt. Bovendien: Co is een bouwer. Hij heeft tijd nodig. Wat Ajax nodig heeft is iemand die het zo over kan nemen en meteen het beste uit zijn mensen kan halen.De Dominee schreef:Ik heb stille hoop dat Ajax inmiddels met Co of Hiddink heeft gesproken...tegen beter weten in.
Ik denk ook dat Co niet wil, los daarvan. Hij aarzelt sowieso al wanneer hij de naam 'Ajax' hoort. En ik denk dat hij in deze turbulente situatie al helemaal weinig voelt voor instappen.
Een type Hiddink dus, dat zou natuurlijk geweldig zijn: een boss, een people's manager die van de ene minuut op de andere rust brengt en meer uit een groep mensen kan halen. Beenhakker was ook zo iemand, in zijn goede jaren (die nu voorbij zijn).
Maar inderdaad: hopen op Hiddink heeft weinig zin, vrees ik.
K.
Still alive...
-
Ik mis bij Blind toch z'n realiteitszin. Overal waar hij gewerkt heeft, is het niet bepaald van een leien dakje gegaan. Hij zou degene moeten zijn die het proces moet tegenhouden om op zo'n manier trainer te worden. Maar goed, Blind's ego is gigantisch groot, helemaal nadat hij is toegezongen door de hele Arena terwijl Ajax een rampjaar draaide. We lijken steeds meer op Feyenoord.Kowalczyk schreef:LucaS schreef:Een 'voordeel' daarbij heb je, als Jol gaat, zullen waarschijnlijk ook de inetrnationals gaan. Geen idee wie binnen Ajax dan gaat zorgen voor kwalitatief goede opvolgers. Als die er niet komen, is Blind (of wie dan ook) natuurlijk kansloos.
Ik verwijt Blind in elk geval beslist niet dat hij de baan pakt. Hij heeft erop gewacht, het is hem beloofd, Ajax is zijn club.
Het is een keuze waar je als toporganisatie werkelijk niet mee aan kunt komen, naar mijn mening, om redenen die ik al eerder uiteen heb gezet. Maar Blind valt (uiteraard) niet te verwijten dat hij de aanstelling als opvolger van Martin Jol gaat accepteren. Integendeel.
K.
Whitey on the moon.
Hij kan zich wel rehabiliteren van z'n eerder job bij Ajax. Jol heeft een basis gelegd, daarop kan Co verder bouwen. Ik denk dat Co niet bij voorbaat 'nee' zegt, gezien z'n uitspraken in de media over hoe hij tegenover Ajax staat.Kowalczyk schreef:Ik denk ook dat Co niet wil, los daarvan. Hij aarzelt sowieso al wanneer hij de naam 'Ajax' hoort. En ik denk dat hij in deze turbulente situatie al helemaal weinig voelt voor instappen.
Toch zou het niet verstandig zijn. Zoals Ko aangeeft lijkt het mij geen verstandig plan om een 'omstreden figuur' aan te stellen wanneer Jol zou vertrekken. Je hebt dan iemand nodig die boven de partijen staat en die niet gelijk de club weer in twee kampen zou verdelen.
Nil volentibus arduum
Dit zal Ajax wel gelekt hebben.Zlatan Son of God schreef:NusportEl Hamdaoui in beeld bij Ajax
Uitgegeven: 19 juli 2010 12:10
Laatst gewijzigd: 19 juli 2010 12:12
AMSTERDAM - Mounir El Hamdaoui staat hoog genoteerd op de verlanglijst van Ajax. De aanvaller van AZ is de topkandidaat om de aanval te versterken, mits de Amsterdamse club door transfers financieel meer slagkracht krijgt.
© ProShotsMocht Gregory van der Wiel voor (in totaal) twintig miljoen euro naar Bayern München vertrekken dan heeft Ajax een bedrag van rond de vijf miljoen euro beschikbaar voor aankopen.
Trainer Martin Jol wil in dat geval echter drie a vier spelers aantrekken: een spits, een rechtsbuiten en een rechtsback.
Vertrekt Luis Suarez of Maarten Stekelenburg dan komt er veel meer budget vrij voor aankopen. Eén en ander is ook afhankelijk van het aanblijven van Martin Jol.
Jol
De trainer wordt begeerd door Fulham. Jol is degene die El Hamdaoui heeft warmgemaakt voor een eventuele overstap naar Amsterdam en een voorname reden dat Suarez bij Ajax wil blijven
Wat ik me wel afvraag is hoeveel moeite AJAX zodadelijk werkelijk doet om basisspelers te behouden/ vervangers binnen te halen of dat men alleen maar aan een ( weer ) dikke bankrekening denkt.
Blij met de punten ...
Ik wilde natuurlijk niet suggereren dat jij op een slecht jaar van Ajax hoop, Ko. Ik drukte me onhandig uit.
Ik vind overigens wel dat Jol enigszins gelijk heeft. Ajax moet saneren, zeker, maar het eigen vermogen en de waarde van de spelers zijn nog wel zodanig dat dat ook best over twee jaar uitgesmeerd kan worden. Er is deze zomer enorm bezuinigd op salarissen (zo'n 7 miljoen schat ik), na dit seizoen kan een volgende bezuinigingsslag geslagen worden. Ajax moet nu een midvoor kopen en de rest zien te behouden. Dan heeft Jol helemaal niets te klagen.
Ik vind overigens wel dat Jol enigszins gelijk heeft. Ajax moet saneren, zeker, maar het eigen vermogen en de waarde van de spelers zijn nog wel zodanig dat dat ook best over twee jaar uitgesmeerd kan worden. Er is deze zomer enorm bezuinigd op salarissen (zo'n 7 miljoen schat ik), na dit seizoen kan een volgende bezuinigingsslag geslagen worden. Ajax moet nu een midvoor kopen en de rest zien te behouden. Dan heeft Jol helemaal niets te klagen.
I think I lost my fucking headache
Dergelijk gedrag werd HTC destijds zwáár aangerekend. Maar blijkbaar is de PR van Jol een stuk beter. En dan moet je rekenen dat AJax destijds nog een TD had.Scherrer schreef:Waarom zou Hiddink in vredesnaam met Ajax gaan praten? Die man heeft net een miljoenencontract getekend bij Turkije. Dan is de komst van Johan Cruijff als coach nog geloofwaardiger.De Dominee schreef:Ik heb stille hoop dat Ajax inmiddels met Co of Hiddink heeft gesproken...tegen beter weten in.
On-topic: Ik vind dat iedereen hier wel heel makkelijk aan de onvoorstelbare onbeschoftheid van Jol een week voor de CL doodleuk te vertrekken voorbij gaat. Dat kun je écht niet maken als een club je de volledige technische macht heeft gegeven. Dat is zó ontzettend laag.
Ik ben geneigd om te zeggen: zo gaan die dingen nu eenmaal in het voetbal. Het is geen wereld van verfijning en beschaving. Het is een harde wereld: ieder voor zich. Jol kent die wereld op zijn duimpje, hij loopt al zolang mee. Hij gaat niet zitten wachten tot hij in de stront raakt als hem elders een gespreid bedje wacht.
Zou Jol inderdaad een clausule in zijn contract hebben? Dan heeft Ajax het hem wel heel gemakkelijk gemaakt. In het vervolg maar niet meer doen dan.
Inderdaad, die spits moet er komen. Een rechtsback en een rechtsbuiten zijn wat mij betreft niet noodzakelijk. Vraag me af wat er gebeurt als Wiel vandaag of morgen verkocht wordt en Ajax Hamdaoui aan de selectie toevoegt (die is immers al rond met Ajax).LucaS schreef:Ik wilde natuurlijk niet suggereren dat jij op een slecht jaar van Ajax hoop, Ko. Ik drukte me onhandig uit.
Laatst gewijzigd door Michael_B op ma jul 19, 2010 12:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar Ajax heeft toch helemaal geen geld voor een transfersom? Lijkt me wel erg tricky om te gaan lenen om een spits te kunnen halen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Behalve dat er inderdaad nog niemand weg is, zijn er afgelopen jaar wel de nodige contracten verlengd: uit m'n hoofd in ieder geval Alderweireld, Anita, Eriksen, Suarez. Dat vergeet Jol waarschijnlijk ook voor het gemak. Eén van de grootste lafaards ooit bij Ajax als hij weg gaat.
Inderdaad. Dat moesten we maar niet meer doen.Bertje schreef:Maar Ajax heeft toch helemaal geen geld voor een transfersom? Lijkt me wel erg tricky om te gaan lenen om een spits te kunnen halen.
Ik neem aan dat VDB en Slop ook graag een sterk(er) team hebben. Dat het zo gaat als het gaat, wijst er voor mij op dat er echt geen geld is.