Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Marillion
Site Admin

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Marillion » ma jul 19, 2010 12:44 pm

Nog niet zo heel lang geleden waren de meeste mensen het er volgens mij wel over eens dat er eerst geld moest binnen komen uit transfers. Tot op heden hebben we alleen maar mensen transfervrij zien vertrekken of zijn contracten verbroken. Er is feitelijk nog niets binnengekomen. Ik vind het dan ook volkomen logisch dat Ajax eerst één of meerdere spelers wil verkopen voor we zelf de markt op gaan. Of zijn we de laatste jaarcijfers alweer vergeten?

Deze situatie is natuurlijk niet uit de lucht komen vallen. Jol wist ook wel hoe het er ongeveer voor stond toen hij binnenkwam. Bovendien heeft hij vorig seizoen wel degelijk geld uit mogen geven.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 19, 2010 12:45 pm

Bertje schreef:Maar Ajax heeft toch helemaal geen geld voor een transfersom? Lijkt me wel erg tricky om te gaan lenen om een spits te kunnen halen.

Tja, het is bij bedrijven helemaal niet zo ongewoon om geld te lenen bij een bank of institutionele belegger. Zeker niet als je nu even een voorschot neemt op grote bedragen die dit - en of volgend jaar gaan binnen komen voor Stekelenburg, vd Wiel en Suarez. Dan heb je het over ongeveer 60 miljoen.
I think I lost my fucking headache

martijn401

Bericht door martijn401 » ma jul 19, 2010 12:45 pm

Dat lijkt me ook. Met een 9 en een evt. vervanger voor v/d Wiel ,heeft Jol niets te klagen.

Even over wat Liberty hier boven zegt over de hand van aankopen van Jol. De enige transfer was de Zeeuw. Die rendeert. De overige spelers zijn transfervrij gehaald en gehuurd.
Atoube valt te verdedigen; er was geen goede linksback in de selectie.
Kerlon en Eduardo dienen vooral om in contact te blijven met een netwerk. Een netwerk wat in Jol's ogen zo belangrijk is voor een club als Ajax, waar de scouting al jaren prutswerk levert.
Al met al vind ik dat Jol weinig te verwijten valt. Oke het is waardeloos dat hij nu het bestuur het mes op te strot zet, maar vanuit zijn kant, wel het beste moment om wat te bewerkstelligen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 19, 2010 12:48 pm

LucaS schreef:Tja, het is bij bedrijven helemaal niet zo ongewoon om geld te lenen bij een bank of institutionele belegger. Zeker niet als je nu even een voorschot neemt op grote bedragen die dit - en of volgend jaar gaan binnen komen voor Stekelenburg, vd Wiel en Suarez. Dan heb je het over ongeveer 60 miljoen.
Dan moeten die bedragen wel komen. Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan. V/d Wiel is niet voor niets nog steeds niet weg. En als-ie wel gaat, dan kun je die spits altijd nog halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 19, 2010 12:48 pm

martijn401 schreef: Atouba valt te verdedigen; er was geen goede linksback in de selectie.
Dan hoef je nog geen clown in dienst te nemen. Kom op zeg. Z'n transfers zijn gewoon matig.

De Zeeuw is een leuke speler en Pantelic heeft het aardig gedaan. Maar Atouba is een grote flop, die brazilianen voegen 0,0 toe en Lodeiro bleken we twee weken na de transfer eigenlijk helemaal niet nodig te hebben. Als hij die laatste nou niet had gehaald hadden we dat geld misschien kunnen gebruiken om al wel een nieuwe spits te halen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 19, 2010 12:49 pm

Bertje schreef:
LucaS schreef:Tja, het is bij bedrijven helemaal niet zo ongewoon om geld te lenen bij een bank of institutionele belegger. Zeker niet als je nu even een voorschot neemt op grote bedragen die dit - en of volgend jaar gaan binnen komen voor Stekelenburg, vd Wiel en Suarez. Dan heb je het over ongeveer 60 miljoen.
Dan moeten die bedragen wel komen. Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan. V/d Wiel is niet voor niets nog steeds niet weg. En als-ie wel gaat, dan kun je die spits altijd nog halen.
De markt is er helemaal niet naar om te speculeren op inkomsten uit transfers. Ik moet nog zien welke club er bijvoorbeeld dik gaat betalen voor Suarez.
Nil volentibus arduum

T82

Bericht door T82 » ma jul 19, 2010 12:50 pm

martijn401 schreef:Atoube valt te verdedigen; er was geen goede linksback in de selectie.
Dus haal je een nog slechtere voor een veel te hoog salaris en tekengeld? Er was in heel Nederland niet één persoon die het halen van Atouba begreep.
martijn401 schreef:Kerlon en Eduardo dienen vooral om in contact te blijven met een netwerk. Een netwerk wat in Jol's ogen zo belangrijk is voor een club als Ajax, waar de scouting al jaren prutswerk levert.
Wat hebben we genoten van die jongens en het netwerk. Dat is hetzelfde netwerk waar Jol andere matige voetballers uit vist?

Overigens was Verhoeven niet transfervrij. Is ook gewoon drie ton.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 19, 2010 12:50 pm

martijn401 schreef:Atoube valt te verdedigen; er was geen goede linksback in de selectie.
Nee, het halen van een linksback valt te verdedigen. Atouba was echter een belachelijke keuze. Waardeloos en verdient veel.
Kerlon en Eduardo dienen vooral om in contact te blijven met een netwerk. Een netwerk wat in Jol's ogen zo belangrijk is voor een club als Ajax, waar de scouting al jaren prutswerk levert.
Er is weinig ruimte voor de scouting als de trainer iedere keer Kerlonnetjes mag halen.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 19, 2010 12:51 pm

Dus Ajax moet het seizoen met Suk of Bodul in de spits spelen?
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » ma jul 19, 2010 12:52 pm

LucaS schreef:Dus Ajax moet het seizoen met Suk of Bodul in de spits spelen?
:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :blush.gif:
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 19, 2010 12:53 pm

Waarvoor is Suk anders gehaald???
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 19, 2010 12:54 pm

Of Suarez. Of je speelt zonder echte spits. Doet Barcelona ook als Messi centraal staat.

En met niemand anders!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma jul 19, 2010 12:56 pm

martijn401 schreef:Even over wat Liberty hier boven zegt over de hand van aankopen van Jol. De enige transfer was de Zeeuw. Die rendeert. De overige spelers zijn transfervrij gehaald en gehuurd.
Atoube valt te verdedigen; er was geen goede linksback in de selectie.
Als ik het lijstje van Chris moet geloven dan is Atouba verre van gratis. Hij verdient geloof ik zo'n 1,5 miljoen euro per jaar en je hebt er niks aan. Atouba mag dan wel transfervrij zijn gekomen, een goedkope fout is hij natuurlijk niet.
En ja, er was behoefte aan een linksback. Maar kijk dan eens goed rond en kom met een goede oplossing. Een speler kan altijd falen, maar bij Atouba is natuurlijk wel iets meer dan falen geweest.

De twee andere spelers zijn helemaal nutteloos geweest. Als je het nodig hebt om nutteloze spelers te huren om zo een netwerk in stand te houden of uit te breiden dan vraag ik me af of dat netwerk dat wel waard is. Of huur dan spelers waar de club wel wat aan heeft. Kerlon en Ze Eduardo zullen vast niet de enige twee spelers in dat netwerk zijn geweest.
Al met al vind ik dat Jol weinig te verwijten valt. Oke het is waardeloos dat hij nu het bestuur het mes op te strot zet, maar vanuit zijn kant, wel het beste moment om wat te bewerkstelligen.
Maar op deze manier weet hij ook dat als er maar wat misgaat, hij zijn spullen kan pakken. Want in de bestuurskamer vergeten ze dit echt niet. Als Jol zijn zin krijgt moet hij wel succes hebben, en ook meteen succes hebben. Anders is het nog voor de winterstop over voor hem.
Tijd voor iets nieuws.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma jul 19, 2010 12:58 pm

Onderhandelingen Jol en Fulham in volle gang

Spannende uren voor Ajax-fans: de onderhandelingen tussen trainer Martin Jol en het Engelse Fulham zijn maandag in volle gang.

Jols zaakwaarnemer Mino Raiola wil tegen AT5 niets zeggen over de zaak. Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis volstaat op zijn beurt met de verklaring dat het voor Ajax het beste is als er zo snel mogelijk duidelijkheid komt over de toekomst van Jol.

Jol is vanochtend teruggekomen uit Portugal, waar Ajax een oefenduel verloor van FC Porto. Aan het begin van de middag vertrokken Jols broer Cock en zaakwaarnemer Raiola bij de ArenA naar een onbekende onderhandelingslocatie.

De kans dat er voor 17.00 uur uitsluitsel komt over een vertrek van Jol naar Engeland is klein. Als beursgenoteerd bedrijf zal Ajax met dergelijk nieuws willen wachten tot na het sluiten van de beurs, om de koers van het aandeel niet negatief te beïnvloeden.
Bron: AT5.nl

martijn401

Bericht door martijn401 » ma jul 19, 2010 1:07 pm

Lodeiro had ie inderdaad niet moeten halen, zelfs niet om Suarez te paaien.
Atouba was een clown in die 1,5 wedstrijd die hij gespeeld heeft. Maar wie zegt me dat hij als hij fit was gebleven hij niet best een degelijke back was gebleken? Oke hij kost 1,5 miljoen per jaar ( als dat waar is, meen ook wel eens gelezen te hebben dat hij een prestatie contract had). En als er überhaupt een te vinden was , een back kopen zou ongetwijfeld meer gekost hebben.

Verhoeven was ik even vergeten ja. Het is maar 3 ton , maar toch zonde geld.
Jol heeft geen goede reputatie wat betreft aankopen, maar gemiddeld genomen vind het gezien de situatie waarin hij binnenkwam bij Ajax, het nog wel meevallen.
Ik kan verder niet beoordelen hoe goed of slecht die netwerken zijn. Persoonlijk zie ik er ook het heil niet zo van in. Maar het alternatief ; een goede scouting / schaduwlijst was er dus blijkbaar ook niet. Jol lijkt me iemand van aanpakken.
Op vele fronten heeft het zo het zich laat aanzien wel vruchten af geworpen. En ik zie hem graag blijven.
De kans dat we succes halen met Jol lijkt me groter als zonder. Dat zouden ze zich in de bestuurskamer ook moeten realiseren.

T82

Bericht door T82 » ma jul 19, 2010 1:14 pm

martijn401 schreef:Maar wie zegt me dat hij als hij fit was gebleven hij niet best een degelijke back was gebleken?
'Als' telt niet bij een speler die het jaar daarvoor al amper fit is geweest.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jul 19, 2010 1:18 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:
De Dominee schreef:Ik heb stille hoop dat Ajax inmiddels met Co of Hiddink heeft gesproken...tegen beter weten in.
Waarom zou Hiddink in vredesnaam met Ajax gaan praten? Die man heeft net een miljoenencontract getekend bij Turkije. Dan is de komst van Johan Cruijff als coach nog geloofwaardiger.

On-topic: Ik vind dat iedereen hier wel heel makkelijk aan de onvoorstelbare onbeschoftheid van Jol een week voor de CL doodleuk te vertrekken voorbij gaat. Dat kun je écht niet maken als een club je de volledige technische macht heeft gegeven. Dat is zó ontzettend laag.
Dergelijk gedrag werd HTC destijds zwáár aangerekend. Maar blijkbaar is de PR van Jol een stuk beter. En dan moet je rekenen dat AJax destijds nog een TD had.

Ik ben geneigd om te zeggen: zo gaan die dingen nu eenmaal in het voetbal. Het is geen wereld van verfijning en beschaving. Het is een harde wereld: ieder voor zich. Jol kent die wereld op zijn duimpje, hij loopt al zolang mee. Hij gaat niet zitten wachten tot hij in de stront raakt als hem elders een gespreid bedje wacht.

Zou Jol inderdaad een clausule in zijn contract hebben? Dan heeft Ajax het hem wel heel gemakkelijk gemaakt. In het vervolg maar niet meer doen dan.
De PR van Ten Cate is inderdaad dramatisch slecht. Zelfs mijn moeder, die niets van voetbal weet, vindt het een enorme griezel en eist dat het geluid van de TV uitgaat wanneer hij op de buis is. :smallgrin.gif:

Ik vind het niet echt een geval van 'zo gaat dit in de voetbalwereld', want zoals de berichten nu zijn gaat Jol naar een kleinere club dan Ajax en gaat hij ook niet meer verdienen. Kortom, de redenen voor Jol's vertrek zijn niet de 'standaard' redenen van voetballers. De reden van vertrek lijkt een persoonlijke vete tussen Jol en de directie. Wel of niet investeren. Als je dat aangrijpt om een club waar jij in je ééntje alles voor het zeggen hebt een week voor de levensbelangrijke voorronde-CL te verlaten ben je een laag mens. Dat dóe je gewoon niet.

martijn401

Bericht door martijn401 » ma jul 19, 2010 1:21 pm

T82 schreef:
martijn401 schreef:Maar wie zegt me dat hij als hij fit was gebleven hij niet best een degelijke back was gebleken?
'Als' telt niet bij een speler die het jaar daarvoor al amper fit is geweest.
Goed , Atouba aanhalen om het beleid van Jol te verdedigen,was niet zo handig :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 19, 2010 1:32 pm

Scherrer schreef:De PR van Ten Cate is inderdaad dramatisch slecht. Zelfs mijn moeder, die niets van voetbal weet, vindt het een enorme griezel en eist dat het geluid van de TV uitgaat wanneer hij op de buis is. :smallgrin.gif:
En dat heeft niets met jouw lichaamstaal te maken? :666.gif:
Ten Cate dacht mee met Ajax en gunde Sneijder zijn transfer. Vervolgens haalde Ajax mede daardoor de CL niet en kreeg Ten Cate de Zwarte Piet. Jol zal denken: dat overkomt mij niet. Die wil garanties. Die heeft geen zin om met een geamputeerd elftal de VCL in te gaan. Deze situatie is gewoon heel tricky voor Jol, want het wordt hem niet vergeven als hij de CL niet haalt. Dan komt hij er bedekt met pek en veren uit.

Jol pakt het natuurlijk slim aan. Hij gebruikt de radiostilte van Ajax om alvast zijn lezing te geven. En die hakt erin bij de supporters. Tegen de tijd dat Ajax aan zet is, gelooft minimaal de helft van de supporters dat Ajax Jol genaaid heeft en dat Jol alleen afgehaakt is omdat Ajax geen ambities had.

Ik vind het niet echt een geval van 'zo gaat dit in de voetbalwereld', want zoals de berichten nu zijn gaat Jol naar een kleinere club dan Ajax en gaat hij ook niet meer verdienen. Kortom, de redenen voor Jol's vertrek zijn niet de 'standaard' redenen van voetballers. De reden van vertrek lijkt een persoonlijke vete tussen Jol en de directie. Wel of niet investeren. Als je dat aangrijpt om een club waar jij in je ééntje alles voor het zeggen hebt een week voor de levensbelangrijke voorronde-CL te verlaten ben je een laag mens. Dat dóe je gewoon niet.

Wie zegt dat hij niet meer gaat verdienen?
Natuurlijk is er een meningsverschil. Dat is overduidelijk. Maar Jol zorgt er heus wel voor dat hij vorstelijk betaald wordt bij Fulham. Al Fayed kan dat ook best betalen. Echt, over Jol hoef je je geen zorgen te maken. Die levert geen cent in, dat kan ik je verzekeren.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jul 19, 2010 1:35 pm

joey schreef:
Waarvoor is Suk anders gehaald???

Suk is niet gehaald.. die is aan komen waaien. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 19, 2010 1:35 pm

Derby Star op ANN, for what it's worth:

Vanavond wordt de selectie ingelicht daarna volt de pers. Ze zaakwaarn ~ cockie ~ martin en ajax zijn nu bezig in de finale fase van de onbderhandelingen

De Boer wordt opvolger
Face your fears and live your dreams, No Fear

Feest

Bericht door Feest » ma jul 19, 2010 1:36 pm

Mocht Jol weggaan, dan zal hij Lindeman toch ook wel meenemen. Dat zou een flink verlies zijn. Die man is een topper.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 19, 2010 1:39 pm

Zeker, de selectie is nog nooit zo fit geweest als afgelopen jaar. Jammer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 19, 2010 1:42 pm

De Dominee schreef:
Derby Star op ANN, for what it's worth:

Vanavond wordt de selectie ingelicht daarna volt de pers. Ze zaakwaarn ~ cockie ~ martin en ajax zijn nu bezig in de finale fase van de onbderhandelingen

De Boer wordt opvolger

De selectie is vandaag toch vrij?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 19, 2010 1:42 pm

Het is een godver***** teringzooi bij Ajax. Weer een trainer laten gaan terwijl er eindelijk muziek inzat. Ongelofelijk.

Man wat staan wij weer voor lul. Vlak voor het seizoen. Sterkhouders die bleven voor Jol (Suarez) willen nu helemaal gaan.
Whitey on the moon.

Plaats reactie