Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Dr. Living Stoned
Founding Father

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jul 12, 2010 7:29 pm

Peter schreef:VVD niveautje? Wat een argumentatie en reactie.

Het gaat er om dat een backpositie een minder cruciale positie in het elftal is en dat de markt van backs ook nog eens dunbezaaid is. Oftewel, zo'n positie moet je in principe altijd intern kunnen invullen, hoor. Ik ben geen groot kenner van de markt, maar volgens mij is het verdomd lastig om een goede back te kopen. Dan kun je ze beter gewoon uit de opleiding halen en dus Anita en Blind opstellen. Dat wat elders op de backpositie staat is niet van beter niveau. 5 miljoen voor Stam zou volslagen ridicuul zijn, trouwens. Je hoeft geen groot licht te zijn om door te breken als back. Beetje opleiding en zo'n jongen vis je gewoon uit de jeugd.
VVD Niveautje is het op elkaar vegen van problemen en dan gaan hyperventileren over de afmeting van de stapel, het lijkt me geen ongepaste omstrijving van door jou geponeerde stelling. Dat jij weinig zelfreflectie kent en nog minder incasseringsvermogen hebt maakt mijn reactie niet boosaardig.

Ik ben het ook niet eens met je stelling dat iedere mislukte spits een goeie back is of dat je ze zo uit je jeugdopleiding vist. Ajax leidt de jeugd op, spelers voor iedere positie. Keepers, Centrale verdedigers, backs, middenvelders schaduwspitsen vleugelspitsen; ALLE POSITIES dus, wanneer het niveau van de eigen jeugd niet goed genoeg dan moet je kopen, OOK bachs!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 12, 2010 7:44 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Peter schreef:VVD niveautje? Wat een argumentatie en reactie.

Het gaat er om dat een backpositie een minder cruciale positie in het elftal is en dat de markt van backs ook nog eens dunbezaaid is. Oftewel, zo'n positie moet je in principe altijd intern kunnen invullen, hoor. Ik ben geen groot kenner van de markt, maar volgens mij is het verdomd lastig om een goede back te kopen. Dan kun je ze beter gewoon uit de opleiding halen en dus Anita en Blind opstellen. Dat wat elders op de backpositie staat is niet van beter niveau. 5 miljoen voor Stam zou volslagen ridicuul zijn, trouwens. Je hoeft geen groot licht te zijn om door te breken als back. Beetje opleiding en zo'n jongen vis je gewoon uit de jeugd.
VVD Niveautje is het op elkaar vegen van problemen en dan gaan hyperventileren over de afmeting van de stapel, het lijkt me geen ongepaste omstrijving van door jou geponeerde stelling. Dat jij weinig zelfreflectie kent en nog minder incasseringsvermogen hebt maakt mijn reactie niet boosaardig.

Ik ben het ook niet eens met je stelling dat iedere mislukte spits een goeie back is of dat je ze zo uit je jeugdopleiding vist. Ajax leidt de jeugd op, spelers voor iedere positie. Keepers, Centrale verdedigers, backs, middenvelders schaduwspitsen vleugelspitsen; ALLE POSITIES dus, wanneer het niveau van de eigen jeugd niet goed genoeg dan moet je kopen, OOK bachs!

A. De omschrijving van VVD Niveautje is niet kwetsend, maar wel vol-sla-gen ridicuul. Ieder zijn mening, maar wat je hier zegt is voor mij niet serieus te nemen. Sorry. Het op elkaar vegen van problemen en dan hyperventileren is niveautje VVD. Je leert hier nog wat. Wat het te doen heeft met mijn analyse over matige backs bij topclubs is me niet helemaal duidelijk ook.
B. Geen zelfreflectie? Ach ja, laat ook maar. Ik ga liever even inhoudelijk in op je mening die je daarna poneert.

Inhoudelijk:
C. De stelling is niet dat iedere mislukte spits een goede back is.
D. Backs moet je kopen als de jeugd niet voorziet, maar de jeugd moet altijd voorzien in backs eigenlijk. Een simpele positie welke je niet moet opvullen van buitenaf. Een topback kun je immers niet betalen, want goede backs zijn verdomd schaars. Daarom kan je het met een Anita of een Blind prima af. Geldverspilling vind ik het zelfs. Datgene wat voetbalt bij de subtop is vaak minder en buitenlanders moet je echt verdomd goed scouten, want anders vis je gewoon achter het net. En dat laatste doen we niet, dus dan kom je uit bij subtoppers uit de Eredivisie. Deze zijn allemaal niet goed genoeg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 12, 2010 7:59 pm

Kolere zeg.. we gaan weer lekker duur scouten in de eredivisie, die Ronnie Stam heb ik niks mee, heeft de uitstraling van een pak melk.

Khraa

Bericht door Khraa » ma jul 12, 2010 8:03 pm

Laten we hopen dat dit weer een mooi verhaal is dat niet op waarheid berust.

Een back kopen heeft niet de prioriteit.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 12, 2010 8:17 pm

Ach.. de laatste jaren is zowel Nederlands als buitenlands prut binnengehaald. Ronnie Stam lijkt me overigens een redelijke oplossing, mits hij niet te duur is. Ik heb niet veel geloof in Daley Blind eerlijk gezegd.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 12, 2010 9:36 pm

Als je Wiel voor ongeveer twintig miljoen verkoopt en Stam voor 4 miljoen dan doe je toch geen slechte zaken?

Jol wilt de CL in, de basis in de verdediging is gelegd dus ik denk niet dat Stam het zo slecht zal doen. Brengt ook wat ervaring mee, gaf vorig jaar zes assists en is Nederlands.

Prima deal hoor. Vind het echt een onzin-theorie dat je backs zelf moet opleiden. We hebben namelijk gezien wat voor rol deze spelers spelen in het hedendaagse voetbal.
IK GELOOF!!!!!!

Tulipany z Amsterdamu

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » ma jul 12, 2010 11:14 pm

Rishi schreef:Als je Wiel voor ongeveer twintig miljoen verkoopt en Stam voor 4 miljoen dan doe je toch geen slechte zaken?

Jol wilt de CL in, de basis in de verdediging is gelegd dus ik denk niet dat Stam het zo slecht zal doen. Brengt ook wat ervaring mee, gaf vorig jaar zes assists en is Nederlands.

Prima deal hoor. Vind het echt een onzin-theorie dat je backs zelf moet opleiden. We hebben namelijk gezien wat voor rol deze spelers spelen in het hedendaagse voetbal.
Helemaal mee eens. Stam is de meest logische optie. Tuurlijk is Greg beter, maar je gaat er so-wie-so op achteruit. Da's logisch. Kun je wel weer een of andere tropische verrassing binnenhalen maar dat is nog een grotere gok. Stam is eenzelfde soort speler als Greg waardoor ik denk dat hij zich binnen no-time in het team heeft gespeeld. Ik ga 100 keer liever met Stam dan met Blind de voorronde CL in.

Daarnaast heb ik veel vertrouwen in Jol en co. Kijken toch veel bewuster naar de individuele kwaliteiten van spelers dan dat er de afgelopen jaren is gedaan (laten we maar niet over dat Youtube gescout van Van Geel en Marco beginnen).

Thom

Bericht door Thom » di jul 13, 2010 10:31 am

Feest schreef:Daarom gaan ze er ook overal uit. Nog meer vrijheden voor de beleidsbepalers om via achterklap en vriendendienstjes met spelers te schuiven.

Maar veel plezier met het nieuwe seizoen hoor. :biggrin.gif:
Waarom ga jij je niet bezig houden met iets wat je leuk vindt; je klinkt als een cynische oude man, type Derksen, die altijd roept het voetbal eigenlijk nieks te vinden, maar ja, zijn brood he!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Feest

Bericht door Feest » di jul 13, 2010 10:35 am

Hoezo? Ik haal heel veel plezier uit jeugdvoetbal.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 13, 2010 10:44 am

Rishi schreef:Als je Wiel voor ongeveer twintig miljoen verkoopt en Stam voor 4 miljoen dan doe je toch geen slechte zaken?
Ik denk dat een vraagprijs van 4 miljoen voor Stam zeer onrealistisch is, maak daar maar 8 van. Die Munsterman is niet zo lief voor Ajax. Terecht of niet, maar hij heeft ook een club te leiden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 13, 2010 10:50 am

Dat is toch heel terecht? Wij proberen voor onze spelers ook de hoofdprijs te krijgen.

Moeten ze bij Ajax maar inventiever zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 13, 2010 10:52 am

Feest schreef:Hoezo? Ik haal heel veel plezier uit jeugdvoetbal.
die jongetjes zijn lekker strak bedoel je?

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 13, 2010 11:01 am

joey schreef:Dat is toch heel terecht? Wij proberen voor onze spelers ook de hoofdprijs te krijgen.

Moeten ze bij Ajax maar inventiever zijn.
volgens mij schrijf ik hetzelfde, joey. ik laat vingerwijzen achterwege, maar het is absoluut hetzelfde.
Of mis ik de kern van jouw "+1 poating"

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 13, 2010 2:09 pm

VI <> AS schreef:Jol: Op korte termijn veel gebeuren

Jol meldt vandaag in de papieren versie van Voetbal International dat hij verwacht dat Gregory van der Wiel Ajax zal verlaten.

Op de vraag wie hij verwacht terug te zien in Amsterdam zegt hij het volgende: 'Iedereen, behalve Greg (van der Wiel, red.). Ik vermoed dat het lastig wordt hem te houden.
Maar wij zijn ook bezig met nieuwe spelers en ik denk dat er op korte termijn het een en ander gaat gebeuren.'
Jol toont andermaal zijn mysterieuze grijns, schudt wat handen en vertrekt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 13, 2010 2:29 pm

Bij Jol verwacht ik eerder een vette grijns dan een mysterieuze grijns. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » di jul 13, 2010 2:33 pm

Meervoud nog wel. Bij Ajax is nog niemand weg, maar blijkbaar hebben we al minimaal twee spelers op het oog. Een spits en een rechtsbuiten ofzo?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 13, 2010 2:37 pm

Gabri, Kennedy, Pantelic, Rommedahl...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 13, 2010 2:49 pm

Bertje schreef:Gabri, Kennedy, Pantelic, Rommedahl...
Ogararu, Luque, Ze Eduardo, Kerlon...

peter

Bericht door peter » di jul 13, 2010 2:58 pm

En Martina ook nog. Ik ben benieuwd naar de opvolger van Martina!

Serieus, we gingen geen spelers halen als er niemand wegging. OK, het vertrek van Pantelic en Rommedahl kan men eventueel nog oppakken, vandaar ook mijn idee dat het om deze posities gaat.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 13, 2010 3:03 pm

Die Anita is toch rechtsbenig? Als je linksback kan spelen kan je ook rechtsback spelen, Blind op links, geld houden om de schulden weg te werken. Probleem opgelost.
YNWA

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 13, 2010 3:23 pm

Zou je zeggen inderdaad. Helaas heeft Jol inmiddels aangegeven Anita niet als rechtsback te beschouwen en Blind als een centrale middenvelder te zien.
Face your fears and live your dreams, No Fear

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 13, 2010 3:41 pm

Als ik hem binnenkort weer eens tegenkom op Scheveningen zal ik het hem eens uitleggen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jul 13, 2010 5:43 pm

Peter schreef:Serieus, we gingen geen spelers halen als er niemand wegging.
Klopt, maar Jol zegt dat vd Wiel zal vertrekken.

In dat geval zal er wel een spits en een rechtsback aangetrokken worden.

Ik heb niet het gevoel dat Jol het in Blind ziet zitten. Die geruchten gingen sowieso al.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 13, 2010 6:23 pm

Jöhnk schreef:Ik heb niet het gevoel dat Jol het in Blind ziet zitten. Die geruchten gingen sowieso al.
Krijg je dan geen hele ongemakkelijk situatie met Danny Blind ertussenin.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 13, 2010 6:31 pm

Dat zou betekenen dat DB ongeschikt voor zijn vak zou zijn, BZ. :drecul.gif:

Plaats reactie