Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Toppie

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Toppie » wo mei 05, 2010 9:43 am

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... gland.html

Jol z'n ambitie zal zijn toch nog een keer in Engeland te willen werken. Wel graag 1 juli 2012.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 05, 2010 5:04 pm

joey schreef:Tja, maar Jol heeft inmiddels 'een uitvinding gedaan' met Eriksen en een 'uitvinding gedaan' met Siem. Dus kan Lodeiro nog eindeloos gaan acclimatiseren.
Deze reactie vat ik niet. Eriksen heeft op mij indruk gemaakt en Siem presteert beter dan ie eerder deed in Ajax-1. Hetgeen ook kan worden gezegd van 'uitvinding' Anita. Daarvoor verdient Jol toch credits? :confused.gif:
Bertje schreef:Mwah, zoals Jol al zegt moet Lodeiro duidelijk acclimatiseren. Die jongen komt uit een compleet anders (voetbal)klimaat. In principe moet hij na de zomer een meerwaarde zijn. Eriksen is die meerwaarde voorlopig nog niet, lijkt mij.
Lodeiro is voorlopig ook nog geen meerwaarde, Bert. Hij komt er pas in bij een voorsprong van 3 goals, dus het vertrouwen in hem is gering. Beetje 'slordig', want het gaat hier om een dure aankoop. Een m.i. dan ook overbodige aankoop.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 05, 2010 5:08 pm

Dat zeg ik toch? Hij moet acclimatiseren. Hij moet er volgend seizoen staan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 05, 2010 5:15 pm

Bertje schreef:Dat zeg ik toch? Hij moet acclimatiseren. Hij moet er volgend seizoen staan.
Gaat dat ook gebeuren, da's maar sterk de vraag. 4 miljoen en gekocht op de groei.

Eriksen is eenzelfde type en heeft m.i. meer talent. Ik zou die cash op zak hebben gehouden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 05, 2010 5:20 pm

Tsja, daar valt nu dus nog weinig over te zeggen.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 05, 2010 7:56 pm

Bertje schreef:Tsja, daar valt nu dus nog weinig over te zeggen.
Hooguit dat de voortekenen niet best zijn. Lodeiro heeft er nog niets van gebakken.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mei 05, 2010 8:17 pm

Dan moet je ook wel de kans krijgen er iets van te bakken, Wimpey. En volgens mij is het feit dat ie weinig speelt eerder het gevolg van de "never change a winning team" attitude van Jol, dan dat Lodeiro er weinig van kan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan » wo mei 05, 2010 8:49 pm

Precies. Sterker nog: ik heb Lodeiro eigenlijk nog weinig fout zien doen. De keren die ik hem heb zien spelen komt hij op mij over als een goede voetballer. Maar Jol kiest momenteel inderdaad voor bepaalde specifieke kwaliteiten. Dat gaat zeker op het middenveld ten koste van het voetbal, maar we worden er een effectievere ploeg van. De Jong is technisch en spel-verdelende bijvoorbeeld minder, maar zijn rendement alleen al compenseert dat ruimschoots.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 05, 2010 8:53 pm

De Jong hoeft het spel ook niet te verdelen of versnellen. Dat doen Enoh en De Zeeuw.

En met niemand anders!

Rednose

Bericht door Rednose » wo mei 05, 2010 9:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dan moet je ook wel de kans krijgen er iets van te bakken, Wimpey. En volgens mij is het feit dat ie weinig speelt eerder het gevolg van de "never change a winning team" attitude van Jol, dan dat Lodeiro er weinig van kan.
Had jij een andere keus gemaakt, en zo ja welke?
Ik ben dus heel benieuwd met welke opstelling we volgend seizoen starten.
Lijkt me lastig, het staat behoorlijk nu.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 05, 2010 9:15 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Tja, maar Jol heeft inmiddels 'een uitvinding gedaan' met Eriksen en een 'uitvinding gedaan' met Siem. Dus kan Lodeiro nog eindeloos gaan acclimatiseren.
Deze reactie vat ik niet. Eriksen heeft op mij indruk gemaakt en Siem presteert beter dan ie eerder deed in Ajax-1. Hetgeen ook kan worden gezegd van 'uitvinding' Anita. Daarvoor verdient Jol toch credits? :confused.gif:
Bertje schreef:Mwah, zoals Jol al zegt moet Lodeiro duidelijk acclimatiseren. Die jongen komt uit een compleet anders (voetbal)klimaat. In principe moet hij na de zomer een meerwaarde zijn. Eriksen is die meerwaarde voorlopig nog niet, lijkt mij.
Lodeiro is voorlopig ook nog geen meerwaarde, Bert. Hij komt er pas in bij een voorsprong van 3 goals, dus het vertrouwen in hem is gering. Beetje 'slordig', want het gaat hier om een dure aankoop. Een m.i. dan ook overbodige aankoop.
Wat vat je dan niet? Ik ben het juist met je eens. Ik vraag me zeer af of deze aankoop op dat moment wel een goed idee was, gezien het feit dat Ajax weinig cash heeft. Lodeiro zal vast aardig kunnen ballen, maar blijkbaar had het kopen van een dergelijke speler geen prioriteit.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 05, 2010 10:19 pm

Ik vind Lodeiro ook een goede voetballer en ik denk ook echt dat hij gaat slagen. Maar als ik dat bericht dus lees dan lijkt het dat Jol Eriksen over het hoofd heeft gezien?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 05, 2010 10:29 pm

Volgens mij is dat niet wat Jol zegt.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 05, 2010 10:35 pm

Maar waar het wel op neerkomt.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 05, 2010 10:40 pm

Het is maar net wat je wilt lezen.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 06, 2010 10:15 am

Inderdaad.. Maar het staat er toch echt.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 06, 2010 1:43 pm

wimpey schreef:
Hooguit dat de voortekenen niet best zijn. Lodeiro heeft er nog niets van gebakken.
Hij heeft in een aantal invalbeurten prima gespeeld. Het valt niet mee om iedere keer in een half uurtje iets te moeten en willen laten zien. Je zag ook dat z'n manier van vrij lopen iets geforceerds had. Maar eerlijk is eerlijk, ik kende die jongen al, dus ik hoef niet alleen op die paar invalbeurten af te gaan.

Ik snap Jol in deze alleen niet. Blijkbaar werd men bij Ajax nerveus toen AZ zich voor Lodeiro meldde, waarna er een overhaaste beslissing is genomen. In dat geval is het vervelend voor die jongen en dom van Ajax, maar een trainer die van rasvoetballers houdt zal Lodeiro straks wel in weten te passen. De Jong heeft bijvoorbeeld een aantal sterke punten, maar over het algemeen vind ik z'n spel nog niet hoogstaand. Wat hij nu presteert vind ik in ieder geval niet boven verwachting goed voor iemand die iedere wedstrijd bijna negentig minuten in Ajax 1 speelt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 06, 2010 2:05 pm

Lijkt me sterk dat Jol Siem de Jong gaat passeren. Hij is juist heel tevreden over hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 06, 2010 2:58 pm

Jol heeft laatst zelfs aangegeven Siem 'voorlopig' niet meer te willen passeren voor de 10. Maar goed, wie weet speelt hij begin volgend seizoen wel slecht, scoort hij opeens niet meer of raakt hij geblesseerd en grijpt Lodeiro zijn kans. Ik zie in ieder geval liever Lodeiro op 10 dan Siem en zelfs Eriksen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 06, 2010 3:00 pm

Lodeiro in een Iniesta-rol?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 06, 2010 5:56 pm

joey schreef:Lijkt me sterk dat Jol Siem de Jong gaat passeren. Hij is juist heel tevreden over hem.
Jol heeft geen enkele reden om Siem te passeren. Lodeiro speelt tot dusver op een deurmat. Siem bestrijkt veel veld. Keuze lijkt me een makkelijke.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 06, 2010 9:27 pm

Terecht ook. Lodeiro krijgt zijn kansen nog wel. We hebben meer dan 11 goede spelers nodig.

Jol heeft gewoon een prima eerste jaar gedraaid :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 06, 2010 9:30 pm

Enganche schreef:
wimpey schreef:
Hij heeft in een aantal invalbeurten prima gespeeld. Het valt niet mee om iedere keer in een half uurtje iets te moeten en willen laten zien. Je zag ook dat z'n manier van vrij lopen iets geforceerds had. Maar eerlijk is eerlijk, ik kende die jongen al, dus ik hoef niet alleen op die paar invalbeurten af te gaan.

Ik snap Jol in deze alleen niet. Blijkbaar werd men bij Ajax nerveus toen AZ zich voor Lodeiro meldde, waarna er een overhaaste beslissing is genomen. In dat geval is het vervelend voor die jongen en dom van Ajax, maar een trainer die van rasvoetballers houdt zal Lodeiro straks wel in weten te passen. De Jong heeft bijvoorbeeld een aantal sterke punten, maar over het algemeen vind ik z'n spel nog niet hoogstaand. Wat hij nu presteert vind ik in ieder geval niet boven verwachting goed voor iemand die iedere wedstrijd bijna negentig minuten in Ajax 1 speelt.
Je gaat toch niet serieus menen dat je Lodeiro ipv Siem de Jong wilt opstellen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 06, 2010 9:51 pm

Ik heb het idee dat het middenveld op het moment vrij aardig in elkaar steekt en ik denk ook dat Jol hier tevreden over is. Volgend jaar zal hij in eerste instantie wel uitgaan van De Zeeuw, De Jong en Enoh en dan mag Lodeiro in de voorbereiding laten zien dat hij in het elftal hoort.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 06, 2010 11:37 pm

De Dominee schreef:Jol heeft laatst zelfs aangegeven Siem 'voorlopig' niet meer te willen passeren voor de 10. Maar goed, wie weet speelt hij begin volgend seizoen wel slecht, scoort hij opeens niet meer of raakt hij geblesseerd en grijpt Lodeiro zijn kans. Ik zie in ieder geval liever Lodeiro op 10 dan Siem en zelfs Eriksen.

Op basis van wat???
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie