De Jong is in en rondom de zestien sterk (wanneer hij de passinglijn naar de spits niet dicht loopt, maar dat gaat steeds beter), maar in een eerder stadium voegt hij niets toe aan het spel van Ajax. Aangezien ik meer lijn in het spel van Ajax verwacht, verwacht ik op tien eerder een type Lodeiro dan een type De Jong. Dat betekent niet dat ik niets zie in De Jong, want ik heb meer vertrouwen in die jongen gehad dan de meeste mensen hier.Peter schreef:Je gaat toch niet serieus menen dat je Lodeiro ipv Siem de Jong wilt opstellen?Enganche schreef:Hij heeft in een aantal invalbeurten prima gespeeld. Het valt niet mee om iedere keer in een half uurtje iets te moeten en willen laten zien. Je zag ook dat z'n manier van vrij lopen iets geforceerds had. Maar eerlijk is eerlijk, ik kende die jongen al, dus ik hoef niet alleen op die paar invalbeurten af te gaan.wimpey schreef:Hooguit dat de voortekenen niet best zijn. Lodeiro heeft er nog niets van gebakken.
Ik snap Jol in deze alleen niet. Blijkbaar werd men bij Ajax nerveus toen AZ zich voor Lodeiro meldde, waarna er een overhaaste beslissing is genomen. In dat geval is het vervelend voor die jongen en dom van Ajax, maar een trainer die van rasvoetballers houdt zal Lodeiro straks wel in weten te passen. De Jong heeft bijvoorbeeld een aantal sterke punten, maar over het algemeen vind ik z'n spel nog niet hoogstaand. Wat hij nu presteert vind ik in ieder geval niet boven verwachting goed voor iemand die iedere wedstrijd bijna negentig minuten in Ajax 1 speelt.
Siem is in en rondom de zestien meer beslissend en maakt meer defensieve meters, maar hij brengt geen tempo in het spel, integendeel. Lodeiro doet meer met één keer raken. Maar nogmaals, de meeste mensen (inclusief Jolwimpey schreef:Jol heeft geen enkele reden om Siem te passeren. Lodeiro speelt tot dusver op een deurmat. Siem bestrijkt veel veld. Keuze lijkt me een makkelijke.joey schreef:Lijkt me sterk dat Jol Siem de Jong gaat passeren. Hij is juist heel tevreden over hem.