Ik denk trouwens wel dat elk systeem gemakkelijker is als je tientallen miljoenen kunt uitgeven aan de beste spelers ter wereld.

Moderator: mods
Dat scheelt alles. Geef Ajax het geld en de sportieve omstandigheden van Barcelona, en je kunt je beste talenten en trainers behouden.joey schreef:Natuurlijk, dat scheelt een hoop.
Dat Cruijff een rolletje heeft gespeeld bij de aanstelling van 2 trainers verklaart niet waarom zijn visie er aanwezig zou moeten zijn...joey schreef:Omdat Cruijff direct betrokken is geweest bij de veranderingen die Laporta heeft doorgevoerd, bij de aanstelling van Rijkaard en de aanstelling van Guardiola.
Met Van Gaal als manager en een team met Sneijder, Vaart, Heitinga, Vermaelen, Wiel, Steek, KJH etc kan Ajax ook goed voetballen. Helaas zijn al deze namen vertrokken naar 'mooiere' oorden.Jöhnk schreef:Dat scheelt alles. Geef Ajax het geld en de sportieve omstandigheden van Barcelona, en je kunt je beste talenten en trainers behouden.joey schreef:Natuurlijk, dat scheelt een hoop.
Ach, zo ingewikkeld is dat allemaal niet. DIt soort clubs kunnen de spelers houden die ze zelf opleiden en aankopen. Als Ajax dat kon stond er ook een geweldig elftal. Met onder andere vd Sar, Chivu, Sneijder, vd Vaart en Zlatan. Laat Barcelona het maar een een jaartje of tien met het budget van Ajax doen, eens kijken of ze dan nog zo op zijn Cruijffs de wereld laten genieten.joey schreef:Ja, maar dan moet Ajax nog wel even zo gaan voetballen als Barcelona.
Andere clubs hebben min of meer dezelfde mogelijkheden als Barcelona, maar spelen afbraakvoetbal. Ik hoef ze niet te noemen, neem ik aan.
Dat zou kunnen, maar dan moet je wel kiezen voor die speelstijl. Dat doen de meeste clubs dus niet. En Ajax dus ook niet, want blijkbaar zijn ze er bij onze club van overtuigd dat de voetbalvisie van Martin Jol de juiste is.LucaS schreef:Martin Jol was natuurlijk ook nooit trainer van Ajax geworden als de voorgaande tien jaar niet zo dramatisch waren verlopen. Dat had Ajax, net als Barcelona, een trainer aangesteld die door Cruijff werd aanbevolen en Cruijff adept is (zoals van Basten). Maar goed, als je zoals Barcelona kan kopen wie je wil en de spelers ook nog eens zo lang kunt houden als je wil, dan kan je bouwen. Ajax zou Europese top zijn als Ajax al haar spelers had kunnen houden.
Exact. Die parallel zie ik ook. Nu vinden de supporters alles best, maar dat gaat straks (hopelijk) anders worden. Eens kijken of ze Jol dan nog pruimen.Jöhnk schreef:Je zag hetzelfde toentertijd met Koeman. Die eerste titel (met in het verlengde daarvan de CL) was leuk, maar daarna werd er meer verlangd.