De wereld om ons heen is veranderd, het verleden is geen blauwdruk. Was het maar zo eenvoudig, een nieuwe Van Basten of Bergkamp opleiden, de praktijk is anders, het spel is veranderd, maar ook de positie die Ajax inneemt, zowel nationaal als internationaal.joey schreef:Jonk en Bergkamp werden ook niet vervangen door dure aankopen.
Al dat geld heeft de beleidsmakers van Ajax lui gemaakt.
Ik denk dat Ajax nog steeds een grote naam heeft in het buitenland, maar jonge spelers hebben nu meer keuzemogelijkheden. Het is prettig om te constateren dat een Eriksen nog naar Ajax komt, maar komen de Zlatan's en Chivu's nog? Er liggen in het buitenland andere salarissen te wachten (Verlengt Eriksen? Tegen welke prijs?) Ajax heeft geen voorsprong meer en moet iets anders bieden dan geld: opleidingsinstituut voor de CL, Spanje, Italië, Duitsland.
In het buitenland spelen Sneijder, Van der Vaart, Babel, Heitinga, Vermaelen (allen uit de jeugdopleiding) bij verenigingen op het hoogste niveau (KJH kun je gedeeltelijk aan Ajax koppelen). Daar zitten drie aanvallend ingestelde spelers bij, zo slecht is dat niet. Er zal wel iets moeten veranderen aan de jeugdopleiding, wat dat betreft sluit ik me volledig aan bij de visie van Demosthenes (Na een jaar Jong Ajax of rijp voor het eerste, of uitlenen of verkopen)
Met de zin:
kan ik het eens zijn; nu maar hopen dat geldgebrek leidt tot vindingrijkheid.Al dat geld heeft de beleidsmakers van Ajax lui gemaakt.
Wat Suarez betreft: hij vergooide misschien zijn carrière door afgelopen zomer niet te vertrekken naar een Spaanse middenmoter, naar een Duitse (sub)topper, een stap hoger en daar proberen uit te blinken. Barcelona laat leeftijdsgenoot Pedro rijpen, Suarez zal dat zelf moeten regelen.
Stekelenburg naar HSV? Die Rost speelt hij zo uit de basis. Wil hij verder dan moet ook hij vertrekken.