Het tactisch plaatje was dat de backs de ruimtes aan de zijkanten zouden benutten en middels voorzetten de spitsen te bedienen.Daar zal wel de gehele week op getraind zijn lijkt me.Urby doet niks anders dan naar binnen trekken, lijkt me ook echt niet wenselijk.De eerste helft speelden ook nog eens veel spelers onder hun kunnen, Enoh, De Zeeuw, maar ook Ericksen.Die steeds verzuimde om bij te sluiten als Pantelic werd aangespeeld.Om er maar een paar te noemen.De tweede helft ging gewoon beter omdat AJAX alles of niks ging spelen.Oppertunistisch voetbal, kijken waar het schip strand ( en je had in die periode ook gewoon de counter van Juventus om de oren moeten krijgen ).Het gaat nog steeds om de uitvoering, niet om de opstelling.Zou dit AJAX gewoon vanaf minuut een zo gespeeld hebben als bij het begin van de tweede helft dan had de wedstrijd er anders uit gezien, volgens mij.Al is dit Juventus gewoon een maatje te groot voor dit AJAX, ondanks dat je in de EERSTE wedstrijd door persoonlijke fouten de mist in gaat.Zoals trouwens de kansen van Juventus ook weer onstaan uit persoonlijke fouten ..joey schreef:Niet waar. Van Vertonghen werd iets verwacht wat hij niet kan. Als je een dynamische speler wilt hebben die de ruimte op de vleugel benut, kies dan voor Urby. Een trainer moet spelers wel op de juiste plaats zetten.999 schreef:Ik vind " mogelijkheden " wel heel erg mager en om te zeggen dat het dan beter gaat.Punt is dat AJAX in de eerste helft meer had moeten doen met de ruimte die men aan de zijkanten kreeg.En dat dat niet gebeurde ligt aan de spelers in kwestie.M.a.w. de uitvoering bepaald, niet de opstelling.
Ik krijg de indruk dat Jol Vertonghen niet meer in het centrum wilde hebben vanwege Amauri, maar dat hij Vertonghen wel wilde opstellen, En dat hij daarom tot deze vreemde oplossing was gekomen.
Ben ik ook nog niet kapot van.Maar goed, blijkbaar maakt het gedraaf van Suk tot nu toe veel indruk
Kijk, we zijn AJAX supporters, maar enig realisme mg toch wel op zijn plaats zijn ?.Ik bedoel 1-2 goed maken tegen Juventus, tegen Italianen ?, in een uitwedstrijd ? .. Met dit elftal, in deze fase van opbouw ?.Na tien jaar aanklooien ?.
Kan het mis hebben maar Vertonghen speelde in de thuiswedstrijd toch ook niet in het centrum ..