Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

999

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » vr feb 26, 2010 1:05 pm

joey schreef:
999 schreef:Ik vind " mogelijkheden " wel heel erg mager en om te zeggen dat het dan beter gaat.Punt is dat AJAX in de eerste helft meer had moeten doen met de ruimte die men aan de zijkanten kreeg.En dat dat niet gebeurde ligt aan de spelers in kwestie.M.a.w. de uitvoering bepaald, niet de opstelling.
Niet waar. Van Vertonghen werd iets verwacht wat hij niet kan. Als je een dynamische speler wilt hebben die de ruimte op de vleugel benut, kies dan voor Urby. Een trainer moet spelers wel op de juiste plaats zetten.
Ik krijg de indruk dat Jol Vertonghen niet meer in het centrum wilde hebben vanwege Amauri, maar dat hij Vertonghen wel wilde opstellen, En dat hij daarom tot deze vreemde oplossing was gekomen.
Maar goed, blijkbaar maakt het gedraaf van Suk tot nu toe veel indruk :smallgrin.gif:
Ben ik ook nog niet kapot van.
Het tactisch plaatje was dat de backs de ruimtes aan de zijkanten zouden benutten en middels voorzetten de spitsen te bedienen.Daar zal wel de gehele week op getraind zijn lijkt me.Urby doet niks anders dan naar binnen trekken, lijkt me ook echt niet wenselijk.De eerste helft speelden ook nog eens veel spelers onder hun kunnen, Enoh, De Zeeuw, maar ook Ericksen.Die steeds verzuimde om bij te sluiten als Pantelic werd aangespeeld.Om er maar een paar te noemen.De tweede helft ging gewoon beter omdat AJAX alles of niks ging spelen.Oppertunistisch voetbal, kijken waar het schip strand ( en je had in die periode ook gewoon de counter van Juventus om de oren moeten krijgen ).Het gaat nog steeds om de uitvoering, niet om de opstelling.Zou dit AJAX gewoon vanaf minuut een zo gespeeld hebben als bij het begin van de tweede helft dan had de wedstrijd er anders uit gezien, volgens mij.Al is dit Juventus gewoon een maatje te groot voor dit AJAX, ondanks dat je in de EERSTE wedstrijd door persoonlijke fouten de mist in gaat.Zoals trouwens de kansen van Juventus ook weer onstaan uit persoonlijke fouten ..

Kijk, we zijn AJAX supporters, maar enig realisme mg toch wel op zijn plaats zijn ?.Ik bedoel 1-2 goed maken tegen Juventus, tegen Italianen ?, in een uitwedstrijd ? .. Met dit elftal, in deze fase van opbouw ?.Na tien jaar aanklooien ?.

Kan het mis hebben maar Vertonghen speelde in de thuiswedstrijd toch ook niet in het centrum ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » za feb 27, 2010 11:28 am

Het grappige is natuurlijk dat jij jaar in jaar uit een van de meest negatieve posters was op dit forum. Nu zit er blijkbaar een trainer waar jij het in ziet zitten en kun je er ineens niet tegen dat anderen negatief zijn.

999

Bericht door 999 » za feb 27, 2010 12:33 pm

Arthur schreef:Het grappige is natuurlijk dat jij jaar in jaar uit een van de meest negatieve posters was op dit forum. Nu zit er blijkbaar een trainer waar jij het in ziet zitten en kun je er ineens niet tegen dat anderen negatief zijn.
Tja, wat een dooddoener weer.Het grappige is dat andere jaar in jaar uit positief waren en er nu blijkbaar een trainer zit waarin hun het niet in zien zitten en zij daar niet tegen kunnen dat andere positief zijn .. zoiets dan maar ..

Kijk, er zijn dingen die trainbaar zijn.Maar er zijn dingen waar een trainer geen invloed op heeft, en dat zijn dus de persoonlijk fouten.

Maar leg eens uit .. waar staat dat ik er niet tegen kan dat andere negatief zijn, waar onzeg ik hun deze negatieve instelling.Ik probeer met voorbeelden aan te geven waardoor het fout gaat.Als je dan, in eerdere postings komt aanzetten dat persoonlijke fouten op het bordje van Jol dienen te worden geschoven ( en dat je ( het voorkomen daarvan kan trainen ) dan ben ik het daar niet mee eens.Je stelt een trainer toch ook niet verantwoordelijk dat een speler een strafschop mist ?.Of een corner de tribune inschiet.Dat zijn dingen die je dus niet kan sturen in de wedstrijd.

Enig realisme mag er toch wel zijn ?.Juventus van te voren de grond instampen alsof we tegen een kleuterklas gaan voetballen en als dan het resultaat tegenvalt roepen dat dat een gemiste kans is omdat Juventus zo slecht is en wij zo goed ?.

We zijn bezig met de opbouw, en daar zie ik t.o.v. andere jaren verbetering in.Nergens schrijf ik dat AJAX de pannen van het dak aan het spelen is of dat JOL een superdesuper trainer is ( dat willen andere mij wel in de mond leggen ), nergens schrijf ik dat AJAX er al is.Maar het gaat beetje bij beetje beter, kleine stapjes.Een achterhoede, die ondanks dat er nog steeds een zwakke schakel aan de linkerkant is, steeds beter gaat staan.Een middenveld wat wel het heft in handen neemt en niet zoals bij van Basten steeds overlopen werd.Meerdere spelers die scoren, en genoeg wedstrijden waar je er al combinerend gescoord wordt en men niet alleen op Suarez denkt te moeten rekenen ..

Is het genoeg ?.Tuurlijk niet, moet het beter . zeker te weten .. Moet Jol daar de tijd voor krijgen .. zeker nog een seizoen .. En dat alles is dus iets anders dan steeds maar zeiken, zeiken over dingen ( Zoals dat Jol verdient aan spelers enz. ) waarvan NIEMAND weet wat er nu waar of onwaar van is.Dan ben je dus bezig om iemand te kakken te zetten, bewust omlaag aan het halen .. En daar heb ik sowieso een hekel aan .. welke trainer dat dan ook moge zijn . .

Maar goed. blijkbaar mag men dus niet meer vertrouwen in hebben dat Jol dit AJAX wel aan het voetballen gaat krijgen.Blijkbaar moet ik dus, omdat ik dat vertrouwen bij sommige andere trainers dat niet had dat nu ook niet hebben omdat andere vinden dat het tig keer slechter gaat onder Jol ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 27, 2010 2:44 pm

999 schreef: We zijn bezig met de opbouw, en daar zie ik t.o.v. andere jaren verbetering in.
Tja en anderen zien daar dus geen verbetering. Vrijwel iedere inspeelpass in de eerste helft tegen Juve mislukte bijv.

Verder heeft Arthur natuurlijk een punt: je hebt jaar in jaar uit op allerlei trainers lopen inhakken, terwijl je Jol tot in het extreme beschermt. Dat valt natuurlijk op.

999

Bericht door 999 » za feb 27, 2010 3:15 pm

wimpey schreef:
999 schreef: We zijn bezig met de opbouw, en daar zie ik t.o.v. andere jaren verbetering in.
Tja en anderen zien daar dus geen verbetering. Vrijwel iedere inspeelpass in de eerste helft tegen Juve mislukte bijv.

Verder heeft Arthur natuurlijk een punt: je hebt jaar in jaar uit op allerlei trainers lopen inhakken, terwijl je Jol tot in het extreme beschermt. Dat valt natuurlijk op.
En ?.Dan tellen mij andere argumenten niet meer.En in het extreme is natuurlijk onzin.Misschien dat je dit toch nog eens hardop moet lezen ..
999 schreef:Is het genoeg ?.Tuurlijk niet, moet het beter . zeker te weten .. Moet Jol daar de tijd voor krijgen .. zeker nog een seizoen ..

Maar goed. blijkbaar mag men dus niet meer vertrouwen in hebben dat Jol dit AJAX wel aan het voetballen gaat krijgen.Blijkbaar moet ik dus, omdat ik dat vertrouwen bij sommige andere trainers dat niet had dat nu ook niet hebben omdat andere vinden dat het tig keer slechter gaat onder Jol ..
Kijk het punt is Wimpey dat jullie ( jij ) vind dat Jol het SLECHTER doet dan sommige andere trainers, en dat ik, omdat ik in het verleden dat ook heb gedaan ik dat, om de een of andere reden nu ook moet doen.

Ik mag toch vinden dat Jol het t.o.v. sommige andere trainers het beter doet ( ook nog eens met minder matriaal is mijn mening, ook nog eens met een meer losgeslagen eftal dan dat andere trainers dat hadden toen ze het overnamen ), en dat het nog beter moet heb ik ook al tig keer gezegt.

Wat velen hier doen is zeggen dat het slecht is, en dan moet ik dus dat nu ook zeggen.Vreemd hoor .. Toen ik negatief was over de trainers waar jij ( jullie ) ook negatief over waren heb ik jullie/jouw nooit horen zeggen dat opvallend is, ik positief moest zijn ..

Afijn, blijkbaar hebben er hier een paar gelezen dat ik geschreven zou hebben dat AJAX uit tegen Juventus een superpot heeft gespeeld .. al kan ik dat dus nergens terug vinden ..oja, en nergens verbied ik AT'ers om NEGATIEF te zijn over Jol .. Dat is hun mening .. Prima ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 27, 2010 3:46 pm

Het is gewoon een constatering, Voets. Vorig jaar wonnen we in Italië van de nummer 3 van de Serie A en riep je 'Ondanks de overwinning vond ik het zwaar klotevoetbal' en nu 'moeten we niet teveel verwachten als je tegen een Italiaanse club speelt'.

Verder vind ik dat Jol een betere selectie tot zijn beschikking heeft dan vBasten, hoor. Ik heb vBasten tot de grond toe afgebrand, maar als ik heel eerlijk ben zie ik nu weinig progressie. Jol heeft een rijpere selectie, meerdere directe aankopen en nieuw toptalent wat op de deur klopt. Is het daarmee een wonderselectie? Nee, maar wel beter dan de boel van vorig jaar. Ik zie de hand van Jol niet en ik vind hem heel matig ingrijpen. Daarnaast baal ik als een stekker van zijn spelopvatting, want dat heeft niets met Ajax te maken.

999

Bericht door 999 » za feb 27, 2010 4:39 pm

Peter schreef:Het is gewoon een constatering, Voets. Vorig jaar wonnen we in Italië van de nummer 3 van de Serie A en riep je 'Ondanks de overwinning vond ik het zwaar klotevoetbal' en nu 'moeten we niet teveel verwachten als je tegen een Italiaanse club speelt'.

Verder vind ik dat Jol een betere selectie tot zijn beschikking heeft dan vBasten, hoor. Ik heb vBasten tot de grond toe afgebrand, maar als ik heel eerlijk ben zie ik nu weinig progressie. Jol heeft een rijpere selectie, meerdere directe aankopen en nieuw toptalent wat op de deur klopt. Is het daarmee een wonderselectie? Nee, maar wel beter dan de boel van vorig jaar. Ik zie de hand van Jol niet en ik vind hem heel matig ingrijpen. Daarnaast baal ik als een stekker van zijn spelopvatting, want dat heeft niets met Ajax te maken.
En wat constateer je dan Peter, dat we ondanks klote voetbal toch gewonnen hebben, en nu, zeker de eerste wedstrijd, ondanks goed voetbal de mist in gaan .. maar volgens mij ruk je het uit zijn verband .. ik schreef dat we na het RESULTAAT van de eerste wedstrijd niet mogen verwachten dat we Juventus wel effe zullen verslaan ..

Afijn, ik begrijp er niks meer van.AJAX gaat winnen met klote voetbal met 0 - 1 bij Fiorentina, maar verliest, ondanks het goede spel in Amsterdam met 1 - 2 .. ( en verliest het uitzicht op een goed einde in Turijn ) En dat zou ik dus niet mogen zeggen ???.

Maar goed, toen ik zo negatief was kreeg ik dikwijls het verwijt dat ik negatief, azijnzeiker enz., was.Moest ik meer positieve emotie tonen bij een klote wedstrijd maar die wel gewonnen werd ... ik bedoel maar .. :smallgrin.gif:

Ik denk trouwens ook waar het probleem zit.Ondanks het slechte voetbal vond jij het resultaat tegen Fiorentie prima.Ik vond het voetbal zwaar klote ondanks het resultaat.Ondanks het resultaat vond ik het voetbal, zeker in de eerste wedstrijd, tegen Juventus wel om aan zien.Zeker beter als toen tegen Fiorentina ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 01, 2010 9:25 am

Peter schreef:Het is gewoon een constatering, Voets. Vorig jaar wonnen we in Italië van de nummer 3 van de Serie A en riep je 'Ondanks de overwinning vond ik het zwaar klotevoetbal' en nu 'moeten we niet teveel verwachten als je tegen een Italiaanse club speelt'.

Huh?!?! Meerdere directe aankopen??? Als er iemand veel (en dure) aankopen heeft gedaan was het Bassie wel.

Ik vind dat er te weinig vertrouwen in Jol is. Natuurlijk mag iedereen dat voor zichzelf weten, maar je kan niet ontkennen dat het elftal een stuk degelijker is dan vorig jaar. Jij (Peter) hebt het over een rijper elftal... maar ik weet niet hoeveel de spelers onder Bassie gerijpt zijn.... Niemand begreep Van Basten.
Ik zie de hand van Jol wel degelijk. Het is de hand van een ervaren trainer die eerst probeert het lek te dichten, alvorens we met 4-3-3 Real Madrid gaan oprollen. Teveel trainers (Blind, Bassie en noem maar op) dachten het wel even voor elkaar te krijgen. Lekker met de huisstijl iedereen naar huis spelen. Ze hadden alleen niet in de gaten dat er meer know how benodigd is om een team te laten draaien. Jol heeft dat duidelijk wel begrepen.
Whitey on the moon.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 01, 2010 10:26 am

Jol heeft als enige trainer sinds jaren de verdediging goed neergezet met eigen jeugd en ook mede door het middenveld die ook defensief meeverdedigt de minste goals tegen.Dat ontbrak bij Bassie , HTC ,Koster en Blind wel degelijk.

Vorig jaar na 24 wedstrijden stonden we op 26 goals tegen en uiteindelijk aan het eind van de rit 41. Waarvan 6 tegen Pisvee

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma mar 01, 2010 10:28 am

Kan de poll niet gereset worden? Ik ben wel benieuwd hoe de verhoudingen nu liggen.
Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...
Ik ben tevreden, een prima keuze. 89% [ 65 ] x
Helaas, dat gaat weer niks worden. 11% [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 01, 2010 11:26 am

Hij heeft zelfs lang boven de 90% gestaan.

Het geeft in ieder geval perfect aan hoe wispelturig supporters zijn. Bij zijn binnenkomst als trainer van Ajax was kennelijk zo'n beetje 90% op AT van mening dat Ajax een juiste keuze had gemaakt. Ok, hier en daar wat kanttekeningen maar op de ja/nee vraag is het antwoord meer dan duidelijk. Overigens heb ik niet direct het idee dat de meeste mensen hem nu kwijt willen hoor. Er zijn er een paar die het zo'n beetje in elke post roepen maar dat maakt nog geen meerderheid.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 01, 2010 12:44 pm

Gelukkig is er geen geld voor een andere trainer (behalve blind) en kost het bakken met geld om hem af te kopen en z'n aanhang. Ik ben voor 5 jaar Jol en dan kan Blind heel misschien het overnemen.Maar hoe lang gaven we die toen de tijd :blush.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 01, 2010 1:03 pm

Dat Martin Jol begonnen is de boel achterin dicht te spijkeren zoals Koeman en Ivic dat vroeger deden wordt hem nu nog niet al te zwaar aangerekend maar dat komt voor een belangrijk deel door Suarez die met z'n 26 goals het aantal gescoorde doelpunten oppoetst zoals Zlatan dat voor Koeman deed. Het verschil in gescoorde goals tussen Ajax en PSV is het verschil tussen Suarez en Toivonen. Als we hetzelfde puntenaantal met een goal of vijftien minder bij elkaar hadden gesprokkeld zat Jol nu gewoon op de schopstoel.

Jol kan volgend jaar beter niet met dezelfde spelopvatting aankomen want dan gaat z'n approval rate gegarandeerd met sprongen naar beneden. Niet alleen hier op AT maar ook op de tribune en in de catacomben, zelfs als we met de PSV-methode zoveel wedstrijden winnen dat we bovenaan staan.

De Dikke uit Den Haag zit voorlopig nog in z'n proeftijd en als er volgend jaar geen verbetering zit in de resultaten en het vertoonde spel...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mar 01, 2010 1:07 pm

Eens met 666. Vanaf volgend seizoen moet er beter en aanvallender gespeeld gaan worden, anders wordt het steeds lastiger voor hem. Ik hoop dat we onze verdediging bij elkaar houden, dan is daar geen excuus om 'te bouwen' aan verdedigende patronen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 01, 2010 1:12 pm

666 schreef:Dat Martin Jol begonnen is de boel achterin dicht te spijkeren zoals Koeman en Ivic dat vroeger deden wordt hem nu nog niet al te zwaar aangerekend maar dat komt voor een belangrijk deel door Suarez die met z'n 26 goals het aantal gescoorde doelpunten oppoetst zoals Zlatan dat voor Koeman deed. Het verschil in gescoorde goals tussen Ajax en PSV is het verschil tussen Suarez en Toivonen. Als we hetzelfde puntenaantal met een goal of vijftien minder bij elkaar hadden gesprokkeld zat Jol nu gewoon op de schopstoel.

Jol kan volgend jaar beter niet met dezelfde spelopvatting aankomen want dan gaat z'n approval rate gegarandeerd met sprongen naar beneden. Niet alleen hier op AT maar ook op de tribune en in de catacomben, zelfs als we met de PSV-methode zoveel wedstrijden winnen dat we bovenaan staan.

De Dikke uit Den Haag zit voorlopig nog in z'n proeftijd en als er volgend jaar geen verbetering zit in de resultaten en het vertoonde spel...
Het argument dat het afhangt van Suarez vind ik niet geldig. Je hebt namelijk Suarez in je ploeg lopen. Als hij volgend jaar verkocht wordt en je koopt een andere spits daarvoor terug (of iemand uit de jeugd) ga je je taktiek daarop aanpassen en dan kan het wellicht veel beter functioneren dat een elftal met Suarez. Ik ben een fan van Suarez, maar het is geen slimme voetballer. Teveel keer in een seizoen verprutst hij meer dan hij oplevert. Het enige dat ik constateer is dat Jol op dit moment niet zonder Suarez kan,omdat hij zich nu meer kan richten op een solide verdediging. Suarez trekt en sleurt voorin de punten wel binnen. Maar als je een geölied team hebt, kan je zeker zonder Suarez.
Whitey on the moon.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 01, 2010 1:36 pm

Met een geolied team zal het wel zonder Suarez kunnen, maar of Jol in staat is een geoliede aanvalsmachine neer te zetten? Koeman wist z'n team ook niet aan Zlatanloosheid aan te passen en als Jol het zonder Suarez moet doen zie ik het wel dezelfde kant opgaan.

Jol is (in tegenstelling tot Koeman) geen slechte trainer, maar wel een beetje hetzelfde type angsthaas die vooral verdedigend denkt en daarom eigenlijk niet bij Ajax past. Zolang ie als crisismanager z'n elftal achterover kan laten leunen overleeft ie wel, maar zoiets wordt bij Ajax nooit langer dan een enkel jaar getolereerd.

Als Jol de aanvallende stap weet te zetten sta ik juichend op m'n klapstoeltje, maar als we volgend jaar meer van hetzelfde krijgen voorgeschoteld zie ik toch wel graag een meer aanvallend denkende trainer komen. Een crisismanager in een bedrijf wordt immers ook vervangen als de rookwolken weer zijn opgetrokken. Geen idee wie de geschikte opvolger zou zijn. Misschien zou Co Adriaanse het wel kunnen als ie in de afgelopen jaren van z'n fouten heeft geleerd en nu wel doorheeft dat een ajaxcoach niet alleen een goede voetbaltrainer moet zijn maar ook over wat sociale vaardigheden dient te beschikken.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 01, 2010 3:25 pm

Tja. Het spel is niet oogstrelend. Maar ik kan me de tijd niet heugen dat ik in de Arena na 13 thuiswedstrijden er 12 gewonnen zag worden, 1 gelijk en 0 verloren, met doelsaldo 46 - 3. Scorebordjournalistiek? Zeker. Maar daardoor niet minder waar. Helaas hebben we het vooral in de uitwedstrijden laten liggen. En helaas was Jol er in augustus nog niet achter dat Wielaert niet meer moest spelen (dat heeft ons denk ik 3 punten gekost in Eindhoven).

Maar goed. We kunnen uiteindelijk pas de balans opmaken na afloop van volgend seizoen; Jol kan namelijk nu nog zeggen dat hij moest werken met de erfenis van MvB. Ik vind daarom ook dat de populariteit van Jol niet gemeten hoeft te worden. Weer van trainer wisselen is waanzinnig (opportunistisch). Geef deze man nou eens twee jaar de tijd. Pas dan kun je denk ik beoordelen of ie het goed doet, of niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » ma mar 01, 2010 3:54 pm

Niets aan toe te voegen WkCdWn. Het mag scorebordjournalistiek zijn, maar je zit zelden meer met samengeknepen billen in de Arena. Ook voor de rode kaart had Utrecht namelijk 0 aanvallen gehad, op 1 corner na die binnengesmasht werd.

Maar daarom zijn we ook Ajax, het is nooit goed genoeg en dat heeft ook zijn charme... Liever dit dan dat ons bestuur gaat roepen dat het een hele prestatie is om met deze selectie 3e te worden en dat we dat nog voor zoete koek aannemen ook!
Is 1995 echt zolang geleden??

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mar 03, 2010 9:47 am

Voetbalzone.nl
Nooit zat Petrovic langer dan een jaar bij een club. Gevolg is wel dat Petrovic nu thuis zit. "Een vervelende situatie", erkent hij. Dit seizoen zou hij eigenlijk bij Ajax aan de slag gaan als assistent. Martin Jol wilde hem er graag bij hebben. Maar al snel bleek dat er geen plaats voor was voor Petrovic. "Ik was al gebeld door mensen binnen Ajax die zeiden: ‘Je moet daar niet gaan werken, jij verdient dat niet. Van die zogenaamde Ajax-trainertjes hadden bij de leiding geklaagd wat Petrovic nou in Amsterdam te zoeken had zonder Ajax-achtergrond. Dat zijn dan je collega’s. Ze hebben nog gelijk ook: ik was er doodongelukkig geworden."
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 03, 2010 10:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Tja. Het spel is niet oogstrelend. Maar ik kan me de tijd niet heugen dat ik in de Arena na 13 thuiswedstrijden er 12 gewonnen zag worden, 1 gelijk en 0 verloren, met doelsaldo 46 - 3. Scorebordjournalistiek? Zeker. Maar daardoor niet minder waar. Helaas hebben we het vooral in de uitwedstrijden laten liggen. En helaas was Jol er in augustus nog niet achter dat Wielaert niet meer moest spelen (dat heeft ons denk ik 3 punten gekost in Eindhoven).

Maar goed. We kunnen uiteindelijk pas de balans opmaken na afloop van volgend seizoen; Jol kan namelijk nu nog zeggen dat hij moest werken met de erfenis van MvB. Ik vind daarom ook dat de populariteit van Jol niet gemeten hoeft te worden. Weer van trainer wisselen is waanzinnig (opportunistisch). Geef deze man nou eens twee jaar de tijd. Pas dan kun je denk ik beoordelen of ie het goed doet, of niet.
Helemaal mee eens.

Jol heeft gekozen om het achterin stabieler te maken. En dat is hem nog gelukt ook. Wat WkCdWn is helemaal waar. Ik ga tegenwoordig niet meer naar de Arena met de vraag of we gaan winnen maar met hoeveel. Met de aankoop van Lodeiro, het opstellen van Eriksen, een achterhoede die bestaat uit voetballende verdedigers, een middenveld met Zeeuw, Jong en 1 breker als Enoh moet het allemaal wel uitmonden in beter voetbal. Daar ben ik van overtuigd.

Je kunt op twee manieren een team opbouwen. Zorgen voor goed voetbal en hopen dat de resultaten komen. Dat kan alleen als je beschikt over goede voetballers (zoals Bayern heeft). Jol heeft echter gekozen om eerst wat zekerheden in te bouwen en te leunen op Suarez. Dat is prima. We kunnen niet verwachten dat hij Ajax meteen laat voetballen zoals Barca doet. We moeten niet vergeten dat Barca, door een slordige 400 miljoen de afgelopen 4 jaar, fantastische voetballers heeft die door een individuele actie het team over een dood punt heen kunnen helpen. Dat maakt het allemaal stukken makkelijker opbouwen..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 03, 2010 1:54 pm

Jinne schreef:
Voetbalzone.nl
Nooit zat Petrovic langer dan een jaar bij een club. Gevolg is wel dat Petrovic nu thuis zit. "Een vervelende situatie", erkent hij. Dit seizoen zou hij eigenlijk bij Ajax aan de slag gaan als assistent. Martin Jol wilde hem er graag bij hebben. Maar al snel bleek dat er geen plaats voor was voor Petrovic. "Ik was al gebeld door mensen binnen Ajax die zeiden: ‘Je moet daar niet gaan werken, jij verdient dat niet. Van die zogenaamde Ajax-trainertjes hadden bij de leiding geklaagd wat Petrovic nou in Amsterdam te zoeken had zonder Ajax-achtergrond. Dat zijn dan je collega’s. Ze hebben nog gelijk ook: ik was er doodongelukkig geworden."
Dit geeft een aardig inzicht in hoe het gaat bij Ajax. Blijkbaar ondervindt Jol de nodige tegenstand.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mar 03, 2010 1:58 pm

Mooi. Er is namelijk geen ruimte om te kopen.

Doet niets af aan de trainer Jol, want dat is prima. TD Jol moet af en toe wat geremd worden en wordt dat blijkbaar ook.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 03, 2010 4:18 pm

Ik ben erg blij dat het 'misverstand' Petrovic inmiddels definitief van de baan is. Pfff...pak van m'n hart. Laat 'm maar lekker ergens anders gaan slijmen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 17, 2010 10:54 pm

Wat lees ik nu? Jol vindt Van der Wiel en Vertonghen twintig miljoen waard? Hopelijk hebben belangstellende clubs niet gekeken naar Ajax-Juventus. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 17, 2010 11:11 pm

Vijftien miljoen voor Gregory na een goed WK is een passende prijs. Voor Vertonghen mag je blij zijn met max. 8 miljoen.

Plaats reactie