Ajax - FC Utrecht 28-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

WitteKaas

Ajax - FC Utrecht 28-02-2010

Bericht door WitteKaas »

De Chippie Polar Cup heeft wel al een topic maar de wedstrijd van aanstaande zondag nog niet??

Ik verwacht gewoon (weer) een goed Ajax. En natuurlijk een overwinning.

:ajaxscarf.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: Ajax-Utrecht 28-02-2010

Bericht door Ramona »

:blush.gif:

Sorry...wachtte op Thijs...
...en dat terwijl ik er eindelijk zelf ook weer een keertje bij kan zijn! :onfire.gif: :smile-ajax.gif:
Toppie

Bericht door Toppie »

Utreg het nivo wat Ajax wel aan kan normaal gesproken Utreg graaft zich in om mininaal een punt te halen
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ben benieuwd of Jol het experiment met Jantje Vertonghen op de back vervolg gaat geven of dat hij kiest voor het ouderwetse duo met Alderweireld-Vertonghen en Anita/Urby op de back.

Zullen Eriksen en de Jong een basisplek krijgen of gaan we 4-3-3 spelen?
wimpey

Bericht door wimpey »

Peter schreef:Ben benieuwd of Jol het experiment met Jantje Vertonghen op de back vervolg gaat geven of dat hij kiest voor het ouderwetse duo met Alderweireld-Vertonghen en Anita/Urby op de back.
Wat mij betreft gaat Toby fijn naar de bank. Oleguer is gewoon beter en Vertonghen is opbouwend beter dan Alderweireld. Een geconcentreerde Oleguer is voor Ajax een goede verdediger.
Stekel
Wiel, Oleguer, Vertonghen, Urby
Enoh, Demy
Eriksen, de Jong
Pantelic, Suarez

Zo zou ik het doen.
Rooie

Bericht door Rooie »

Ajax.nl
Selectie voor thuisduel tegen Utrecht

27 februari 2010
Trainer Martin Jol heeft zaterdag zijn selectie voor de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht, zondagmiddag 12.30 uur, bekend gemaakt. Jol heeft negentien spelers geselecteerd.
De selectie, die uit negentien spelers bestaat, verschilt niet veel met die van de uitwedstrijd bij Juventus. Met dit verschil dat Suarez gewoon inzetbaar is. George Ogararu is buiten de groep gevallen. De volledige selectie is als volgt:

Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Hyun Jun Suk
Demy de Zeeuw
Nicolas Lodeiro
Christian Eriksen

Ajax - FC Utrecht begint zondag om 12.30 uur in de Amsterdam ArenA. Er zijn nog kaarten beschikbaar via de verkooppunten van Ticketbox. Voorafgaande het duel is er geen stadionverkoop. Let op: voor dit duel geldt een ClubCard-verplichting (1 op 1).
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

wimpey schreef:
Peter schreef:Ben benieuwd of Jol het experiment met Jantje Vertonghen op de back vervolg gaat geven of dat hij kiest voor het ouderwetse duo met Alderweireld-Vertonghen en Anita/Urby op de back.
Wat mij betreft gaat Toby fijn naar de bank. Oleguer is gewoon beter en Vertonghen is opbouwend beter dan Alderweireld. Een geconcentreerde Oleguer is voor Ajax een goede verdediger.
Stekel
Wiel, Oleguer, Vertonghen, Urby
Enoh, Demy
Eriksen, de Jong
Pantelic, Suarez

Zo zou ik het doen.
Oleguer voor Toby vind ik ook een goed plan. Verder hebben we betere spelers voor 4-4-2, maar dat krijg ik bijna niet over mijn lippen. Ben geneigd om mee te gaan met de opstelling, maar met Urby, Pantelic en Suarez kan ik ook prima leven. Anita dan back en Enoh/de Jong op de bank.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ik vind Alderweireld sinds zijn blessure eigenlijk best goed spelen. Ik verwacht trouwens dat zowel Oleguer als Alderweireld als Vertonghen speelt.
WitteKaas

Bericht door WitteKaas »

Er staan een paar spelers op scherp, is het wat om die nu geel te laten pakken en de wedstrijd tegen Sparta te missen dan volgende week geel pakken en de wedstrijd tegen de boertjes missen?
:confused.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"
999

Bericht door 999 »

Tja, ik kan ook niet zeggen dat Alderweireld het slechter doet dan Oleguer ( heeft geen opbouwspel ) .. en dan zouden we toch moeten kiezen voor eigen jeugd .. toch .. Tenminste dat hoor ik hier steeds mensen roepen .. .. die willen eigen jeugd zien ...
Blij met de punten ...
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Wie staan er allemaal nog op scherp? Suarez, Alderweireld?
Face your fears and live your dreams, No Fear
Michael_B

Bericht door Michael_B »

999 schreef:Tja, ik kan ook niet zeggen dat Alderweireld het slechter doet dan Oleguer ( heeft geen opbouwspel ) .. en dan zouden we toch moeten kiezen voor eigen jeugd .. toch .. Tenminste dat hoor ik hier steeds mensen roepen .. .. die willen eigen jeugd zien ...
Eens. Oleguer of Alderweireld is lood om oud ijzer.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

De Dominee schreef:Wie staan er allemaal nog op scherp? Suarez, Alderweireld?
De Zeeuw, Enoh.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
WitteKaas

Bericht door WitteKaas »

Ajaciedjuh schreef:
De Dominee schreef:Wie staan er allemaal nog op scherp? Suarez, Alderweireld?
De Zeeuw, Enoh.
Gelukkig maakt Enoh niet zo vaak een onnodige overtreding....... :hypocrite.gif:
T82

Bericht door T82 »

Laat Enoh Mertens dan maar uitschakelen inclusief een gele kaart. Van mij mag Vertonghen een wedstrijdje op de bank zitten na donderdag.
wimpey

Bericht door wimpey »

De Dominee schreef: Eens. Oleguer of Alderweireld is lood om oud ijzer.
Tegen Juve gezien? Oleguer was 2 keer zeer degelijk. Alderweireld ging de mist in bij de 1e van Juve. In deze fase van het seizoen zou ik voor de ervaring van Oleguer kiezen.

Vorig seizoen speelde Ajax tegen Utrecht gelijk nadat men in Hamburg had gewonnen. In Turijn heeft Ajax zich amper ingespannen, dus laten we hopen dat dat in een overwinning op Utrecht resulteert. Zou pijnlijk zijn waneer Ajax dit seizoen 2 keer niet van Utrecht zou kunnen winnen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik ben op het moment ook geneigd om voor Oleguer te kiezen. Toch wel gek hoor. Ajax had een gat in de lucht gesprongen als er een club was geweest die hem had willen overnemen en ook onder de supporters was er werkelijk niemand die het nog in hem zag zitten. Niet zo gek ook want hij liet nooit wat zien. En dan speelt hij nu doodleuk een serie hele degelijke wedstrijden. :confused.gif:
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Ik ben het even kwijt, hebben we morgen uitsupporters, of niet?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dacht het wel. Als ik me niet vergis zijn alleen de supporters van Feyenoord en ADO niet welkom.
Nil volentibus arduum
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Utrecht neemt de laatste jaren haast geen volk mee.. toch jammer want een vol uitvak is toch leuker.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Veel zullen het er inderdaad niet zijn want ze verzinnen zo ongeveer ieder jaar weer een nieuw excuus om niet gewoon met een vol vak te komen. Dan is het weer te duur, dan willen ze weer los. Tja, blijf dan maar lekker thuis.

Ik hoop dat Ajax snel op voorsprong komt. Vind dit echt zo'n potje waar we in de problemen komen als het te lang duurt. Utrecht heeft een mindere periode dus die zullen zich wel ingraven.
Nil volentibus arduum
Dubbel
AT EC 2012 winner

Re: Ajax - FC Utrecht 28-02-2010

Bericht door Dubbel »

Leuke dag morgen. Ajax - Utrecht, Lakers tegen Denver en Usa hockeyt met het Canada van DRLS. Op papier heeft Ajax het makkelijkste programma. Mag ook wel want het elftal heeft wat goed de maken gezien 0-2 in de uitwedstrijd. 5-0 met een lekker uitgerustte Suarez die als vanouds bij alles betrokken is?
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Wel wat optimistisch, lijkt me, Dubbel.

Maar goed, we gaan het zien. Zometeen voor de derde keer in 10 dagen naar de Arena. We kunnen er beter gaan wonen! Ik hoop vooral (naast een overwinning uiteraard) dat Eriksen een keertje scoort. Iedereen weer veel plezier of sterkte, straks.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Nihad

Bericht door Nihad »

Welke debiel bedenkt er om deze wedstrijd om 12.30 te plannen?! :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
999

Bericht door 999 »

tja, dan moet je bij degene zijn die menen dat ze elkaar bij zo'n wedstrijd de hersens in moeten slaan ..
Blij met de punten ...
Plaats reactie