Tja, ik doe niks anders dat lezen van je.Maar dat iemand verantwoordelijk is voor de selectie wil toch niet zeggen dat ie ook veranwoordelijk dat spelers door andere gehaald blijkbaar niet het nivo hebben zodat ze voor AJAX een meerwaarde hebben.Dat is natuurlijk gelul van jouw kant.joey schreef:Lees nog eens wat ik zeg.
Jol is verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Hij heeft zeven spelers gehaald. Geen excuses dus.
Aissati of Lindgren, dat is een keuze. Jol kiest voor het dichttimmeren van het middenveld. Dat kan, maar mooi voetbal hoef je dan niet te verwachten.
Jol stapt er vol in.En heeft het idee dat ie deze ( en andere spelers ) aan het ballen krijgt.Daar is niks mis mee.Dat idee zouden wij ook hebben, en ik denk jij vooral.Gewoon hun zin laten doen Hé, niet al te veel opdrachten mee geven deze spelers en dan komt het allemaal goed volgens de Joey-visie.
Wat heb jij toch met klein en licht, lijkt wel of dat jij nooit een wedstrijd uit die tijd hebt gezien.De Boer had meer dan genoeg fysieke kracht, net als Blind.En Overmars idem dito.Wel niet zoals nu, maar dat was dan ook een andere tijd.Grapjas. De Boer was een technische verdediger (alles op inzicht en techniek) en Danny Blind moest het al helemaal van zijn inzicht hebben, want hij was klein en licht.
Ook weer zoiets, Vasovics, Hulshoff, Haan, Krol, Neeskens, noem maar op, stikte er de moord van van de fysieke spelers.Tja, blijkbaar hebt je toch iets gemist uit die tijd.Dat lijkt me ook niet, zeg. Cruijff was niet te raken dankzij zijn enorme versnellling. Hij was er een meester in om de duels te ontlopen. Typisch Ajax.
Zelfs Kanu was, voor die tijd en in die periode fysiek sterker dan menige tegenstander.Rijkaard was wel sterk, ja. Maar hij was een uitzondering in dat team.
Prachtig, eerst loop je jaar in over v.d. Vaart en Sneijder te zeiken dat als ze naar het buitenland gaan dat fysieke te kort zullen komen.Nu spijkeren ze dat fysieke bij om overeind te blijven en gooi je het weer over een andere boeg.Zo zie je maar dat het uiteindelijk om technische vaardigheden gaat. VDV met name heeft natuurlijk wel bijgeleerd. In zijn Ajax-tijd liep hij met een pens rond en deed hij niet de moeite om fit te zijn.
Artiesten ?,Draven en poetsen ? .. tja, misschien is een weekendje Andre van Duin iets voor je.Die is ook blijven steken in jaren 80 grappen ...Goh, het is toch wat.![]()
Jawel, hersenloos draven kost onnodig veel kracht.
Jol gaat uit van een fysiek sterk team dat rent en draaft en poetst en veegt. Daarbij zet hij twee, hooguit drie artiesten. Op zich niet zo bijzonder, dat doen wel meer teams. Het past alleen niet bij Ajax.