Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: Heerenveen - Ajax 13-02-2010

Bericht door 999 » zo feb 14, 2010 2:34 pm

joey schreef:Lees nog eens wat ik zeg.
Jol is verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Hij heeft zeven spelers gehaald. Geen excuses dus.
Aissati of Lindgren, dat is een keuze. Jol kiest voor het dichttimmeren van het middenveld. Dat kan, maar mooi voetbal hoef je dan niet te verwachten.
Tja, ik doe niks anders dat lezen van je.Maar dat iemand verantwoordelijk is voor de selectie wil toch niet zeggen dat ie ook veranwoordelijk dat spelers door andere gehaald blijkbaar niet het nivo hebben zodat ze voor AJAX een meerwaarde hebben.Dat is natuurlijk gelul van jouw kant.

Jol stapt er vol in.En heeft het idee dat ie deze ( en andere spelers ) aan het ballen krijgt.Daar is niks mis mee.Dat idee zouden wij ook hebben, en ik denk jij vooral.Gewoon hun zin laten doen Hé, niet al te veel opdrachten mee geven deze spelers en dan komt het allemaal goed volgens de Joey-visie.
Grapjas. De Boer was een technische verdediger (alles op inzicht en techniek) en Danny Blind moest het al helemaal van zijn inzicht hebben, want hij was klein en licht.
Wat heb jij toch met klein en licht, lijkt wel of dat jij nooit een wedstrijd uit die tijd hebt gezien.De Boer had meer dan genoeg fysieke kracht, net als Blind.En Overmars idem dito.Wel niet zoals nu, maar dat was dan ook een andere tijd.
Dat lijkt me ook niet, zeg. Cruijff was niet te raken dankzij zijn enorme versnellling. Hij was er een meester in om de duels te ontlopen. Typisch Ajax.
Ook weer zoiets, Vasovics, Hulshoff, Haan, Krol, Neeskens, noem maar op, stikte er de moord van van de fysieke spelers.Tja, blijkbaar hebt je toch iets gemist uit die tijd.
Rijkaard was wel sterk, ja. Maar hij was een uitzondering in dat team.
Zelfs Kanu was, voor die tijd en in die periode fysiek sterker dan menige tegenstander.
Zo zie je maar dat het uiteindelijk om technische vaardigheden gaat. VDV met name heeft natuurlijk wel bijgeleerd. In zijn Ajax-tijd liep hij met een pens rond en deed hij niet de moeite om fit te zijn.
Prachtig, eerst loop je jaar in over v.d. Vaart en Sneijder te zeiken dat als ze naar het buitenland gaan dat fysieke te kort zullen komen.Nu spijkeren ze dat fysieke bij om overeind te blijven en gooi je het weer over een andere boeg.
Goh, het is toch wat. :excited.gif:

Jawel, hersenloos draven kost onnodig veel kracht.
Jol gaat uit van een fysiek sterk team dat rent en draaft en poetst en veegt. Daarbij zet hij twee, hooguit drie artiesten. Op zich niet zo bijzonder, dat doen wel meer teams. Het past alleen niet bij Ajax.
Artiesten ?,Draven en poetsen ? .. tja, misschien is een weekendje Andre van Duin iets voor je.Die is ook blijven steken in jaren 80 grappen ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo feb 14, 2010 2:37 pm

brigade zuid schreef:
Laudrup schreef: Zie jij een oplossing dan? Het is altijd zeiken zeiken zeiken hier, maar met een oplossing komen, ho maar. ....
haha... meen je dit nu serieus? we zitten hier gewoon op een forum een menig te geven over hetgeen we zien. Ik vind trouwens dat er hier vaakzat zinvolle suggesties worden gedaan waar Jol & co wat aan zouden kunnen hebben. :smallgrin.gif:
Welke ?, behalve dat men aanneemt dat er niet op vrije trappen, positie spel e.d. wordt getraind ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 14, 2010 4:25 pm

Laudrup schreef:
brigade zuid schreef:
Laudrup schreef: Zie jij een oplossing dan? Het is altijd zeiken zeiken zeiken hier, maar met een oplossing komen, ho maar. ....
haha... meen je dit nu serieus? we zitten hier gewoon op een forum een menig te geven over hetgeen we zien. Ik vind trouwens dat er hier vaakzat zinvolle suggesties worden gedaan waar Jol & co wat aan zouden kunnen hebben. :smallgrin.gif:
Prima mag je vinden. Ik vind dat sommigen hier echt alleen maar lopen te zeiken. Dat Ajax te wisselvallig is en niet goed speelt, dat klopt. Dat men dat aanhaalt is dan ook terecht. Maar wanneer er zaken wél goed gaan, dan hoor je ze opeens niet. Beetje jammer. Nee, meelijwekkend zelfs.
Precies daarom was het ook prachtig om te zien dat Eriksen zoveel beter was dan over het paard getilde Lindgren die werkelijk weer alles fout deed. Eriksen deed het in balbezit en bij balbezit tegenpartij veel beter.

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo feb 14, 2010 4:35 pm

Zlatan Son of God schreef:
Precies daarom was het ook prachtig om te zien dat Eriksen zoveel beter was dan over het paard getilde Lindgren die werkelijk weer alles fout deed. Eriksen deed het in balbezit en bij balbezit tegenpartij veel beter.
Het was De Zeeuw die alles fout deed, niet Lindgren.
15 mei 2011.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 14, 2010 4:40 pm

De Zeeuw deed gisteren inderdaad bijna alles fout. Gelukkig speelt hij ook goede wedstrijden.

Het enige wat Lindgren gisteren deed was keihard naar achteren hollen als Ajax de bal verloren had. Ik vind hem een grijze muis, denkt te weinig naar voren. Maakt daardoor weinig fouten, maar ik zie liever Gabri of De Zeeuw spelen, die hebben meer drang naar voren. Ik vind Lindgren in de duels ook weinig overtuigend.
Ajax!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 14, 2010 4:47 pm

Laudrup schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Het was De Zeeuw die alles fout deed, niet Lindgren.
Klopt de Zeeuw was ook slecht. Beide waren gisteren enorm zwak. Net als Rommedahl die ook weer niets liet zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 14, 2010 4:49 pm

Laudrup schreef:
brigade zuid schreef:
Prima mag je vinden. Ik vind dat sommigen hier echt alleen maar lopen te zeiken. Dat Ajax te wisselvallig is en niet goed speelt, dat klopt. Dat men dat aanhaalt is dan ook terecht. Maar wanneer er zaken wél goed gaan, dan hoor je ze opeens niet. Beetje jammer. Nee, meelijwekkend zelfs.
Wat voor dingen gaan er dan allemaal goed?

999

Bericht door 999 » zo feb 14, 2010 4:59 pm

Mwah, er gaan heel veel dingen minder slecht als dat sommige hier constant staan te verkondigen.Maar zoek het maar eens op zou ik zeggen .. voor je het weet krijg je de zoveelste welles-nietes discussie .. en mijn balpen begint een bietje leeg te raken ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 14, 2010 5:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo feb 14, 2010 5:17 pm

Enganche schreef:
Wat voor dingen gaan er dan allemaal goed?
Kijk vooral eens naar het aantal tegendoelpunten t.o.v. voorgaande jaren om maar even een voorbeeld te noemen.
15 mei 2011.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 14, 2010 5:22 pm

Ok, maar beter ten opzichte van voorafgaande jaren betekent toch nog niet meteen goed? Ik vind de verdediging (inclusief keeper) van Ajax nog steeds niet echt sterk hoor.

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo feb 14, 2010 5:23 pm

Enganche schreef:Ok, maar beter ten opzichte van voorafgaande jaren betekent toch nog niet meteen goed? Ik vind de verdediging (inclusief keeper) van Ajax nog steeds niet echt sterk hoor.
Ik zeg ook niet dat het GOED is, maar zo slecht als vele hier doen geloven vind ik het niet. Heb genoeg wedstrijden gezien dit seizoen die mij zeer konden bekoren. En dat is al heel wat t.o.v. de voorgaande seizoenen.
15 mei 2011.

999

Bericht door 999 » zo feb 14, 2010 5:28 pm

Niemand zegt dat het goed is, maar er zijn er wel enkele die zeggen dat het bar en boos is.Jupiter L. .. Dus Grijs/af en toe wit t.o.v. donker zwart .. ( zoiets dan toch ) .. en dat vind ik dus te veel van het foute ..

Daarbij al die donker zwart roepers hebben maar een oplossing .. Jol er uit, en de volgende mag het gaan proberen ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 14, 2010 5:32 pm

Er zijn er niet veel die Jol eruit willen gooien, hoor. Ik vind het voetbal net zo slecht als de afgelopen jaren, maar tenzij we er een Van Gaal voor terugkrijgen heeft het toch geen zin.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 14, 2010 5:56 pm

Uit jouw opmerking spreekt berusting, Arthur.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 14, 2010 5:58 pm

Het voetbal is niet echt beter geworden, de resultaten wel. Het feit dat de achterstand zo groot is ligt voornamelijk aan het feit dat PSV bizar weinig punten laat liggen.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 14, 2010 6:08 pm

Mwah zoveel meer punten hebben we niet hoor, ik heb het niet bijgehouden maar een tijdje terug was het min of meer gelijk met vorig jaar, op dit ogenblik zullen het er misschien een paar meer zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 14, 2010 6:18 pm

Het verschil zal alleen maar groter worden, de tweede seizoenshelft vorig jaar was erg slecht.
I think I lost my fucking headache

Rooie

Bericht door Rooie » zo feb 14, 2010 6:33 pm

Heb de wedstrijd zelf niet kunnen zien, maar hoe deed Siem de Jong het in een meer controlerende rol?

Jol was tijdens de nabeschouwing erg positief over de inbreng van Siem op die positie en ik denk dat hij ook meer toekomst heeft op die positie.
Laatst gewijzigd door Rooie op zo feb 14, 2010 6:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric » zo feb 14, 2010 6:38 pm

brigade zuid schreef:Mwah zoveel meer punten hebben we niet hoor, ik heb het niet bijgehouden maar een tijdje terug was het min of meer gelijk met vorig jaar, op dit ogenblik zullen het er misschien een paar meer zijn.
This is for you then : http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 56#p950556
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 14, 2010 6:59 pm

Benji schreef:Heb de wedstrijd zelf niet kunnen zien, maar hoe deed Siem de Jong het in een meer controlerende rol?

Jol was tijdens de nabeschouwing erg positief over de inbreng van Siem op die positie en ik denk dat hij ook meer toekomst heeft op die positie.
Redelijk, maar liet aan de bal verdomd weinig zien. Er zit allemaal zo verdomd weinig lijn in dat je moeilijk spelers kan beoordelen. Het is allemaal god zegene de greep.
Laudrup schreef:Prima mag je vinden. Ik vind dat sommigen hier echt alleen maar lopen te zeiken. Dat Ajax te wisselvallig is en niet goed speelt, dat klopt. Dat men dat aanhaalt is dan ook terecht. Maar wanneer er zaken wél goed gaan, dan hoor je ze opeens niet. Beetje jammer. Nee, meelijwekkend zelfs..
Aangezien je mijn quote erbij haalt is dit stukje op mij van toepassing denk ik. Selectief lezen is dan namelijk ook een kunst, want ik geef vaak genoeg aan wat er wel en wat er niet goed gaat. Tegen Twente vond ik het namelijk niet zo heel slecht en zette Ajax goed druk. Dat ik voor de rest heel veel slechte wedstrijden zie is jammer, maar wel gewoon de waarheid. Ook gisteren was het niet om aan te gluren zo slecht. Ik heb moeite met de 'we winnen en dus niet zeiken'. Ik ben fan van Ajax omdat we verdomd mooie dingen hebben laten zien, maar het spel van de laatste weken/maanden/jaren (streep maar wat af) heeft niets met een ploeg in opbouw te maken. Ik zie nu ook weer heel weinig houvast. Ik zie in het spel geen positiespel (of intentie!) of iets van creativiteit. Ajax speelt puur vechtvoetbal (en doet dat vrij succesvol), maar vinden jullie echt dat dit iets te maken heeft met waar wij voor staan? Trek ze een shirt van Utrecht aan en je gelooft het ook. Het is een creatieve armoede van heb ik jou daar. Zo'n Eriksen wil gisteren veel in één keer spelen, maar er is niemand die dit aankan. Uitverdedigen? Gewoon de bal naar voren hengsten en kijken of Suarez of Pantelic er iets mee kan. Nogmaals, ik zie dat Ajax de strijd aan gaat en vaak wel vroeg druk op defensies zet, maar voetballend is het echt beneden alle peil. Spijt me zeer, maar qua voetballend vermogen zie ik weinig verschil tussen ons en een gemiddelde Eredivisieclub.

goodfella

Bericht door goodfella » zo feb 14, 2010 7:17 pm

Vroeg druk zetten is het enige goede wat ik dit seizoen van Ajax heb gezien, Peter. Rommedahl was weer hemeltergend slecht. Desondanks denk ik dat Jol hem een nieuw contract geeft. Siem de Jong vond ik wederom redelijk spelen. Die jongen is niet goed genoeg voor Ajax, maar hij kan zeker mee op subtop niveau. Verkoop hem maar aan Utrecht. Of desnoods verhuren.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 14, 2010 7:34 pm

joey schreef:Uit jouw opmerking spreekt berusting, Arthur.
Ja, ik geloof er niet meer zo in dat het nog veel beter gaat worden bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 14, 2010 10:33 pm

Ik ook niet.

Heb er nog heel lang in geloofd, maar nu niet meer. Komt vooral doordat ik niet zie hoe Ajax aan een trainer komt die écht iets extra's brengt.
Het stinkt aan alle kanten!

Khraa

Bericht door Khraa » zo feb 14, 2010 10:41 pm

joey schreef:Ik ook niet.

Heb er nog heel lang in geloofd, maar nu niet meer. Komt vooral doordat ik niet zie hoe Ajax aan een trainer komt die écht iets extra's brengt.
Verrassend! :biggrin.gif:

Ik geloof er nog wel in. Ik heb nog geen wedstrijd gezien als Vitesse-, PSV- of Sparta-uit als vorig jaar. Er gaat nog voldoende fout, maar op een aantal punten is er toch wel echt verbetering.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » zo feb 14, 2010 10:56 pm

joey schreef:Ik ook niet.

Dat is wel een heel rare uitleg ... Volgens mij ben je al een maand of drie-vier aan het hakken op dit AJAX ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie