Zou hij verzekerd zijn? Ik heb wel eens ergens gelezen dat clubs dat vaak niet meer doen omdat het zo duur is. En dan nog, wanneer kun je een speler laten afkeuren? Mickey loopt nog, hij rent zelfs, hij schiet, alleen niet meer zo goed als vroeger.
Moderator: mods
Misschien is het ook wel gewoon zijn mentaliteit. Verdient een vermogen, is bekend, noem maar op.. je moet er mee om kunnen gaan.joey schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf nóg niet in de gaten heeft dat zijn carrière in het slop zit. Hij is toch niet achterlijk? Laagvliegers als Rommedahl en Kennedy krijgen een basisplaats en hij niet. Dat moet hem aan het denken zetten, of niet?![]()
Het kan haast niet anders of hij heeft een fysiek probleem. Maar dat zou hem onverkoopbaar maken. Misschien gooien ze het bij Ajax liever op een slechte mentaliteit. Zestien miljoen is niet niets.
Maar wat zou jij dan willen proberen om hem weer aan het voetballen te krijgen? We kunnen er wel gewoon van uit gaan dat hij wel een blessure moet hebben en dat we dus net zo goed niets kunnen doen maar dat is me toch even wat te makkelijk.joey schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf nóg niet in de gaten heeft dat zijn carrière in het slop zit. Hij is toch niet achterlijk? Laagvliegers als Rommedahl en Kennedy krijgen een basisplaats en hij niet. Dat moet hem aan het denken zetten, of niet?![]()
Het kan haast niet anders of hij heeft een fysiek probleem. Maar dat zou hem onverkoopbaar maken. Misschien gooien ze het bij Ajax liever op een slechte mentaliteit. Zestien miljoen is niet niets.
En dat huppen de trap op is dus verplichte kost voor speler(s) waarvan het kraakbeen naar de filistijnen is, snappie ..Neefkens schreef:Jol:
"Ze hebben veel meegedaan en niet gebracht wat ze moesten. En dat kan niet bij AJAX, ze moeten gewoon presteren."
Duidelijk signaal naar alle spelers. Nu aan hun om het op te pakken.
Verzekeringsgeld opstrijken? Overigens heb ik in de pers nog nooit iemand over zijn knie gehoord. Ajax moet er nu snel werk van maken en dan gaat het niet meer om die 16 miljoen, want dat schrijven we gewoon netjes in de komende jaren af.Marillion schreef:Maar wat zou jij dan willen proberen om hem weer aan het voetballen te krijgen? We kunnen er wel gewoon van uit gaan dat hij wel een blessure moet hebben en dat we dus net zo goed niets kunnen doen maar dat is me toch even wat te makkelijk.joey schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf nóg niet in de gaten heeft dat zijn carrière in het slop zit. Hij is toch niet achterlijk? Laagvliegers als Rommedahl en Kennedy krijgen een basisplaats en hij niet. Dat moet hem aan het denken zetten, of niet?![]()
Sulejmani snakt naar oude vorm
Miralem Sulejmani was vorig jaar op dreef in het thuisduel met FC Twente. (Foto: Louis van der Vuurst)
Ajax werkt deze week twee competitiewedstrijden af in eigen huis. Woensdag komt Roda JC op bezoek in de ArenA en vier dagen later reist FC Twente af naar Amsterdam.
Bij het duel met de Tukkers lijkt op het eerste gezicht een hereniging in de maak tussen de Servische vrienden Miralem Sulejmani en Slobodan Rajkovic. Maar doordat eerstgenoemde vorige week door Ajax-trainer Martin Jol werd gepasseerd voor de klassieker tegen Feyenoord en Rajkovic bij Twente - Roda JC ontbrak vanwege een hielblessure, is die ontmoeting ineens iets minder vanzelfsprekend geworden.
Sulejmani en Rajkovic kennen elkaar al heel lang. 'Misschien wel acht jaar', licht de Ajacied toe. 'We zijn heel goede vrienden en we spreken elkaar vaak.' Ook op sportief gebied heeft de aanvaller louter positieve woorden over voor zijn landgenoot. 'Hij is een heel goede speler, die net terugkomt van een zware blessure. Althans een vervelende kwetsuur aan zijn rug. Hij is een heel goede verdediger. In het veld is hij slim en onverzettelijk. Daarbuiten is hij heel rustig. Verder heeft hij een groot en indrukwekkend gestalte, maar hij is ook technisch onderlegd.'
Vorig seizoen startte Sulejmani in het thuisduel met de Twentenaren in de basis. Rajkovic ontbrak bij de tegenstander vanwege een hernia. 'Het was onze laatste wedstrijd van het seizoen en het was belangrijk hem te winnen', blikt de 21-jarige aanvaller terug. 'John van 't Schip was de coach nadat Marco van Basten eerder in de week was opgestapt. Ik herinner me dat ik een paar goede kansen kreeg. Uiteindelijk wonnen we met 1-0 door een rake vrije trap van Urby (Emanuelson, red).' Aan een voorspelling voor de komende editie waagt de Serviër zich desgevraagd niet. 'Maar, ik heb veel respect voor Twente. Ze spelen heel goed voetbal.'
Goed voetballen is iets waarnaar juist Sulejmani snakt, maar vooralsnog moet de linkspoot dit seizoen vaker plaatsnemen op de bank dan hem lief is. Desondanks is het geloof in eigen kunnen niet aangetast. 'Ik moet hard werken, want ik ben een jonge speler', stelt hij. 'Ik doe mijn best om geen talent te blijven.' Op de vraag wanneer hij zijn magische linkervoet weer laat spreken, antwoordt hij: 'Ik doe mijn best mijn vorm van weleer te behalen. Ik train ook extra voor mezelf en daar wil ik resultaat van zien.'
Sulejmani's mindere vorm ligt in elk geval niet aan zijn thuissituatie. De voormalige speler van sc Heerenveen wordt deze maanden immers omringd door zijn vader, moeder en zus. 'En in die situatie voel ik me heel erg goed. Nu moet ik ook nog eens goed gaan spelen en dan is alles goed.'
Ook zijn ervaren land- en ploeggenoot Marko Pantelic steekt hem geregeld de helpende hand toe. 'Hij praat veel met me over wat ik moet doen. Hij is een legende in Servië. Daarnaast is hij ook aanvaller, spreekt hij dezelfde taal en begrijpt hij me. En dat is wat ik af en toe nodig heb.'
Part LVII over ons probleemkindje.Verbeek: 'Ik heb Sulejmani leren kennen als een trainingsbeest'
Donderdag, 11 februari 2010 om 16:12 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
Het spel dat Miralem Sulejmani bij SC Heerenveen liet zien en waarmee hij een overgang naar Ajax verdiende, heeft hij in de Amsterdam Arena nooit meer getoond. Tegenwoordig komt de man van zestien miljoen niet eens meer altijd in aanmerking voor een plaats in de wedstrijdselectie van trainer Martin Jol. “ Dit is een moeilijke periode voor Miki”, weet ploeggenoot Marko Pantelic.
/
In Voetbal International laat ook coach Gertjan Verbeek zijn licht schijnen over de Servische aanvaller. “Een half jaar lang zijn we twee keer per dag met Miralem aan de slag gegaan”, vertelt Verbeek, die bij Heerenveen met Sulejmani werkte. “Dat deed hij met volle overgave, de gretigheid spatte er iedere keer weer vanaf. Daarom klonk het mij heel vreemd in de oren toen ik hoorde dat hij bij Ajax extra trainingsarbeid moet verrichten. Ik heb Miki leren kennen als een trainingsbeest.”
Pantelic twijfelt niet aan de voetballende kwaliteiten van zijn ploegmaat, maar probeert zijn landgenoot juist te helpen. “Hij weet wat hij kan, maar het komt er bij Ajax nog niet uit; dat is frustrerend voor hem. We praten veel met elkaar, op die manier probeer ik hem te helpen. Hij is ontzettend vastberaden om het beste uit zichzelf naar boven te halen.” Overigens ziet Pantelic ook het positieve van de huidige situatie in. “Van deze ervaring kan hij de rest van zijn carrière voordeel hebben.”
Volgens de huidige trainer van Sulejmani, Jol, schort het de Serviër echter aan conditie en mentaliteit. “Miralem moet werken aan zijn fitheid. Hij moet een andere instelling krijgen. De komende tijd hopen we hem te prikkelen. Fysiek, mentaal, technisch en tactisch; op alle fronten kan het beter. Soms hebben spelers met zóveel talent de neiging te denken dat het allemaal wel goed komt.”
VZ