Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Miralem Sulejmani

Bericht door joey » di feb 02, 2010 2:38 pm

Verkopen aan welke club? :confused.gif:

Zou hij verzekerd zijn? Ik heb wel eens ergens gelezen dat clubs dat vaak niet meer doen omdat het zo duur is. En dan nog, wanneer kun je een speler laten afkeuren? Mickey loopt nog, hij rent zelfs, hij schiet, alleen niet meer zo goed als vroeger.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 02, 2010 2:45 pm

Welke club dat is een zorg voor later.

De insteek van mijn verhaal is dat het geen zin heeft om door te rommelen zoals het nu gaat. Dat heeft nu lang genoeg geduurd en het heeft ons niets gebracht. Daarom zou ik er voor kiezen om hem nu voor langere periode terug te zetten naar Jong Ajax. Zo maak je duidelijk dat het zo echt niet langer kan. Geef hem dan een half jaar de tijd om zichzelf te verbeteren. Als de oorzaak niet ligt in een chronische blessure is dat voldoende om een duidelijk stijgende lijn te laten zien.

Als dat ook niet lukt dan moeten we zo onderhand maar eens inzien dat we het geld kwijt zijn. Dan kun je proberen om hem te verhuren of te verkopen. Dat we daar niet rijk van worden snap ik ook wel maar daar veranderen we niets meer aan.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 02, 2010 2:50 pm

Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf nóg niet in de gaten heeft dat zijn carrière in het slop zit. Hij is toch niet achterlijk? Laagvliegers als Rommedahl en Kennedy krijgen een basisplaats en hij niet. Dat moet hem aan het denken zetten, of niet? :confused.gif:

Het kan haast niet anders of hij heeft een fysiek probleem. Maar dat zou hem onverkoopbaar maken. Misschien gooien ze het bij Ajax liever op een slechte mentaliteit. Zestien miljoen is niet niets.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di feb 02, 2010 2:55 pm

Een jaartje verhuren aan 'commando' Verbeek bij Heracles en we weten het zeker. Als die hem weer aan het voetballen krijgt ligt het toch aan z'n conditie of begeleiding bij Ajax. :blush.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 02, 2010 3:02 pm

joey schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf nóg niet in de gaten heeft dat zijn carrière in het slop zit. Hij is toch niet achterlijk? Laagvliegers als Rommedahl en Kennedy krijgen een basisplaats en hij niet. Dat moet hem aan het denken zetten, of niet? :confused.gif:

Het kan haast niet anders of hij heeft een fysiek probleem. Maar dat zou hem onverkoopbaar maken. Misschien gooien ze het bij Ajax liever op een slechte mentaliteit. Zestien miljoen is niet niets.
Misschien is het ook wel gewoon zijn mentaliteit. Verdient een vermogen, is bekend, noem maar op.. je moet er mee om kunnen gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 02, 2010 3:02 pm

joey schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij zelf nóg niet in de gaten heeft dat zijn carrière in het slop zit. Hij is toch niet achterlijk? Laagvliegers als Rommedahl en Kennedy krijgen een basisplaats en hij niet. Dat moet hem aan het denken zetten, of niet? :confused.gif:

Maar wat zou jij dan willen proberen om hem weer aan het voetballen te krijgen? We kunnen er wel gewoon van uit gaan dat hij wel een blessure moet hebben en dat we dus net zo goed niets kunnen doen maar dat is me toch even wat te makkelijk.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 02, 2010 3:12 pm

Geen idee, Marillion. :blush.gif: :confused.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » di feb 02, 2010 3:14 pm

Als Martin Jol op de hoogte zou zijn van chronische knieproblemen zou hij die jongen (lijkt mij) niet zulke oefeningen laten doen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 02, 2010 4:21 pm

Als ie dít signaal niet oppakt, is het echt gedaan met Sulejmani als topvoetballer.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 02, 2010 4:34 pm

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 02, 2010 4:54 pm

Jol:
"Ze hebben veel meegedaan en niet gebracht wat ze moesten. En dat kan niet bij AJAX, ze moeten gewoon presteren."

Duidelijk signaal naar alle spelers. Nu aan hun om het op te pakken.

999

Bericht door 999 » di feb 02, 2010 8:27 pm

Neefkens schreef:Jol:
"Ze hebben veel meegedaan en niet gebracht wat ze moesten. En dat kan niet bij AJAX, ze moeten gewoon presteren."

Duidelijk signaal naar alle spelers. Nu aan hun om het op te pakken.
En dat huppen de trap op is dus verplichte kost voor speler(s) waarvan het kraakbeen naar de filistijnen is, snappie ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » di feb 02, 2010 8:31 pm

Haha ja. Sulejmani hangt tegen 100% afgekeurd aan, maar we helpen graag een handje. Bij een volgende wanprestatie moet hij 100 km langlaufen.

Rooie

Bericht door Rooie » di feb 02, 2010 8:46 pm

Een Bobby-training had de nekslag geweest...

goodfella

Bericht door goodfella » di feb 02, 2010 8:53 pm

Marillion schreef:

Maar wat zou jij dan willen proberen om hem weer aan het voetballen te krijgen? We kunnen er wel gewoon van uit gaan dat hij wel een blessure moet hebben en dat we dus net zo goed niets kunnen doen maar dat is me toch even wat te makkelijk.
Verzekeringsgeld opstrijken? Overigens heb ik in de pers nog nooit iemand over zijn knie gehoord. Ajax moet er nu snel werk van maken en dan gaat het niet meer om die 16 miljoen, want dat schrijven we gewoon netjes in de komende jaren af.

Rooie

Bericht door Rooie » wo feb 03, 2010 6:10 pm

Hij woont in ieder geval niet meer samen met Bodul.

http://www.echo.nl/ec-zw/sport/redactie ... oude.vorm/
Sulejmani snakt naar oude vorm

Miralem Sulejmani was vorig jaar op dreef in het thuisduel met FC Twente. (Foto: Louis van der Vuurst)
Ajax werkt deze week twee competitiewedstrijden af in eigen huis. Woensdag komt Roda JC op bezoek in de ArenA en vier dagen later reist FC Twente af naar Amsterdam.

Bij het duel met de Tukkers lijkt op het eerste gezicht een hereniging in de maak tussen de Servische vrienden Miralem Sulejmani en Slobodan Rajkovic. Maar doordat eerstgenoemde vorige week door Ajax-trainer Martin Jol werd gepasseerd voor de klassieker tegen Feyenoord en Rajkovic bij Twente - Roda JC ontbrak vanwege een hielblessure, is die ontmoeting ineens iets minder vanzelfsprekend geworden.

Sulejmani en Rajkovic kennen elkaar al heel lang. 'Misschien wel acht jaar', licht de Ajacied toe. 'We zijn heel goede vrienden en we spreken elkaar vaak.' Ook op sportief gebied heeft de aanvaller louter positieve woorden over voor zijn landgenoot. 'Hij is een heel goede speler, die net terugkomt van een zware blessure. Althans een vervelende kwetsuur aan zijn rug. Hij is een heel goede verdediger. In het veld is hij slim en onverzettelijk. Daarbuiten is hij heel rustig. Verder heeft hij een groot en indrukwekkend gestalte, maar hij is ook technisch onderlegd.'

Vorig seizoen startte Sulejmani in het thuisduel met de Twentenaren in de basis. Rajkovic ontbrak bij de tegenstander vanwege een hernia. 'Het was onze laatste wedstrijd van het seizoen en het was belangrijk hem te winnen', blikt de 21-jarige aanvaller terug. 'John van 't Schip was de coach nadat Marco van Basten eerder in de week was opgestapt. Ik herinner me dat ik een paar goede kansen kreeg. Uiteindelijk wonnen we met 1-0 door een rake vrije trap van Urby (Emanuelson, red).' Aan een voorspelling voor de komende editie waagt de Serviër zich desgevraagd niet. 'Maar, ik heb veel respect voor Twente. Ze spelen heel goed voetbal.'

Goed voetballen is iets waarnaar juist Sulejmani snakt, maar vooralsnog moet de linkspoot dit seizoen vaker plaatsnemen op de bank dan hem lief is. Desondanks is het geloof in eigen kunnen niet aangetast. 'Ik moet hard werken, want ik ben een jonge speler', stelt hij. 'Ik doe mijn best om geen talent te blijven.' Op de vraag wanneer hij zijn magische linkervoet weer laat spreken, antwoordt hij: 'Ik doe mijn best mijn vorm van weleer te behalen. Ik train ook extra voor mezelf en daar wil ik resultaat van zien.'

Sulejmani's mindere vorm ligt in elk geval niet aan zijn thuissituatie. De voormalige speler van sc Heerenveen wordt deze maanden immers omringd door zijn vader, moeder en zus. 'En in die situatie voel ik me heel erg goed. Nu moet ik ook nog eens goed gaan spelen en dan is alles goed.'

Ook zijn ervaren land- en ploeggenoot Marko Pantelic steekt hem geregeld de helpende hand toe. 'Hij praat veel met me over wat ik moet doen. Hij is een legende in Servië. Daarnaast is hij ook aanvaller, spreekt hij dezelfde taal en begrijpt hij me. En dat is wat ik af en toe nodig heb.'

peter

Bericht door peter » do feb 11, 2010 4:56 pm

Verbeek: 'Ik heb Sulejmani leren kennen als een trainingsbeest'
Donderdag, 11 februari 2010 om 16:12 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden

Het spel dat Miralem Sulejmani bij SC Heerenveen liet zien en waarmee hij een overgang naar Ajax verdiende, heeft hij in de Amsterdam Arena nooit meer getoond. Tegenwoordig komt de man van zestien miljoen niet eens meer altijd in aanmerking voor een plaats in de wedstrijdselectie van trainer Martin Jol. “ Dit is een moeilijke periode voor Miki”, weet ploeggenoot Marko Pantelic.
/

In Voetbal International laat ook coach Gertjan Verbeek zijn licht schijnen over de Servische aanvaller. “Een half jaar lang zijn we twee keer per dag met Miralem aan de slag gegaan”, vertelt Verbeek, die bij Heerenveen met Sulejmani werkte. “Dat deed hij met volle overgave, de gretigheid spatte er iedere keer weer vanaf. Daarom klonk het mij heel vreemd in de oren toen ik hoorde dat hij bij Ajax extra trainingsarbeid moet verrichten. Ik heb Miki leren kennen als een trainingsbeest.”

Pantelic twijfelt niet aan de voetballende kwaliteiten van zijn ploegmaat, maar probeert zijn landgenoot juist te helpen. “Hij weet wat hij kan, maar het komt er bij Ajax nog niet uit; dat is frustrerend voor hem. We praten veel met elkaar, op die manier probeer ik hem te helpen. Hij is ontzettend vastberaden om het beste uit zichzelf naar boven te halen.” Overigens ziet Pantelic ook het positieve van de huidige situatie in. “Van deze ervaring kan hij de rest van zijn carrière voordeel hebben.”

Volgens de huidige trainer van Sulejmani, Jol, schort het de Serviër echter aan conditie en mentaliteit. “Miralem moet werken aan zijn fitheid. Hij moet een andere instelling krijgen. De komende tijd hopen we hem te prikkelen. Fysiek, mentaal, technisch en tactisch; op alle fronten kan het beter. Soms hebben spelers met zóveel talent de neiging te denken dat het allemaal wel goed komt.”

VZ
Part LVII over ons probleemkindje.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 11, 2010 5:52 pm

Heb op Ajax TV gisteravond zijn goal voor Jong Ajax gezien tegen Jong Heerenveen en dan ziet het er toch echt uitstekend uit, hoe hij de aanval opzet en zelf afrondt... Het zit er dus wel in, maar komt er kennelijk in het eerste niet uit.... Mentale kwestie, in plaats van fysiek? :confused.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 11, 2010 6:05 pm

Vind ik eerder een aanwijzing dat het probleem wel fysiek van aard is. In de jeugdcompetitie is de weerstand minder groot, en dan zie je dat hij best kan voetballen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 11, 2010 6:09 pm

Idd tegen WHC leek het ook net of hij razendsnel was, misschien had het ermee te maken dat zn directe tegenstander de plaatselijke groentenboer was.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 11, 2010 6:16 pm

Als je mij naast iemand met een kreupel been laat rennen lijk ik nog steeds niet snel.... Misschien was de plaatselijke groenteboer niet snel, Sulejmani leek het toen wel.... hoe dat kan is me een raadsel...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 11, 2010 6:19 pm

Maar zorgt een kraakbeenprobleem ervoor dat je niet snel meer bent? Ik weet er weinig vanaf, maar Overmars bleek tegen Ogararu (ook een soort groenteboer) toch ook nog steeds snel? Is niet alleen zo dat explosiviteit veel pijn oplevert en energie kost?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » do feb 11, 2010 6:53 pm

Tja, die jongen maakt tig trainings uren per week.. en dat zou dan met instemming van AJAX met een kraakprobleem moeten zijn .. geloof er niks van ..
Blij met de punten ...

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr feb 19, 2010 11:21 am

Is Miralem op de weg terug? Gisteren kreeg ik weer een beetje hoop.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 19, 2010 11:25 am

Hij heeft 1 goede actie en hij is op de weg terug?
Lage verwachtingen voor iemand die 16 miljoen heeft gekost...

Plaats reactie