http://ajax.netwerk.to/wedstrijden/news ... 336#i20955
Moderator: mods
Ben het zowel met het eerste als met het tweede eens.Jöhnk schreef: Tja, het is een beetje als onder Ten Cate, he? Heel veel inzet en heel veel lange ballen.
Hopelijk kan die nieuwe 10 er wat lijn in brengen.
Wat denk je?! Ik ben dik tevreden met het resultaat, ging uit m'n pan bij die goal. Alleen is dít mijn Ajax niet. Dit zou Birmingham City of Nürnberg kunnen zijn. Niet Ajax.Marijn schreef:Joey, Wimpey, even de kwaliteit van het spel weglatend, vonden jullie het nog wel spannend vandaag? Zitten jullie dan nog wel met een verhoogde hartslag te kijken? En schiet je dan nog wel uit je stoel op het moment dat Van der Wiel scoort?
Ssst, dat mag je niet zeggen. Kon wel eens als kritiek op de grote Martin geinterpreteerd worden.joey schreef: Ik sluit me dan ook bij Wimpey en Harm aan. Ik ben er snel klaar mee. Dit heeft niets met Ajax te maken.
Er zijn nogal wat van zulke wedstrijdjes. De goede wedstrijden zijn ook dit seizoen weer op één hand te tellen.999 schreef: Toch is dat dan vreemd, door sommige wordt Psv geroemd om hun zakelijk spel ( wat heel veel wedstrijden kraak noch smaak is ) maar als AJAX zo'n wedstrijdje speelt dan moeten AJACIEDEN zich schamen .. wat is je referentie kader vraag ik me dan af ?.
Belachelijk dat hij een half jaar strafregels moest schrijven... Tactisch goede speler, staat vaak op de juiste plaats. En hij praat op medespelers in en doet geen gekke dingen. Gewoon een nuttige speler. Een aanfluiting dat die mallotige Donald er wel bij zat en Lindgren niet.Jöhnk schreef:MotM: Lindgren. Hij speelt weer zoals in z'n eerste half jaar. Voetballend toch wel een verademing tov Enoh.
AZ zakte net zo ver in als Ajax Wimpey. Zo niet meer. Ajax zat er tenminste nog kort op. AZ veel minder waardoor ze 7 gele kaarten nodig hadden om te herstellen.wimpey schreef:
Met controle, tactisch vernuft, patronen en automatismen had deze schertsvertoning niets te maken. Het is dat AZ in de eindpass en de afronding niet scherp was. Tegen een goede ploeg verliest Ajax zo spelend met 0-3. Kijk naar het voetbal van AZ: verzorgd, telkens meerdere afspeelmogelijkheden, het positiespel klopt en men kan combineren. En dan Ajax: inzakken, wachten tot AZ de bal inlevert en dan een lange haal van achteruit.
Ik vraag me af waar die Jol op traint. De ploeg hangt als los zand aan elkaar en wordt gered door individuele kwaliteit. Hetgeen tegen betere tegenstanders onvoldoende is. Ajax staat niet voor niets waar het staat. En met deze trainer komen we ook niet verder dan daar waar we nu staan.
Ik vraag het gewoon, omdat dat uit je andere postings niet blijkt. Ik deel je kritiek wel, maar ben daar tijdens de wedstrijd toch echt wat minder mee bezig dan met het resultaat. Ik merk bij jou en Joey soms zo'n rationele, nuchtere houding dat ik me dan afvraag of de beleving er bij jullie ook nog wel is.Wimpey schreef: Wat denk je?! Ik ben dik tevreden met het resultaat, ging uit m'n pan bij die goal. Alleen is dít mijn Ajax niet. Dit zou Birmingham City of Nürnberg kunnen zijn. Niet Ajax.
Onze Rotterdamse vrienden gaan dus niet over ons heen aangezien ze 1-1 hebben gespeeldelliquido schreef:Heb weinig lijn in het spel gezien. Op een of andere manier kunnen we aanvallend de bal op het middenveld niet rond laten gaan.
Verder lekker gewonnen van de kampioen van vorig jaar. Op naar de rotterdamse vrienden. (die bij winst over ons heen springen op de ranglijst)
edit.. tijdens het typen maakt vvv gelijk
ASAdvocaat: 'Ik noemde hem oetlul'
zondag 24 januari, door SV, Amsterdam, 15:48u, ANP
Trainer Dick Advocaat van AZ werd zondagmiddag in de slotfase van de door zijn club verloren uitwedstrijd tegen Ajax (1-0) door scheidsrechter Kuipers naar de tribune gestuurd. ''Want ik noemde hem oetlul'', verduidelijkte de boosdoener. ''Volgens mij is dat geen heel goed Nederlands. Hij had me dus mogen laten zitten.''
De spelers van AZ kregen in de ArenA liefst zeven gele kaarten. Toch verweet Advocaat zijn ploeg geen gebrek aan discipline. ''Je hebt tegen Ajax geen kans als je niet scherp speelt'', weet hij.
''Daarbij kent iedereen Luis Suarez. Dat is een fantastische speler die ook de hele wedstrijd blijft zuigen. Ik dacht dat iedereen dat wel wist. Ik heb Kuipers al eens meegemaakt tijdens een wedstrijd tussen Zenit Sint Petersburg en Real Madrid. Die man is geen Nederlander.'
Anders zou ik me niet zo ergeren, Marijn. Je denkt toch niet dat het me een bal kan schelen hoe laten we zeggen Sparta speelt?Marijn schreef:Ik vraag het gewoon, omdat dat uit je andere postings niet blijkt. Ik deel je kritiek wel, maar ben daar tijdens de wedstrijd toch echt wat minder mee bezig dan met het resultaat. Ik merk bij jou en Joey soms zo'n rationele, nuchtere houding dat ik me dan afvraag of de beleving er bij jullie ook nog wel is.
Jöhnk schreef:ASAdvocaat: 'Ik noemde hem oetlul'
zondag 24 januari, door SV, Amsterdam, 15:48u, ANP
Trainer Dick Advocaat van AZ werd zondagmiddag in de slotfase van de door zijn club verloren uitwedstrijd tegen Ajax (1-0) door scheidsrechter Kuipers naar de tribune gestuurd. ''Want ik noemde hem oetlul'', verduidelijkte de boosdoener. ''Volgens mij is dat geen heel goed Nederlands. Hij had me dus mogen laten zitten.''
De spelers van AZ kregen in de ArenA liefst zeven gele kaarten. Toch verweet Advocaat zijn ploeg geen gebrek aan discipline. ''Je hebt tegen Ajax geen kans als je niet scherp speelt'', weet hij.
''Daarbij kent iedereen Luis Suarez. Dat is een fantastische speler die ook de hele wedstrijd blijft zuigen. Ik dacht dat iedereen dat wel wist. Ik heb Kuipers al eens meegemaakt tijdens een wedstrijd tussen Zenit Sint Petersburg en Real Madrid. Die man is geen Nederlander.'
Wat hij met dat laatste bedoelt??
Exact.999 schreef:De scheids had er twee van AZ af moeten sturen en dan nog staan te janken ..
Dat was in ieder geval wel een verschil met vorig jaar, toen puilde het uitvak uit. En ze waren ook nog doodstil vandaag.Peter schreef:Sfeer was redelijk, maar er waren inderdaad heel veel lege plekken. AZ kreeg overigens het uitvak bij lange na niet vol ook.
Ze hebben welgeteld 1x wat geroepen. 1x.Benji schreef:Dat was in ieder geval wel een verschil met vorig jaar, toen puilde het uitvak uit. En ze waren ook nog doodstil vandaag.Peter schreef:Sfeer was redelijk, maar er waren inderdaad heel veel lege plekken. AZ kreeg overigens het uitvak bij lange na niet vol ook.
Voor mij was een hele rij leeg.joey schreef:@Benji: maar dat is altijd zo, zeker als het koud is. Veel toeschouwers komen op het laatste moment binnen.
De mensen beginnen naar van Basten te verlangen, Joey. De act van Jol gaat niet lang meer werken.joey schreef:Was er nog wat sfeer in het stadion? Vanuit mijn luie stoel meende ik de nodige lege plekken te zien en gefluit te horen. Was dat ook zo of viel het mee?
Zou AZ ooit nog eens in Amsterdam van Ajax winnen? Als ze ooit de kans hadden...