Dat klinkt alsof Ajax voor een dubbeltje op de eerste rang gaat zitten, en dan haal je in mijn ogen geen volwaardige vervanger voor Suarez. De vraag is of je dan wel iemand moeten willen aantrekken. Ik zou het alleen doen als je iemand kunt huren die geen aanpassingstijd nodig heeft, Babel of Huntelaar dus. Maar dat kun je denk ik alleen in de winter doen, aangezien het voor de spelers in kwestie dan ook een voordeel oplevert, en laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat Suarez dan nog bij Ajax zit en dat je die noodgreep dus niet hoeft toe te passen.joey schreef:Ajax zal wel een vervanger halen, maar eerder een uit de categorie-Pantelic, verwacht ik. Dat wil zeggen: lage tot geen transfersom, hoog salaris.goodfella schreef:Wat is de betekenis van saneren? Ajax moet na de verkoop van Suarez gaan inkrimpen. Zelfs een vervanger voor hem zit er niet in wat mij betreft.Duke schreef:Wat bedoel je daarmee, weer 10 nieuwe spelers kopen?
Het probleem is dat Ajax met een overschot aan aanvallers zit. In de breedte loopt er genoeg en dan heb je ook nog ene Castillion en Jozefzoon lopen waarvan de kenners zeggen dat dit wel eens A-selectie materiaal zou kunnen worden. In dat geval zullen deze jongens binnen nu en een jaar vast hun kans krijgen. Gelukkig lijkt er voor Dario nu een oplossing gevonden te zijn. Dan hou je na de transfer van Suarez over voor 3 posities:
Sulejmani
Pantelic
Kennedy
Rommedahl
Zeegelaar
Eventueel Emanuelson
Jozefzoon
Castillion
Qua aantal spelers is dat genoeg, je zou zelfs nog een rechteraanvaller kwijt kunnen, dus Kennedy of Rommedahl, met behoud van dubbele bezetting van iedere positie.
De noodzaak om een nieuwe aanvaller te halen is er dus niet echt, tenzij je een echte topper kunt halen natuurlijk. Maar dan gaat het veel geld kosten, en de vraag is of je dat moet willen. Wat mij betreft doe je dat alleen als je heel veel vertrouwen hebt in die aankoop en heel weinig in de spelers die je voor die positie al hebt. Aan de zijlijn kunnen we die afweging op dit moment niet maken, want we weten niet welke haalbare spelers Ajax aan het scouten is, hoe goed zij zijn en we weten ook niet echt wat de jonge Ajaxtalenten in hun mars hebben.
Conclusie: Voorlopig hoeft Ajax voor een aanvaller niet de transfermarkt op. We genieten van Suarez zo lang hij nog in Amsterdam te bewonderen is, en hopelijk krijgen we snel te zien wat Jozefzoon en Castillion in hun mars hebben.