FC Utrecht - Ajax 06-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: FC Utrecht - Ajax 06-12-2009

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 11:32 pm

elliquido schreef:het 2e vind ik van een azijnniveau van hier tot johannesburg.
Dat begrijp ik niet. Heb ík soms staan schutteren? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 06, 2009 11:35 pm

WitteKaas schreef:
Beloki schreef:Alles gaat goedkomen.
Dit seizoen nog??
Ja.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 11:39 pm

Wat bedoel je daar dan mee, Beloki? Dat Ajax kampioen wordt?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo dec 06, 2009 11:41 pm

elliquido schreef:
joey schreef:Een momentje en een corner? Dat zie ik anders. Ajax kwam er in de tweede helft niet meer aan te pas. Alleen Van Wolfswinkel heeft al zeker vijf opgelegde kansen gehad.

Ons centrale jonge duo, zoals jij het uitdrukt, werd vandaag een keer serieus getest en ging onderuit.
het 1e Klopt; de 2e helft na de goal en de 2e goal en de rode kaart was gespeeld, en kon utreg doen wat het wilde.

het 2e vind ik van een azijnniveau van hier tot johannesburg.
Vorige week stond ik achter het Ajax doel in de 2de helft en was ik verrast hoe er verdedigd werd. Steekpasses vanuit het middenveld kunnen zo makkelijk worden gegeven. Er liggen zoveel ruimtes tussen de verdedigers. Het wordt tijd dat het achterin wat compacter gaan spelen. Dan maar iest minder attractief van achteruit, maar meer zekerheid. De verdediging is erg jong en onervaren en je ziet dat een club als Vitesse al de zwaktes aan het licht kon brengen. Zij hadden niet de kwaliteit / kracht om er van te profiteren. utrecht vandaag wel.. En een sluwe vos als Amoah over 2 weken ook wel denk ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 06, 2009 11:55 pm

Vandaag vielen er achterin zulke gaten, dat er her en der een peloton soldaten had kunnen oprukken. Dat lag natuurlijk niet alléén aan de (centrale) verdedigers. Ook de middenvelders waren erg slecht.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo dec 06, 2009 11:59 pm

joey schreef:Vandaag vielen er achterin zulke gaten, dat er her en der een peloton soldaten had kunnen oprukken. Dat lag natuurlijk niet alléén aan de (centrale) verdedigers. Ook de middenvelders waren erg slecht.
Knijpende backs zijn er bijvoorbeeld niet.. bal is aan de rechterkant en onze linksback staat nog erg dicht op de zijlijn. Al dit soort basisdingen kloppen gewoon niet in onze achterhoede.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma dec 07, 2009 12:02 am

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Vandaag vielen er achterin zulke gaten, dat er her en der een peloton soldaten had kunnen oprukken. Dat lag natuurlijk niet alléén aan de (centrale) verdedigers. Ook de middenvelders waren erg slecht.
Knijpende backs zijn er bijvoorbeeld niet.. bal is aan de rechterkant en onze linksback staat nog erg dicht op de zijlijn. Al dit soort basisdingen kloppen gewoon niet in onze achterhoede.
Onze backs willen eigenlijk liever alleen maar aanvallen en zien de verdedigende taken die bij hun positie horen als noodzakelijk kwaad. Dat is zeker een probleem.

Beloki

Bericht door Beloki » ma dec 07, 2009 12:09 am

joey schreef:Wat bedoel je daar dan mee, Beloki? Dat Ajax kampioen wordt?
Ja. Twente en psv hebben een beduidend makkelijker programma gehad tot nu toe. Voetballend zijn ze echter niks beter. Gaan nog best wat verspelen na de winterstop.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 07, 2009 12:10 am

Ajax ook, Beloki. Dat kan ik je nu al zeggen. We mogen hopen dat het de komende weken een beetje mooi weer wordt.

Beloki

Bericht door Beloki » ma dec 07, 2009 12:18 am

joey schreef:Ajax ook, Beloki. Dat kan ik je nu al zeggen.
We zullen zien. Uit verliezen tegen Twente, psv en Utrecht kan gebeuren. Thuis pak je ze alledrie. Ajax gaat de tweede seizoenshelft een stuk meer punten pakken dan de afgelopen helft. psv en Twente met hun zware programma een stuk minder. Let maar op.

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 07, 2009 12:34 am

Beloki schreef:
joey schreef:Ajax ook, Beloki. Dat kan ik je nu al zeggen.
We zullen zien. Uit verliezen tegen Twente, psv en Utrecht kan gebeuren. Thuis pak je ze alledrie. Ajax gaat de tweede seizoenshelft een stuk meer punten pakken dan de afgelopen helft. psv en Twente met hun zware programma een stuk minder. Let maar op.
Hmm, voetbal is niet altijd logisch. En of het voor PSV zo'n nadeel is dat ze nog in de Arena moeten spelen, weet ik niet. Lazovic en Dszudszak zouden wel eens kunnen profiteren van de ruimte die Ajax weggeeft achterin...Het is zeker niet gezegd dat Ajax wel even wint van Twente en PSV.

Negen punten verschil is gewoon erg veel. Zeker als je bedenkt dat Twente er tot nog toe slechts vier verspeeld heeft...

999

Bericht door 999 » ma dec 07, 2009 12:57 am

Eerst maar eens de winterstop halen ... met dit aantal verlies punten.Lukt dat dan zijn meteen de eerste twee wedstrijden die volgens mij bepalend kunnen zijn voor het vervolg ..

Ik ga niet roepen dat er opzet in het spel is, maar de wedstrijd volgorde van de laatste maand werkt natuurlijk ook niet mee.Had liever een uit en thuis ritme gehad, zeker na zo'n Euro L. wedstrijd.

En jammer is natuurlijk ook dat je concurenten net wel dat beetje geluk hebben om zoals vandaag de winnende te maken, zeker als zo'n malloot van een Nec speler meent , terwijl er niks aan de hand is, na te moeten trappen ..
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma dec 07, 2009 1:54 am

Scherrer schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Onze backs willen eigenlijk liever alleen maar aanvallen en zien de verdedigende taken die bij hun positie horen als noodzakelijk kwaad. Dat is zeker een probleem.
Tel daarbij op dat de Zeeuw meer aanvallend dan verdedigend denkt. Assaiti al helemaal niet verdedigd....
Kijk voor nec thuis is het geen probleem maar ik hoop wel dat Gabri fit geraakt en uit bij Nac , ook na een europacup avond , Ajax ook veel pijn kan doen. Maaskant heeft vandaag echt wel zitten kijken en wat is nu lekkerder dat je je eigen spelers de hele week erop kan laten focussen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

goodfella

Bericht door goodfella » ma dec 07, 2009 7:31 am

999 schreef:Eerst maar eens de winterstop halen ... met dit aantal verlies punten.Lukt dat dan zijn meteen de eerste twee wedstrijden die volgens mij bepalend kunnen zijn voor het vervolg ..

Ik ga niet roepen dat er opzet in het spel is, maar de wedstrijd volgorde van de laatste maand werkt natuurlijk ook niet mee.Had liever een uit en thuis ritme gehad, zeker na zo'n Euro L. wedstrijd.

En jammer is natuurlijk ook dat je concurenten net wel dat beetje geluk hebben om zoals vandaag de winnende te maken, zeker als zo'n malloot van een Nec speler meent , terwijl er niks aan de hand is, na te moeten trappen ..
Onze enige positivo. Ik ga gelijk reacties van jou na de 4-1 nederlaag vorig seizoen in Arnhem opzoeken.

Het is overigens afgelopen voor Ajax. Suarez kan nu met een gerust hart worden verkocht. En dan heeft Jol een wedstrijd of 20 de tijd om zijn elftal klaar te stomen voor volgend seizoen. Misschien een jaartje geen Europees voetbal, want dan heeft hij ook niets te klagen.

999

Bericht door 999 » ma dec 07, 2009 8:36 am

goodfella schreef:
999 schreef:Eerst maar eens de winterstop halen ... met dit aantal verlies punten.Lukt dat dan zijn meteen de eerste twee wedstrijden die volgens mij bepalend kunnen zijn voor het vervolg ..

Onze enige positivo. Ik ga gelijk reacties van jou na de 4-1 nederlaag vorig seizoen in Arnhem opzoeken.

Het is overigens afgelopen voor Ajax. Suarez kan nu met een gerust hart worden verkocht. En dan heeft Jol een wedstrijd of 20 de tijd om zijn elftal klaar te stomen voor volgend seizoen. Misschien een jaartje geen Europees voetbal, want dan heeft hij ook niets te klagen.
Doe je best maar.Reacties van jouw hoef ik niet op te zoeken, want die zijn voor alle wedstrijden per seizoen in het fluitsignaal topic op een hand te tellen.En die beperken zich in de meeste gevallen tot het oprakelen wat andere vorige jaren hebben gemeld over dit of dat.En als daar dan verschil in zit ben jij er als de kippen bij om dat te melden, blijkbaar mag en kan je geen andere mening hebben als duidelijk blijkt dat het voetbal van vorig seizoen tig keer slechter was dan dit seizoen het geval is.

Nog een tip, ik zou een poll houden van hoeveel keer ik vorig seizoen met klasbak van Basten aan het roer een andere mening had over de vooruitgang van het team t.o.v nu dat Jol de touwtjes in handen heeft ..

Afijn, je hebt je aandacht weer gehad, je kan thuis weer vertellen dat er iemand heeft gereageerd op je posting, dat je de koning van de discussies bent op AT tegen je vrouw/vriendin .. en dan krijg je een aai over je bolletje van haar ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 9:26 am

Peter schreef:Brrr. Jan Vertonghen doet aan lucht dekken.

Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Stond Pantelic niet te slapen?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 07, 2009 10:21 am

goodfella schreef:|Het is overigens afgelopen voor Ajax. Suarez kan nu met een gerust hart worden verkocht. En dan heeft Jol een wedstrijd of 20 de tijd om zijn elftal klaar te stomen voor volgend seizoen. Misschien een jaartje geen Europees voetbal, want dan heeft hij ook niets te klagen.
Dan kan natuurlijk niet. Ajax móet de CL halen. Denk eens aan dat kostuum van ons.

De titel kunnen we denk ik vergeten, maar misschien is de tweede plaats nog haalbaar.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 10:21 am

Twente gaat echt nog wel punten verspelen. Die zijn niet zo heel goed, hebben we gisteren allemaal kunnen zien. PSV is een ander verhaal maar ook dat gat valt te overzien. In februari worden er veel wedstrijden gespeeld. Het is zaak om de thuiswedstrijden te winnen maar ik zie Ajax nog wel inlopen.
IK GELOOF!!!!!!

Appie

Bericht door Appie » ma dec 07, 2009 10:39 am

Ajax loopt nog wel in. Het gat is nu al te groot. Ik weet alleen dat er nog een heleboel wedstrijden gespeeld moeten worden. Overigens vind ik het wel opvallen dat onze verdediging niet zo lang geleden nog bijna heilig verklaard en nu vallen er ineens gaten? De verdediging is al tijden niet heel best maar het viel gewoon niet op omdat we voorin 5 goals maakte.

Er moet verdedigend nog heel veel gebeuren willen we zeker zijn dat we dit soort wedstrijden gaan winnen. Maar vooralsnog geloof ik nog steeds dat Ajax kampioen kan worden.
Het is mooi weer voor 6-0.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 07, 2009 10:49 am

De verdediging staat wel aardig, kijk maar naar het doelsaldo. Dat is nog steeds in lijn met Twente en PSV.

Gisteren werd de verdediging overlopen omdat het middenveld voor geen meter functioneerde. Het hielp ook niet echt dat Anita werkelijk geen bal goed meer raakte na zijn eerste gele kaart.
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 07, 2009 10:53 am

Rishi schreef:Stond Pantelic niet te slapen?
Volgens mij werd Pantelic geblokt op het moment dat hij Wuytens achtervolgde. Slim uitgespeeld van Utrecht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 11:03 am

Klopt. Maar vind dat een slecht excuus. Dan beuk je maar iemand opzij. Niet zo half tam als hij deed.

Ik reageerde trouwens op een post van Peter die volgens mij dacht dat Vertonghen niks deed.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma dec 07, 2009 11:18 am

Rishi schreef:Klopt. Maar vind dat een slecht excuus. Dan beuk je maar iemand opzij. Niet zo half tam als hij deed.

Ik reageerde trouwens op een post van Peter die volgens mij dacht dat Vertonghen niks deed.
.. en dan krijg je een pingel tegen .. en dan roepen we dat Pantelic dat niet moet doen.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 07, 2009 11:40 am

Hij moet gewoon die Wuytens volgen en zich niet zo simpel laten blokken. Leek wel een wijf joh!
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » ma dec 07, 2009 12:12 pm

joey schreef:
goodfella schreef:|Het is overigens afgelopen voor Ajax. Suarez kan nu met een gerust hart worden verkocht. En dan heeft Jol een wedstrijd of 20 de tijd om zijn elftal klaar te stomen voor volgend seizoen. Misschien een jaartje geen Europees voetbal, want dan heeft hij ook niets te klagen.
Dan kan natuurlijk niet. Ajax móet de CL halen. Denk eens aan dat kostuum van ons.

De titel kunnen we denk ik vergeten, maar misschien is de tweede plaats nog haalbaar.
Nee hoor, Ajax wordt 3e. Bovendien levert de EL bijna niets op. Als Suarez voor de hoofdprijs van de hand kan, moet je dat doen. En dan de contracten van Ogararu, Kennedy en Sno afkopen. Zorgen dat Lindgren en Silva afvloeien. En over een half jaar ben je van Rommedahl, Luque, Atouba en Pantelic af. Grootschalig saneren.

Plaats reactie