Dat begrijp ik niet. Heb ík soms staan schutteren?elliquido schreef:het 2e vind ik van een azijnniveau van hier tot johannesburg.

Moderator: mods
Dat begrijp ik niet. Heb ík soms staan schutteren?elliquido schreef:het 2e vind ik van een azijnniveau van hier tot johannesburg.
Ja.WitteKaas schreef:Dit seizoen nog??Beloki schreef:Alles gaat goedkomen.
Vorige week stond ik achter het Ajax doel in de 2de helft en was ik verrast hoe er verdedigd werd. Steekpasses vanuit het middenveld kunnen zo makkelijk worden gegeven. Er liggen zoveel ruimtes tussen de verdedigers. Het wordt tijd dat het achterin wat compacter gaan spelen. Dan maar iest minder attractief van achteruit, maar meer zekerheid. De verdediging is erg jong en onervaren en je ziet dat een club als Vitesse al de zwaktes aan het licht kon brengen. Zij hadden niet de kwaliteit / kracht om er van te profiteren. utrecht vandaag wel.. En een sluwe vos als Amoah over 2 weken ook wel denk ik.elliquido schreef:het 1e Klopt; de 2e helft na de goal en de 2e goal en de rode kaart was gespeeld, en kon utreg doen wat het wilde.joey schreef:Een momentje en een corner? Dat zie ik anders. Ajax kwam er in de tweede helft niet meer aan te pas. Alleen Van Wolfswinkel heeft al zeker vijf opgelegde kansen gehad.
Ons centrale jonge duo, zoals jij het uitdrukt, werd vandaag een keer serieus getest en ging onderuit.
het 2e vind ik van een azijnniveau van hier tot johannesburg.
Knijpende backs zijn er bijvoorbeeld niet.. bal is aan de rechterkant en onze linksback staat nog erg dicht op de zijlijn. Al dit soort basisdingen kloppen gewoon niet in onze achterhoede.joey schreef:Vandaag vielen er achterin zulke gaten, dat er her en der een peloton soldaten had kunnen oprukken. Dat lag natuurlijk niet alléén aan de (centrale) verdedigers. Ook de middenvelders waren erg slecht.
Onze backs willen eigenlijk liever alleen maar aanvallen en zien de verdedigende taken die bij hun positie horen als noodzakelijk kwaad. Dat is zeker een probleem.Zlatan Son of God schreef:Knijpende backs zijn er bijvoorbeeld niet.. bal is aan de rechterkant en onze linksback staat nog erg dicht op de zijlijn. Al dit soort basisdingen kloppen gewoon niet in onze achterhoede.joey schreef:Vandaag vielen er achterin zulke gaten, dat er her en der een peloton soldaten had kunnen oprukken. Dat lag natuurlijk niet alléén aan de (centrale) verdedigers. Ook de middenvelders waren erg slecht.
Ja. Twente en psv hebben een beduidend makkelijker programma gehad tot nu toe. Voetballend zijn ze echter niks beter. Gaan nog best wat verspelen na de winterstop.joey schreef:Wat bedoel je daar dan mee, Beloki? Dat Ajax kampioen wordt?
We zullen zien. Uit verliezen tegen Twente, psv en Utrecht kan gebeuren. Thuis pak je ze alledrie. Ajax gaat de tweede seizoenshelft een stuk meer punten pakken dan de afgelopen helft. psv en Twente met hun zware programma een stuk minder. Let maar op.joey schreef:Ajax ook, Beloki. Dat kan ik je nu al zeggen.
Hmm, voetbal is niet altijd logisch. En of het voor PSV zo'n nadeel is dat ze nog in de Arena moeten spelen, weet ik niet. Lazovic en Dszudszak zouden wel eens kunnen profiteren van de ruimte die Ajax weggeeft achterin...Het is zeker niet gezegd dat Ajax wel even wint van Twente en PSV.Beloki schreef:We zullen zien. Uit verliezen tegen Twente, psv en Utrecht kan gebeuren. Thuis pak je ze alledrie. Ajax gaat de tweede seizoenshelft een stuk meer punten pakken dan de afgelopen helft. psv en Twente met hun zware programma een stuk minder. Let maar op.joey schreef:Ajax ook, Beloki. Dat kan ik je nu al zeggen.
Tel daarbij op dat de Zeeuw meer aanvallend dan verdedigend denkt. Assaiti al helemaal niet verdedigd....Scherrer schreef:Onze backs willen eigenlijk liever alleen maar aanvallen en zien de verdedigende taken die bij hun positie horen als noodzakelijk kwaad. Dat is zeker een probleem.Zlatan Son of God schreef:Knijpende backs zijn er bijvoorbeeld niet.. bal is aan de rechterkant en onze linksback staat nog erg dicht op de zijlijn. Al dit soort basisdingen kloppen gewoon niet in onze achterhoede.joey schreef:Vandaag vielen er achterin zulke gaten, dat er her en der een peloton soldaten had kunnen oprukken. Dat lag natuurlijk niet alléén aan de (centrale) verdedigers. Ook de middenvelders waren erg slecht.
Onze enige positivo. Ik ga gelijk reacties van jou na de 4-1 nederlaag vorig seizoen in Arnhem opzoeken.999 schreef:Eerst maar eens de winterstop halen ... met dit aantal verlies punten.Lukt dat dan zijn meteen de eerste twee wedstrijden die volgens mij bepalend kunnen zijn voor het vervolg ..
Ik ga niet roepen dat er opzet in het spel is, maar de wedstrijd volgorde van de laatste maand werkt natuurlijk ook niet mee.Had liever een uit en thuis ritme gehad, zeker na zo'n Euro L. wedstrijd.
En jammer is natuurlijk ook dat je concurenten net wel dat beetje geluk hebben om zoals vandaag de winnende te maken, zeker als zo'n malloot van een Nec speler meent , terwijl er niks aan de hand is, na te moeten trappen ..
Doe je best maar.Reacties van jouw hoef ik niet op te zoeken, want die zijn voor alle wedstrijden per seizoen in het fluitsignaal topic op een hand te tellen.En die beperken zich in de meeste gevallen tot het oprakelen wat andere vorige jaren hebben gemeld over dit of dat.En als daar dan verschil in zit ben jij er als de kippen bij om dat te melden, blijkbaar mag en kan je geen andere mening hebben als duidelijk blijkt dat het voetbal van vorig seizoen tig keer slechter was dan dit seizoen het geval is.goodfella schreef:Onze enige positivo. Ik ga gelijk reacties van jou na de 4-1 nederlaag vorig seizoen in Arnhem opzoeken.999 schreef:Eerst maar eens de winterstop halen ... met dit aantal verlies punten.Lukt dat dan zijn meteen de eerste twee wedstrijden die volgens mij bepalend kunnen zijn voor het vervolg ..
Ik ga niet roepen dat er opzet in het spel is, maar de wedstrijd volgorde van de laatste maand werkt natuurlijk ook niet mee.Had liever een uit en thuis ritme gehad, zeker na zo'n Euro L. wedstrijd.
En jammer is natuurlijk ook dat je concurenten net wel dat beetje geluk hebben om zoals vandaag de winnende te maken, zeker als zo'n malloot van een Nec speler meent , terwijl er niks aan de hand is, na te moeten trappen ..
Het is overigens afgelopen voor Ajax. Suarez kan nu met een gerust hart worden verkocht. En dan heeft Jol een wedstrijd of 20 de tijd om zijn elftal klaar te stomen voor volgend seizoen. Misschien een jaartje geen Europees voetbal, want dan heeft hij ook niets te klagen.
Stond Pantelic niet te slapen?Peter schreef:Brrr. Jan Vertonghen doet aan lucht dekken.
Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Dan kan natuurlijk niet. Ajax móet de CL halen. Denk eens aan dat kostuum van ons.goodfella schreef:|Het is overigens afgelopen voor Ajax. Suarez kan nu met een gerust hart worden verkocht. En dan heeft Jol een wedstrijd of 20 de tijd om zijn elftal klaar te stomen voor volgend seizoen. Misschien een jaartje geen Europees voetbal, want dan heeft hij ook niets te klagen.
Volgens mij werd Pantelic geblokt op het moment dat hij Wuytens achtervolgde. Slim uitgespeeld van Utrecht.Rishi schreef:Stond Pantelic niet te slapen?
.. en dan krijg je een pingel tegen .. en dan roepen we dat Pantelic dat niet moet doen.Rishi schreef:Klopt. Maar vind dat een slecht excuus. Dan beuk je maar iemand opzij. Niet zo half tam als hij deed.
Ik reageerde trouwens op een post van Peter die volgens mij dacht dat Vertonghen niks deed.
Nee hoor, Ajax wordt 3e. Bovendien levert de EL bijna niets op. Als Suarez voor de hoofdprijs van de hand kan, moet je dat doen. En dan de contracten van Ogararu, Kennedy en Sno afkopen. Zorgen dat Lindgren en Silva afvloeien. En over een half jaar ben je van Rommedahl, Luque, Atouba en Pantelic af. Grootschalig saneren.joey schreef:Dan kan natuurlijk niet. Ajax móet de CL halen. Denk eens aan dat kostuum van ons.goodfella schreef:|Het is overigens afgelopen voor Ajax. Suarez kan nu met een gerust hart worden verkocht. En dan heeft Jol een wedstrijd of 20 de tijd om zijn elftal klaar te stomen voor volgend seizoen. Misschien een jaartje geen Europees voetbal, want dan heeft hij ook niets te klagen.
De titel kunnen we denk ik vergeten, maar misschien is de tweede plaats nog haalbaar.