FC Utrecht - Ajax 06-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Re: FC Utrecht - Ajax 06-12-2009

Bericht door Pride of Amsterdam » do dec 03, 2009 11:39 pm

Hier nog mensen die een kaart dachten te hebben die toch niet doorgaat?

Begreep dat het online aankopen nogal mis is gegaan. Ik sta gelukkig op de lijst dat ik er heen kan. :excited.gif:
Op naar de vierde ster!

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr dec 04, 2009 1:59 pm

'Vandenbergh opnieuw in de basis, Nesu linksback'

UTRECHT - Naar het zich laat aanzien staat Kevin Vandenbergh komende zondag weer in de spits bij FC Utrecht, dat zal aantreden tegen Ajax. Mihai Nesu staat waarschijnlijk linksback, terwijl Jacob Lensky lijkt door te schuiven naar de linkshalfpositie.

Tijdens de partijvorm op de vrijdagtraining, waarbij Goal.com aanwezig was, kreeg Vandenbergh een plaatsje in het basisteam. Hiermee lijkt hij wederom recordaankoop Ricky van Wolfswinkel op de bank te houden. Tegen NAC Breda kreeg Vandenbergh eveneens de voorkeur boven Van Wolfswinkel en toen betaalde de Belg dit vertrouwen terug met een doelpunt.

Tegen Ajax zal Nana Asare er niet bij zijn vanwege een schorsing. Lenksy, die normaal gesproken de linksback is bij de Domstedelingen, zal waarschijnlijk een linie doorschuiven. De Canadees kreeg afgelopen zondag totaal geen vat op NAC-aanvaller Leonardo en werd al in de eerste helft vervangen door Mihai Nesu. Diezelfde Nesu lijkt tegen Ajax in de basis te starten als linksachter

Mogelijk vervangt de jonge Gianluca Nijholt Gregoor van Dijk op het middenveld bij FC Utrecht. De jongeling viel tegen NAC op met een prachtige vrije trap, die de 2-0 betekende.
(Rogier Cuypers/Goal.com)

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr dec 04, 2009 2:05 pm

Mooi, prima nieuws!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 04, 2009 2:10 pm

Pride of Amsterdam schreef:Begreep dat het online aankopen nogal mis is gegaan. Ik sta gelukkig op de lijst dat ik er heen kan. :excited.gif:
Onbegrijpelijk dat ze dat niet voor elkaar krijgen. Er is nu zelfs besloten om geen online verkoop meer te doen wanneer ze een stormloop op kaarten verwachten.

Ik sta zondag zelf gezellig op de Bunnikside. :headbang.gif:
Tijdens de partijvorm op de vrijdagtraining, waarbij Goal.com aanwezig was, kreeg Vandenbergh een plaatsje in het basisteam. Hiermee lijkt hij wederom recordaankoop Ricky van Wolfswinkel op de bank te houden. Tegen NAC Breda kreeg Vandenbergh eveneens de voorkeur boven Van Wolfswinkel en toen betaalde de Belg dit vertrouwen terug met een doelpunt.
Wat is eigenlijk de aanleiding voor het feit dat Van Wolfswinkel ineens op de bank plaats moet nemen? Ik had juist de indruk dat hij daar vrij aardig bezig was terwijl Vandenberg daar nooit indruk heeft kunnen maken.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 04, 2009 2:25 pm

Komt op mij een beetje over alsof Du Charlatan een beetje geforceerd de grote trainer probeert te zijn door zijn één van zijn betere spelers op z'n plaats te zetten.

Houd ik nooit zo van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 04, 2009 4:35 pm

Hugo Borst suggereerde dat dit de invloed van Booy zou zijn. Die heeft hem toen hij nog trainer was naar Utrecht gehaald en nu zou hij er alsnog voor willen zorgen dat hij slaagt bij Utrecht. Klinkt nogal vergezocht en ik heb dan ook eerder het idee dat Hugo een tikkie rancuneus is omdat Booy Sparta achterliet toen hij TD kon worden in Utrecht.
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr dec 04, 2009 5:11 pm

Ik weet niet hoe de grasmat erbij ligt... Het blijft hier aan de kust maar regenen en regenen..
Utreg heeft geen dak of wat dan ook.
Zou het verkeerd zijn voor Ajax als deze wedstrijd naar een later tijdstip in het seizoen zou worden verplaatst? of juist niet omdat Ajax zo goed bezig is.
Daarnaast Utreg kan natuurlijk de hele week al heerlijk trainen en zich focussen op A.S. zondag.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr dec 04, 2009 5:55 pm

'Makkers staakt uw wild geraas'

04 december 2009
Aanstaande zondag trappen FC Utrecht en Ajax om 12.30 uur af voor een spannend duel in de Eredivisie. Ajax wordt gesteund door 1.200 supporters die met 26 bussen naar Utrecht gaan.
Alle kaarten voor het uitvak waren in een mum van tijd verkocht. Ajax hoopt dat de supporters er samen met de spelers een feest van kunnen maken, bij deze lastige en vaak beladen uitwedstrijd.

Ajax roept om die reden op de ploeg zoveel mogelijk postief te ondersteunen en vooral om kwetsende en dicriminerende spreekkoren achterwege te laten.
Ajax.nl

Hehe.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Toppie

Bericht door Toppie » za dec 05, 2009 11:48 am

Ben benieuwd of het doorgaat

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za dec 05, 2009 1:00 pm

Hoezo? In Utrecht is het gewoon droog.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 05, 2009 1:50 pm

mattie schreef: Zou het verkeerd zijn voor Ajax als deze wedstrijd naar een later tijdstip in het seizoen zou worden verplaatst? of juist niet omdat Ajax zo goed bezig is. Daarnaast Utreg kan natuurlijk de hele week al heerlijk trainen en zich focussen op A.S. zondag.
Boeien. Anders kom je ze later tegen. Spelen, het kwaliteitsverschil uitdrukken qua spel en score. Punten meenemen en klaar.

Ajax als club en team krijgt weer wat kleur op de wangen. Nu de Ajax-fans nog. :blush.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » za dec 05, 2009 2:46 pm

De zon schijnt hier gewoon hoor, dus er moet wel een flinke moesson komen wil het nog afgelast gaan worden.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za dec 05, 2009 3:09 pm

Marillion op de bunnikzijde? We verwachten wel een verslagje hier he :aai.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » za dec 05, 2009 3:19 pm

Hahaha, inderdaad. Levensgevaarlijk. Zeker hier in Utrecht. Kreeg al een keer een hartverzakking toen m'n mobieltje afging in De Slegte op de Oudegracht en er luid 'EEN JUICHTOON DAV'RE LANGS DE...' door die winkel ging. :blush.gif:
En buiten dat ging ik na de 1-5 op PSV twee jaar geleden nog even een patatje halen, had nog een Ajaxpetje op, begint een gast ineens doldriest tegen me aan te schreeuwen waar allemaal andere mensen bij waren. :smallgrin.gif: (wat heb jij nou voor k****pet op, vuile *****jood)
Gelukkig ben ik erg conflictvermijdend dus na 5 minuten was hij allemaal mooie hooliganverhalen aan het vertellen, terwijl ik allang blij was dat ik en mijn kaassouflé veilig het pand konden verlaten.
Kijk ik later naar RTV Utrecht, 'portret van een FC Utrecht-hooligan': http://www.rtvutrecht.nl/dossiers/194394

Dat was hem, hahaha. Heb daar gewoon met een Bunniksider van het eerste uur staan praten, als je z'n verhalen hoort mag ik blij zijn dat z'n vrouw en kinderen er toen bijwaren in de snackbar. (Kun je nagaan dat je als oude gast nog tekeer gaat tegen iemand waar je vrouw en kinderen bijzijn, triest)

Dus, Marillion: Zorg dat je geen logo of ringtone van Ajax op je mobiel hebt, juich vrolijk mee indien er een Utrecht-goal valt en hou je stil als Ajax scoort. We hebben geen zin om maandag weer een nieuwe mod te zoeken.

ferry

Bericht door ferry » za dec 05, 2009 4:41 pm

Herken ik wel... Ik had een vriend die fanatiek Utrecht supporter was en ging weleens mee naar een thuiswedstrijd als Ajax uit moest spelen. Gewoon lekker voetbal kijken en lachen om Herman Berkien in de rust. (retteketet zei tante jet, ik heb jeuk an m'n schuiftrompet... :headbang.gif:) Die jongen stond ook op de Bunnik side en ik werd wel kriegel van het k....joden dit en dat, maar goed. Later, ik weet niet eens meer tegen wie ze speelden, stond het complete vak de hitlergroet uit te brengen na een scheidsrechterlijke beslissing waar ze het niet mee eens waren. Het ging steeds verder. Ben daarna nooit meer geweest.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za dec 05, 2009 4:53 pm

Ik heb toen ik in Utreg studeerde ook wel wat nare ervaringen opgedaan, maar me vaak ook helemaal suf gelachen. Was goddank ook niet de enige Ajacied.

Maar dan het goede nieuws: ik hoor net dat ik toch mee ga morgen! Is er eentje ziek. Erg lullig, maar de een z'n dood...

:ajaxscarf.gif: :blub.gif: :ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 05, 2009 5:37 pm

Ik red me wel hoor. Bij Utrecht zit ik meestal los en dit is de 2e poging op de Bunnik Side. Maar ook bij andere clubs heb ik het vaak gedaan en eigenlijk nog nooit een probleem gehad. Ik beschik over de gave om mezeld onopvallend overal doorheen te bewegen. En ik heb sowieso nooit iets van Ajax bij me dus dat zit ook wel goed. Nu ben ik drie kwartier na de wedstrijd weer thuis. Dat kunnen de combi-gangers me niet navertellen.

Wat me overigens de vorige keer opviel is dat je daar zo vanuit het vak een soort van supportershome in kunt lopen en daar schonken ze toen gewoon alcohol. Was ik nogal verbaast over.
Nil volentibus arduum

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za dec 05, 2009 5:40 pm

Wat doe je dan als zij scoren bijvoorbeeld? En als wij scoren?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 05, 2009 5:44 pm

ALs wij scoren blijf ik gewoon zitten of staan met een enigzins zure blik. En als zij scoren sta ik op en klap ik een beetje. Meer niet.
Nil volentibus arduum

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za dec 05, 2009 5:46 pm

Lef hoor, ik zou het niet durven, de bunnikzijde. Maar ja, ik ben aan mijn accent herkenbaar (niet zo heel plat meer, maar je hoort het wel) en je zal net zien dat een of andere oetlul je herkent. Brrr.

Thijs

Bericht door Thijs » za dec 05, 2009 5:47 pm

Marillion schreef: Wat me overigens de vorige keer opviel is dat je daar zo vanuit het vak een soort van supportershome in kunt lopen en daar schonken ze toen gewoon alcohol. Was ik nogal verbaast over.
Ze hebben daar wel een mooi supportershome inderdaad, heb er een keer een gala gehad. Rechtstreeks vanuit de kroeg de tribune op, en alle supporters maken er dan een spelletje van om met bier die tribune op te komen. M'n huisgenoot is daar steward geweest en zijn enige taak was om te zorgen dat die proleten zonder bier de tribune opliepen. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 05, 2009 6:08 pm

Jeroennaarbeneden schreef:Lef hoor, ik zou het niet durven, de bunnikzijde. Maar ja, ik ben aan mijn accent herkenbaar (niet zo heel plat meer, maar je hoort het wel) en je zal net zien dat een of andere oetlul je herkent. Brrr.
Je kan gemiddeld genomen beter daar gaan staan dan bijvoorbeeld naast het Ajax vak. Dan kan het zijn dat je bijvoorbeeld onbewust toch iedere keer die kant op kijkt of je bekende koppen ziet. Het grote voordeel wat je hebt als je tussen de fanatieke aanhang gaat staan is dat ze er absoluut geen rekening mee houden dat er een Ajacied tussen hun in staat. Dat verwacht gewoon geen mens dus dat heb je alvast mee.

Mijn tactiek is altijd dat ik laat het vak in ga. Zo voorkom je dat je op een precies op een plek gaat staan waar normaal altijd een vast groepje staat (maar wat jij dus niet weet). Gewoon even wat te eten of te drinken halen en kijk of je een programma boekje kunt scoren. Kun je even doorheen bladeren en daarmee voorkom je dat je wat verloren rond loopt. Dan met 15 of 10 minuten voor de aftrap rustig op zoek naar een plekje. Dan kun je ook een beetje kijken bij wie je wel en bij wie je liever niet in de buurt zit. Accent kan wel een probleem zijn maar dat is het eigenlijk eerder bij clubs die buiten de randstad liggen.

Het meest vervelende dat ik heb gehad was bij Feyenoord-Ajax. Dat was de wedstrijd na het Beverwijk incident waar je niet heen mocht. Niemand pakt mij die wedstrijd echter af dus ook toen niet. Kwam ik met de trein in Rotterdam aan en terwijl ik tussen de supporters liep hoorde ik ineens iemand mij roepen. Dat bleek een gozer te zijn met wie ik op school zat. Hij was geen voetbalsupporter maar woonde in Gouda en liep daar toevallig rond. Gelukkig begreep 'ie wel dat het niet zo'n goed plan was om daar wat te zeggen over waarom ik daar liep.

Je moet wel een beetje over stalen zenuwen beschikken. Anders kun je er beter niet aan beginnen. Maar het heeft wel iets hoor. Als alles en iedereen om je heen staat te vloeken op Ajax en jij daar stiekem staat te genieten.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 05, 2009 6:10 pm

Enoh doet morgen niet mee.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 05, 2009 6:12 pm

Da's balen. Die hadden we daar best kunnen gebruiken.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 05, 2009 6:18 pm

Ja hij krijgt rust, omdat hij de hele avond / nacht voor zwarte piet moet spelen. ;)

Plaats reactie