FC Twente - Ajax 08-11-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: FC Twente - Ajax 08-11-2009

Bericht door 999 » ma nov 09, 2009 5:27 pm

joey schreef:Tja, ooit was dat de kracht van Ajax, dat ben ik met je eens. Maar dat was de tijd dat een trainer nog de tijd kreeg om te bouwen. En de tijd dat veel Nederlandse topvoetballers in eigen land speelden. En dat tijd dat ze bij Ajax 'dominant en onderscheidend voetbal' nog belangrijk vonden. Daar hoef je vandaag de dag niet meer om te komen.
Jol moet kampioen worden en heeft ervoor gekozen Ajax in dienst te laten spelen van Suarez. Suarez is immers zijn beste speler. Suarez is een garantie voor doelpunten. Hij kan Suarez inperken, maar dan moeten de andere spelers meer gaan brengen. Dat kunnen ze waarschijnlijk niet. Jol gaat niet het risico lopen dat Ajax dan per saldo minder presteert, want dan kan hij naar de titel fluiten.
Jij weet ook wel waarom Jol is aangesteld. Jol is een resultaattrainer. Jol moet zorgen dat de CL-miljoenen weer richting Ajax komen. Verder niets. Jol is geen romanticus, hij heeft poep aan wat ooit de kracht van Ajax was. Dat kun je leuk vinden of niet, maar zo is de situatie.
Als dat de opzet van Jol is, wat ik niet geloof ( zie Urby ) dan is het dus eigenlijk zo dat de rest van de voorhoede er maar zo'n beetje als spek en bonen bij gaat lopen.Dan maar hopen dat die voorhoede spelers dat nog niet meer in de gaten beginnen te krijgen want anders wordt het wel een heel dun draadje waarop het kampioenschap gehaald moet worden.

Maar goed, het einige wat ik nog zeg is dat je, als je de mogelijkheid hebt om eens wat wedstrijden terug te zien.Zal je opvallen hoeveel keer men had kunnen kiezen voor de aanval nu eens niet bij Suarez te laten beginnen, te meer dat Suarez ook nog eens in de dubbele dekking staat/stond ..
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma nov 09, 2009 5:38 pm

Toppie schreef:Als Ajax 12 punten achter staat op nr 1 wat heb je dan nog aan Suarez die dan 4 maanden later alsnog de tent verlaat.
Tsja, met dit defaitisme kunnen we er net zo goed wel helemaal mee ophouden. "Als Ajax 12 punten achter staat op nr 1'. Even een weerwoord: Staan we niet.

We kunnen natuurlijk ook net zo goed nu Suarez verkopen voor 30 miljoen, De Zeeuw voor 8, Van der Wiel voor 8, Vertonghen voor 10, Toby voor 5, Maarten voor 3, Enoh voor 5, Sulejmani voor 2 en de rest per opbod. Bij wijze van. Keren we het geld lekker uit aan de aandeelhouders, houden we ermee op en gaan we de rest van ons leven piña colada's drinken in Curaçao.

Wat willen we nou? De beste zijn toch? Als we Suarez verkopen worden we in ieder geval dit seizoen écht niet meer de beste. Dan spelen we volgend seizoen wéér Europa League. Worden we vierde. Denkt Emanuelson 'hmm, misschien moet ik ook maar eens ergens anders heen gaan'. Vertonghen denkt 'alweer EL, deze jongen gaat lekker naar Arsenal'. Met 30 miljoen kunnen we ongetwijfeld hele leuke spelers kopen, misschien zelfs één die de bal vaker afgeeft aan de medespeler. Maar met Pantelic, Rommedahl, Kennedy en een leuke aankoop in de winter gaan wij never nooit kampioen worden.

Suarez blijft echt wel scoren, en hij is echt nog wel z'n geld waard in de zomer. Of we nu kampioen worden of niet. Maar Suarez is De publiekstrekker, het is een klap in het gezicht van de supporter als hij nu weggaat onder de noemer 'ach we worden toch geen kampioen meer, laat maar lekker gaan'. Tsja, met die instelling ga ik ze ook niet meer aanmoedigen hoor. Als je het niet meer wil, dan laat maar. Met Sneijder hadden wij in 2007-2008 ZEKER een goede kans om kampioen te worden. Maar als jij steeds je allerbeste speler verkoopt, diegene waar heel je elftal aan hangt, dan sta je mooi met 30 miljoen op de bank maar heb je geen prijs, geen Champions League voetbal en sta je jaar in jaar uit voor LUL.

Luis Suarez is een fenomeen, en die gaan we nog héél erg missen later. Mark my words.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 09, 2009 5:41 pm

:worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 5:43 pm

Eens met Thijs. In een lopend seizoen mag je nooit één van je beste spelers verkopen, dat is supporters bedrog en geeft bovendien een verkeerd signaal af aan de spelers. Ik geloof ook nooit dat Ajax Suarez gaat verkopen, die voetbalt gewoon het seizoen uit.

Huntelaar was denk ik een eenmalige vergissing. Zoals iedereen wist zag Van Basten het niet echt in hem zitten.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » ma nov 09, 2009 6:00 pm

Thijs schreef:
Toppie schreef:Als Ajax 12 punten achter staat op nr 1 wat heb je dan nog aan Suarez die dan 4 maanden later alsnog de tent verlaat.
Tsja, met dit defaitisme kunnen we er net zo goed wel helemaal mee ophouden. "Als Ajax 12 punten achter staat op nr 1'. Even een weerwoord: Staan we niet.

We kunnen natuurlijk ook net zo goed nu Suarez verkopen voor 30 miljoen, De Zeeuw voor 8, Van der Wiel voor 8, Vertonghen voor 10, Toby voor 5, Maarten voor 3, Enoh voor 5, Sulejmani voor 2 en de rest per opbod. Bij wijze van. Keren we het geld lekker uit aan de aandeelhouders, houden we ermee op en gaan we de rest van ons leven piña colada's drinken in Curaçao.

Wat willen we nou? De beste zijn toch? Als we Suarez verkopen worden we in ieder geval dit seizoen écht niet meer de beste. Dan spelen we volgend seizoen wéér Europa League. Worden we vierde. Denkt Emanuelson 'hmm, misschien moet ik ook maar eens ergens anders heen gaan'. Vertonghen denkt 'alweer EL, deze jongen gaat lekker naar Arsenal'. Met 30 miljoen kunnen we ongetwijfeld hele leuke spelers kopen, misschien zelfs één die de bal vaker afgeeft aan de medespeler. Maar met Pantelic, Rommedahl, Kennedy en een leuke aankoop in de winter gaan wij never nooit kampioen worden.

Suarez blijft echt wel scoren, en hij is echt nog wel z'n geld waard in de zomer. Of we nu kampioen worden of niet. Maar Suarez is De publiekstrekker, het is een klap in het gezicht van de supporter als hij nu weggaat onder de noemer 'ach we worden toch geen kampioen meer, laat maar lekker gaan'. Tsja, met die instelling ga ik ze ook niet meer aanmoedigen hoor. Als je het niet meer wil, dan laat maar. Met Sneijder hadden wij in 2007-2008 ZEKER een goede kans om kampioen te worden. Maar als jij steeds je allerbeste speler verkoopt, diegene waar heel je elftal aan hangt, dan sta je mooi met 30 miljoen op de bank maar heb je geen prijs, geen Champions League voetbal en sta je jaar in jaar uit voor LUL.

Luis Suarez is een fenomeen, en die gaan we nog héél erg missen later. Mark my words.
Volgens mij wilde je er mee stoppen als Suarez wordt verkocht. Nou gewoon weer opnieuw beginnen is het motto van het tegenwoordige Ajax. En bij 12 punten wat echt mogelijk is , dan heb je toch niks meer aan de competitie als je uiteindelijk derde of nog erger vierde wordt. Ik snap hier sommige echt niet , deze club is geen topclub meer het is Basta. Gewoon wachten tot de winterstop en we zien wel, ik geloof sowieso niet meer in een kampioenschap

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 6:04 pm

Giacomo Puccini schreef:Huntelaar was denk ik een eenmalige vergissing. Zoals iedereen wist zag Van Basten het niet echt in hem zitten.
Eenmalig? En Zlatan of Sneijder dan? Was in feite hetzelfde verhaal. Want die twee bleken op zo korte termijn adequaat te vervangen. Sneijder werd drie dagen voor de VCL verkocht, bweh.

Denk niet dat het nu anders zal gaan. Als in de winterstop een club écht veel geld voor Suarez wil neertellen is hij weg. Dat heeft VDB al met zoveel woorden gezegd. In dat buitenland is dat zelfs opgevat als een uitnodiging om op de speler te bieden.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 09, 2009 6:07 pm

Vd Boog krijgt een bonus als ie Suarez weet te verkopen.. houd er dus maar rekening mee als er in de winterstop een concreet bod komt dat ie weg is. Het enige voordeel is dat ik denk dat ie alleen naar Barca wil, dus als een City komt dan kan vd Boog nog zo graag willen maar dan denk ik dat Suarez het zelf tegenhoud.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma nov 09, 2009 6:15 pm

Dat, mijn beste BZ, is kul.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 09, 2009 6:18 pm

Hoezo?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 6:22 pm

Zlatan vond ik toch echt een ander geval. Die forceerde zelf een vertrek en had bovendien al ruime Champions League ervaring met Ajax opgedaan. Die was simpelweg niet houdbaar en Ajax had daar beter op voorbereid moeten zijn.

Sneijder is nog redelijk op tijd verkocht als ik me niet vergis. Daar had Ajax slimmer op moeten anticiperen. Wat Suarez betreft moeten we er ook rekening mee houden dat die pas in augustus wordt verkocht, zo gaat dat nu eenmaal bij onderhandelingen. Niemand wil zich in de kaarten laten kijken. Daar kan Ajax op zich weinig aan doen, behalve dan een duidelijke deadline stellen waar de speler het mee eens moet zijn. Ik vind bijvoorbeeld dat Ajax best mag eisen dat 2 weken voor de transferdeadline geen zaken meer wordt gedaan. Mochten er na die tijd nog biedingen komen, dan staat het Ajax vrij daar op in te gaan of niet, afhankelijk van of het nog opties ter vervanging heeft. Als je dat vooraf duidelijk met de speler in kwestie bespreekt, dan heeft die daar volgens mij in 9 van de 10 gevallen best vrede mee.
Ajax!

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 09, 2009 6:24 pm

Als Suarez voor 40 miljoen wordt verkocht is er geen geld om meerdere spelers te halen. Hooguit een vervanger voor Suarez.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 6:27 pm

Geen probleem.
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 09, 2009 6:34 pm

De blessures van de Zeeuw en Pantelic vallen overigens mee (Bron: VZ).

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma nov 09, 2009 6:52 pm

brigade zuid schreef:Hoezo?
Stond in Het Parool, dat dat van die bonussen onzin is. Hij heeft wel andere bonussen, maar daar heeft 'ie heel netjes voor bedankt geloof ik. Toffe vent.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 09, 2009 7:02 pm

brigade zuid schreef:Hoezo?
omdat zoiets niet kan bestaan. Echt een onzin, de directeur verkoopt de fundering voor mogelijk succes van de eerste vijf jaar en ontvangt een dikke bonus van een jubelende club. dit is vi-stemmingmakerij.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 09, 2009 7:06 pm

Jeroennaarbeneden schreef:Toffe vent.
In elk geval een nette vent.

K.
Still alive...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 09, 2009 7:08 pm

Giacomo Puccini schreef:Zlatan vond ik toch echt een ander geval. Die forceerde zelf een vertrek en had bovendien al ruime Champions League ervaring met Ajax opgedaan. Die was simpelweg niet houdbaar en Ajax had daar beter op voorbereid moeten zijn.
onzin, Ajax had Sonck en Babel, dat koeman er vleugelspitsen van maakte was een doodszonde.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 09, 2009 7:51 pm

Wedstrijd van laag niveau, met enorm veel balverlies. Ajax begon goed, maar na het uitvallen van Pantelic stond Ajax met 10 man. Vanaf dat moment nam Twente de regie enigszins over, zonder echt dwingend te spelen. Het was voor rust echt zo'n 0-0 pot, typerend dat de enige goal viel uit een spelhervatting en een dekkings- / concentratiefout.

Vond Twente gaandeweg wél duidelijk sterker op het middenveld. Perez was steeds aanspeelbaar, balvast en vond vaak de oplossing in voorwaartse richting. Tot 2 keer toe als een melaatse behandeld bij Ajax, maar bij de koploper laat ie zien dat ie wel 'een beetje' kan ballen. Hij zou op ons middenveld bepaald niet misstaan...

Helaas speelde Demy een ongekend zwakke pot. Hij is natuurlijk geen spelbepaler, maar vanaf het middenveld was hij de voorbije wedstrijden wel de doorslaggevende persoon. Hij koos een slecht moment voor een slechte dag.

Blijven over: Brama & Brama. Gabri & Enoh dus. Siem Anoniem en Aisatti laten Ajax ook niet beter voetballen. En dan heb je dus een probleem, zoals de wedstrijden tegen PSV en Twente hebben aangetoond.

Ook in andere wedstrijden kwam dat probleem trouwens aan het licht. De 1e helft tegen de kakkies bijv. Jol heeft Ajax weerbaarder gemaakt en een behoorlijke defensieve organisatie neergezet. Voetballend echter blijft het behelpen. Teleurstellend dat Ajax gisteren na die 1-0 het heft niet in handen kon nemen. Aan voetballen kwamen we amper toe...

Kan daar aan toevoegen dat ik Jol in beide topwedstrijden niet gelukkig vond coachen. PSV en Twente zijn ploegen die je met lef moet bestrijden. Ze hebben veel voetbal op het middenveld, maar zijn daar defensief matig. Jol koos zowel in Eindhoven als in Enschede voor een behoudende taktiek. Met tot gevolg dat we 2 keer de slag op het middenveld verloren.

Als team is Twente sowieso verder, beter ingespeeld, makkelijker voetballend. Er zit meer structuur in dan bij ons. Twente kan idd kampioen worden: ze geven weinig weg, winnen de voorbije week 3 wedstrijden met 1 goal verschil en ze hebben m.i. de beste trainer. Er wordt daar uitstekend werk verricht.

De ranglijst liegt niet: het zal verdomd moeilijk worden. De onnodig verloren punten tegen Sparta en Roda hakken er flink in. En van de volgende 10 wedstrijden zal het gros ook lastig zijn... Aan de andere kant denk ik niet dat het Jol uit de vingers zal glippen zoals voorgaande trainers. Ajax zal geen dramatische series als onder MvB, AK, HtC en DB neerzetten.

Wél speel je nu al in een vroegtijdig stadium met het mes op de strot. Eens kijken of de ploeg daarmee kan omgaan. Mentaal is de ploeg vooruit gegaan. Nu voetballend nog. :blush.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 09, 2009 7:59 pm

Ben nog steeds pissig over het vertoonde spel / tactiek van Ajax gisteren. 4 wedstrijden op rijd goed spelen is leuk en aardig, maar niet thusi geven tijdens de belangrijkste van de 5 is een flinke tegenvaller.

Ik kan me volledig in Ko en Thijs z'n woorden bevinden, want ik heb het ook steeds meer gehad met het waardeloze beleid en prestaties van deze club.. Misschien nog internsiever de jeugd gaan volgen.. Waar het spel ook neit altijd geweldig is, maar waar je tenminste nog acties ziet en beleving.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 09, 2009 8:04 pm

oh hoera, nadat we gisteren het met 90 minuten azijnzure pis van Wimpey moesten doen komt-ie nu met een frisse analyse. Ik ga t snel lezen Wimpey, echt heel snel.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 09, 2009 8:07 pm

Zlatan Son of God schreef:Ben nog steeds pissig over het vertoonde spel / tactiek van Ajax gisteren. 4 wedstrijden op rijd goed spelen is leuk en aardig, maar niet thusi geven tijdens de belangrijkste van de 5 is een flinke tegenvaller.
logisch, Ajax speelde ook uit...

onder MVB hadden we er 3 verloren en 1 gelijk gespeeld, jankerd!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 9:34 pm

Goede analyse van Wimpey. Geen speld tussen te krijgen. :biggthumpup.gif:

Voordeel van een wedstrijd als die van gisteren is dat Jol kan zien waar de zwakke plekken zitten. Daar komt je niet achter tegen de kleintjes.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 09, 2009 11:03 pm

joey schreef:Goede analyse van Wimpey. Geen speld tussen te krijgen. :biggthumpup.gif:

Voordeel van een wedstrijd als die van gisteren is dat Jol kan zien waar de zwakke plekken zitten. Daar komt je niet achter tegen de kleintjes.
Ik betwijfel of hij het wel ziet.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 09, 2009 11:08 pm

Zou je denken van niet? Hij wordt geacht er verstand van te hebben. En zo ingewikkeld is het niet.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 09, 2009 11:14 pm

De toekomst zal het uitwijzen. Prioriteit nummer 1: de knop om en de volgende wedstrijd winnen.

(open deur, I know)
Ajax!

Plaats reactie