Als dat de opzet van Jol is, wat ik niet geloof ( zie Urby ) dan is het dus eigenlijk zo dat de rest van de voorhoede er maar zo'n beetje als spek en bonen bij gaat lopen.Dan maar hopen dat die voorhoede spelers dat nog niet meer in de gaten beginnen te krijgen want anders wordt het wel een heel dun draadje waarop het kampioenschap gehaald moet worden.joey schreef:Tja, ooit was dat de kracht van Ajax, dat ben ik met je eens. Maar dat was de tijd dat een trainer nog de tijd kreeg om te bouwen. En de tijd dat veel Nederlandse topvoetballers in eigen land speelden. En dat tijd dat ze bij Ajax 'dominant en onderscheidend voetbal' nog belangrijk vonden. Daar hoef je vandaag de dag niet meer om te komen.
Jol moet kampioen worden en heeft ervoor gekozen Ajax in dienst te laten spelen van Suarez. Suarez is immers zijn beste speler. Suarez is een garantie voor doelpunten. Hij kan Suarez inperken, maar dan moeten de andere spelers meer gaan brengen. Dat kunnen ze waarschijnlijk niet. Jol gaat niet het risico lopen dat Ajax dan per saldo minder presteert, want dan kan hij naar de titel fluiten.
Jij weet ook wel waarom Jol is aangesteld. Jol is een resultaattrainer. Jol moet zorgen dat de CL-miljoenen weer richting Ajax komen. Verder niets. Jol is geen romanticus, hij heeft poep aan wat ooit de kracht van Ajax was. Dat kun je leuk vinden of niet, maar zo is de situatie.
Maar goed, het einige wat ik nog zeg is dat je, als je de mogelijkheid hebt om eens wat wedstrijden terug te zien.Zal je opvallen hoeveel keer men had kunnen kiezen voor de aanval nu eens niet bij Suarez te laten beginnen, te meer dat Suarez ook nog eens in de dubbele dekking staat/stond ..