Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » vr jul 24, 2009 10:11 am

Madrid zou in Nederland met een straatlengte voorsprong kampioen worden. Stel je voor zeg, met al die kwaliteit. Dus zo'n ranglijst geeft nog een vertekend beeld in het voordeel van clubs uit kleine voetballanden.

Kampioen worden we tegenwoordig niet meer, Luuk. En ik las in de VI dat Jol wel graag kampioen wilde worden, maar je mocht dat niet verwachten, want de concurrentie was sterker geworden en Ajax was Vermaelen kwijt. Maar hij ging het wel proberen, zei hij. In die situatie zitten we dus.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 24, 2009 10:14 am

Tja, dat is een ontwikkeling die overal bestaat. Geen enkele club is meer zeker van eens in de twee jaar kampioen worden
I think I lost my fucking headache

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jul 24, 2009 10:17 am

*slikt een tweetal Prozacjes*
Bertje for President!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 24, 2009 10:18 am

In die situatie zitten we, maar dat gelul over 'de concurrentie is sterker geworden (en wij niet)' gaat er bij mij nooit in. Twente verliest bijna de complete voorhoede en PSV 'versterkt' zich met spelers die Ajax ook zo had kunnen halen. AZ koopt niets, maar gaat er qua trainer en 1 basisspeler op achteruit. Maar natuurlijk dat we het gaan proberen, zeg. Sterker nog, met Demy de Zeeuw (en een verdediger erbij) hebben we gewoon een goede kans. Betere trainer, betere selectie en hopelijk wat minder blessures.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 24, 2009 10:25 am

Peter schreef:In die situatie zitten we, maar dat gelul over 'de concurrentie is sterker geworden (en wij niet)' gaat er bij mij nooit in. Twente verliest bijna de complete voorhoede en PSV 'versterkt' zich met spelers die Ajax ook zo had kunnen halen. AZ koopt niets, maar gaat er qua trainer en 1 basisspeler op achteruit. Maar natuurlijk dat we het gaan proberen, zeg. Sterker nog, met Demy de Zeeuw (en een verdediger erbij) hebben we gewoon een goede kans. Betere trainer, betere selectie en hopelijk wat minder blessures.
+ het feit dat de historie leert dat aankopen minimaal 1 jaar nodig hebben. Oftewel, Oleguer, Sulejmani, Wielaert moeten stappen maken. Demy moet er meteen kunnen staan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter

Bericht door peter » vr jul 24, 2009 10:28 am

Verder mag je er stiekem van uit gaat dat Urby, Vertonghen en vdwiel ook beter worden, naarmate ze ouder worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 24, 2009 10:41 am

Ik vind dat Jol in de VI zich erg vrijblijvend opstelt. AZ is Van Gaal kwijt, PSV heeft 'gewone' aankopen gedaan en Ajax heeft de selectie min of meer bij elkaar kunnen houden (met straks De Zeeuw voor Vermaelen), dus moeten we gewoon voor de titel gaan. Achterin zijn we kwetsbaar, maar daar kiest Jol zelf voor.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 24, 2009 10:48 am

joey schreef:Ik vind dat Jol in de VI zich erg vrijblijvend opstelt. AZ is Van Gaal kwijt, PSV heeft 'gewone' aankopen gedaan en Ajax heeft de selectie min of meer bij elkaar kunnen houden (met straks De Zeeuw voor Vermaelen), dus moeten we gewoon voor de titel gaan. Achterin zijn we kwetsbaar, maar daar kiest Jol zelf voor.
Atouba voor Vermaelen bedoel je!? Daarnaast extra versterking op het middenveld met De Zeeuw. Ik verwacht daarnaast nog minimaal 1 aankoop (aanvaller) en meer waarschijnlijk 2 (extra verdediger).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 24, 2009 11:08 am

Ik bedoel basisspeler voor basisspeler. Niet op precies dezelfde positie weliswaar, maar toch. Jol gaat neem ik aan schuiven met de verdedigers. Ik sluit niet uit dat Alderweireld in het centrum gaat spelen en Vertonghen op links, want je moet toch iets aan verdedigende kracht hebben.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 24, 2009 11:09 am

Peter schreef: Sterker nog, met Demy de Zeeuw (en een verdediger erbij) hebben we gewoon een goede kans. Betere trainer, betere selectie en hopelijk wat minder blessures.
Jol zal idd vnl. meer uit de groep van 'vorig jaar' moeten halen. Dat zie ik 'm wel doen. In de trainer / coach Jol heb ik wel fiducie.

Of ie er genoeg uit kan halen om kampioen te worden, betwijfel ik echter. Sno, Donald, Rommedahl en Kennedy worden onder Jol echt niet spectaculair beter. En ook Jol zal met blessures en schorsingen te maken krijgen. En we hebben vorig seizoen gezien dat het verval dan ineens erg groot is.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 05, 2009 9:51 am

Iemand hier zijn debuut in Jong Ajax gisteren meegemaakt? Een poster op ANN wel en die zegt het volgende:
Ik ben geweest, die Atoubi is gewoon echt een beest...!
Wel liep hij ontstellend te kloten, verloor 3x de bal als linksback omdat meneer wilde kappen, draaien en kloten...!
Fysiek is het een ieder geval echt een hele verbetering, voetballend weet ik niet, daarvoor is ie toch echt te weinig getest bij zo'n pot.
Precies waar ik al bang voor was.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 05, 2009 10:34 am

Tja, stemt overeen met wat Wimpey schreef.

peter

Bericht door peter » wo aug 05, 2009 12:11 pm

Filmpjes op youtube zijn dus in deze een bevestiging. Een circusattractie. Hopelijk kun je dat er uit rammen, want op een pingelende linksback zit ik niet te wachten.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 05, 2009 12:39 pm

Peter schreef:Filmpjes op youtube zijn dus in deze een bevestiging. Een circusattractie. Hopelijk kun je dat er uit rammen, want op een pingelende linksback zit ik niet te wachten.
Jol gaf juist aan dat hij veel behoudender was dan Vertonghen. In het interview met Atouba in de VI gaf hij aan dat hij pas 'capriolen' uithaalde als ze ruim voor stonden.
Ik laat het maar op me afkomen, want ik ken de voetballer Atouba niet. As zaterdag zal hij wel zijn eerste minuten gaan maken.

999

Bericht door 999 » wo aug 05, 2009 2:05 pm

Peter schreef:Filmpjes op youtube zijn dus in deze een bevestiging. Een circusattractie. Hopelijk kun je dat er uit rammen, want op een pingelende linksback zit ik niet te wachten.
Het nieuwe scouten/beoordelen .. youtube fragmentjes bekijken ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » vr aug 14, 2009 12:19 pm

Is onze nieuwe aankoop nu al fit om ook daadwerkelijk mee te doen , of wordt dit de tweede kuffour

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 11:12 pm

Leuke ingooi! :baaa.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » zo aug 16, 2009 11:14 pm

Ik vond hem goed spelen. Laten staan. Die ingooi zag je mijlenver aankomen. Hij stond op eigen helft en nog bood niemand zich aan. Hij kon weinig anders.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 16, 2009 11:15 pm

Ik vond hem matig. Gelukkig maar dat Amrabat niet in de basis stond.

Die ingooi kán niet. Dan wacht hij maar tot spelers zich aanbieden.

Beloki

Bericht door Beloki » zo aug 16, 2009 11:16 pm

Dan had hij er nu nog gestaan. Die ingooi kon best, hoor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 16, 2009 11:16 pm

Beloki schreef:Ik vond hem goed spelen. Laten staan. Die ingooi zag je mijlenver aankomen. Hij stond op eigen helft en nog bood niemand zich aan. Hij kon weinig anders.
Het was een ramp.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 17, 2009 8:20 am

Op basis van de wedstrijd van gisteren zou ik hem niet afschrijven, nota bene zijn eerste wedstrijd voor Ajax! Een ramp? Dan hadden we gisteren een rampelftal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2009 8:31 am

Ik zal 'm inderdaad niet op één wedstrijd afschrijven. Maar het was gisteren niet zo best met die inworp uiteraard als dieptepunt. Hoe kun je dat nu in hemelsnaam doen? Als je die bal niet kwijt kunt gooi je 'm desnoods maar zover mogelijk langs de lijn naar voren. Maar natuurlijk nooit zo richting het centrum. Ik schrok me dood.
Nil volentibus arduum

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma aug 17, 2009 8:46 am

Enganche schreef:
Beloki schreef:Ik vond hem goed spelen. Laten staan. Die ingooi zag je mijlenver aankomen. Hij stond op eigen helft en nog bood niemand zich aan. Hij kon weinig anders.
Het was een ramp.
Hij heeft geen fout gemaakt! Sommige dingen zouden anders kunnen, maar zo'n ingooi getuigt wel van inzicht.

Chris

Bericht door Chris » ma aug 17, 2009 9:37 am

Huh?!?! Door het midden uitverdedigen wordt bij de F'jes al keihard afgeleerd en die bal was jaren onderweg.. Waarom zou het bij een 40-voudig Kameroenees international ineers getuigen van inzicht...?
Chris a.k.a Giiser

Plaats reactie