Thimotheé Atouba
Moderator: mods
Re: Thimotheé Atouba
Madrid zou in Nederland met een straatlengte voorsprong kampioen worden. Stel je voor zeg, met al die kwaliteit. Dus zo'n ranglijst geeft nog een vertekend beeld in het voordeel van clubs uit kleine voetballanden.
Kampioen worden we tegenwoordig niet meer, Luuk. En ik las in de VI dat Jol wel graag kampioen wilde worden, maar je mocht dat niet verwachten, want de concurrentie was sterker geworden en Ajax was Vermaelen kwijt. Maar hij ging het wel proberen, zei hij. In die situatie zitten we dus.
Kampioen worden we tegenwoordig niet meer, Luuk. En ik las in de VI dat Jol wel graag kampioen wilde worden, maar je mocht dat niet verwachten, want de concurrentie was sterker geworden en Ajax was Vermaelen kwijt. Maar hij ging het wel proberen, zei hij. In die situatie zitten we dus.
Het stinkt aan alle kanten!
Tja, dat is een ontwikkeling die overal bestaat. Geen enkele club is meer zeker van eens in de twee jaar kampioen worden
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
In die situatie zitten we, maar dat gelul over 'de concurrentie is sterker geworden (en wij niet)' gaat er bij mij nooit in. Twente verliest bijna de complete voorhoede en PSV 'versterkt' zich met spelers die Ajax ook zo had kunnen halen. AZ koopt niets, maar gaat er qua trainer en 1 basisspeler op achteruit. Maar natuurlijk dat we het gaan proberen, zeg. Sterker nog, met Demy de Zeeuw (en een verdediger erbij) hebben we gewoon een goede kans. Betere trainer, betere selectie en hopelijk wat minder blessures.
- Ajaciedjuh
+ het feit dat de historie leert dat aankopen minimaal 1 jaar nodig hebben. Oftewel, Oleguer, Sulejmani, Wielaert moeten stappen maken. Demy moet er meteen kunnen staan.Peter schreef:In die situatie zitten we, maar dat gelul over 'de concurrentie is sterker geworden (en wij niet)' gaat er bij mij nooit in. Twente verliest bijna de complete voorhoede en PSV 'versterkt' zich met spelers die Ajax ook zo had kunnen halen. AZ koopt niets, maar gaat er qua trainer en 1 basisspeler op achteruit. Maar natuurlijk dat we het gaan proberen, zeg. Sterker nog, met Demy de Zeeuw (en een verdediger erbij) hebben we gewoon een goede kans. Betere trainer, betere selectie en hopelijk wat minder blessures.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
Verder mag je er stiekem van uit gaat dat Urby, Vertonghen en vdwiel ook beter worden, naarmate ze ouder worden.
Ik vind dat Jol in de VI zich erg vrijblijvend opstelt. AZ is Van Gaal kwijt, PSV heeft 'gewone' aankopen gedaan en Ajax heeft de selectie min of meer bij elkaar kunnen houden (met straks De Zeeuw voor Vermaelen), dus moeten we gewoon voor de titel gaan. Achterin zijn we kwetsbaar, maar daar kiest Jol zelf voor.
- Ajaciedjuh
Atouba voor Vermaelen bedoel je!? Daarnaast extra versterking op het middenveld met De Zeeuw. Ik verwacht daarnaast nog minimaal 1 aankoop (aanvaller) en meer waarschijnlijk 2 (extra verdediger).joey schreef:Ik vind dat Jol in de VI zich erg vrijblijvend opstelt. AZ is Van Gaal kwijt, PSV heeft 'gewone' aankopen gedaan en Ajax heeft de selectie min of meer bij elkaar kunnen houden (met straks De Zeeuw voor Vermaelen), dus moeten we gewoon voor de titel gaan. Achterin zijn we kwetsbaar, maar daar kiest Jol zelf voor.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik bedoel basisspeler voor basisspeler. Niet op precies dezelfde positie weliswaar, maar toch. Jol gaat neem ik aan schuiven met de verdedigers. Ik sluit niet uit dat Alderweireld in het centrum gaat spelen en Vertonghen op links, want je moet toch iets aan verdedigende kracht hebben.
Jol zal idd vnl. meer uit de groep van 'vorig jaar' moeten halen. Dat zie ik 'm wel doen. In de trainer / coach Jol heb ik wel fiducie.Peter schreef: Sterker nog, met Demy de Zeeuw (en een verdediger erbij) hebben we gewoon een goede kans. Betere trainer, betere selectie en hopelijk wat minder blessures.
Of ie er genoeg uit kan halen om kampioen te worden, betwijfel ik echter. Sno, Donald, Rommedahl en Kennedy worden onder Jol echt niet spectaculair beter. En ook Jol zal met blessures en schorsingen te maken krijgen. En we hebben vorig seizoen gezien dat het verval dan ineens erg groot is.
Iemand hier zijn debuut in Jong Ajax gisteren meegemaakt? Een poster op ANN wel en die zegt het volgende:
Precies waar ik al bang voor was.Ik ben geweest, die Atoubi is gewoon echt een beest...!
Wel liep hij ontstellend te kloten, verloor 3x de bal als linksback omdat meneer wilde kappen, draaien en kloten...!
Fysiek is het een ieder geval echt een hele verbetering, voetballend weet ik niet, daarvoor is ie toch echt te weinig getest bij zo'n pot.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
Filmpjes op youtube zijn dus in deze een bevestiging. Een circusattractie. Hopelijk kun je dat er uit rammen, want op een pingelende linksback zit ik niet te wachten.
- Ajaciedjuh
Jol gaf juist aan dat hij veel behoudender was dan Vertonghen. In het interview met Atouba in de VI gaf hij aan dat hij pas 'capriolen' uithaalde als ze ruim voor stonden.Peter schreef:Filmpjes op youtube zijn dus in deze een bevestiging. Een circusattractie. Hopelijk kun je dat er uit rammen, want op een pingelende linksback zit ik niet te wachten.
Ik laat het maar op me afkomen, want ik ken de voetballer Atouba niet. As zaterdag zal hij wel zijn eerste minuten gaan maken.
Het nieuwe scouten/beoordelen .. youtube fragmentjes bekijken ..Peter schreef:Filmpjes op youtube zijn dus in deze een bevestiging. Een circusattractie. Hopelijk kun je dat er uit rammen, want op een pingelende linksback zit ik niet te wachten.
Blij met de punten ...
Is onze nieuwe aankoop nu al fit om ook daadwerkelijk mee te doen , of wordt dit de tweede kuffour
Ik vond hem goed spelen. Laten staan. Die ingooi zag je mijlenver aankomen. Hij stond op eigen helft en nog bood niemand zich aan. Hij kon weinig anders.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Ik vond hem matig. Gelukkig maar dat Amrabat niet in de basis stond.
Die ingooi kán niet. Dan wacht hij maar tot spelers zich aanbieden.
Die ingooi kán niet. Dan wacht hij maar tot spelers zich aanbieden.
Dan had hij er nu nog gestaan. Die ingooi kon best, hoor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Het was een ramp.Beloki schreef:Ik vond hem goed spelen. Laten staan. Die ingooi zag je mijlenver aankomen. Hij stond op eigen helft en nog bood niemand zich aan. Hij kon weinig anders.
Op basis van de wedstrijd van gisteren zou ik hem niet afschrijven, nota bene zijn eerste wedstrijd voor Ajax! Een ramp? Dan hadden we gisteren een rampelftal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik zal 'm inderdaad niet op één wedstrijd afschrijven. Maar het was gisteren niet zo best met die inworp uiteraard als dieptepunt. Hoe kun je dat nu in hemelsnaam doen? Als je die bal niet kwijt kunt gooi je 'm desnoods maar zover mogelijk langs de lijn naar voren. Maar natuurlijk nooit zo richting het centrum. Ik schrok me dood.
Nil volentibus arduum
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Hij heeft geen fout gemaakt! Sommige dingen zouden anders kunnen, maar zo'n ingooi getuigt wel van inzicht.Enganche schreef:Het was een ramp.Beloki schreef:Ik vond hem goed spelen. Laten staan. Die ingooi zag je mijlenver aankomen. Hij stond op eigen helft en nog bood niemand zich aan. Hij kon weinig anders.
Huh?!?! Door het midden uitverdedigen wordt bij de F'jes al keihard afgeleerd en die bal was jaren onderweg.. Waarom zou het bij een 40-voudig Kameroenees international ineers getuigen van inzicht...?
Chris a.k.a Giiser