Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: Ajax - RKC Waalwijk 08-08-2009

Bericht door 999 » zo aug 09, 2009 1:53 am

goodfella schreef:
999 schreef:
brigade zuid schreef:
Wat zeg je Neefkens?.. eh Voetske, ik vind het vooral heel veel hetzelfde als vorig jaar, vond het niks bijzonders, verdediging overtuigd me ook niet.
Nou dan zal het wel niet lang meer duren voordat jij je seizoen kaart te koop aan gaat bieden hé .. :aai.gif:
Vorig seizoen zat je nog alles af te branden en nu is het ineens geweldig?
Moet ik nu vijf pagina's lang uit gaan leggen dat ik vorig seizoen niet alles heb afgebrand en dat ik nu niet alles geweldig vind ?.

Dat jij, BZ en misschien nog een paar andere dat vinden wil nog niet zeggen dat je dan ook gelijk hebt.Ik geloof dat ik bijna in elke posting over deze wedstrijd ( en andere ) geschreven heb dat verdedigend gezien het nog steeds niet goed is.

Maar dat AJAX wel al, en laten we het dan maar " anders " noemen als onder MVB aan het voetballen is.Nu kan dat toeval zijn natuurlijk, en of dat hetdat ook daadwerkelijk is zullen de volgende wdstrijden gaan uitwijzen,maar tegen RKC heb ik b.v. Stekelenburg niet een keer de lange trap zien hanteren.Steeds was er een voortzetting van de wedstrijd van achteruit, en dat de gehele wedstrijd.Ik kan me niet herinneren dat dat vorig seizoen ook maar een wedstrijd het geval was.

Als je b.v. naar deze wedstrijd en die in Groningen kijkt zie je ook dat men niet bang is om met een strakke inspeelpass vanuit het middenveld, zelfs vanuit de achterste linie, de diepe man aan te spelen, en vanuit daar in de combinatie de aanval voort te zetten.Ja zelfs Suarez doet daar in mee.Dat was vorig seizoen toch ietsje anders, dan zou ie het op een pingelen hebben gezet.

Kijk, en dan is er hier ook nog dat Rommedahl gevoel.Je kan zeggen wat je wil maar deze twee competitie wedstrijden ( in de voorbereiding ) doet Rommedahl het gewoon goed.Wat het over enkele wedstrijden gaat worden zien we dan wel weer, maar nu heeft ie gewoon twee goede competitie wedstrijden achter zijn naam staan.

Suarez speelt gewoon, tot nu toe, heel anders als vorig seizoen.En dat heeft niks met zijn aanvoerdersband te maken volgens mij, maar gewoon met de intentie om ook daadwerkelijk anders te voetballen.Veel meer in de combinatie, veel meer met overzicht, veel minder op de " klassieke " Suarez stijl.Mijn inziens is dat de hand van de trainer(s) en het veel meer bewegen van zijn medespelers.

Zelfs Mickey komt veel beter uit zijn verf in deze twee wedstrijden dan vorig seizoen in alle wedstrijden.Ook hij zoek veel meer de combinatie.

AJAX creeerde alleen al deze wedstrijd al combinerend meer kansen dan het gehele vorige seizoen onder MVB.

Afijn, kijk zelf maar naar de andere momenten in deze twee wedstrijden die totaal verschillend zijn t.o.v vorig seizoen onder MVB.

Is AJAX er al ?.Tuurlijk niet.Verdedigend moet het stukken beter.Zoals onze backs vandaag speelden in verdedigend opzicht maak ik me daar toch meer zorgen over dan over het centrale duo.Het meeste gevaar kwam/komt immers van de zijkanten.Dan kun je wel steeds over het centrale duo hebben, maar als de backs ( de een wat meer vandaag, de ander wat meer vorige week ) zo gemakkelijk worden weggespeeld zal iemand van het centrale duo toch een keuze moeten maken.Dat wil dus niet zeggen dat het centraal niet beter moet.

En over Aisatti zei ik al meteen die ie steeds werdt overlopen en daar door er steeds gevaar voor AJAX was.De man van de dodelijke steekpasses hé.

Kijk en dan zijn we eigenlijk aangekomen bij het punt waar het hier meestal om draait.Men dropt hier een opstelling en als in de uiteindelijke wedstrijd opstelling hun voorkeuren niet staan opgesteld dan proef je al bij sommige posters dat de spelers die zij niet ( of nooit ) hebben/hadden opgesteld het nooit goed meer kunnen doen.Die zijn, maar dat is mijn mening, al bij voorbaat verzekerd van een negatieve beoordeling ongeacht hoe men ook speelt in de wedstrijd.

Waar het gaat stranden, waar het op uit gaat draaien, of dat we nog enkele keren flink op onze bek zullen gaan, dat zal allemaal best maar dat er t.o.v. het vorige seizoen gewoon beter wordt gevoetbald ( zoals ik hierboven met een paar voorbeelden heb proberen uit te leggen ) is w.b. deze start van de competitie wat mij betreft duidelijk een positief verschil.

Afijn, jij ( jullie ) denken maar wat je wil denken .. daar kan ik blijkbaar dan toch weinig aan veranderen ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 09, 2009 7:14 am

Wanneer je niet zo héél goed bent (Ajax dus), heb je meer kans om te winnen met kerels i.p.v. jochies. Ik zou in Eindhoven dus de jochies (Aisatti, Urby) aan de kant laten.

Stekel
Wiel - Wielaert - Toby - Atouba
Enoh - Demy - Vertonghen
Suarez
Rommedahl - Sulejmani

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo aug 09, 2009 8:08 am

wimpey schreef:Wanneer je niet zo héél goed bent (Ajax dus), heb je meer kans om te winnen met kerels i.p.v. jochies. Ik zou in Eindhoven dus de jochies (Aisatti, Urby) aan de kant laten.

Stekel
Wiel - Wielaert - Toby - Atouba
Enoh - Demy - Vertonghen
Suarez
Rommedahl - Sulejmani
Lijkt mij in zo'n wedstrijd ook het beste. En ik vermoed dat Jol die kant ook wel opgaat. Heb je een stevig blok op het middenveld dat onze matige verdediging goed kan ontlasten en toch ook de nodige opbouw en aansluiting naar voren kan verzorgen.

En het lijkt me ook een goede zaak dat Vertonghen achterin uit zijn lijden wordt verlost. Heeft wat mij betreft niet echt de kwaliteiten van een pure verdediger, niet als back, niet als cv.

Er zit in deze opstelling natuurlijk wel 1 groot vraagteken: Atouba brandnew linksachter laten debuteren tegen uitgerekend Psv... In een sowieso gewijzigde linkerflank. Hoe zal dat gaan in combinatie met Vertonghen/Sulejmani voor hem en met de CV's naast hem? Het zou me niks verbazen als Psv dat uitgebreid gaat uittesten. Maar ja, wat voor alternatieven heb je? Hopelijk kan dat blok op het middenveld ook daarin het nodige onheil voorkomen.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo aug 09, 2009 8:35 am

Scherrer schreef:Buiten dat, shirtje trekken in het strafschopgebied is gewoon een penalty. Moet je er maar vanaf blijven.
Precies. Maar Suarez had beter kunnen blijven staan terwijl er aan zijn shirt werd getrokken en niet zo'n pathetisch valletje moeten maken. Dat heeft hij helemaal niet nodig. Shirtje trekken = penalty.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

T82

Bericht door T82 » zo aug 09, 2009 8:38 am

Was het maar zo makkelijk. Veel te veel scheidsrechters zien het dan niet.

Ik was gisteren trouwens voor het eerst in de Arena. Van tevoren was ik al wel gewaarschuwd, maar wat een stilte. En dan veel mensen om je heen die sowieso amper praten. Apart... Ik zou zeggen, voortaan heel dat stadion aan het bier, wordt het vanzelf gezellig.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo aug 09, 2009 8:45 am

Voetske, je stemming doet me goed! :ajaxsmiley.gif: :biggthumpup.gif:

Je dus maar laten vallen omdat de scheidsrechter het anders niet ziet? Wel een beetje eigenaardig. Je gaat er toch als speler vanuit dat de scheidsrechter alles ziet? En dat dat dus in de praktijk niet altijd zo is, lijkt mij een ander verhaal. Je moet als speler toch niet de intentie hebben je maar te laten vallen zodat het voor een scheidsrechter overduidelijk is dat het een penalty is. Je op een manier laten vallen zoals Suarez gisteren deed, is lachwekkend.
Maar de penalty zat er wel lekker in :smallgrin.gif:

Waar zat je, T82?
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo aug 09, 2009 8:48 am

T82 schreef:Was het maar zo makkelijk. Veel te veel scheidsrechters zien het dan niet.

Ik was gisteren trouwens voor het eerst in de Arena. Van tevoren was ik al wel gewaarschuwd, maar wat een stilte. En dan veel mensen om je heen die sowieso amper praten. Apart... Ik zou zeggen, voortaan heel dat stadion aan het bier, wordt het vanzelf gezellig.
..en dan zat er bij vlagen nog het enthousiasme van een eerste wedstrijd erin qua sfeer. Moet je nagaan...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 09, 2009 9:00 am

Suarez speelt stervende zwaan vanwege de schop, het lijkt pas of hij getrokken wordt terwijl hij zich ter aarde laat storten. De schop was naar de bal, niet tegen Suarez, maar langs hem, hij wordt dan ook geschampt. Overigens moet een scheidsrechter beoordelen of vasthouden erg genoeg is om bestraft te worden, of iemand wordt gehinderd; op het moment dat iemand bij contact ter aarde stort kan een scheidsrechter dat al niet meer beoordelen en dient hij de dus de aansteller te bestraffen. Iedereen wordt altijd lichtjes vastgehouden, als je je moet laten vallen om dat bestraft te krijgen, zullen we voortaan denk ik wedstrijden gaan zien waar 90 minuten lang links en rechts mensen van beide partijen spontaan ter aarde storen, bij bosjes tegelijk. Leuk en spannend!
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 09, 2009 9:41 am

Alles is wel zo'n beetje gezegd. Paar puntjes die ik er uit wil halen:

Ajax was niet superslecht alleen liep zich na de 1-1 weer eens kapot in 120 km/u voetbal. Waarom niet gewoon rustig de bal in de ploeg houden? Die goal valt wel. Nu kreeg je allerlei rare situaties en het leek wel alsof iedereen zich overliep. Tegen RKC kom je ermee weg, tegen PSV krijg je de deksel op de neus.

Cvitanic: Miskoop. Wat een drama. Geen snelheid, geen techniek, geen body. Schippie heeft em mogen scouten. Bedankt Bello Johny!

Aisatti: Schuldig aan het tegendoelpunt van RKC. Verder weer een erg bleue wedstrijd.

Jol: Het elftal stond gisteren slecht. RKC had het niet eens zo zwaar. Iedereen ruikt kansen tegen mensen als Verthongen en Wielaert. Daar moet echt heel snel versterking voor komen.
Whitey on the moon.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo aug 09, 2009 9:55 am

T82 schreef:Was het maar zo makkelijk. Veel te veel scheidsrechters zien het dan niet.

Kom tegen feyenoord nog maar een keer terug. En zelfs dan hangt het er vanaf waar je zit hoor, maar dat is in elk stadion niet anders.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 09, 2009 12:30 pm

@ Lucas: Tsja, hier had ik het van de week dus over. Suárez geschopt en vastgehouden en dan zou hij maar moeten blijven staan? Geheel terecht dat die jongen neergaat. Als er zo'n overduidelijke overtreding plaastvindt, dan is er geen sprake van een schwalbe.
joey schreef:Die jongen doet van alles fout, maar hij is de hele wedstrijd bezig en hij is voortdurend gevaarlijk. En hij scoort uiteindelijk toch, dat is zijn beloning.

De andere aanvallers waren hopeloos. De spartelende Cvitanich en de technisch onbeholpen, dom ronddravende Rommedahl. Je zult er maar mee moeten spelen. :confused.gif:
Suárez speelde eigenlijk op hetzelfde niveau als Rommedahl. Verschil is dat Rommedahl kansen wist te scheppen met z'n loopacties maar uiteindelijk 5 goede momenten de nek om wist te draaien. Suárez miste goede kansen en speelde niet denderend, maar maakt er uiteindelijk wel drie. Cvitanich moet eens leren de bal af te schermen. Hij is heel onzeker wanneer hij niet meteen kaatst. Plant ie z'n voeten hard in het gras en denkt ie vooral aan de tegenstander in z'n rug, in plaats van half open te draaien om het zich makkelijker te maken om de bal vast te houden. Heb verder nog niets teruggezien, maar hij gaf met een kaats wel de assist op de 1-0, had een doelpunt moeten hebben toen Rommedahl op de een of andere manier in de weg liep en kaatste ook goed toen hij Suárez een uitstekende kans bood.

Enoh en Sulejmani hebben echter weer een plusje achter hun naam staan, neem ik aan. Emanuelson, Aissati en Cvitanich (deed ook veel fout) een minnetje. Onze rechter ant liep sowieso een stuk beter dan de linker kant. Aissati maakt het Jol niet erg moeilijk. Dramatisch ook hoe snel Ajax achteruit begon te hollen na het balverlies van Aissati (was het overigens geen overtreding op Aissati?). Blijf erbij dat Vertonghen het dit seizoen nog wel eens zwaar zou kunnen krijgen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 09, 2009 12:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 09, 2009 12:41 pm

Enganche, het is typerend dat Cvitanich zo'n makkelijke kans zelfs nog tegen zijn ploeggenoot weet aan te schieten. Rommedahl bezorgde de bal op een presenteerblaadje, met iets meer rust en overzicht had Cvitanich simpel kunnen scoren. Dat onzekere aan de bal valt mij ook op. Je krijgt dat er niet meer uit, Cvitanich is geen talent meer maar een gearriveerde speler, met plussen en minnen. Grootste min: gebrek aan lengte. Vanwege zijn zwakke postuur speelt hij niets klaar als centrumspits, die als aanspeelpunt en afmaker moet dienen. Nederlanders zijn de grootste mensen ter wereld, ik denk dat Dario en de scout die hem heeft aanbevolen zich daar erg op hebben verkeken. Zijn sterke punt, koppen, komt daardoor ook al niet uit de verf.

Voor Ajax is dit een waardeloze speler.
Ajax!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 09, 2009 12:43 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 09, 2009 12:45 pm

Enganche schreef: had een doelpunt moeten hebben toen Rommedahl op de een of andere manier in de weg liep
Dit lijkt me de ongekeerde wereld. Rommedahl gaf op volle snelheid een assist op Cvitanich. En die wist ´m op een of andere manier tegen Rommedahl (die wel door moest lopen aangezien ie op volle snelheid lag) aan te schieten.

Sulejmani voelt Suarez goed aan. Die reageren goed op elkaars acties. Bij Cvitanich en Suarez was dat gisteren totaal niet het geval. Aisatti liep op het AT en gisteren op Engelaar-achtige wijze Ajax' speltempo te drukken. En bij Urby was het zowel gisteren als in Groningen weer des Urby's. Vlees noch vis, al jaren hetzelfde.

Jol doet er m.i. verstandig aan dit soort experimenten voortaan te laten. Enoh en De Zeeuw maken elkaar sterker en horen altijd te spelen.

En Rommedahl is met z'n onbaatzuchtigheid, werklust, snelheid en diepgang gewoon nuttig. Zeker in combinatie met Suarez en Sulejmani, die graag in de bal komen. Rommedahl knapt veel vuil werk op en is complementair aan dat duo. Gewoon laten staan voorlopig, een alternatief is er niet.

Urby gaat wat mij betreft naast Aisatti en Cvita op de bank zitten. Het houdt een keer op, we zien dat bleke spel nu al jaren. Vertonghen een linie naar voren en Atouba op linksachter wat mij betreft. Suarez in een vrije rol en Sulejmani en Rommedahl die daarop anticiperen.

Verder kun je je afvragen of Alderweireld beter is dan Oleguer. Ik ben niet echt onder de indruk van die Toby. Met een goede CV erbij doet Ajax dit seizoen serieus mee om de titel, lijkt me.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 09, 2009 1:03 pm

In grote lijnen ga ik met je mee Wimpey. Voor de wedstrijd in Groningen was dit mijn opstelling:
Giacomo Puccini schreef: Stekelenburg

Van der Wiel - Oleguer - Alderweireld - Atouba

Enoh - De Zeeuw - Vertonghen

Aissati

Suarez - Sulejmani
Rommedahl heeft met zijn goede spel verrast en heeft zich zodoende in de basis gespeeld. Aissati net omgekeerd. De noodzaak om Aissati op te stellen is ook verdwenen door het uitstekende spel aan de bal van De Zeeuw en Enoh. Tegen PSV zou ik het daarom zoals onderstaand proberen, met de kanttekening dat ik Suarez in de spits een noodverband vind en ik slechts bij gebrek aan beter voor dit verdedigingsduo zou kiezen.

Stekelenburg

Van der Wiel - Alderweireld - Oleguer - Atouba

Enoh - De Zeeuw - Vertonghen

Rommedahl - Suarez - Sulejmani
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 09, 2009 1:21 pm

wimpey schreef:
Enganche schreef: had een doelpunt moeten hebben toen Rommedahl op de een of andere manier in de weg liep
Dit lijkt me de ongekeerde wereld. Rommedahl gaf op volle snelheid een assist op Cvitanich. En die wist ´m op een of andere manier tegen Rommedahl (die wel door moest lopen aangezien ie op volle snelheid lag) aan te schieten.
Mwah ik vond hem gewoon goed ingeschoten.. vooral lomp van Rommedahl dit. Met zulke ploeggenoten heb je geen vijanden nodig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 09, 2009 2:20 pm

wimpey schreef:

Sulejmani voelt Suarez goed aan. Die reageren goed op elkaars acties. Bij Cvitanich en Suarez was dat gisteren totaal niet het geval. Aisatti liep op het AT en gisteren op Engelaar-achtige wijze Ajax' speltempo te drukken. En bij Urby was het zowel gisteren als in Groningen weer des Urby's. Vlees noch vis, al jaren hetzelfde.

Jol doet er m.i. verstandig aan dit soort experimenten voortaan te laten. Enoh en De Zeeuw maken elkaar sterker en horen altijd te spelen.

En Rommedahl is met z'n onbaatzuchtigheid, werklust, snelheid en diepgang gewoon nuttig. Zeker in combinatie met Suarez en Sulejmani, die graag in de bal komen. Rommedahl knapt veel vuil werk op en is complementair aan dat duo. Gewoon laten staan voorlopig, een alternatief is er niet.

Urby gaat wat mij betreft naast Aisatti en Cvita op de bank zitten. Het houdt een keer op, we zien dat bleke spel nu al jaren. Vertonghen een linie naar voren en Atouba op linksachter wat mij betreft. Suarez in een vrije rol en Sulejmani en Rommedahl die daarop anticiperen.

Verder kun je je afvragen of Alderweireld beter is dan Oleguer. Ik ben niet echt onder de indruk van die Toby. Met een goede CV erbij doet Ajax dit seizoen serieus mee om de titel, lijkt me.
Heb het niet teruggezien, Wimpey. Had het idee dat Cvitanich hem gewoon goed in schoot. Verder eens met je verhaal. Ben geen fan van Atouba, maar Vertonghen is geen verdediger en met hem als linksback en Urby als linkshalf zat er wel erg weinig dynamiek en combinerend vermogen in die linker kant. Ze durfden eigenlijk niets, maar waren tactisch en defensief wel kwetsbaar.

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo aug 09, 2009 2:38 pm

Cvitanich schoot goed in, maar Rommedahl maakte een verkeerd loopactie. Hij had al lang in moeten houden.
Laatst gewijzigd door Ronald! op zo aug 09, 2009 2:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

T82

Bericht door T82 » zo aug 09, 2009 2:38 pm

El Clavo schreef:

Kom tegen feyenoord nog maar een keer terug. En zelfs dan hangt het er vanaf waar je zit hoor, maar dat is in elk stadion niet anders.
Je moet voor Ajax komen, niet voor de tegenstander. Eerste wedstrijd van het seizoen, nieuwe coach, en dan zó rustig...

T82

Bericht door T82 » zo aug 09, 2009 2:42 pm

Ronald! schreef:Cvitanich schoot goed in, maar Rommedahl maakte een verkeerd loopactie. Hij had al lang in moeten houden.
Inderdaad. Hilarisch hoe hier mensen Rommedahl de hand boven het hoofd blijven houden. Hij staat én hinderlijk buitenspel door door te lopen én hij houdt de bal eruit. Er zit geen rem op die jongen helaas. Ook een voordeel: zeg 'm eens heel hard Amsterdan-Noord op te rennen en we zien 'm misschien nooit meer terug.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 09, 2009 2:46 pm

Rommedahl zullen we nog hard nodig hebben als Ajax tegen een tegenstander speelt waarbij er vrij veel ruimte achter de verdediging ligt. Je zag hoe dat tegen Groningen uitpakte. Tegen RKC stonden 21 man op de helft van RKC en heb je niet veel aan z'n belangrijkste wapen.
Whitey on the moon.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo aug 09, 2009 2:49 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 09, 2009 5:18 pm

Ik heb gisteren een Ajax met twee gezichten gezien. Dat van de eerste 25 minuten combineerde lekker, was fel, begon met vroeg storen (gevolg: 30 seconden nadat RKC aftrapt schiet Ajax op de paal) en ik zat lekker onderuit gezakt te wachten op doelpunten.

Desalniettemin kwam RKC een paar keer makkelijk in de buurt van Stekelenburg; dat was echter geen reden voor onze verdediging om wakker te blijven dus die 1-1 kwam nou ook weer niet helemaal uit de lucht vallen. Na die gelijkmaker kregen we, tot ver na de rust een Ajax wat ik herkende van vorig jaar: de mentale zwakte betaalde zich wat uit. Vlak na rust kwamen er wat kansen, maar het liep niet meer zoals in het begin van de wedstrijd. Net op het moment dat in het vak voorzichtig werd afgevraagd of we toch geen punten zouden verliezen kwam de ommekeer (inderdaad mensen: shirtje trekken = penalty). RKC knakt, zijn met 10 man en Ajax werkt alsnog aan het doelsaldo. Eind goed al goed? Ik weet het eigenlijk nog niet.

Enerzijds zouden we vorig seizoen makkelijk 1-1 hebben gespeeld. Dat gebeurde nu niet. Maar de reactie op de Waalwijkse gelijkmaker zag er niet goed uit. Ik had bijvoorbeeld De Zeeuw verwacht dat ie de boel zou opzwepen/wakker maken, maar dat zag ik hem niet doen.

Anderzijds is onze verdediging nog steeds een zorgenkindje. Ik zag Vertonghen, Alderweireld en Wielaert soms wel heel eenvoudig uitgespeeld worden. Aan goede communicatie achterin ontbreekt het nog. Ik vond bij tijd en wijle Urby, Vertonghen en ook Van der Wiel (weliswaar uitgeroepen tot man of the match) erg nonchalant overkomen.

Voorin viel me op dat voorzetten van de zijkant vrijwel altijd in niemandsland eindigden; misschien te wijten aan het ontbreken van een echte centrumspits?

Wat Aissati betreft: Heel vaak kon hij gewoon de bal niet kwijt. Door drukte in het centrum, maar ook doordat Suarez en/of Cvitanich niet op het juiste moment bewogen. Ik vrees, gezien de wissel in de rust, dat hij geen lievelingetje van Jol is. In tegenstelling tot Rommedahl; we moest er wel om lachen, die bal op de lijn. En we vroegen ons de retorische vraag af: als je van een Ajax-speler verwacht dat ie per ongeluk een bal op de lijn stopt, wie zou je dan kiezen?

Maar goed. Er is nog ruimte voor groei, zullen we maar zeggen. En: we staan gewoon na 2 wedstrijden los van alle directe concurrenten om de titel.

Mooiste moment: het enorme Bobbydoek vooraf aan de wedstrijd. Daar moet waanzinnig veel uren ingestoken zijn. Respect voor Bobby, maar zeker ook voor de makers ervan! :biggthumpup.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 09, 2009 5:20 pm

Oh ja, wat ook weer opviel: het feit dat we nauwelijks tweebenige spelers in het veld hebben staan; de hoeveelheid keren dat Ajacieden in een scoringspositie kwamen, maar de bal niet voor hun "juiste been" hadden liggen waardoor er niet (goed) geschoten kon worden, was bijna op twee handen niet te tellen. Best idioot eigenlijk, op dit niveau.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie