Moet ik nu vijf pagina's lang uit gaan leggen dat ik vorig seizoen niet alles heb afgebrand en dat ik nu niet alles geweldig vind ?.goodfella schreef:Vorig seizoen zat je nog alles af te branden en nu is het ineens geweldig?999 schreef:Nou dan zal het wel niet lang meer duren voordat jij je seizoen kaart te koop aan gaat bieden hé ..brigade zuid schreef:
Wat zeg je Neefkens?.. eh Voetske, ik vind het vooral heel veel hetzelfde als vorig jaar, vond het niks bijzonders, verdediging overtuigd me ook niet.
Dat jij, BZ en misschien nog een paar andere dat vinden wil nog niet zeggen dat je dan ook gelijk hebt.Ik geloof dat ik bijna in elke posting over deze wedstrijd ( en andere ) geschreven heb dat verdedigend gezien het nog steeds niet goed is.
Maar dat AJAX wel al, en laten we het dan maar " anders " noemen als onder MVB aan het voetballen is.Nu kan dat toeval zijn natuurlijk, en of dat hetdat ook daadwerkelijk is zullen de volgende wdstrijden gaan uitwijzen,maar tegen RKC heb ik b.v. Stekelenburg niet een keer de lange trap zien hanteren.Steeds was er een voortzetting van de wedstrijd van achteruit, en dat de gehele wedstrijd.Ik kan me niet herinneren dat dat vorig seizoen ook maar een wedstrijd het geval was.
Als je b.v. naar deze wedstrijd en die in Groningen kijkt zie je ook dat men niet bang is om met een strakke inspeelpass vanuit het middenveld, zelfs vanuit de achterste linie, de diepe man aan te spelen, en vanuit daar in de combinatie de aanval voort te zetten.Ja zelfs Suarez doet daar in mee.Dat was vorig seizoen toch ietsje anders, dan zou ie het op een pingelen hebben gezet.
Kijk, en dan is er hier ook nog dat Rommedahl gevoel.Je kan zeggen wat je wil maar deze twee competitie wedstrijden ( in de voorbereiding ) doet Rommedahl het gewoon goed.Wat het over enkele wedstrijden gaat worden zien we dan wel weer, maar nu heeft ie gewoon twee goede competitie wedstrijden achter zijn naam staan.
Suarez speelt gewoon, tot nu toe, heel anders als vorig seizoen.En dat heeft niks met zijn aanvoerdersband te maken volgens mij, maar gewoon met de intentie om ook daadwerkelijk anders te voetballen.Veel meer in de combinatie, veel meer met overzicht, veel minder op de " klassieke " Suarez stijl.Mijn inziens is dat de hand van de trainer(s) en het veel meer bewegen van zijn medespelers.
Zelfs Mickey komt veel beter uit zijn verf in deze twee wedstrijden dan vorig seizoen in alle wedstrijden.Ook hij zoek veel meer de combinatie.
AJAX creeerde alleen al deze wedstrijd al combinerend meer kansen dan het gehele vorige seizoen onder MVB.
Afijn, kijk zelf maar naar de andere momenten in deze twee wedstrijden die totaal verschillend zijn t.o.v vorig seizoen onder MVB.
Is AJAX er al ?.Tuurlijk niet.Verdedigend moet het stukken beter.Zoals onze backs vandaag speelden in verdedigend opzicht maak ik me daar toch meer zorgen over dan over het centrale duo.Het meeste gevaar kwam/komt immers van de zijkanten.Dan kun je wel steeds over het centrale duo hebben, maar als de backs ( de een wat meer vandaag, de ander wat meer vorige week ) zo gemakkelijk worden weggespeeld zal iemand van het centrale duo toch een keuze moeten maken.Dat wil dus niet zeggen dat het centraal niet beter moet.
En over Aisatti zei ik al meteen die ie steeds werdt overlopen en daar door er steeds gevaar voor AJAX was.De man van de dodelijke steekpasses hé.
Kijk en dan zijn we eigenlijk aangekomen bij het punt waar het hier meestal om draait.Men dropt hier een opstelling en als in de uiteindelijke wedstrijd opstelling hun voorkeuren niet staan opgesteld dan proef je al bij sommige posters dat de spelers die zij niet ( of nooit ) hebben/hadden opgesteld het nooit goed meer kunnen doen.Die zijn, maar dat is mijn mening, al bij voorbaat verzekerd van een negatieve beoordeling ongeacht hoe men ook speelt in de wedstrijd.
Waar het gaat stranden, waar het op uit gaat draaien, of dat we nog enkele keren flink op onze bek zullen gaan, dat zal allemaal best maar dat er t.o.v. het vorige seizoen gewoon beter wordt gevoetbald ( zoals ik hierboven met een paar voorbeelden heb proberen uit te leggen ) is w.b. deze start van de competitie wat mij betreft duidelijk een positief verschil.
Afijn, jij ( jullie ) denken maar wat je wil denken .. daar kan ik blijkbaar dan toch weinig aan veranderen ..