Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Eljero Elia

Bericht door joey » wo jun 10, 2009 9:03 am

Zlatan Son of God schreef:Elia vind ik echt geen verkeerde speler, zoals ik al in de vermaelen topic aangaf. Hij is erg taakbewust en doet ook veel verdedigend werk.
Maar veeeel te duur.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » wo jun 10, 2009 9:08 am

Gaan we weer! Zo gebiologeerd, gepassioneerd? Eerst Sulejmani, maakt niet uit hoeveel hij kost, al noemt Verbeek € 10.000.000, we betalen € 16.250.000 Gaan we dit nu zien met Elia? Vergaat de wereld wanneer Ajax Elia niet haalt? Hebben we niet een linksbuiten, speelde Suarez daar niet bij Groningen en in het begin bij Ajax? Moet Elia op een andere plaats gezet worden, is hij de nieuwe linksback?

Ik heb niets tegen Elia, laat dat duidelijk zijn, maar een speler die roept dat het buitenland zijn voorkeur heeft, die in de winterstop niet zo enthousiast was voor een terugkeer(!) naar Ajax, moet die nu ons gaan redden?

Wat hebben spelers bij Twente wat ze niet hebben bij Schalke, psv of Ajax? Engelaar: mislukt bij Schalke, Bakkal: niet de grote man van psv geworden El Ahmani: geen schim meer van vroeger. Wielaert is nog niet aan voetballen toegekomen of is dit het maximale dat eruit te halen is?

Weet Ajax het niet meer? Was Elia niet de door MvB gewenste speler, maar ook door Jol zo gewenst? Waar blijft de buitenlandse belangstelling? Hij kon toch voor veel geld naar Manchester City? Kopen we gewoon Twente op: Wielaert is gelukt, Braafheid is mislukt en nu dan maar Elia, dat na het trio Lindgren, Silva, Suarez!

Een nieuw bod? Hij had toch een gelimiteerde transfersom van € 9.600.000 (veel te veel) of geldt die niet voor Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 10, 2009 9:52 am

joey schreef:Ik was er al bang voor. :1evil.gif:
Ik ook. Je zag het ook aankomen. Ajax wilde Elia, Jol wilde Elia, en Elia wilde opeens wel weer naar Ajax.

Het zegt wel iets dat er nauwelijks interesse uit het buitenland is voor deze jongen. Zo goed is hij niet.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 10, 2009 9:56 am

Bod zou rond de 9 miljoen liggen (Telesport).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 10, 2009 10:00 am

Beetje een hoog openingsbod.

Maar goed, als er een clausule/afspraak is gaat Twente daar toch niet onder zitten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 10, 2009 10:02 am

Daahaag Ajax. Dit zag je lang en breed aankomen, uiteraard. Ajax krijgt Elia niet te pakken in de winterstop en men gaat gewoon wachten. Een lijstje van andere linksbuitens? Neuh, gewoon Elia weer polsen en hoofdprijs betalen. Wie weet houden we nog wat geld over voor een matige verdediger, want wie maalt daar nou om. :hypocrite.gif:

Amateurs.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 10, 2009 10:05 am

Jöhnk schreef:Beetje een hoog openingsbod.

Maar goed, als er een clausule/afspraak is gaat Twente daar toch niet onder zitten.
Meerdere malen is in de media de clausule van 9,6 miljoen genoemd. Misschien wederom een iets lager bod met een speler (Martina / Kennedy)?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 10, 2009 10:06 am

Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. Wat ik erger vind is dat de verdediging veel belangrijker is nu, dáár móet wat aan gedaan worden.

Maar ter geruststelling: nog 12 dagen voor de start van de eerste training, er kan nog een hoop ten goede keren.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 10, 2009 10:10 am

12 dagen is eerder kort dan lang.

Waar is Van Gaal als je hem nodig hebt? Elia kan Ribery makkelijk opvolgen. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 10, 2009 11:02 am

Neefkens schreef:Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. |

Het interesseert me wel, want zoals het cliché luidt: je kunt je geld maar een keer uitgeven.

Ajax heeft met Sulejmani, Suarez en Cvitanich drie peperdure spelers in huis. Daar moeten we het mee doen, vind ik. De prioriteit ligt elders.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jun 10, 2009 11:04 am

joey schreef:
Neefkens schreef:Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. |
Het interesseert me wel, want zoals het cliché luidt: je kunt je geld maar een keer uitgeven.
Ik zeg toch ook minder, dat betekent dat het me wel interesseert maar dat ik de keuze voor een aanvaller zorgwekkender vind.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 10, 2009 11:07 am

Dan zijn we het eens, Neef. :neutral.gif:

Weer zo'n fantasieloze oplossing. De hoofdprijs betalen voor een gehypte speler. Wanneer gaan ze de scouting eens aanpakken? :1evil.gif:

Ik hoop maar niet dat Jol het denkt te redden met Urby of Vertonghen op links. Vermaelen móet vervangen worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 10, 2009 11:15 am

Belangrijker is het centrum van de verdediging. Die back-posities lopen wel los.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 10, 2009 11:15 am

joey schreef:Dan zijn we het eens, Neef. :neutral.gif:

Weer zo'n fantasieloze oplossing. De hoofdprijs betalen voor een gehypte speler. Wanneer gaan ze de scouting eens aanpakken? :1evil.gif:

Ik hoop maar niet dat Jol het denkt te redden met Urby of Vertonghen op links. Vermaelen móet vervangen worden.
Vermaelen wordt heus nog wel vervangen (als hij tenminste weg gaat <=> het duurt wel erg lang). Jol zag hem vooral als centrale verdediger, dus daar zullen we ons ook moeten versterken. Naast het feit dat er een LB moet komen.

Ik heb nog wel het volste vertrouwen in dit bestuur. Het feit dat er nu allerlei geruchten m.b.t. middenvelders/aanvallers naar buiten komen wil niet zeggen dat ze niet met verdediger(s) bezig zijn.

We weten in ieder geval dat Ajax concreet met Braafheid bezig was. En dat Ajax daarnaast met Obradovic bezig is, lijkt ook op waarheid te berusten.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jun 10, 2009 11:16 am

Vooralsnog sta ik neutraal tegenover het bestuur + aankoopbeleid, maar als de verhalen over Engelaar op waarheid berusten, ga ik het ergste vrezen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 10, 2009 11:18 am

Kan ik me niet voorstellen. Jol heeft Engelaar ook gezien in Duitsland. Het is ook nogal een speculatief stukje van Bild. Ajax zou 'geld genoeg' hebben, maar dat vraag ik me af.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 10, 2009 11:24 am

Elia zal wel komen, zal wel rond de 10-12 miljoen worden.. maar er zal toch ook nog wel een verdediger komen dan.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jun 10, 2009 11:25 am

Jöhnk schreef:Kan ik me niet voorstellen. Jol heeft Engelaar ook gezien in Duitsland. Het is ook nogal een speculatief stukje van Bild. Ajax zou 'geld genoeg' hebben, maar dat vraag ik me af.
Jol heeft Engelaar ook gezien tijdens Euro 2008.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo jun 10, 2009 11:26 am

Ik mag toch hopen dat Engelaar niet komt. Zo ontzettend log.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jun 10, 2009 11:27 am

Inderdaad. Log, traag, geen handelingssnelheid, verdedigend zwak, wat moeten we ermee? Laat hem maar lekker naar Panathinaikos gaan.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 10, 2009 11:28 am

Vedette-10- schreef:Ik mag toch hopen dat Engelaar niet komt. Zo ontzettend log.
Geen verkeerde voetballer, maar wat Ajax vooral ontbeert op het middenveld is fysiek (dat brengt hij wel), ervaring (ook dat brengt hij), scorend vermogen (totaal niet) en dynamiek (matig).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 10, 2009 11:28 am

Engelaar wekt irritatie op.. die wordt binnen de kortste keren uitgefloten in de eigen Arena, je weet hoe het eigen publiek is.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo jun 10, 2009 11:39 am

Inderdaad, stel je voor: het middenveld met Sno-Lindgren-Engelaar, een nachtmerrie.

MHF

Bericht door MHF » wo jun 10, 2009 12:11 pm

Neefkens schreef:Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. Wat ik erger vind is dat de verdediging veel belangrijker is nu, dáár móet wat aan gedaan worden.

Maar ter geruststelling: nog 12 dagen voor de start van de eerste training, er kan nog een hoop ten goede keren.
Knap hoor Neef, de manier waarop jij de spirit er in houdt. :wink.gif: Het feit dat Ajax nog 12 dagen rest tot de eerste training vind ik allerminst een geruststelling. Ik zie de bui al weer hangen. Voor het zoveelste achtereenvolgende jaar heeft Ajax te veel tegengoals moeten incasseren maar wordt het vooral gelinkt aan te dure voorhoede spelers en ander onnodig 'materiaal'. Ik hoop echt dat Ajax een rookgordijn heeft opgetrokken in de pers om ondertussen in alle rust de daadwerkelijk gewenste spelers te contracteren op een manier zoals Jol zelf is binnengekomen. Gezien het verleden ben ik echter bang dat we straks naar de presentatie van Elia zitten te kijken die 'maar' 10M heeft gekost waardoor Ajax 'slechts' pocketmoney rest voor een L(C)V. Onder het mom dat Ajax zich toch vooral niet gehaast in allerlei bochten wil wringen om een vervanger voor Vermaelen aan te trekken, gaan we het voorlopig doen met Urby, Jan en pak 'm beet Shakison. Laat ik er alsjeblieft naast zitten....

Trouwens, Elia is best een leuk spelertje hoor, maar 10M?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 10, 2009 12:56 pm

Verwachten dat men met de eerste training de selectie rond heeft is sowieso niet realistisch. Bij Ajax kan er ieder moment nog een speler vertrekken, als een grote club zich meldt. Doe je weinig tot niets aan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie