Maar veeeel te duur.Zlatan Son of God schreef:Elia vind ik echt geen verkeerde speler, zoals ik al in de vermaelen topic aangaf. Hij is erg taakbewust en doet ook veel verdedigend werk.
Eljero Elia
Moderator: mods
Re: Eljero Elia
Het stinkt aan alle kanten!
Gaan we weer! Zo gebiologeerd, gepassioneerd? Eerst Sulejmani, maakt niet uit hoeveel hij kost, al noemt Verbeek € 10.000.000, we betalen € 16.250.000 Gaan we dit nu zien met Elia? Vergaat de wereld wanneer Ajax Elia niet haalt? Hebben we niet een linksbuiten, speelde Suarez daar niet bij Groningen en in het begin bij Ajax? Moet Elia op een andere plaats gezet worden, is hij de nieuwe linksback?
Ik heb niets tegen Elia, laat dat duidelijk zijn, maar een speler die roept dat het buitenland zijn voorkeur heeft, die in de winterstop niet zo enthousiast was voor een terugkeer(!) naar Ajax, moet die nu ons gaan redden?
Wat hebben spelers bij Twente wat ze niet hebben bij Schalke, psv of Ajax? Engelaar: mislukt bij Schalke, Bakkal: niet de grote man van psv geworden El Ahmani: geen schim meer van vroeger. Wielaert is nog niet aan voetballen toegekomen of is dit het maximale dat eruit te halen is?
Weet Ajax het niet meer? Was Elia niet de door MvB gewenste speler, maar ook door Jol zo gewenst? Waar blijft de buitenlandse belangstelling? Hij kon toch voor veel geld naar Manchester City? Kopen we gewoon Twente op: Wielaert is gelukt, Braafheid is mislukt en nu dan maar Elia, dat na het trio Lindgren, Silva, Suarez!
Een nieuw bod? Hij had toch een gelimiteerde transfersom van € 9.600.000 (veel te veel) of geldt die niet voor Ajax?
Ik heb niets tegen Elia, laat dat duidelijk zijn, maar een speler die roept dat het buitenland zijn voorkeur heeft, die in de winterstop niet zo enthousiast was voor een terugkeer(!) naar Ajax, moet die nu ons gaan redden?
Wat hebben spelers bij Twente wat ze niet hebben bij Schalke, psv of Ajax? Engelaar: mislukt bij Schalke, Bakkal: niet de grote man van psv geworden El Ahmani: geen schim meer van vroeger. Wielaert is nog niet aan voetballen toegekomen of is dit het maximale dat eruit te halen is?
Weet Ajax het niet meer? Was Elia niet de door MvB gewenste speler, maar ook door Jol zo gewenst? Waar blijft de buitenlandse belangstelling? Hij kon toch voor veel geld naar Manchester City? Kopen we gewoon Twente op: Wielaert is gelukt, Braafheid is mislukt en nu dan maar Elia, dat na het trio Lindgren, Silva, Suarez!
Een nieuw bod? Hij had toch een gelimiteerde transfersom van € 9.600.000 (veel te veel) of geldt die niet voor Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik ook. Je zag het ook aankomen. Ajax wilde Elia, Jol wilde Elia, en Elia wilde opeens wel weer naar Ajax.joey schreef:Ik was er al bang voor.
Het zegt wel iets dat er nauwelijks interesse uit het buitenland is voor deze jongen. Zo goed is hij niet.
- Ajaciedjuh
Bod zou rond de 9 miljoen liggen (Telesport).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Beetje een hoog openingsbod.
Maar goed, als er een clausule/afspraak is gaat Twente daar toch niet onder zitten.
Maar goed, als er een clausule/afspraak is gaat Twente daar toch niet onder zitten.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daahaag Ajax. Dit zag je lang en breed aankomen, uiteraard. Ajax krijgt Elia niet te pakken in de winterstop en men gaat gewoon wachten. Een lijstje van andere linksbuitens? Neuh, gewoon Elia weer polsen en hoofdprijs betalen. Wie weet houden we nog wat geld over voor een matige verdediger, want wie maalt daar nou om.
Amateurs.

Amateurs.
- Ajaciedjuh
Meerdere malen is in de media de clausule van 9,6 miljoen genoemd. Misschien wederom een iets lager bod met een speler (Martina / Kennedy)?Jöhnk schreef:Beetje een hoog openingsbod.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. Wat ik erger vind is dat de verdediging veel belangrijker is nu, dáár móet wat aan gedaan worden.
Maar ter geruststelling: nog 12 dagen voor de start van de eerste training, er kan nog een hoop ten goede keren.
Maar ter geruststelling: nog 12 dagen voor de start van de eerste training, er kan nog een hoop ten goede keren.
12 dagen is eerder kort dan lang.
Waar is Van Gaal als je hem nodig hebt? Elia kan Ribery makkelijk opvolgen.
Waar is Van Gaal als je hem nodig hebt? Elia kan Ribery makkelijk opvolgen.

Neefkens schreef:Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. |
Het interesseert me wel, want zoals het cliché luidt: je kunt je geld maar een keer uitgeven.
Ajax heeft met Sulejmani, Suarez en Cvitanich drie peperdure spelers in huis. Daar moeten we het mee doen, vind ik. De prioriteit ligt elders.
Ik zeg toch ook minder, dat betekent dat het me wel interesseert maar dat ik de keuze voor een aanvaller zorgwekkender vind.joey schreef:Het interesseert me wel, want zoals het cliché luidt: je kunt je geld maar een keer uitgeven.Neefkens schreef:Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. |
Dan zijn we het eens, Neef.
Weer zo'n fantasieloze oplossing. De hoofdprijs betalen voor een gehypte speler. Wanneer gaan ze de scouting eens aanpakken?
Ik hoop maar niet dat Jol het denkt te redden met Urby of Vertonghen op links. Vermaelen móet vervangen worden.

Weer zo'n fantasieloze oplossing. De hoofdprijs betalen voor een gehypte speler. Wanneer gaan ze de scouting eens aanpakken?

Ik hoop maar niet dat Jol het denkt te redden met Urby of Vertonghen op links. Vermaelen móet vervangen worden.
Belangrijker is het centrum van de verdediging. Die back-posities lopen wel los.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Vermaelen wordt heus nog wel vervangen (als hij tenminste weg gaat <=> het duurt wel erg lang). Jol zag hem vooral als centrale verdediger, dus daar zullen we ons ook moeten versterken. Naast het feit dat er een LB moet komen.joey schreef:Dan zijn we het eens, Neef.![]()
Weer zo'n fantasieloze oplossing. De hoofdprijs betalen voor een gehypte speler. Wanneer gaan ze de scouting eens aanpakken?![]()
Ik heb nog wel het volste vertrouwen in dit bestuur. Het feit dat er nu allerlei geruchten m.b.t. middenvelders/aanvallers naar buiten komen wil niet zeggen dat ze niet met verdediger(s) bezig zijn.
We weten in ieder geval dat Ajax concreet met Braafheid bezig was. En dat Ajax daarnaast met Obradovic bezig is, lijkt ook op waarheid te berusten.
Vooralsnog sta ik neutraal tegenover het bestuur + aankoopbeleid, maar als de verhalen over Engelaar op waarheid berusten, ga ik het ergste vrezen.
Kan ik me niet voorstellen. Jol heeft Engelaar ook gezien in Duitsland. Het is ook nogal een speculatief stukje van Bild. Ajax zou 'geld genoeg' hebben, maar dat vraag ik me af.
-
- AT Toto winner 15/16
Elia zal wel komen, zal wel rond de 10-12 miljoen worden.. maar er zal toch ook nog wel een verdediger komen dan.
- Daily Blind
Jol heeft Engelaar ook gezien tijdens Euro 2008.Jöhnk schreef:Kan ik me niet voorstellen. Jol heeft Engelaar ook gezien in Duitsland. Het is ook nogal een speculatief stukje van Bild. Ajax zou 'geld genoeg' hebben, maar dat vraag ik me af.
-
Ik mag toch hopen dat Engelaar niet komt. Zo ontzettend log.
Inderdaad. Log, traag, geen handelingssnelheid, verdedigend zwak, wat moeten we ermee? Laat hem maar lekker naar Panathinaikos gaan.
- Ajaciedjuh
Geen verkeerde voetballer, maar wat Ajax vooral ontbeert op het middenveld is fysiek (dat brengt hij wel), ervaring (ook dat brengt hij), scorend vermogen (totaal niet) en dynamiek (matig).Vedette-10- schreef:Ik mag toch hopen dat Engelaar niet komt. Zo ontzettend log.
-
- AT Toto winner 15/16
Engelaar wekt irritatie op.. die wordt binnen de kortste keren uitgefloten in de eigen Arena, je weet hoe het eigen publiek is.
-
Inderdaad, stel je voor: het middenveld met Sno-Lindgren-Engelaar, een nachtmerrie.
Knap hoor Neef, de manier waarop jij de spirit er in houdt.Neefkens schreef:Ik vind hem ook te duur, maar eigenlijk interesseert me dat minder. Wat ik erger vind is dat de verdediging veel belangrijker is nu, dáár móet wat aan gedaan worden.

Trouwens, Elia is best een leuk spelertje hoor, maar 10M?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Verwachten dat men met de eerste training de selectie rond heeft is sowieso niet realistisch. Bij Ajax kan er ieder moment nog een speler vertrekken, als een grote club zich meldt. Doe je weinig tot niets aan.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!