Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

wimpey

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door wimpey » wo mei 13, 2009 4:14 pm

banjavi schreef:Foppe... is dat nou echt een Ajaxman/ Ajaxtype??
Natuurlijk niet.

Maar hij voldoet wel aan de criteria. :excited.gif:

Wat doen Kees Rijvers en Theo Verlangen tegenwoordig eigenlijk? Is Rob Jacobs al gepolst? Of Han Berger? :1evil.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 4:24 pm

Het "nieuws" over Foppe kwam van iemand die zich speciaal daarvoor had aangemeld op het betreffende forum. Altijd erg betrouwbaar dat soort dingen. :1evil.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 4:31 pm

Ik hoop trouwens dat vdBoog zijn hoofd iets koeler houdt dan de gemiddelde AJAX-fora-bezoeker. Het lijkt wel of nu alles al verloren is en de club nu definitief de afgrond in gaat, als je de reacties overal leest. :ajaxsmiley.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 13, 2009 4:33 pm

Foppe past in ieder geval wel in het type leraar met discipline dat ze blijkbaar zoeken. Hij is alleen geen lange termijn keuze, maar goed, dat zou de termijn van twee seizoenen verklaren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo mei 13, 2009 4:33 pm

Loopt er niet ergens een kloon van Michels rond?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 13, 2009 4:35 pm

Toppie schreef:
Gerucht: 'Ajax in gesprek met Foppe de Haan'
Na diverse afzeggingen (Adriaanse en Rijkaard) is Ajax momenteel in gesprek met Foppe de Haan voor een twee jarig contract als hoofdcoach. Dat heeft Eduardo, forumlid van Ajaxonline, uit een 'betrouwbare bron' binnen de club vernomen.
Godver, dat zou effe tof zijn! Ik zie Foppe nog liever komen dan Co. Prima coach, intelligente man en een didacticus. Ben alleen dat hij niet van zijn vrouw mag. Die wil dat Foppe nu eindelijk eens met pensioen gaat.

Foppe boppe! :headbang.gif:

Maar zal wel hoax zijn.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 4:38 pm

Heb je dit ook gelezen? "Dat heeft Eduardo, forumlid van Ajaxonline, uit een 'betrouwbare bron' binnen de club vernomen."

Die nieuwe eigenaren zijn echt helemaal doorgedraaid. Zo goedkoop, het minste of geringste geruchtje plempen ze erop. Het is nu zelfs zo erg dat ze het doen met iemand die zichzelf speciaal aanmeld om dat nieuwtje te melden als bron. Wat een stelletje klunzen daar. Niet normaal, amateurisme ten top. Echt waar.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 4:47 pm

Ja, dat zei ik om 17.31 ook al. :ajaxsmiley.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 4:50 pm

Tis alleen maar huilen met de pet op daar sinds de overname. De redelijk goede naam die het toch had als nieuwssite wordt op deze manier ook ten grabbel gegooid en je krijgt het ervan dat de rest (AS, ANN e.d.) het allemaal klakkeloos overnemen. Afspraken etc. worden niet nagekomen die er waren met de oude eigenaren (zo is het nu puur en alleen een doorlink site naar Ajax Nieuwslog).. Breek me de bek niet open.. Maar toen ik dit zag viel mijn mond echt even wagenwijd open. Dit had ik alleen verwacht bij een V-Bal ofzo..

Toppie

Bericht door Toppie » wo mei 13, 2009 4:54 pm

Neefkens schreef:Ik hoop trouwens dat vdBoog zijn hoofd iets koeler houdt dan de gemiddelde AJAX-fora-bezoeker. Het lijkt wel of nu alles al verloren is en de club nu definitief de afgrond in gaat, als je de reacties overal leest. :ajaxsmiley.gif:
Gezien jouw reacties in het verleden moeten we geduld hebben en zijn we al 5 trainers verder, dus wie reageert nu altijd het zelfde :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 13, 2009 4:59 pm

Ik lees in het onbetrouwbare gedeelte van AS:
'Kwaliteiten Koeman twijfelachtig'

woensdag 13 mei, door sv, Amsterdam, 16:58u, VI

De vraag waarom Ronald Koeman geen serieuze kandidaat is om Ajax-trainer te worden wordt beantwoord in de VI.

'Ook Ronald Koeman is de revue gepasseerd in Amsterdam, maar er heerst twijfel over de didactische kwaliteiten van de trainer die in 2004 als laatste kampioen werd met Ajax', staat er in het weekblad.

Iemand die de VI bij de hand heeft en dit kan bevestigen?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 13, 2009 5:05 pm

Klopt staat erin, maar dat is een interpretatie van een journalist.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 13, 2009 5:18 pm

Toppie schreef:
Neefkens schreef:Ik hoop trouwens dat vdBoog zijn hoofd iets koeler houdt dan de gemiddelde AJAX-fora-bezoeker. Het lijkt wel of nu alles al verloren is en de club nu definitief de afgrond in gaat, als je de reacties overal leest. :ajaxsmiley.gif:
Gezien jouw reacties in het verleden moeten we geduld hebben en zijn we al 5 trainers verder, dus wie reageert nu altijd het zelfde :excited.gif:
Goh, voelde je je aangesproken? :ajaxsmiley.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » wo mei 13, 2009 5:40 pm

We zijn juist 5 trainers verder omdat men geen geduld heeft.

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 5:41 pm

Het begint weer eens door te draaien die hele geruchten carrousel. Nu beweert weer iemand die vanochtend met Witschge gesproken zou hebben (.:smallgrin.gif:.), dat er inderdaad met De Haan gesproken zou worden. Maar niet om de positie als hoofdtrainer, maar om de plek die Blind achterlaat als hij... jawel.. de hoofdtrainer zou worden..
Gelukkig heb ik niet veel reden om dit te geloven, maar toch, als het waar zou zijn.. :excited.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » wo mei 13, 2009 6:02 pm

Oh oh..
Bergkamp mag aan de slag als hoofdcoach
Geschreven op woensdag, 13 mei om 18:05

Dennis Bergkamp is in principe klaar voor een baan als hoofdcoach in het betaalde voetbal. De voormalig Oranje-international kreeg woensdag te horen dat hij de versnelde cursus Coach Betaald Voetbal met succes heeft voltooid. Momenteel is The Iceman in dienst bij Ajax, waar hij werkt als jeugdcoach en assistent bij het eerste elftal.

Bergkamp, die dankzij zijn 79 interlands voor het Nederlandse elftal in aanmerking kwam voor de korte variant van de opleiding, deed daarnaast ook ervaring op aan de zijde van Johan Neeskens bij Nederland B. Vooralsnog acht de Amsterdammer zijn kennis van het trainersvak echter nog te gering om meteen aan de slag te gaan op het hoogste niveau. Volgens het Algemeen Dagblad richt hij zich eerst op het werken met de jeugd.

Daarmee volgt de technisch begaafde aanvaller het spoor van oud-verdediger Frank de Boer, die zich ook langzaam via de verschillende leeftijdsniveaus bij Ajax op probeert te werken naar het niveau van een hoofdcoach in de Eredivisie. “Dat spreekt mij aan. Frank maakt als trainer steeds stapjes vooruit”, zei Bergkamp onlangs.

Naast Bergkamp namen ook de oud-Ajacieden Michael Reiziger en Patrick Kluivert deel aan de verkorte cursus van de KNVB. Vooralsnog is nog niet duidelijk of ook zij het leertraject met een goed gevolg hebben doorstaan.
:hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Pierre

Bericht door Pierre » wo mei 13, 2009 6:11 pm

Jesse schreef:Oh oh..
Bergkamp mag aan de slag als hoofdcoach
Geschreven op woensdag, 13 mei om 18:05

Dennis Bergkamp is in principe klaar voor een baan als hoofdcoach in het betaalde voetbal. De voormalig Oranje-international kreeg woensdag te horen dat hij de versnelde cursus Coach Betaald Voetbal met succes heeft voltooid. Momenteel is The Iceman in dienst bij Ajax, waar hij werkt als jeugdcoach en assistent bij het eerste elftal.

Bergkamp, die dankzij zijn 79 interlands voor het Nederlandse elftal in aanmerking kwam voor de korte variant van de opleiding, deed daarnaast ook ervaring op aan de zijde van Johan Neeskens bij Nederland B. Vooralsnog acht de Amsterdammer zijn kennis van het trainersvak echter nog te gering om meteen aan de slag te gaan op het hoogste niveau. Volgens het Algemeen Dagblad richt hij zich eerst op het werken met de jeugd.

Daarmee volgt de technisch begaafde aanvaller het spoor van oud-verdediger Frank de Boer, die zich ook langzaam via de verschillende leeftijdsniveaus bij Ajax op probeert te werken naar het niveau van een hoofdcoach in de Eredivisie. “Dat spreekt mij aan. Frank maakt als trainer steeds stapjes vooruit”, zei Bergkamp onlangs.

Naast Bergkamp namen ook de oud-Ajacieden Michael Reiziger en Patrick Kluivert deel aan de verkorte cursus van de KNVB. Vooralsnog is nog niet duidelijk of ook zij het leertraject met een goed gevolg hebben doorstaan.
:hypocrite.gif:
Als het examen vanochtend was dan zal Kluivert iig niet geslaagd zijn. Hij heeft gisteren een feestavondje gehad met de Suriprofs, dus die zal wel om 06.00uur ergens een discotheek uit zijn komen rollen... :blush.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 6:21 pm

Hahaha, diezelfde persoon komt nu met deze constructie:

TD - F. de Haan
Coach - Gert Jan Verbeek
Assistenten - Danny Blind & F. de Boer

Allemaal gehoord van Witschge. :smallgrin.gif:

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 13, 2009 6:29 pm

Daniel_vT schreef:Hahaha, diezelfde persoon komt nu met deze constructie:

TD - F. de Haan
Coach - Gert Jan Verbeek
Assistenten - Danny Blind & F. de Boer

Allemaal gehoord van Witschge. :smallgrin.gif:
Van Cor Witschge zeker en Mamaloe. :smile-ajax.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 13, 2009 7:04 pm

Neefkens schreef:Het "nieuws" over Foppe kwam van iemand die zich speciaal daarvoor had aangemeld op het betreffende forum. Altijd erg betrouwbaar dat soort dingen. :1evil.gif:
Kan niet!! Ik las vandaag op een of ander forum dat iemand uit ''betrouwbare bron'' had ervaren dat Olsen terug zou keren. :smallgrin.gif:

Wat anders: ook trainers zijn te scouten. Je hóeft als Ajax zijnde geen rookie of hoe-dan-ook een Nederlander als trainer aan te stellen. Moet je wél wat verder kijken dan je neus lang is...

Zou me niets verbazen wanneer AZ met een veel meer 'exotische' oplossing komt dan Ajax.

Daniel

Bericht door Daniel » wo mei 13, 2009 7:13 pm

Wim Jonk oppert net bij DWDD voor Advocaat. Brr... :excited.gif:

999

Bericht door 999 » wo mei 13, 2009 7:19 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef:Het "nieuws" over Foppe kwam van iemand die zich speciaal daarvoor had aangemeld op het betreffende forum. Altijd erg betrouwbaar dat soort dingen. :1evil.gif:
Kan niet!! Ik las vandaag op een of ander forum dat iemand uit ''betrouwbare bron'' had ervaren dat Olsen terug zou keren. :smallgrin.gif:

Wat anders: ook trainers zijn te scouten. Je hóeft als Ajax zijnde geen rookie of hoe-dan-ook een Nederlander als trainer aan te stellen. Moet je wél wat verder kijken dan je neus lang is...

Zou me niets verbazen wanneer AZ met een veel meer 'exotische' oplossing komt dan Ajax.
Pssssssssssst ... ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Htc is benaderd ... niet verder vertellen hoor !!!
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 13, 2009 7:19 pm

Nou Advocaat mag van mij zo komen hoor..

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 13, 2009 7:21 pm

Radi Antic, Alberto Zaccheroni, Valverde van Piraeus.

De man die jaaaaren bij Freiburg was, Volker Finke, zou ook een prima keus zijn.

Het lijkt me niet zo moeilijk om een prima trainer te vinden eigenlijk...

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 13, 2009 7:22 pm

999 schreef: Pssssssssssst ... ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Htc is benaderd ... niet verder vertellen hoor !!!
Écht? Zoeken ze ook nog iemand om de toiletten schoon te maken? :smallgrin.gif:

Gesloten