Leonardo Vitor Santiago

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 09, 2009 1:59 pm

Zlatan Son of God schreef:Als je als aanvaller blijft staan dan kan ik garanderen dat pigue niet gaat opkomen. wie wil namelijk een aanval met zoveel snelheid 1 op 1 laten staan?
Klopt, dat lijkt hij niet te beseffen. Maar misschien ook uit angst dat het verkeerd uit gaat pakken, dat de ploeg zijn defensieve arbeid niet kan missen en dat dat meer van doorslag zou gaan worden dan zijn offensieve activiteiten. Daarom moet een ploeg zelf het plan trekken en niet het spelletje spelen van de tegenstander. Maar dan nog, tegen ADO mag je geen punten verspelen.
Zuidema schreef: Huh? Volgens mij zoekt ie vrijwel altijd alleen de weg naar de goal, al staan er ook 10 aanspeelpunten om hem heen.

Over dat terugverdedigen door een aanvaller bij een opkomende back: dat is mij ook een doorn in het oog. Zonde van al die energie, die je veel beter in het aanvallende werk kan steken. Bovendien ben je veel te laat voorin terug in je positie, dus alle snelheid in de aanval gaat er ook nog eens uit. Natuurlijk moet een aanvaller meeverdedigen (lees: opbouw storen, ruimtes klein maken voor de middellijn) maar voor de rest zou een compact blok achter de aanvallers zo'n back moeten kunnen opvangen, zeker met druk naar voren (passing eruit halen, fouten afdwingen daarin) en een goede buitenspelval. Ideaal is daarna balherovering, een snelle omschakeling en de aanvaller staat 1 op 1 tegen een tegenstander die al uit positie is. Eens kijken of een back dan nog durft op te komen (zoals ZSoG ook al zegt). Helaas, daar is dit Ajax nog lang niet aan toe en dus blijven de aanvallers voorlopig maar meesjouwen van 16 naar 16 en weer terug.
Hij maakt heel goed gebruik van het spel zonder bal, komt dan echt los. Zag je ook tegen Fiorentina, speelt de bal en beweegt daarop door en pikt de bal weer op en scoort. Dat is het spelletje dat hij speelt: dribbelen om de tegenstander lokken en vervolgens gebruik maken dat de organisatie van de tegenstander niet meer staat.

FF voor de duidelijkheid: dit is niet mijn spelopvatting, dus ik verdedig het niet. Ik erken alleen wel dat Ajax deze keuze heeft gemaakt en dat daar gevolgen aan kleven. En jij hebt helemaal gelijk dat een aanvaller niet moet uitzakken, want het kost alleen maar kracht om weer goed gepositioneerd te staan. Altijd 3 mensen voorin, waar je de bal kan inleveren om vooruit te komen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 09, 2009 3:16 pm

Vedette-10- schreef:Zag je ook tegen Fiorentina, speelt de bal en beweegt daarop door en pikt de bal weer op en scoort.
Hij maakte per ongeluk een ééntweetje met een tegenstander...dat is niet echt de bal oppikken te noemen, dat is pure mazzel.

Zuidema geeft het goed aan, Leonardo is een pure pingelaar. Hij speelt de bal alleen af als hij echt geen enkele andere mogelijkheid meer ziet en dat komt zelden voor, hij loopt zich veel liever vast.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma mar 09, 2009 3:33 pm

Baseman schreef:
Vedette-10- schreef:Zag je ook tegen Fiorentina, speelt de bal en beweegt daarop door en pikt de bal weer op en scoort.
Hij maakte per ongeluk een ééntweetje met een tegenstander...dat is niet echt de bal oppikken te noemen, dat is pure mazzel.

Zuidema geeft het goed aan, Leonardo is een pure pingelaar. Hij speelt de bal alleen af als hij echt geen enkele andere mogelijkheid meer ziet en dat komt zelden voor, hij loopt zich veel liever vast.
gewoon op trainen.. alleen mogelijk om te scoren uit de pass.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 09, 2009 3:48 pm

Baseman schreef: Hij maakte per ongeluk een ééntweetje met een tegenstander...dat is niet echt de bal oppikken te noemen, dat is pure mazzel.

We hebben het geeneens over zijn overzicht en daardoor inzicht, we hebben het over zijn acties(met en zonder bal). Hij wil die bal kwijt kunnen om te ontsnappen uit de dekking zodat hij de bal vervolgens terugkrijgt waardoor hij kan scoren. Dat dat gelukkig lukte na een mislukkig was juist, maar er zat tenminste een voetballende gedachte achter.

Hij kwam zondag geeeneens in de positie om zijn slimheid in de drukte uit te buiten, want hij werd geisoleerd zover van de goal af.
Zlatan Son of God schreef: gewoon op trainen.. alleen mogelijk om te scoren uit de pass.
Ook dat, scoren uit de combinatie bedoel je denk ik dan. Want je moet wel de tegenstander gek spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 09, 2009 4:12 pm

Zuidema schreef:
Vedette-10- schreef: Ten eerste speel je zonder een noemenswaardig aanspeelpunt voorin, dus hij kan moeilijk samenspelen, dus staat hij er alleen voor als hij de weg naar de goal zoekt.
Huh? Volgens mij zoekt ie vrijwel altijd alleen de weg naar de goal, al staan er ook 10 aanspeelpunten om hem heen.

Over dat terugverdedigen door een aanvaller bij een opkomende back: dat is mij ook een doorn in het oog. Zonde van al die energie, die je veel beter in het aanvallende werk kan steken. Bovendien ben je veel te laat voorin terug in je positie, dus alle snelheid in de aanval gaat er ook nog eens uit. Natuurlijk moet een aanvaller meeverdedigen (lees: opbouw storen, ruimtes klein maken voor de middellijn) maar voor de rest zou een compact blok achter de aanvallers zo'n back moeten kunnen opvangen, zeker met druk naar voren (passing eruit halen, fouten afdwingen daarin) en een goede buitenspelval. Ideaal is daarna balherovering, een snelle omschakeling en de aanvaller staat 1 op 1 tegen een tegenstander die al uit positie is. Eens kijken of een back dan nog durft op te komen (zoals ZSoG ook al zegt). Helaas, daar is dit Ajax nog lang niet aan toe en dus blijven de aanvallers voorlopig maar meesjouwen van 16 naar 16 en weer terug.
Ik zou onze aankoop van 16 miljoen al 80 meter sprinten als hij eerst 50 meter achter een back aan moest hobbelen! Wordt met als je hem rechtsbuiten zet a.s. donderdag
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 10, 2009 8:21 am

Zlatan Son of God schreef:gewoon op trainen.. alleen mogelijk om te scoren uit de pass.
Als iemand de bal niet af wil geven, dan kun je trainen wat je wil...hij zal het toch niet doen.

999

Bericht door 999 » di mar 10, 2009 8:31 am

Baseman schreef:
Zlatan Son of God schreef:gewoon op trainen.. alleen mogelijk om te scoren uit de pass.
Als iemand de bal niet af wil geven, dan kun je trainen wat je wil...hij zal het toch niet doen.
Gewoon wisselen, dan leer je het zo ... krijg je al je zo'n soort speler steeds de vrijheid geeft in de jeugd, dan hebben je ze later alleen maar oog voor zichzelf ..

.. ja maar .. hij kan zo leuk pingelen ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 10, 2009 12:29 pm

999 schreef:krijg je al je zo'n soort speler steeds de vrijheid geeft in de jeugd, dan hebben je ze later alleen maar oog voor zichzelf ..
Klopt, bij Feyenoord werd hij behandeld als een god en dat is natuurlijk vragen om problemen. Niet voor niets mislukt hij overal en maakt hij iedere keer dezelfde fouten, dat krijg je er ook nooit meer uit bij hem.

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 7:24 pm

'Leonardo zit in een bizarre situatie bij Ajax'

11/03/2009 18:00

Aanvaller Leonardo wil op korte termijn duidelijkheid over zijn toekomst bij Ajax. De Braziliaan heeft een aflopende verbintenis in Amsterdam en staat in de belangstelling van Henk ten Cate's Panathinaikos.

'In principe heeft Leo het erg naar zijn zin bij Ajax', stelt zijn zaakwaarnemer Hans Coret in Voetbal International. 'Hij heeft echter nog geen nieuwe aanbieding ontvangen. Ze zijn wel heel tevreden over hem, maar Marco van Basten wil wachten en hij is degene die beslist. Het is een bizarre situatie waar Leo zich in bevindt.'

'Daarom ziet het er op dit moment naar uit dat hij naar Panathinaikos gaat', vervolgt Coret. 'Het is nog niet rond, maar het ziet er goed uit. Er moeten nog wat dingen worden besproken, daar zouden ze nog op terugkomen. Tot dusverre hebben wij nog niets gehoord.'

Bij aanvang van dit seizoen mocht Leonardo vertrekken bij Ajax. Inmiddels kwam hij in negentien competitieduels in actie, waarvan vier als basisspeler. De dribbelaar was belangrijk voor Ajax in de strijd om de UEFA Cup. Tegen Fiorentina en Hamburger SV was de Braziliaanse linkspoot verantwoordelijk voor beslissende treffers.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 9:26 pm

Wát een woorden worden weer gebruikt : "bizarre situatie".
Net als de zogenaamde "keeperssoap bij AJAX" in de T.

Hele normale situaties in het voetbal worden opgeblazen of er echt iets aan de hand is. Stemmingmakerij is het.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 11, 2009 9:50 pm

Ach.. Let's face it: T-lezers zijn randdebiel, toch? :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mar 12, 2009 2:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ach.. Let's face it: T-lezers zijn randdebiel, toch? :hypocrite.gif:
Dat nog niet, maar wel als je aanneemt dat het geloofwaardig is. :blush.gif:

Toppie

Re: Leonardo Vitor Santiago

Bericht door Toppie » di apr 14, 2009 4:25 pm

Coret: 'Ajax heeft Leonardo formeel ontslagen'

Ajax heeft Leonardo een brief gestuurd met de mededeling dat hij per medio 2009 formeel is ontslagen. Zijn zaakwaarnemer Hans Coret bevestigt ontvangst van dit schrijven tegenover Ajaxlife.nl. Of dit ook betekent dat Leonardo definitief vertrekt, blijft de vraag.

Situatie niet veranderd
Het contract van de Braziliaan loopt medio 2009 af en het is nog altijd onduidelijk of Ajax met Leonardo verder wil. Formeel heeft Ajax hem daarom moeten ontslaan en dat is ook gebeurd.
"Het is wel de bedoeling dat beide partijen nog een keer met elkaar rond de tafel gaan zitten, maar wanneer dat precies zal gebeuren, weet ik niet," zegt Coret. Hij kan niet aangeven of Ajax in dit geplande gesprek eventueel zal aangeven langer met Leonardo door te willen.
Zoals bekend heeft Panathinaikos haar interesse in de vleugelspeler uitgesproken terwijl ook een tweede, onbekende buitenlandse club naar zijn diensten heeft geïnformeerd. Coret: "Aan deze stand van zaken is ondertussen niets veranderd. De toekomst van Leonardo blijft een verrassing en ik weet zelf ook niet hoe lang dat nog het geval zal zijn."
Eind maart meldde Coret tegenover Ajax Life dat er weliswaar een aantal gesprekken waren gevoerd met manager technische zaken Danny Blind, maar dat trainer Marco van Basten het licht uiteindelijk op groen moet zetten. "Van Basten weet wat Leonardo te bieden heeft. Het is aan Ajax om een toekomstplan uit te stippelen met daarin wel of geen plaats voor Leo."
Voor alle Leo Haters :headbang.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 14, 2009 6:24 pm

Beetje rare situatie, hoor. Ik had hem in januari al verkocht, maar hopelijk nemen we in juli alsnog afscheid. Ajax moet verder en met Leo gaan we er echt niet op vooruit.

jabu

Bericht door jabu » wo apr 15, 2009 7:17 am

Als je hem in januari al had verkocht had Ajax niet een ronde verder gegaan in de Uefa-cup maar Fiorentina.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 15, 2009 8:15 am

Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Risico van het doen slijten van dergelijke matige, instinctieve spelers. We hadden er dan wel nog wat geld voor gehad (1 miljoen + 7 maanden loonsom van onze rekening) in ieder geval. Je bent het toch met me eens dat we hoe dan ook niet door moeten gaan met Leonardo? Ik vind 3 goede invalbeurten op een seizoen namelijk wat karig.

jabu

Bericht door jabu » wo apr 15, 2009 10:05 am

Ben ik zeker met je eens. Het is ook meer geluk dan wijsheid dat hij toevalligerwijs een beslissende rol speelde in de ontmoeting met Fiorentina. Van mij hadden ze hem niet aan zijn contract hoeven te houden en beter kunnen verkopen bij een aanvaardbaar bod. Zelfde geldt voor Bruno Silva. De vraag is dan alleen wat aanvaardbaar is hoe groot de kans is dat een dergelijke (matige) speler bij blessures alsnog moet spelen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 15, 2009 10:15 am

Hij was er met zijn doelpunt tegen HSV ook min of meer voor verantwoordelijk dat Ajax de groepsfase overleefde. Ik denk dat hij door die twee goals wel heeft opgeleverd dit seizoen.
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 15, 2009 12:08 pm

Je kunt met evenveel recht stellen dat de speler die in zijn plaats had gespeeld ervoor gezorgd zou hebben dat we kampioen geworden zouden zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 15, 2009 12:19 pm

Nee hoor, het eerste is feit, het twee is hypothese. Maar als jij die speler uit je hypothese kunt aanwijzen, dan moeten we die natuurlijk onmiddellijk kopen!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 15, 2009 1:57 pm

Maar wel een erg geloofwaardige hypothese, vind je ook niet? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 15, 2009 2:36 pm

Nee, dat vind ik niet.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do apr 16, 2009 8:30 am

Ik heb tenminste weer een jaar kunnen genieten van hem. Ik denk dat hij een heel moeilijk verdedigbare aanvaller is, ik denk dat die voor elke club belangrijk kan worden. Ik hoop voor hem dat hij bij Manchester City kan tekenen, dan heb je me een aanval: Robinho-Sturrigde-Leo. Zou hij uitstekend passen.

999

Bericht door 999 » do apr 16, 2009 11:40 am

Vedette-10- schreef:Ik heb tenminste weer een jaar kunnen genieten van hem. Ik denk dat hij een heel moeilijk verdedigbare aanvaller is, ik denk dat die voor elke club belangrijk kan worden. Ik hoop voor hem dat hij bij Manchester City kan tekenen, dan heb je me een aanval: Robinho-Sturrigde-Leo. Zou hij uitstekend passen.
Ja, dat denk ik ook.Al zie ik hem liever aan de linkerkant dan aan de rechterkant.Maarja Robinho op rechts is een beetje trikkie natuurlijk.Schat toch dat ie wel zo'n 17 - 19 goals gaat maken bij zijn nieuwe club.En natuurlijk niet te vergeten zijn assist hé.

Afijn, dit is natuurlijk wel een grote miskleun van MVB en de rest van de technische staf .. en dan vind ik het missen van het transfergeld niet eens het belangrijkste .. maar wie weet komt ie nog wel een keer terug bij AJAX ...
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 16, 2009 11:42 am

Dit is een aankoop van Ten Cate, niet van van Basten.

Plaats reactie