Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Aankopen 2008/2009 SUGGESTIES

Bericht door Jöhnk » wo apr 01, 2009 4:50 pm

Daniel_vT schreef: Kun je dan ook gewoon niet zeggen; Ja ok, nou dan heeft ie het misschien inderdaad wel naar zijn zin.
Nu vraag je wel erg veel, hoor. :hypocrite.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 01, 2009 6:44 pm

Nee, ik schrijf daar niet over, voor mij is het een bericht in een aaneenschakeling van berichten om te laten zien hoe goed MvB wel niet is, hoe fijn de spelers het niet bij hem hebben en die serie is vooral op gang gekomen na wat opmerkingen van KJH en Suarez over "niet met MvB gesproken" of iets dergelijks.

Waarom zouden die berichten waardeloos zijn en de berichten die anders luiden waardevol? Ik schrijf al sinds december 2000 op Ajaxfora (aangemeld op AN) dat voetballers opportunisten zijn, ze denken aan hun positie, aan de supporters (doet het altijd goed bij de supporters), "aan de club waar ze altijd al van hebben gedroomd" en "die ze nooit willen verlaten" of "waar ze nog zo veel leren", maakt me niet uit wat er gezegd wordt als het maar in de pr-campagne van de club past (Weet je nog: Babel zei ineens niets meer, omdat Liverpool dat niet wilde. Op dat moment was hij nog niet in dienst bij Liverpool)

Heeft Urby een heel klein beetje kritiek, dan reageert iemand van de MvB-fanclub direct (21 maart 2009, 18.47 uur) met Wat een jankerd die Emanuelson. Die jongen mist het karakter, maar dat is al een tijd duidelijk.

Blijkbaar via het verkeerde medium? Kijk ook even na wie er met pulp is begonnen! Het ging om Sportweek en de salarissen van Nederlandse spelers in de eredivisie (schijnt jaarlijks gepubliceerd te worden, zeg maar de "Quote 100" van het voetbal)

Pulp: pratende voetballers, dat is pulp (uitzonderingen daar gelaten, maar dat zijn er niet veel) Pratende trainers horen er ook bij, op trainers als LvG, Co A. na, trainers met een eigen opvatting (misschien vergeet ik er één, MvB zit er m.i. niet bij)

Aankoopsuggestie: een krant/dagblad?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 01, 2009 7:22 pm

Je haalt dingen door elkaar. Ik reageer op iets dat Emanuelson zegt. Dat heeft niets te maken met de betrouwbaarheid van de bron, en dus al helemaal niet met al dan niet pulp. Emanuelson heeft zo'n beetje de meeste wedstrijden als basisspeler bij Ajax en begint toch te janken over gewisseld worden. Dat vind ik janken ja. Of hij dat nou bij van Basten of bij Koster had gezegd.

En of sportweek pulp is of niet (ik kan me niet herinneren dat gezegd te hebben over sportweek, maar dat maakt niet uit), ik heb mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van alle salarissen van voetballers die in welk blad dan ook verschijnen. Die salarissen zijn niet openbaar namelijk. Dat was het argument.

En van jou was je kinderachtige reactie natuurlijk anders dan van Brigade Zuid, want jij suggereerde dat Suarez niet met van Basten en wel met Jans op kon schieten. Zoals Daniel al stelt, als je ongelijk hebt mag je dat gerust toegeven. Hij zegt het nota bene zelf op tv beelden die ik bijvoegde. Dat kan dus geen pulpbericht zijn.
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 01, 2009 7:48 pm

Jöhnk schreef:
Daniel_vT schreef: Kun je dan ook gewoon niet zeggen; Ja ok, nou dan heeft ie het misschien inderdaad wel naar zijn zin.
Nu vraag je wel erg veel, hoor. :hypocrite.gif:
Nou, Max is gewoon een onbegrepen genie hier. Niemand begrijpt hem...

De ene post vindt hij het bullshit dat Suarez zou gezegd hebben bij Ajax willen te blijven. Kom je met de bron dan zou hij het ineens niet over Suarez hebben gehad, maar over Emanuelson. Vandaar ook die meerdere accounts van hem?

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 01, 2009 7:50 pm

Een schizofreen is nooit allen, fella. :smallgrin.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo apr 01, 2009 8:41 pm

@Aristides, dat laten zien van Suárez dat hij het naar zijn zin heeft is helemaal niet een campagne om te laten zien "hoe goed Van Basten het wel niet doet". Want ik vind helemaal niet dat van Basten het geweldig doet, ik vind de eindeloze keiharde kritiek hier vaak overtrokken en overdreven. Volgens veel mensen is het zo; Het is onder van Basten een strafkamp, de spelers vinden het kut, het gaat kut, onze club naar de afgrond, het gaat nooit meer goed komen etc. etc.
Het lijkt wel alsof we 10e staan. En als je dan probeert te nuanceren wordt dat afgedaan als onzin, én dat vind ik onzin. Want zo kut als bepaalde mensen het hier willen doen overkomen, is het helemaal niet.
Wat verwacht men dan? Dat we structureel CL halve finale spelen en als een soort Olympique Lyon elk jaar rotsvast kampioen worden? Forget it, die tijden zijn voorbij, zaak is dat we nu weer opbouwen nadat we misbaksels van jaren hebben gehad met trainers als passanten jaar in jaar uit. Dat heeft de club niet goed gedaan. Een kampioenschap is niet te koop, ook niet in de eredivisie, zeker niet in de eredivisie waar veel teams het goed doen op ingespeelde kwaliteiten. Chelsea heeft maar eens bewezen dat je met geld geen succes koopt, na steeds die CL proberen te "kopen" is het nog steeds niet gelukt.
Geef het tijd, Rome is ook niet in een dag gebouwd. Er wordt te snel geoordeeld. Zullen we met zijn allen eerst eens even afwachten hoe het de komende maanden gaat lopen?
Die hele negativiteit, die té negativiteit is gewoon onzin. Niet nodig. Mensen hier denken het allemaal maar het beste te weten en te doen alsof ze potdomme zelf elke zondag daar staan te voetballen en bij van Basten thuis op de bank wonen om te kunnen oordelen hoe het is. Daar wordt ik misselijk van, en als je dan probeert te nuanceren met een bericht dat het niet zó negatief is allemaal, wordt je er weer van beticht bij de "van Basten lovers fanclub" te zitten de hele situatie de hemel in te prijzen. Nou sorry hoor, maar dat gaat er bij mij dus absoluut niet in.

Aristides

Bericht door Aristides » wo apr 01, 2009 9:38 pm

@Aristides, dat laten zien van Suárez dat hij het naar zijn zin heeft is helemaal niet een campagne om te laten zien "hoe goed Van Basten het wel niet doet". Want ik vind helemaal niet dat van Basten het geweldig doet, ik vind de eindeloze keiharde kritiek hier vaak overtrokken en overdreven. Volgens veel mensen is het zo; Het is onder van Basten een strafkamp, de spelers vinden het kut, het gaat kut, onze club naar de afgrond, het gaat nooit meer goed komen etc. etc.
Aan mij gericht en even gecontroleerd of ik ooit het woord strafkamp heb gebruikt (Via Search te vinden: 0 keer, waarom mij iets schrijven over strafkamp?)

Op At zijn een paar posters met soms harde kritiek op MvB; ook even gecontroleerd of zij dat hebben geschreven: Peter 0 keer het woord strafkamp, 999 0 keer het woord strafkamp en Joey! 1 x het woord strafkamp in een bericht over Singapore. Waarom strafkamp?

Het woord “kut” en Aristides: http://www.ajaxtalk.nl/Forum/search.php ... mit=Search

Controleer de link en je zult zien dat ik dat woord niet gebruik. Het komt in mijn berichten voor als citaat van Brigade Zuid (1 x), Wimpey (2 x), Lucas (1 x), Beloki (1 x), Steef (1 x, lang geleden!) ASR_AFCA (1x) Waar heb je het over?

Er is één bericht waarin ik het woord in één zin vier keer gebruik als reactie op ??? en dan staat het tussen “”. Waarom aan mij het verhaal over “kut” (Staat het er nu een keer extra bij!)
Wat verwacht men dan? Dat we structureel CL halve finale spelen en als een soort Olympique Lyon elk jaar rotsvast kampioen worden? Forget it, die tijden zijn voorbij, zaak is dat we nu weer opbouwen nadat we misbaksels van jaren hebben gehad met trainers als passanten jaar in jaar uit. Dat heeft de club niet goed gedaan. Een kampioenschap is niet te koop, ook niet in de eredivisie, zeker niet in de eredivisie waar veel teams het goed doen op ingespeelde kwaliteiten. Chelsea heeft maar eens bewezen dat je met geld geen succes koopt, na steeds die CL proberen te "kopen" is het nog steeds niet gelukt. 
Ik verwacht juist niet dat we zo ver komen, ik wijs er altijd op dat Ajax spelers kwijtraakt, noemde Ajax zeer recent nog een opleidingsinstituut.

Niet te koop? Chelsea is toch maar een paar keer kampioen van Engeland geworden en voor die Abramovich was het de laatste keer????1959???? Kijk eens naar de laatste acht van de cl, zit daar geen geld bij?
Er wordt te snel geoordeeld. Zullen we met zijn allen eerst eens even afwachten hoe het de komende maanden gaat lopen? 
Oké, maar waarom geldt dat alleen voor MvB en niet voor andere trainers van Ajax? Geen idee of jij zoiets hebt beweerd, maar er zijn er genoeg die dat beweerden over een ander. Ik heb zelfs een keer geschreven dat ik weinig verwachtte van trainer DB. Dat was na een paar jaar trainer DB gezien te hebben bij de A1! Waarom moeten we bij MvB lang wachten (januari uitgeschakeld, dat was de laatste jaren anders) en verlangen we bij anderen direct succes? Ik wacht al jaren op een kampioenschap! Ik heb zelfs geschreven dat me het dit seizoen niet uitmaakte hoe, maar had echt niet verwacht zo kansloos te zijn.
Die hele negativiteit, die té negativiteit is gewoon onzin.
Er zit een verschil tussen kritiek en negativisme, maar ik zie op AT erg veel klakkeloze aanbidding, “blindly follow the leader” om er een zin uit een speelfilm bij te halen.

:biggthumpup.gif: Je bent het niet met me eens, maar komt met argumenten. Dat die argumenten niet de mijne zijn, in mijn ogen onjuist zijn, maakt niet uit. Je speelt het niet op de man.

:smallgrin.gif:
@goodfella. Wij weten beiden wie er voor 100% is ingetrapt in die "one-liners" zonder betekenis. Wat heb ik moeten lachen. Leuk hè, het is vandaag 1 april en dan schrijf jij zoiets. Beetje moeite met timen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 02, 2009 10:58 am

Daniel_vT schreef:Mensen hier denken het allemaal maar het beste te weten en te doen alsof ze potdomme zelf elke zondag daar staan te voetballen en bij van Basten thuis op de bank wonen om te kunnen oordelen hoe het is.

Wat een flutargument. Ik hoef geen zes jaar medijnen gestudeerd te hebben om te weten dat er iets mis is als de chirurg de schaar in mijn buik laat zitten.

Ik zie Ajax toch voetballen? Dus mag ik oordelen. Voetbal wordt voor de supporters gespeeld, het is geen bezigheidstherapie voor trainers en spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr apr 03, 2009 12:23 pm

joey schreef:
Daniel_vT schreef:Mensen hier denken het allemaal maar het beste te weten en te doen alsof ze potdomme zelf elke zondag daar staan te voetballen en bij van Basten thuis op de bank wonen om te kunnen oordelen hoe het is.

Wat een flutargument. Ik hoef geen zes jaar medijnen gestudeerd te hebben om te weten dat er iets mis is als de chirurg de schaar in mijn buik laat zitten.

Ik zie Ajax toch voetballen? Dus mag ik oordelen. Voetbal wordt voor de supporters gespeeld, het is geen bezigheidstherapie voor trainers en spelers.
Nou, het ergste vind ik toch dat men de lat steeds lager legt om toch maar enigzins vooruit gang te kunnen zien ..

:cheer.gif:
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 03, 2009 12:29 pm

Vooruitgang is een fenomeen dat compleet onafhankelijk is van de hoogte van de lat.

Arthur

Bericht door Arthur » vr apr 03, 2009 12:33 pm

Niet als je de vooruitgang meet aan hoe dicht je bij de lat zit.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 03, 2009 1:00 pm

Vooruitgang is vooruitgang. Je kan volgens mij prima constateren dat er vooruitgang te zien is, maar dat het nivo nog steeds ver onder de lat ligt.

Arthur

Bericht door Arthur » vr apr 03, 2009 1:05 pm

Natuurlijk, maar jij suggereerde dat de hoogte van de lat er per definitie niet toe doet bij het meten van vooruitgang. Dat klopt niet. Het is maar net wat je meet.

LucaS

Bericht door LucaS » vr apr 03, 2009 1:13 pm

Dat ben ik niet met je eens. Je kunt niet ontkennen dat er vooruitgang is als je in plaats van 1 meter onder de lat nog maar 80 cm onder die lat zit. Dit was de opmerking waarop ik reageerde:
Nou, het ergste vind ik toch dat men de lat steeds lager legt om toch maar enigzins vooruit gang te kunnen zien

Mijn bewering dat de hoogte van de lat er niet toe doet bij het vaststellen van vooruitgang is zonder meer waar. Daarvoor hoef je niet te smokkelen met de hoogte van de lat.

999

Bericht door 999 » vr apr 03, 2009 2:11 pm

Niet smokkelen ?, men legt de lat steeds lager .. erger kan niet ...
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » vr apr 03, 2009 3:47 pm

LucaS schreef:Je kunt niet ontkennen dat er vooruitgang is als je in plaats van 1 meter onder de lat nog maar 80 cm onder die lat zit.
Dat is juist precies wat ik zeg: op die manier boek je dus ook vooruitgang als je de lat lager legt zonder beter te presteren, want dan kom je er ook dichterbij.

LucaS

Bericht door LucaS » za apr 04, 2009 8:42 pm

Nee, dan boek je geen vooruitgang. Vooruitgang meet je ten opzichte van een punt in het verleden.

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 05, 2009 10:42 am

In het verleden zat je 20 cm onder de lat. Na verlaging van die lat zit je er nog maar 10cm onder. Ergo: er is vooruitgang geboekt ten opzichte van het verleden.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 05, 2009 11:02 am

Arthur schreef:In het verleden zat je 20 cm onder de lat. Na verlaging van die lat zit je er nog maar 10cm onder. Ergo: er is vooruitgang geboekt ten opzichte van het verleden.

Ja, zoiets werkt het.

Als je nu bedenkt om welke redenen bijvoorbeeld Morten Olsen destijds ontslagen werd... Die zou nu een succescoach van jewelste zijn, hoor.

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 05, 2009 12:27 pm

Ik denk dat we nu ook dolblij zouden zijn met de selectie die hij toen had.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 05, 2009 12:29 pm

joey schreef:
Arthur schreef:In het verleden zat je 20 cm onder de lat. Na verlaging van die lat zit je er nog maar 10cm onder. Ergo: er is vooruitgang geboekt ten opzichte van het verleden.

Ja, zoiets werkt het.
Echt onzin, zo werkt het niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 05, 2009 5:40 pm

Arthur schreef:Ik denk dat we nu ook dolblij zouden zijn met de selectie die hij toen had.
Zeker, we waren het toen goed gewend. We vonden Benni te slecht. :blush.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 06, 2009 5:12 am

joey schreef:
Arthur schreef:Ik denk dat we nu ook dolblij zouden zijn met de selectie die hij toen had.
Zeker, we waren het toen goed gewend. We vonden Benni te slecht. :blush.gif:
Ha ha, heel herkenbaar ja. Later Mido, ook al zo'n drama. De eerste anderhalf jaar met Zlatan, hopeloos. Huntelaar, mist de snelheid voor de top en met hem erbij kom je sowieso nooit aan voetballen toe. 'Waren die jongens maar weg dan krijgen we tenminste weer echt Ajax voetbal te zien'. Gekkenhuis natuurlijk. Maar ja, opportunisme is ook het leuke van club supporter zijn.

Wat denk je, is Miralem Sulejmani nu beter dan dat Andrei Demschenko toen was? :666.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » ma apr 06, 2009 12:12 pm

Ja, hij is beter Dubbel. Sowieso is het voetbal sneller en beter geworden. Over Sulejmani maak ik me totaal geen zorgen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 06, 2009 12:47 pm

Hij zou beter moeten zijn, maar op dit moment merken we daar weinig van.

Plaats reactie