Nu vraag je wel erg veel, hoor.Daniel_vT schreef: Kun je dan ook gewoon niet zeggen; Ja ok, nou dan heeft ie het misschien inderdaad wel naar zijn zin.

Moderator: mods
Nu vraag je wel erg veel, hoor.Daniel_vT schreef: Kun je dan ook gewoon niet zeggen; Ja ok, nou dan heeft ie het misschien inderdaad wel naar zijn zin.
Nou, Max is gewoon een onbegrepen genie hier. Niemand begrijpt hem...Jöhnk schreef:Nu vraag je wel erg veel, hoor.Daniel_vT schreef: Kun je dan ook gewoon niet zeggen; Ja ok, nou dan heeft ie het misschien inderdaad wel naar zijn zin.
Aan mij gericht en even gecontroleerd of ik ooit het woord strafkamp heb gebruikt (Via Search te vinden: 0 keer, waarom mij iets schrijven over strafkamp?)@Aristides, dat laten zien van Suárez dat hij het naar zijn zin heeft is helemaal niet een campagne om te laten zien "hoe goed Van Basten het wel niet doet". Want ik vind helemaal niet dat van Basten het geweldig doet, ik vind de eindeloze keiharde kritiek hier vaak overtrokken en overdreven. Volgens veel mensen is het zo; Het is onder van Basten een strafkamp, de spelers vinden het kut, het gaat kut, onze club naar de afgrond, het gaat nooit meer goed komen etc. etc.
Ik verwacht juist niet dat we zo ver komen, ik wijs er altijd op dat Ajax spelers kwijtraakt, noemde Ajax zeer recent nog een opleidingsinstituut.Wat verwacht men dan? Dat we structureel CL halve finale spelen en als een soort Olympique Lyon elk jaar rotsvast kampioen worden? Forget it, die tijden zijn voorbij, zaak is dat we nu weer opbouwen nadat we misbaksels van jaren hebben gehad met trainers als passanten jaar in jaar uit. Dat heeft de club niet goed gedaan. Een kampioenschap is niet te koop, ook niet in de eredivisie, zeker niet in de eredivisie waar veel teams het goed doen op ingespeelde kwaliteiten. Chelsea heeft maar eens bewezen dat je met geld geen succes koopt, na steeds die CL proberen te "kopen" is het nog steeds niet gelukt.
Oké, maar waarom geldt dat alleen voor MvB en niet voor andere trainers van Ajax? Geen idee of jij zoiets hebt beweerd, maar er zijn er genoeg die dat beweerden over een ander. Ik heb zelfs een keer geschreven dat ik weinig verwachtte van trainer DB. Dat was na een paar jaar trainer DB gezien te hebben bij de A1! Waarom moeten we bij MvB lang wachten (januari uitgeschakeld, dat was de laatste jaren anders) en verlangen we bij anderen direct succes? Ik wacht al jaren op een kampioenschap! Ik heb zelfs geschreven dat me het dit seizoen niet uitmaakte hoe, maar had echt niet verwacht zo kansloos te zijn.Er wordt te snel geoordeeld. Zullen we met zijn allen eerst eens even afwachten hoe het de komende maanden gaat lopen?
Er zit een verschil tussen kritiek en negativisme, maar ik zie op AT erg veel klakkeloze aanbidding, “blindly follow the leader” om er een zin uit een speelfilm bij te halen.Die hele negativiteit, die té negativiteit is gewoon onzin.
Daniel_vT schreef:Mensen hier denken het allemaal maar het beste te weten en te doen alsof ze potdomme zelf elke zondag daar staan te voetballen en bij van Basten thuis op de bank wonen om te kunnen oordelen hoe het is.
Nou, het ergste vind ik toch dat men de lat steeds lager legt om toch maar enigzins vooruit gang te kunnen zien ..joey schreef:Daniel_vT schreef:Mensen hier denken het allemaal maar het beste te weten en te doen alsof ze potdomme zelf elke zondag daar staan te voetballen en bij van Basten thuis op de bank wonen om te kunnen oordelen hoe het is.
Wat een flutargument. Ik hoef geen zes jaar medijnen gestudeerd te hebben om te weten dat er iets mis is als de chirurg de schaar in mijn buik laat zitten.
Ik zie Ajax toch voetballen? Dus mag ik oordelen. Voetbal wordt voor de supporters gespeeld, het is geen bezigheidstherapie voor trainers en spelers.
Nou, het ergste vind ik toch dat men de lat steeds lager legt om toch maar enigzins vooruit gang te kunnen zien
Dat is juist precies wat ik zeg: op die manier boek je dus ook vooruitgang als je de lat lager legt zonder beter te presteren, want dan kom je er ook dichterbij.LucaS schreef:Je kunt niet ontkennen dat er vooruitgang is als je in plaats van 1 meter onder de lat nog maar 80 cm onder die lat zit.
Arthur schreef:In het verleden zat je 20 cm onder de lat. Na verlaging van die lat zit je er nog maar 10cm onder. Ergo: er is vooruitgang geboekt ten opzichte van het verleden.
Echt onzin, zo werkt het niet.joey schreef:Arthur schreef:In het verleden zat je 20 cm onder de lat. Na verlaging van die lat zit je er nog maar 10cm onder. Ergo: er is vooruitgang geboekt ten opzichte van het verleden.
Ja, zoiets werkt het.
Zeker, we waren het toen goed gewend. We vonden Benni te slecht.Arthur schreef:Ik denk dat we nu ook dolblij zouden zijn met de selectie die hij toen had.
Ha ha, heel herkenbaar ja. Later Mido, ook al zo'n drama. De eerste anderhalf jaar met Zlatan, hopeloos. Huntelaar, mist de snelheid voor de top en met hem erbij kom je sowieso nooit aan voetballen toe. 'Waren die jongens maar weg dan krijgen we tenminste weer echt Ajax voetbal te zien'. Gekkenhuis natuurlijk. Maar ja, opportunisme is ook het leuke van club supporter zijn.joey schreef:Zeker, we waren het toen goed gewend. We vonden Benni te slecht.Arthur schreef:Ik denk dat we nu ook dolblij zouden zijn met de selectie die hij toen had.