Ik vond die aanvallers er niet zo goed uitzien tegen F'noord. Het was dat ze het een stuk of tien keer opnieuw mochten proberen, maar normaal vraag je om problemen als je zoveel kansen mist. Bij de twee wedstrijden die Neefkens noemde had Nederland steeds aan een halve kans genoeg. Maar het idee was hetzelfde. Dus ik ga ervanuit dat dit Marco's idee is en op zich is het niet slecht. Zeeen van ruimte, en door de aanvallers snel te bereiken en in de voeten te spelen (ipv ze de diepte in te sturen en kijken wie het eerst bij de bal is), krijg je op zich leuke een-op-een situaties. Geen taktisch hoogstandje, maar interessanter dan het eindeloze geschuif dat een tegenstander geen moment in verlegenheid brengt. De passing is daarvoor bij Ajax veel te slecht. En ik zou niet weten hoe je dat een coach kan aanrekenen. Als spelers op dit niveau nog geen goede pass kunnen geven, dan is het wel heel triest met de kwaliteit. Dan moet je iets anders en dat zagen we in de tweede helft. Al met al toch best goed gecoached door Marco?GangstaRiB schreef: En zodra de indivuelen een off-day hebben of ze worden geneutraliseerd door de tegenstander, heeft Ajax geen kans.
En wat kan van Basten er nou aan doen dat spelers na de winterstop zonder focus aan de tweede seizoenshelft beginnen? Dat is gebrek aan professionalisme bij de spelers. Kom aub niet aanzetten met aaitje-over-de-bol, klopje-op-de-schouder, tikje-in-de-buik, schop-onder-de-kont psychologie, want je mag verwachten dat Ajaxspelers scherp aan de nieuwe start verschijnen. Als dat al teveel gevraagd is... Hoe graag wil je nou kampioen worden als je eerst vier wedstrijden de kerstactiviteiten uit je lijf moet spelen?