De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 1:04 pm

Nee, hoezo?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:04 pm

Dat was Wimpey volgens mij. Die vond de selectie te smal.

De selectie is behoorlijk en breed genoeg naar Nederlandse maatstaven. Ajax is nu eenmaal geen Chelsea.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 1:05 pm

Volgens mij zei Lucas dat. En guess what, hij vindt Koster ook een prima trainer.

999

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 1:06 pm

Jöhnk schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Peter schreef:Je pakt trouwens de afgelopen 2 seizoenen erbij. Ik zie Sneijder erbij staan, maar dan kun je net zo goed Babel ook wel noemen.
Sneijder is fout.

@Voetske: er is ook veel weggegaan. Punt :666.gif:
Mwah, Sneijder moest nog steeds vervangen worden. Net als Stam. Kuffour en Perez konden hun opvolgers natuurlijk niet zijn.

Er valt best wat af te dingen op het aankoopbeleid (al gaat het me wat ver om Cvitanich een slechte aankoop te noemen), maar bottom-line is dat er nu een jong elftal met perspectief staat. Vorig seizoen zag ik dat toch anders, met als dieptepunt het middenveld Davids-Perez-Gabri.
Je bedoelt dat het jonge spul perspectief geeft dat we nog twee tussenjaren krijgen,MVB weer zakken met geld gaat uitgeven op het moment dat Suarez toch denkt " met deze spelers en trainer wordt we nooit van me leven kampioen " en er toch enkele MVB aankopen niet brengen wat men dacht dat ze zouden brengen ..

Boot gemist op naar de volgende boot ?.Dat is toch een van de punten waar we dit jaar mee zitten.Vanaf het begin " ik ben er nog niet uit " bij de start van het seizoen de steeds maar weer de MVB opstellingen ( en toen hadden we geen blessures ), de MVB voorbereiding in de winterstop " we hebben goed getraind in portugal " en we hebben ervaring nodig in de achterhoede ( Wielaert, waarom Wielaert ?, niks anders te vinden ) ...

Jammer dat niemand mij aanknopingspunten kan geven waaraan je kan zien dat het volgend seizoen DRASTISCH gaat veranderen ....
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:10 pm

Natuurlijk niet, we rotzooien rustig door. Tegenwoordig is het bereiken van de laatste zestien in de UEFA-cup al reden om de vlag uit te hangen.

We zouden kampioen worden. Dat was dé doelstelling voor dit seizoen. Welnu, we waren in januari al uitgeschakeld voor de titel. Van Basten heeft gefaald.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 1:12 pm

We zouden kampioen worden? Wat een eigenaardige toezegging is jou gedaan.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 1:12 pm

LucaS schreef:We zouden kampioen worden? Wat een eigenaardige toezegging is jou gedaan.
Nee, we moesten gezien de investeringen kampioen worden.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 1:15 pm

Ik had het wel verwacht, maar moeten? Neuh, zo werkt dat niet in de sport.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 1:16 pm

999 schreef:Je bedoelt dat het jonge spul perspectief geeft dat we nog twee tussenjaren krijgen,MVB weer zakken met geld gaat uitgeven op het moment dat Suarez toch denkt " met deze spelers en trainer wordt we nooit van me leven kampioen " en er toch enkele MVB aankopen niet brengen wat men dacht dat ze zouden brengen ..
Ik ben van mening dat je met deze selectie prima kunt voetballen, en wel nu meteen. Dat MVB het er niet uit haalt stelt me van hem teleur.

peter

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 1:21 pm

LucaS schreef:Ik had het wel verwacht, maar moeten? Neuh, zo werkt dat niet in de sport.
Nu niet meer. Jij zei immers ook dat als je zoveel geld mag investeren, je kampioen moet worden. Was ik het toen nog volledig mee eens.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 1:23 pm

Dat was dan erg ongenuanceerd van me. AZ gaf bijvoorbeeld vorig seizoen ongeveer hetzelfde bedrag uit. Je hebt altijd te maken met zaken die je niet in de hand hebt. Veel blessures onder andere en een ploeg die dit seizoen op een puntenaantal gaat eindigen dat al tijden niet meer is behaald in de eredivisie. Hebben ze toch nog profijt van hun 30 miljoen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:23 pm

Bij tegenvallende prestaties verandert moeten blijkbaar in willen.

Ajax wil kampioen worden maar het hoeft niet. De Olympische gedachte. En dat bij de grootste club van Nederland. :excited.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 1:25 pm

Een kampioenschap eisen is inderdaad niet reeel

999

Bericht door 999 » vr mar 20, 2009 1:28 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:Je bedoelt dat het jonge spul perspectief geeft dat we nog twee tussenjaren krijgen,MVB weer zakken met geld gaat uitgeven op het moment dat Suarez toch denkt " met deze spelers en trainer wordt we nooit van me leven kampioen " en er toch enkele MVB aankopen niet brengen wat men dacht dat ze zouden brengen ..
Ik ben van mening dat je met deze selectie prima kunt voetballen, en wel nu meteen. Dat MVB het er niet uit haalt stelt me van hem teleur.
Inderdaad.Maar dat stelt je teleur ?.Of valt het tegen en hoop je dat het volgend seizoen MVB opeens wel het goede in deze selectie naar boven haalt ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:28 pm

Het is heel logisch om de titel te verwachten met zulke investeringen. Zeker als je het jaar ervoor al tweede werd.

Het seizoen is totaal mislukt. Geen titel, geen beker, snel eruit in de UEFA-cup. Derde in de tussenstand, met een straatlengte achterstand op nota bene AZ. En dan is er ook nog slecht gevoetbald, het aantal redelijke wedstrijden is op de vingers van één hand te tellen. Als ik in juli had verklaard dat we in maart zouden staan waar we nu staan, was ik finaal uitgelachen. Iedereen verwachtte toen heel wat van Ajax, maar dat is er totaal niet uitgekomen.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 20, 2009 1:29 pm

Snel uit de UEFA-cup valt volgens mij wel mee.
Peter schreef:
LucaS schreef:Er lopen ook twee discussies naast elkaar. Er is vooral heel veel uitgegeven omdat Sulejmani zo duur was, de rest was niet overdreven duur. Je kunt eventueel over Cvitanich nog twisten. En de discussie over het betaalde bedrag voor Sulejmani is terecht. Ik vind het ook teveel voor Ajax voor 1 speler. Maar goed, wie weet blijkt hij straks goud waard voor Ajax. Maar het risico moet Ajax eigenlijk niet nemen.
We zitten dus aardig op één lijn. Ik vond het alleen heel gek dat Bertje zegt dat er niet buitensporig veel geld is uitgegeven. Ik vind dat namelijk wel. Zeker voor Ajaxbegrippen.
Tuurlijk is er veel geld uitgegeven. Punt is wel dat als je veel verkoopt (kwaliteit of kwantiteit) je ook weer meer geld kwijt bent aan vervangers.
Aristides schreef:Vertrokken zijn Davids (zou onder MvB zeker geen basisplaats hebben), Heitinga, Perez en KJH. Hierbij aangetekend dat Davids en Perez maar een half jaar hebben mee kunnen doen.
Er zijn natuurlijk nog meer spelers vertrokken (oa Colin, Urzaiz, Luque, Uguraru, Delorge) en sommige spelers bleken niet goed genoeg te zijn (oa Rommedahl, Silva, Leonardo).

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 1:32 pm

9 spelers vertrokken, 3 spelers niet goed genoeg en dan voor slechts 34 miljoen een heel behoorlijke selectie met perspectief neerzetten. Poeh, dat is eigenlijk een grote prestatie zeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:33 pm

Sléchts 34 miljoen? Allemachtig. :confused.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 20, 2009 1:33 pm

999 schreef:Inderdaad.Maar dat stelt je teleur ?.Of valt het tegen en hoop je dat het volgend seizoen MVB opeens wel het goede in deze selectie naar boven haalt ?.
Ik hoop dat hij dat vanaf nu (eergisteren) gaat laten zien. En als dat hem niet lukt zou ik daar conclusies uit trekken.

peter

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 1:35 pm

LucaS schreef:9 spelers vertrokken, 3 spelers niet goed genoeg en dan voor slechts 34 miljoen een heel behoorlijke selectie met perspectief neerzetten. Poeh, dat is eigenlijk een grote prestatie zeg.
Ik wil een huldiging voor koning Marco op het Museumplein!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 1:37 pm

Niet zo overdrijven!

peter

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 1:38 pm

LucaS schreef:Niet zo overdrijven!
P3 dan? :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 20, 2009 1:44 pm

LucaS schreef:Een kampioenschap eisen is inderdaad niet reeel
Tuurlijk wel, je bent de grootste club van Nederland met de dikste portemonnee.. dan mag je toch wel eens wat verwachten?

Maargoed deze topic al doorlezend begrijp ik dat er uitstekend is ingekocht.. toch jammer dat we dan 14 punten achter AZ aanhobbelen en door Volendam uit de beker geknikkerd zijn en weinig aantrekkelijke wedstrijden heb mogen aanschouwen.. op naar volgend jaar zullen we maar zeggen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 20, 2009 1:47 pm

Tja, het nadeel van de grootste club zijn is dat er ook wel eens spelers worden weggekocht. Voor 90 miljoen zelfs, de afgelopen twee jaar.

peter

Bericht door peter » vr mar 20, 2009 1:53 pm

Ach, Twente heeft ook 5 spelers moeten vervangen. Gaat ze aardig af.

Plaats reactie