De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
Je bedoelt dat het jonge spul perspectief geeft dat we nog twee tussenjaren krijgen,MVB weer zakken met geld gaat uitgeven op het moment dat Suarez toch denkt " met deze spelers en trainer wordt we nooit van me leven kampioen " en er toch enkele MVB aankopen niet brengen wat men dacht dat ze zouden brengen ..Jöhnk schreef:Mwah, Sneijder moest nog steeds vervangen worden. Net als Stam. Kuffour en Perez konden hun opvolgers natuurlijk niet zijn.Ajaciedjuh schreef:Sneijder is fout.Peter schreef:Je pakt trouwens de afgelopen 2 seizoenen erbij. Ik zie Sneijder erbij staan, maar dan kun je net zo goed Babel ook wel noemen.
@Voetske: er is ook veel weggegaan. Punt
Er valt best wat af te dingen op het aankoopbeleid (al gaat het me wat ver om Cvitanich een slechte aankoop te noemen), maar bottom-line is dat er nu een jong elftal met perspectief staat. Vorig seizoen zag ik dat toch anders, met als dieptepunt het middenveld Davids-Perez-Gabri.
Boot gemist op naar de volgende boot ?.Dat is toch een van de punten waar we dit jaar mee zitten.Vanaf het begin " ik ben er nog niet uit " bij de start van het seizoen de steeds maar weer de MVB opstellingen ( en toen hadden we geen blessures ), de MVB voorbereiding in de winterstop " we hebben goed getraind in portugal " en we hebben ervaring nodig in de achterhoede ( Wielaert, waarom Wielaert ?, niks anders te vinden ) ...
Jammer dat niemand mij aanknopingspunten kan geven waaraan je kan zien dat het volgend seizoen DRASTISCH gaat veranderen ....
Blij met de punten ...
Natuurlijk niet, we rotzooien rustig door. Tegenwoordig is het bereiken van de laatste zestien in de UEFA-cup al reden om de vlag uit te hangen.
We zouden kampioen worden. Dat was dé doelstelling voor dit seizoen. Welnu, we waren in januari al uitgeschakeld voor de titel. Van Basten heeft gefaald.
We zouden kampioen worden. Dat was dé doelstelling voor dit seizoen. Welnu, we waren in januari al uitgeschakeld voor de titel. Van Basten heeft gefaald.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik ben van mening dat je met deze selectie prima kunt voetballen, en wel nu meteen. Dat MVB het er niet uit haalt stelt me van hem teleur.999 schreef:Je bedoelt dat het jonge spul perspectief geeft dat we nog twee tussenjaren krijgen,MVB weer zakken met geld gaat uitgeven op het moment dat Suarez toch denkt " met deze spelers en trainer wordt we nooit van me leven kampioen " en er toch enkele MVB aankopen niet brengen wat men dacht dat ze zouden brengen ..
Dat was dan erg ongenuanceerd van me. AZ gaf bijvoorbeeld vorig seizoen ongeveer hetzelfde bedrag uit. Je hebt altijd te maken met zaken die je niet in de hand hebt. Veel blessures onder andere en een ploeg die dit seizoen op een puntenaantal gaat eindigen dat al tijden niet meer is behaald in de eredivisie. Hebben ze toch nog profijt van hun 30 miljoen!
I think I lost my fucking headache
Inderdaad.Maar dat stelt je teleur ?.Of valt het tegen en hoop je dat het volgend seizoen MVB opeens wel het goede in deze selectie naar boven haalt ?.Jöhnk schreef:Ik ben van mening dat je met deze selectie prima kunt voetballen, en wel nu meteen. Dat MVB het er niet uit haalt stelt me van hem teleur.999 schreef:Je bedoelt dat het jonge spul perspectief geeft dat we nog twee tussenjaren krijgen,MVB weer zakken met geld gaat uitgeven op het moment dat Suarez toch denkt " met deze spelers en trainer wordt we nooit van me leven kampioen " en er toch enkele MVB aankopen niet brengen wat men dacht dat ze zouden brengen ..
Blij met de punten ...
Het is heel logisch om de titel te verwachten met zulke investeringen. Zeker als je het jaar ervoor al tweede werd.
Het seizoen is totaal mislukt. Geen titel, geen beker, snel eruit in de UEFA-cup. Derde in de tussenstand, met een straatlengte achterstand op nota bene AZ. En dan is er ook nog slecht gevoetbald, het aantal redelijke wedstrijden is op de vingers van één hand te tellen. Als ik in juli had verklaard dat we in maart zouden staan waar we nu staan, was ik finaal uitgelachen. Iedereen verwachtte toen heel wat van Ajax, maar dat is er totaal niet uitgekomen.
Het seizoen is totaal mislukt. Geen titel, geen beker, snel eruit in de UEFA-cup. Derde in de tussenstand, met een straatlengte achterstand op nota bene AZ. En dan is er ook nog slecht gevoetbald, het aantal redelijke wedstrijden is op de vingers van één hand te tellen. Als ik in juli had verklaard dat we in maart zouden staan waar we nu staan, was ik finaal uitgelachen. Iedereen verwachtte toen heel wat van Ajax, maar dat is er totaal niet uitgekomen.
Het stinkt aan alle kanten!
Snel uit de UEFA-cup valt volgens mij wel mee.
Tuurlijk is er veel geld uitgegeven. Punt is wel dat als je veel verkoopt (kwaliteit of kwantiteit) je ook weer meer geld kwijt bent aan vervangers.Peter schreef:We zitten dus aardig op één lijn. Ik vond het alleen heel gek dat Bertje zegt dat er niet buitensporig veel geld is uitgegeven. Ik vind dat namelijk wel. Zeker voor Ajaxbegrippen.LucaS schreef:Er lopen ook twee discussies naast elkaar. Er is vooral heel veel uitgegeven omdat Sulejmani zo duur was, de rest was niet overdreven duur. Je kunt eventueel over Cvitanich nog twisten. En de discussie over het betaalde bedrag voor Sulejmani is terecht. Ik vind het ook teveel voor Ajax voor 1 speler. Maar goed, wie weet blijkt hij straks goud waard voor Ajax. Maar het risico moet Ajax eigenlijk niet nemen.
Er zijn natuurlijk nog meer spelers vertrokken (oa Colin, Urzaiz, Luque, Uguraru, Delorge) en sommige spelers bleken niet goed genoeg te zijn (oa Rommedahl, Silva, Leonardo).Aristides schreef:Vertrokken zijn Davids (zou onder MvB zeker geen basisplaats hebben), Heitinga, Perez en KJH. Hierbij aangetekend dat Davids en Perez maar een half jaar hebben mee kunnen doen.
-
- AT Toto winner 15/16
Tuurlijk wel, je bent de grootste club van Nederland met de dikste portemonnee.. dan mag je toch wel eens wat verwachten?LucaS schreef:Een kampioenschap eisen is inderdaad niet reeel
Maargoed deze topic al doorlezend begrijp ik dat er uitstekend is ingekocht.. toch jammer dat we dan 14 punten achter AZ aanhobbelen en door Volendam uit de beker geknikkerd zijn en weinig aantrekkelijke wedstrijden heb mogen aanschouwen.. op naar volgend jaar zullen we maar zeggen.