Bruno Silva Barone
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Oleguer in de basis? Of Vertonghen-Wielaert? Sulejmani linksbuiten of Urby? Ik heb geen idee, hoor. Middenveld? Lindgren-Vertonghen-Enoh? Of Enoh-Aissati-Gabri? Of toch met Sulejmani zometeen op '10'?Jabu schreef:Verdediging en aanval zijn sowieso duidelijk. Alleen op het middenveld wordt, veelal gedwongen door schorsingen en blessures, nogal eens met een wisselende samenstelling gewerkt.
StekelenburgPeter schreef:Vertel het me maar dan als jij het zo goed weet. 11 namen met vaste positie. Kom maar op.Enganche schreef:Geen flauw idee? Kom op, zeg. Dan heb je echt niet op zitten letten. Dat je hier en daar twijfelt kan ik begrijpen, maar geen flauw idee? Dat kan echt niet.
Van der Wiel, Oleguer/Wielaert, Vertonghen, Vermaelen
Enoh, Lindgren
Sulejmani
Suárez, Cvitanich, Emanuelson
Sulejmani op 10 of in de aanval en straks Oleguer of Wielaert, dat zijn de grootste twijfelpunten. Stekelenburg was omstreden maar is dat logischerwijs niet meer. Dat heeft weinig met Van Basten te maken.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma mar 09, 2009 11:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ajaciedjuh
- Ajaciedjuh
Dat mag Enganche zelf opgeven!Peter schreef:Hoe dan Ajaciedjuh?
Mijn opstelling heb ik al vaker gegeven (zie 'Jeugdigheid Ajax'):
-------------------------- Stekelenburg (26 - 2012)
- Oleguer (28-'11) - VD Wiel (20-'11) - Vermaelen (23-'12) - Urby (22-'11)
-------- Enoh (22-'12*) -----------------------Vertonghen (21-'13**)
-------------------------------Aissati (20-'12)
-- Suarez (21-'12) ---------- KJH (25-'10) ----------- Sulejmani (20-'13)
Met voortschrijdend inzicht zou ik nu gaan voor de volgende opstelling:
-------------------------- Stekelenburg (26 - 2012)
- VD Wiel (20-'11) - Oleguer (28-'11) - Vermaelen (23-'12) - Urby (22-'11)
-------- Enoh (22-'12*) -----------------------Vertonghen (21-'13**)
-------------------------------Aissati (20-'12)
-- Suarez (21-'12) ---------- Dario (25-'13) ----------- Sulejmani (20-'13)
- peter
Ja OK, maar ik denk dat Enganche de opstelling van MvB heeft gegeven, hoor. Niet zijn eigen opstelling, want ik vroeg ook naar de duidelijke visie/opstelling van MvB, aangezien ik deze niet zie.
Ik denk alleen dat MvB totaal anders gaat spelen gezien de bezetting van de laatste weken. Vertonghen zie ik namelijk zo maar weer op het middenveld opduiken. De vraag is alleen even met wie. Lindgren is ook lang niet zeker van zijn plekkie, want er was een tijd dat hij leek te kiezen voor Gabri en Enoh. Sulejmani op 10? Mwah, ik denk dus dat hij in principe met Vertonghen daar speelt. 4 dus.. Aissati op de bank en Sulejmani-Cvita-Suarez voorin. Urby dus ook op de bank, al speelt die voorlopig altijd alles (als linkermiddenvelder, 10 of voornamelijk als linksbuiten).
Ik denk alleen dat MvB totaal anders gaat spelen gezien de bezetting van de laatste weken. Vertonghen zie ik namelijk zo maar weer op het middenveld opduiken. De vraag is alleen even met wie. Lindgren is ook lang niet zeker van zijn plekkie, want er was een tijd dat hij leek te kiezen voor Gabri en Enoh. Sulejmani op 10? Mwah, ik denk dus dat hij in principe met Vertonghen daar speelt. 4 dus.. Aissati op de bank en Sulejmani-Cvita-Suarez voorin. Urby dus ook op de bank, al speelt die voorlopig altijd alles (als linkermiddenvelder, 10 of voornamelijk als linksbuiten).
Sorry, ik bedoelde onomstreden. Stekelenburg was onomstreden, maar is dat vanwege de prestaties van Vermeer en die van zichzelf sinds z'n terugkeer niet meer.joey schreef:Niet meer? Na zondag niet, bedoel je? Dat verandert snel!Enganche schreef:Stekelenburg was omstreden maar is dat logischerwijs niet meer. Dat heeft weinig met Van Basten te maken.
Als iedereen fit is is dat de opstelling. Wanneer er blessures zijn wordt er (soms teveel) geschoven, maar mij is het wel duidelijk dat het hier om gaat:Peter schreef:Ja OK, maar ik denk dat Enganche de opstelling van MvB heeft gegeven, hoor. Niet zijn eigen opstelling, want ik vroeg ook naar de duidelijke visie/opstelling van MvB, aangezien ik deze niet zie.
Stekelenburg/Vermeer
Van der Wiel, Oleguer/Wielaert, Vertonghen, Vermaelen
Enoh, Lindgren
Sulejmani/Aissati
Suárez, Cvitanich, Sulejmani/Emanuelson
- Daily Blind
Met jouw middenveld thomas los je het probleem bij AJAX totaal niet op. Het spel zou statisch blijven en we zullen geen ondersteuning kunnen bieden aan de 10 en de rest van de aanval.
Middenveld:
enoh--Emanuelson
--------aisatti-------
zorgt wel voor diepgang en aansluiting en daarnaast kunnen enoh en urby uitstekend ook het verdedigende werk doen.
Middenveld:
enoh--Emanuelson
--------aisatti-------
zorgt wel voor diepgang en aansluiting en daarnaast kunnen enoh en urby uitstekend ook het verdedigende werk doen.
Klopt. Daar was ik ook al van het begin af aan tegen. Je kan geen pure aanvallers op tien opstellen met slechts twee man in z'n rug. Daarnaast is Sulejmani niet het type dat het spel wil verdelen. Maar goed, dit was dus alleen om aan te geven hoe Van Basten de ploeg min of meer ziet. Daarin zijn er maximaal drie wisselingen waarschijnlijk.joey schreef:In elk geval was duidelijk dat Van Basten Sulejmani op 10 wilde. Dat blééf hij proberen, hoewel het totaal niet werkte.
Lindgren heeft vrijwel iedere wedstrijd als linkshalf gespeeld. Alleen een paar in de punt naar achteren toen Van Basten dus een iets andere invulling aan het middenveld gaf. Vermeer/Stekelenburg en Wielaert/Oleguer staan inmiddels ook vast.Peter schreef:Voor mij staan alleen Wiel, Vermaelen, Enoh, Cvita en Suarez qua positie vast. Tenminste, als ik me moet verplaatsen in de visie van vBasten.
- peter
Lindgren heeft 'het geluk' gehad dat hij geblesseerd raakte toen er gekozen moest worden tussen hem en Gabri. Ik moet nog maar zien of hij niet kiest voor Enoh-Sulejmani-Gabri bijvoorbeeld.
Wielaert of Oleguer vind ik ook linke soep. Ik zie het ook maar zo gebeuren dat ze allebei spelen en dat Vertonghen een linie opschuift. Die trend dacht ik waar te nemen de laatste tijd.
Echt, ik weet het dus werkelijk waar niet.
Wielaert of Oleguer vind ik ook linke soep. Ik zie het ook maar zo gebeuren dat ze allebei spelen en dat Vertonghen een linie opschuift. Die trend dacht ik waar te nemen de laatste tijd.
Echt, ik weet het dus werkelijk waar niet.
- peter
Die hebben inderdaad wel vaste posities. De vraag is alleen wel even of ze spelen. Kijk, dat verklaart ook het misverstand dus. Of Lindgren, Oleguer én Wielaert ook daadwerkelijk een basisplek hebben weet ik dus niet. Vertonghen uiteraard wel, maar daar twijfel ik dus weer over de positie die vBasten voor ogen heeft. Kiest vBasten voor Oleguer-Wielaert als centrum of voor Wielaert-Vertonghen? Enoh is ook zeker van een plekkie en zijn positie staat ook zeker vast, net zoals Wiel en Vermaelen. Suarez op rechts is ook een vaststaande positie. Cvitanich in de spits idem.