Erg vervelende bijkomstigheid. Vooral voor dit Ajax.joey schreef:Ja, dat is een vervelende bijkomstigheid.Zuidema schreef:Maar dan moet je wel de punten pakken, natuurlijk.![]()
Denk dat Van Basten niet op VCL zit te wachten, want na dit tussenjaar moet hij volgend seizoen écht beginnen.
18 maart.Donkey Shot schreef:was Ajax deze week ook niet jarig?
Mwah, in de tweede helft had Ajax met Sulejmani en Cvitanich voor meer dan twintig miljoen lopen, en dat tegen de armetierige verdedigers van ADO Den Haag.Giacomo Puccini schreef:Echter zonder aanspeelpunt voorin blijft goed voetbal onmogelijk, daar kan Van Basten niets aan doen. De aanval mist balvastheid, power en combinerend vermogen. Zal een structurele zaak blijken zolang de selectie niet wordt versterkt.
Yep, hij zegt dat de blessures en schorsing niet goed opgevangen konden worden. Ajax had volgens hem ook veel last van het hobbelige veld. Maar sowieso was het elftal niet dreigend genoeg. Kollektief was Ajax vooral in de 1e helft slecht bezig. Achterin stonden de jongens hun mannetje wel, maar naar voren was het zeker niet goed, aldus Marco.Benji schreef:Blessures en ik dacht iets te horen over het veld...
Spelen met de punt naar achteren kan volgens mij wel, is op zich beter te verhapstukken voor deze jongens en is zelfs aanvallender dan met 2 controleurs en een 10, maar dan moeten wel de spelers daarvoor beschikbaar zijn. Een middenlinie Urby-Vertonghen-Gabri is al een heel ander verhaal dan Aisatti-Lindgren-Sno. Maar goed, als je sowieso niet durft te voetballen of denkt het wel in de 2e versnelling met minimale inspanning af te kunnen doen is elk spelconcept tot mislukken gedoemd.Zlatan Son of God schreef: Daarnaast moet het voor MvB nu toch wel eens duidelijk zijn dat het spelen met de punt naar achteren niet bij AJAX past. De aanval komt op een eiand te staan en het middenveld heeft niet de spelers om dit grote gat op te vullen.
Wat een peptalkMarco van Basten stoorde zich tijdens de uitwedstrijd bij ADO Den Haag (1-1) voor de zoveelste keer aan een gebrek aan beleving bij zijn ploeg. 'Ik heb in de rust gezegd dat het zonnetje schijnt en de tribunes volzitten. Je mag dan best zin om te voetballen hebben', stelde de oefenmeester van Ajax.
'Er gebeurde in de eerste helft bijna niets', mopperde Van Basten. 'Dat vind ik raar, want op deze manier raakt ook de tweede eindklassering uit beeld. In de tweede helft ging het allemaal iets beter. Al speelden we nog steeds niet goed. Maar we misten natuurlijk ook wel heel veel spelers. Daarbij was het veld ook niet best. Uiteindelijk was het allemaal heel teleurstellend wat betreft Ajax'.
ASVan Basten hekelt inzet Ajacieden
De Telegraaf
Marco van Basten stoorde zich tijdens de uitwedstrijd bij ADO Den Haag (1-1) voor de zoveelste keer aan een gebrek aan beleving bij zijn ploeg. 'Ik heb in de rust gezegd dat het zonnetje schijnt en de tribunes volzitten. Je mag dan best zin om te voetballen hebben', stelde de oefenmeester van Ajax.
'Er gebeurde in de eerste helft bijna niets', mopperde Van Basten. 'Dat vind ik raar, want op deze manier raakt ook de tweede eindklassering uit beeld. In de tweede helft ging het allemaal iets beter. Al speelden we nog steeds niet goed. Maar we misten natuurlijk ook wel heel veel spelers. Daarbij was het veld ook niet best. Uiteindelijk was het allemaal heel teleurstellend wat betreft Ajax'.