ADO Den Haag - Ajax 08-03-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo mar 08, 2009 2:41 pm

:blush.gif: ik keek verkeert. twente heeft 65 punten.. :blush.gif:

999

Bericht door 999 » zo mar 08, 2009 2:42 pm

Hoor ik net dat ik ook nog een verwaalde tante in den Haag heb wonen .. dat kan er ook nog wel bij ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 08, 2009 2:43 pm

We worden 4e einde verhaal

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 2:46 pm

Peter schreef:Ajax wordt heus geen 2e, hoor.
Mwah, dat is op zich nog te doen. Zo geweldig is Twente ook niet meer bezig de laatste tijd. Maar dan moet je wel de punten pakken, natuurlijk.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 2:47 pm

Donkey Shot schreef::blush.gif: ik keek verkeert. twente heeft 65 punten.. :blush.gif:
Huh? Wat heb je in die pannenkoekmix gestopt, Doc?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 08, 2009 2:50 pm

Zuidema schreef:Maar dan moet je wel de punten pakken, natuurlijk.
Ja, dat is een vervelende bijkomstigheid. :blush.gif:

Denk dat Van Basten niet op VCL zit te wachten, want na dit tussenjaar moet hij volgend seizoen écht beginnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 08, 2009 2:52 pm

Fijne verjaardag voor Bobby :blush.gif:

Het voordeel is dat hij dan nog een tijdje blijft leven :666.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo mar 08, 2009 2:56 pm

was Ajax deze week ook niet jarig?

999

Bericht door 999 » zo mar 08, 2009 2:57 pm

Maar wat zijn we toch weer verder gezakt kwa nivo dit seizoen ..
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 3:00 pm

joey schreef:
Zuidema schreef:Maar dan moet je wel de punten pakken, natuurlijk.
Ja, dat is een vervelende bijkomstigheid. :blush.gif:

Denk dat Van Basten niet op VCL zit te wachten, want na dit tussenjaar moet hij volgend seizoen écht beginnen.
Erg vervelende bijkomstigheid. Vooral voor dit Ajax. :1evil.gif:

VCL is zeker behelpen. Omdat je hele voorbereiding geforceerd verloopt om maar ultravroeg te kunnen pieken en het seizoen wordt zo extra lang. En omdat (als ik sommigen mag geloven) we in de VCL volgend seizoen direct een tegenstander uit de A-categorie krijgen. Is al die moeite zeer waarschijnlijk ook nog voor niks.
Donkey Shot schreef:was Ajax deze week ook niet jarig?
18 maart.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 08, 2009 3:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo mar 08, 2009 3:08 pm

Om te huilen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 08, 2009 3:08 pm

Ik voel vooral berusting na een 1-1 in Den Haag. Dat toont wel weer aan hoe het dit seizoen verloopt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 08, 2009 3:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik voel vooral berusting na een 1-1 in Den Haag. Dat toont wel weer aan hoe het dit seizoen verloopt.
Ik herken het gevoel. De spanning is er al lang af. Berusting en vooral zelfbescherming.

999

Bericht door 999 » zo mar 08, 2009 3:26 pm

Wat voor smoes had van Basten nu weer ?.
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » zo mar 08, 2009 3:27 pm

Blessures en ik dacht iets te horen over het veld...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo mar 08, 2009 3:29 pm

999 schreef:Wat voor smoes had van Basten nu weer ?.
Zo hoor je niet te praten over Van Basten hoor, heb je niet gehoord dat wij unaniem achter hem staan?

:hypocrite.gif:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 08, 2009 3:29 pm

Laten we wel realistisch zijn, we misten vandaag te veel belangrijke spelers op het middenveld en in de aanval om potten te kunnen breken. Je mag nog van geluk spreken dat Aissati na een half jaar blessureleed meteen een versterking blijkt, maar ook hij kan het niet alleen, daarvoor is hij te veel teamspeler. Deze man heel belangrijk maken graag, want hij snapt het tenminste. Echter zonder aanspeelpunt voorin blijft goed voetbal onmogelijk, daar kan Van Basten niets aan doen. De aanval mist balvastheid, power en combinerend vermogen. Zal een structurele zaak blijken zolang de selectie niet wordt versterkt.

Graag tegen Marseille weer Stekelenburg tussen de doelpalen; in goede doen is die overal net even iets ervarener en beter in dan Vermeer.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 08, 2009 3:34 pm

Giacomo Puccini schreef:Echter zonder aanspeelpunt voorin blijft goed voetbal onmogelijk, daar kan Van Basten niets aan doen. De aanval mist balvastheid, power en combinerend vermogen. Zal een structurele zaak blijken zolang de selectie niet wordt versterkt.
Mwah, in de tweede helft had Ajax met Sulejmani en Cvitanich voor meer dan twintig miljoen lopen, en dat tegen de armetierige verdedigers van ADO Den Haag.

Ik wil geen smoesjes horen over blessures of het hobbelige veld als we punten laten liggen tegen ***** Den Haag.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 3:37 pm

Benji schreef:Blessures en ik dacht iets te horen over het veld...
Yep, hij zegt dat de blessures en schorsing niet goed opgevangen konden worden. Ajax had volgens hem ook veel last van het hobbelige veld. Maar sowieso was het elftal niet dreigend genoeg. Kollektief was Ajax vooral in de 1e helft slecht bezig. Achterin stonden de jongens hun mannetje wel, maar naar voren was het zeker niet goed, aldus Marco.

Wel opmerkelijk dat ie nu niemand meer individueel aan de schandpaal nagelt en het uitsluitend over het team heeft , ondanks het aandringen daarop van de interviewer.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 08, 2009 3:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 08, 2009 3:37 pm

Schandlig voetbal dit. Wat een wanprestatie..

Wat denkt van Basten te bereiken met een opstelling met 2 defensieve spelers op het middenveld en met een aanval zonder diepe spts. 3 spelers voorin die alleen maar diep kunnen spelen en niet in staat zijn om een bal vast te houden of een bal te kaatsen.

AJAX lijkt tegenwoordig wel een 2de madam tussau. Alles staat stil en niemand heeft zin om iets te doen aangezien ze al denken de grote ster te zijn.

Vandaag was er maar 1 speler die Ajax waardig is: Aissati

Vandaag was wel weer duidelijk dat leonardo, Lindgren, Sno absoluut niet in AJAX thuis horen.

Daarnaast moet het voor MvB nu toch wel eens duidelijk zijn dat het spelen met de punt naar achteren niet bij AJAX past. De aanval komt op een eiand te staan en het middenveld heeft niet de spelers om dit grote gat op te vullen.

Sulejmani in de as is een drama, deze jongen snapt totaal niet wat hij moet doen. Hij heeft ruimte nodig aan de zijkant. Daar heeft hij een simpele opdracht man voorbij en voorzetten geven. In de as moet hij erg veel verschillende dingen doen en dat kan hij gewoon niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 08, 2009 3:39 pm

Van Basten zei dat de wissel van Sno niets met zijn spel te maken had. Nou vraag ik je... :confused.gif:

Sulejmani moet het inderdaad simpel houden. Rennen, passeren, voorzetten. Een tacticus is hij zeker niet.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 08, 2009 3:44 pm

Sulejmani is geen spits, al had ie 50 miljoen gekost. Cvitanich was nog niet fit anders had hij wel gestart. Maar joey, jij ziet het dus wel zitten in Dario als '9' voor Ajax?
Ajax!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2009 3:45 pm

Zlatan Son of God schreef: Daarnaast moet het voor MvB nu toch wel eens duidelijk zijn dat het spelen met de punt naar achteren niet bij AJAX past. De aanval komt op een eiand te staan en het middenveld heeft niet de spelers om dit grote gat op te vullen.
Spelen met de punt naar achteren kan volgens mij wel, is op zich beter te verhapstukken voor deze jongens en is zelfs aanvallender dan met 2 controleurs en een 10, maar dan moeten wel de spelers daarvoor beschikbaar zijn. Een middenlinie Urby-Vertonghen-Gabri is al een heel ander verhaal dan Aisatti-Lindgren-Sno. Maar goed, als je sowieso niet durft te voetballen of denkt het wel in de 2e versnelling met minimale inspanning af te kunnen doen is elk spelconcept tot mislukken gedoemd.

Rooie

Bericht door Rooie » zo mar 08, 2009 3:46 pm

Reactie Marco:

Marco van Basten stoorde zich tijdens de uitwedstrijd bij ADO Den Haag (1-1) voor de zoveelste keer aan een gebrek aan beleving bij zijn ploeg. 'Ik heb in de rust gezegd dat het zonnetje schijnt en de tribunes volzitten. Je mag dan best zin om te voetballen hebben', stelde de oefenmeester van Ajax.

'Er gebeurde in de eerste helft bijna niets', mopperde Van Basten. 'Dat vind ik raar, want op deze manier raakt ook de tweede eindklassering uit beeld. In de tweede helft ging het allemaal iets beter. Al speelden we nog steeds niet goed. Maar we misten natuurlijk ook wel heel veel spelers. Daarbij was het veld ook niet best. Uiteindelijk was het allemaal heel teleurstellend wat betreft Ajax'.
Wat een peptalk :biggrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 08, 2009 3:49 pm

Ik heb daar grote twijfels over, GP. Zijn inzet is aandoenlijk, maar al te slim vind ik hem niet.

Je weet heel goed wat ik bedoel. Zeker van Sulejmani mag je verwachten dat hij in een dergelijke wedstrijd beslissend is. Helaas hobbelde hij vandaag maar wat rond. En Cvitanich zat bij de selectie, dus zal hij fit genoeg zijn om te spelen. Anders moet je hem niet meenemen.

Van Basten vindt weer eens iets raar:

Van Basten hekelt inzet Ajacieden

De Telegraaf

Marco van Basten stoorde zich tijdens de uitwedstrijd bij ADO Den Haag (1-1) voor de zoveelste keer aan een gebrek aan beleving bij zijn ploeg. 'Ik heb in de rust gezegd dat het zonnetje schijnt en de tribunes volzitten. Je mag dan best zin om te voetballen hebben', stelde de oefenmeester van Ajax.

'Er gebeurde in de eerste helft bijna niets', mopperde Van Basten. 'Dat vind ik raar, want op deze manier raakt ook de tweede eindklassering uit beeld. In de tweede helft ging het allemaal iets beter. Al speelden we nog steeds niet goed. Maar we misten natuurlijk ook wel heel veel spelers. Daarbij was het veld ook niet best. Uiteindelijk was het allemaal heel teleurstellend wat betreft Ajax'.
AS

Plaats reactie