Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vond het onder HtC ook klote en nu ook? Mag dat? Waarom moet alles afgezet worden tegen Henk ten Cate? Er is voor 34 miljoen ingekocht en er zitten tal van missers en overpriced spelers bij. Jaaaaa maarrrrr onder HtC was het ook klote? Ja so what.
In het verleden zijn er ook geen Zuid Amerikaanse pareltjes gekomen en nu zou dat aan vBasten liggen? Ja, natuurlijk. Hij is toch eindverantwoordelijk of niet soms?
In het verleden zijn er ook geen Zuid Amerikaanse pareltjes gekomen en nu zou dat aan vBasten liggen? Ja, natuurlijk. Hij is toch eindverantwoordelijk of niet soms?
O nee, ik erger me er al járen aan dat Ajax zo lui scout. Dat is niet van vandaag of gisteren. Maar het feit dat het eergisteren niet deugde en gisteren ook niet, mag niet betekenen dat het nu wel best is dat het niet deugt, of wel? Die afleidingsmanoeuvres helpen niet veel, we moeten naar de realiteit kijken.
Het ziet er dus naar uit dat we een scout hebben gehaald met een uitgebreid netwerk in ZA, en dat die scout binnenkort gefrustreerd de deur uitloopt omdat hij door MVG en MVB is genegeerd.
Het ziet er dus naar uit dat we een scout hebben gehaald met een uitgebreid netwerk in ZA, en dat die scout binnenkort gefrustreerd de deur uitloopt omdat hij door MVG en MVB is genegeerd.
Het stinkt aan alle kanten!
Natuurlijk is het allemaal niet zo simpel. Steef riep dat het wel simpel was en AT hing aan zijn lippen. Nou, we zien de ene na de andere briljant bij Feyenoord binnengehaald worden.
Misschien loopt die scout wel de deur uit omdat Chelsea veel beter betaalt en meer mogelijkheden heeft
Misschien loopt die scout wel de deur uit omdat Chelsea veel beter betaalt en meer mogelijkheden heeft
I think I lost my fucking headache
Oranje is wat dat betreft geen graadmeter, want je hoeft geen transfersom neer te leggen. Je laat een speler een week opdraven en serveert hem daarna af. In het geval van Boulahrouz pakte dat aardig uit. Bij een club moet de eerste aankoop gelijk goed zijn. Totaal verschillende manier van zaken doen.
Dat is het juist Joey, als bondscoach kun je net zolang experimenteren als je wilt. Zolang je op het eindtoernooi maar niet meer met Bobson en Demouge hoeft te voetballen.joey schreef:Tja. Boulahrouz, dan noem je net de uitzondering. Van Basten heeft een stoet ongeschikte spelers laten opdraven. Elke bondscoach probeert wel eens wat, maar bij Van Basten was het een duiventil.
Rosales was volgens mij door de scouting aangebracht. Van Gaal scoutte hem wel af, op de OS, maar dat was dan ook zijn werk als TD. Hij droeg de verantwoordelijkheid. Zoals Van Basten die verantwoordelijkheid nu heeft.
Bottom-line; het aankoopbeleid kun je beter beoordelen in zijn geheel. Missers zie je overal.
Bottom-line; het aankoopbeleid kun je beter beoordelen in zijn geheel. Missers zie je overal.
Jawel. In 2008, toen Van Geel er nog zat. Uiteraard wel op zeer amateuristische wijze, maar dat is des Ajax.joey schreef:Wanneer dan? Dat is volgens mij al lang geleden.
Heeft men in Zuid-Amerika gezocht naar een verdediger? Denk het niet, want daar moet je beter kunnen vinden dan Wielaert.
En dat al sinds Beenhakker? Écht goed zullen ze niet zijn, Joey. Van der Zee zal best contacten hebben, maar als je de reacties van RIO (van PN) leest dan stelt het echte scoutingswerk van Van der Zee weinig tot niets voor.joey schreef:Uit het inmiddels in de papierversnipperaar verdwenen rapport Coronel bleek, dat de scouts zich gepasseerd voelden. Misschien werden (worden) ze gepasseerd?
Gaan we nu het functioneren van V.d.Zee beoordelen aan de hand van postings van iemand op PSV netwerk?
Het is natuurlijk bijna onmogelijk om te beoordelen hoe scouts functioneren. Simpelweg omdat je niet weet welke spelers ze aanbrengen en wat er vervolgens met hun tips gebeurd. Misschien komen ze regelmatig met prima spelers maar kiest de technische staf voor andere opties. Of ze komen met prutsers waardoor de technische staf wel zelf op zoek moet gaan en daarom terugvalt op 'eredivisie live scouting'.
Dat er beter materiaal te vinden is lijkt me overigens duidelijk. Wielaert is immers geen wereldspeler.
Het is natuurlijk bijna onmogelijk om te beoordelen hoe scouts functioneren. Simpelweg omdat je niet weet welke spelers ze aanbrengen en wat er vervolgens met hun tips gebeurd. Misschien komen ze regelmatig met prima spelers maar kiest de technische staf voor andere opties. Of ze komen met prutsers waardoor de technische staf wel zelf op zoek moet gaan en daarom terugvalt op 'eredivisie live scouting'.
Dat er beter materiaal te vinden is lijkt me overigens duidelijk. Wielaert is immers geen wereldspeler.
Nil volentibus arduum
Natuurlijk is er beter te halen. Ajax mag van mij best de hoofdprijs betalen voor jongens van het niveau Suárez en Sulejmani, maar haal in plaats van Rommedahl, Leonardo en Kennedy bijvoorbeeld één echt goede aanvaller. Of in plaats van Sno, Oleguer en Wielaert (samen toch min. zo'n 7 miljoen euro) een echt goede verdediger.joey schreef:Tja, RIO, ik weet het niet, hoor.
Denk jij dat in ZA niet beter te vinden is dan Wielaert, Enganche? En hoe ligt de prijs/kwaliteitsverhouding? Ajax betaalt steeds de hoofdprijs + voor spelers uit Nederland.
"RIO, ik weet het niet, hoor". Vind je het gek als een hele hoop mensen zeggen "joey, ik weet het niet, hoor" als je weer eens aankomt met je moddergooiende theoriën tegen van Basten dat hij nu zelfs de toilet juffrouw ook heeft ontslagen omdat het jou het waarschijnlijkste lijkt en je hebt het van een betrouwbare bron?joey schreef:Tja, RIO, ik weet het niet, hoor.
Denk jij dat in ZA niet beter te vinden is dan Wielaert, Enganche? En hoe ligt de prijs/kwaliteitsverhouding? Ajax betaalt steeds de hoofdprijs + voor spelers uit Nederland.