Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 16, 2009 8:55 pm

Ik vond het onder HtC ook klote en nu ook? Mag dat? Waarom moet alles afgezet worden tegen Henk ten Cate? Er is voor 34 miljoen ingekocht en er zitten tal van missers en overpriced spelers bij. Jaaaaa maarrrrr onder HtC was het ook klote? Ja so what.

In het verleden zijn er ook geen Zuid Amerikaanse pareltjes gekomen en nu zou dat aan vBasten liggen? Ja, natuurlijk. Hij is toch eindverantwoordelijk of niet soms?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 9:00 pm

O nee, ik erger me er al járen aan dat Ajax zo lui scout. Dat is niet van vandaag of gisteren. Maar het feit dat het eergisteren niet deugde en gisteren ook niet, mag niet betekenen dat het nu wel best is dat het niet deugt, of wel? Die afleidingsmanoeuvres helpen niet veel, we moeten naar de realiteit kijken.

Het ziet er dus naar uit dat we een scout hebben gehaald met een uitgebreid netwerk in ZA, en dat die scout binnenkort gefrustreerd de deur uitloopt omdat hij door MVG en MVB is genegeerd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 16, 2009 9:00 pm

Natuurlijk is het allemaal niet zo simpel. Steef riep dat het wel simpel was en AT hing aan zijn lippen. Nou, we zien de ene na de andere briljant bij Feyenoord binnengehaald worden.

Misschien loopt die scout wel de deur uit omdat Chelsea veel beter betaalt en meer mogelijkheden heeft
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » ma feb 16, 2009 9:02 pm

Er moet naar je geluisterd worden, maar ik denk dat je als scout veelal wordt genegeerd. Trainers/directeuren scouten liever zelf.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 9:09 pm

Niemand zegt dat het simpel is. Daarom moeten trainers zich er niet teveel mee bemoeien.

Bij Oranje werd al duidelijk dat Van Basten weinig kijk heeft op spelers. Denk maar aan Yilderim, Dave vd Bergh, Denneboom, Sno, enz.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 9:13 pm

Oranje is wat dat betreft geen graadmeter, want je hoeft geen transfersom neer te leggen. Je laat een speler een week opdraven en serveert hem daarna af. In het geval van Boulahrouz pakte dat aardig uit. Bij een club moet de eerste aankoop gelijk goed zijn. Totaal verschillende manier van zaken doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 9:23 pm

Tja. Boulahrouz, dan noem je net de uitzondering. Van Basten heeft een stoet ongeschikte spelers laten opdraven. Elke bondscoach probeert wel eens wat, maar bij Van Basten was het een duiventil.

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 16, 2009 9:24 pm

Bullshit, Van Basten heeft voornamelijk op de vleugels gezocht en niet gevonden

Daniel

Bericht door Daniel » ma feb 16, 2009 9:26 pm

Dat zijn een hoop vleugels hoor, als je bedenkt, twee vleugels per duif, dan een hele til.. Kom je al snel uit op een heleboel.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma feb 16, 2009 9:26 pm

Uiteindelijk had ie toch een prima elftal samengesteld. :ajaxsmiley.gif:

Het is zeker dat AJAX dit seizoen heel serieus bezig is geweest met spelers in Zuid-Amerika. Er is dus wel degelijk geluisterd naar vdZee. Het kan altijd niet lukken vanwege verschillende redenen.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 9:26 pm

joey schreef:Tja. Boulahrouz, dan noem je net de uitzondering. Van Basten heeft een stoet ongeschikte spelers laten opdraven. Elke bondscoach probeert wel eens wat, maar bij Van Basten was het een duiventil.
Dat is het juist Joey, als bondscoach kun je net zolang experimenteren als je wilt. Zolang je op het eindtoernooi maar niet meer met Bobson en Demouge hoeft te voetballen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 9:31 pm

Dat is niet mijn punt. Mijn punt is dat Van Basten een heel aparte kijk heeft op spelers. Laat ik het zo zeggen: iedereen kan zien dat Sno niet kan voetballen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 16, 2009 9:32 pm

Alweer bullshit

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2009 9:33 pm

Klopt, maar....ook iedereen kan zien dat Sinouh en Waterman niet kunnen keepen.

Elke coach heeft zijn missers.

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 16, 2009 9:35 pm

Jöhnk schreef:Klopt, maar....ook iedereen kan zien dat Sinouh en Waterman niet kunnen keepen.

Elke coach heeft zijn missers.
Nou, die man die Roger heeft aanbevolen verdiend anders een standbeeld Johnk.

peter

Bericht door peter » ma feb 16, 2009 9:38 pm

Daarom moet je trainers ook niet laten scouten. Dat is namelijk een apart vak. Louis van Gaal kwam ook met de matige Rosales aanzetten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2009 9:42 pm

Rosales was volgens mij door de scouting aangebracht. Van Gaal scoutte hem wel af, op de OS, maar dat was dan ook zijn werk als TD. Hij droeg de verantwoordelijkheid. Zoals Van Basten die verantwoordelijkheid nu heeft.

Bottom-line; het aankoopbeleid kun je beter beoordelen in zijn geheel. Missers zie je overal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 16, 2009 9:42 pm

joey schreef:Wanneer dan? Dat is volgens mij al lang geleden.

Heeft men in Zuid-Amerika gezocht naar een verdediger? Denk het niet, want daar moet je beter kunnen vinden dan Wielaert.
Jawel. In 2008, toen Van Geel er nog zat. Uiteraard wel op zeer amateuristische wijze, maar dat is des Ajax.
joey schreef:Uit het inmiddels in de papierversnipperaar verdwenen rapport Coronel bleek, dat de scouts zich gepasseerd voelden. Misschien werden (worden) ze gepasseerd?
En dat al sinds Beenhakker? Écht goed zullen ze niet zijn, Joey. Van der Zee zal best contacten hebben, maar als je de reacties van RIO (van PN) leest dan stelt het echte scoutingswerk van Van der Zee weinig tot niets voor.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:22 pm

Tja, RIO, ik weet het niet, hoor.

Denk jij dat in ZA niet beter te vinden is dan Wielaert, Enganche? En hoe ligt de prijs/kwaliteitsverhouding? Ajax betaalt steeds de hoofdprijs + voor spelers uit Nederland.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2009 10:26 pm

Gaan we nu het functioneren van V.d.Zee beoordelen aan de hand van postings van iemand op PSV netwerk?

Het is natuurlijk bijna onmogelijk om te beoordelen hoe scouts functioneren. Simpelweg omdat je niet weet welke spelers ze aanbrengen en wat er vervolgens met hun tips gebeurd. Misschien komen ze regelmatig met prima spelers maar kiest de technische staf voor andere opties. Of ze komen met prutsers waardoor de technische staf wel zelf op zoek moet gaan en daarom terugvalt op 'eredivisie live scouting'.

Dat er beter materiaal te vinden is lijkt me overigens duidelijk. Wielaert is immers geen wereldspeler.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2009 10:30 pm

joey schreef:Tja, RIO, ik weet het niet, hoor.
Nee, dan Ton Ojers. :wink.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:32 pm

Op PN is men heel anders over VDZ gaan denken sinds hij voor Ajax werkt ipv voor PSV, laat ik het zo zeggen.

Eredivisie live scouting is een hopeloze manier van scouten. Je betaalt steeds de hoofdprijs.

Hopelijk gaat Van Basten niet Van der Gun halen. :confused.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 16, 2009 10:47 pm

Denk jij dat in ZA niet beter te vinden is dan Wielaert, Enganche? En hoe ligt de prijs/kwaliteitsverhouding? Ajax betaalt steeds de hoofdprijs + voor spelers uit Nederland.
Natuurlijk is er beter te halen. Ajax mag van mij best de hoofdprijs betalen voor jongens van het niveau Suárez en Sulejmani, maar haal in plaats van Rommedahl, Leonardo en Kennedy bijvoorbeeld één echt goede aanvaller. Of in plaats van Sno, Oleguer en Wielaert (samen toch min. zo'n 7 miljoen euro) een echt goede verdediger.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 11:09 pm

Dat dacht ik al. Bedankt.

Daniel

Bericht door Daniel » di feb 17, 2009 3:43 pm

"RIO, ik weet het niet, hoor". Vind je het gek als een hele hoop mensen zeggen "joey, ik weet het niet, hoor" als je weer eens aankomt met je moddergooiende theoriën tegen van Basten dat hij nu zelfs de toilet juffrouw ook heeft ontslagen omdat het jou het waarschijnlijkste lijkt en je hebt het van een betrouwbare bron?

Plaats reactie