Grapjas. Cruijff won met Ajax een EC. Dat lukte geen enkele trainer in die periode.LucaS schreef:Hij had wel de meest talentvolle lichting ooit tot zijn beschikking. Ajax liet de Europees topscoorder vertrekken, omdat het een betere achter de hand had. Cruijff heeft bij Ajax gefaald.
De Mos had een betere selectie. Daar zat Cruijff zelf nog bij. Maar De Mos verloor van Celtic.
Dat zeg ik juist, er was geen geld. Dan móet je spelers voor bijna niets halen. Cruijjf kon nog geen kwart Sulejmani ophalen.Grappig dat je iemand verwijt niet het hele verhaal te vertellen. Cruijff haalde een stoet spelers en jij slaagt erin de enige drie geslaagden uit die stoet te noemen.
Dank, je bevestigt mijn woorden.Nee hoor, volgens mij was Ajax ook met Lerby bezig toen hij voor PSV koos, maar van Arnesen weet ik het zeker dat Ajax concurrent van PSV was in de strijd om hun diensten. PSV zal best beter betaald hebben, maar als Arnesen en Lerby liever naar Ajax hadden gewild, hadden ze ook behoorlijk kunnen verdienen.
Dat bedoelde ik niet, dat weet je best. Ik bedoelde dat Ajax geen geld had in die tijd, net als F. nu. Ajax daarentegen is verreweg de rijkste club van Nederland (zelfs een van de rijkste buiten de grote voetballanden) en kan een, overigens smadelijk mislukte, poging doen om de titel te kopen.Een heel ander perspectief, namelijk een perspectief van flauwekul. WIe is de van Basten bij Feyenoord, wie de Rijkaard en die andere talenten? Biseswar?
Daar denken die spelers zelf heel anders over. Jouw H. Marco heeft ooit gezegd dat Cruijff de beste trainer was met wie hij ooit heeft gewerkt. Hetzelfde geldt voor Schip. En zij zijn, in tegenstelling tot Vertonghen, niet meer afhankelijk van hun trainer.Onzin, van Basten was een ongeevenaard talent, die was er met elke trainer gekomen. De Mos was voorganger van Cruijff, het vertrek van de Mos had dus niets te maken met de adoratie van van Basten voor Cruijff. De talentvolle lichting was geen verdienste van Cruijff
Nee, dat klopt niet. Rijkaard was álles zat, hij werd elke wedstrijd uitgelachen. Toen schoot hij ook nog, uitgerekend tegen PSV, in eigen doel. Op een dag op de training was voor hem de maat vol en reageerde hij zich af op Cruijff. Het ging helemaal nergens over. Rijkaard had het compleet gehad in Nederland.Je doet aan geschiedvervalsing. Rijkaard ontvluchte Ajax vanwege Cruijff
Bij Barcelona wel. Deed hij niet slecht met Stoichkov (bijna naar Roda gegaan voor een partij spijkerbroeken), Laudrup, Bakero, Koeman. Bij Ajax was het toen natuurlijk heel anders, daar kon niets.Cruijff kon kopen wie hij wilde. Is echt niet vergelijkbaar met die 34 miljoen van Ajax hoor. Daarnaast vertrokken bij Barcelone niet twee van de betere spelers
Cruijff vertrok in de winter. Natuurlijk had hij last van het vertrek van Van Basten.Je doet weer aan geschiedvervalsing, Cruijff vertrok twee maanden na van Basten, hij heeft dus geen last gehad van het vertrek van van Basten
Waarom? Ik heb het al gehad met hem. Hij kan er niets van.Van Basten heeft helemaal geen geluk, van Basten is gewoon een goede trainer. Je zou hem eens net zoveel tijd moeten geven als je je helden Cruijff en van Gaal geeft
Ik begrijp ook niet waarom Cruijff zoveel vertrouwen in hem heeft. Zo zie je maar, ook Cruijff maakt fouten.