Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ooooh! Ik dacht dat we je gezondheid serieus hadden bedreigd!999 schreef:
( Shit, het moet zijn .. Dit is zelfs voor mij te veel![]()
)

Moderator: mods
Ik zou wel eens een quote willen zien om deze complottheorie te staven!joey schreef: Ik verzin het niet, hoor.
Dan moet je die uitzending van VI terugkijken, Wimpey. Ik typ alleen neer wat daarin werd gezegd.wimpey schreef:Ik zou wel eens een quote willen zien om deze complottheorie te staven!joey schreef: Ik verzin het niet, hoor.
Koeman en in mindere mate Olsen zijn de enigen sinds Van Gaal die niet keihard op hun muil zijn gegaan. Ajax heeft alles geprobeerd: jeugd, jonge aankopen, aankopen op leeftijd, jonge trainers, ervaren trainers, TD's, hoofden opleiding, AD's, voorzitters, you name it.joey schreef: Maar het gaat me te ver om te zeggen dat je daardoor niet kunt presteren.
Ik ook niet, Ajax blijft een schimmige club. Maar het zou behoorlijk schelen als de scouting en de jeugdopleiding op orde werden gebracht. Neem de scouting: die had járen de tijd om naar geschikte verdedigers te zoeken en wat levert dat op? Oleguer en Wielaert. Dat móet beter kunnen, vind je niet?wimpey schreef:Kun jij er precies de vinger op leggen waar het fout gaat??? Ik niet.
Moet je wel op de goede weg zijn...Ik denk wél dat Ajax er heel verstandig aan zou doen om eens voor continuiteit te gaan en niet te leven met de waan van de dag.
Idd, kijk van mij hoeft Marco heus niet weg maar als je dan maar iets van progressie ziet, vastigheden, automatismen enz. je kan wel zeggen wat er ook gebeurd Marco blijft lekker minimaal 3 jaar zitten maar straks is het een doodlopende weg. Iedereen was het voor dit seizoen er over eens dat AJAX kampioen moest worden, ook Neefkens enz. nou goed dat gaat al niet meer lukken, zelfs niet nu Psv eindelijk eens een slecht jaar heeft. Maargoed dan zal volgend seizoen toch verbetering zichtbaar moeten zijn anders dan vind ik dat ie gewoon weg moet.joey schreef:wimpey schreef:Moet je wel op de goede weg zijn...Ik denk wél dat Ajax er heel verstandig aan zou doen om eens voor continuiteit te gaan en niet te leven met de waan van de dag.
Van NijnattenAjax wacht op de heer Pannenkoek
De man die Marco van Basten vorig weekeinde voor draaiende camera’s en rechtstreeks in een tv-uitzending uitschold voor pannenkoek, dreigt in de achterban van Ajax, maar eigenlijk ook vér daar buiten, een cultheld te worden.
Dat verdient hij ergens wel.
Wie in een stadion in diepe opwinding over een nederlaag de eindverantwoordelijke voor pannenkoek uitscheldt, heeft toch ten minste iets van beschaving in zich. Ik ken trainers die al bij een verkeerde wissel uiteenlopende ongeneeslijke ziektes toegewenst kregen. Zo ver ging de woedende man in kwestie niet.
Hij was er dinsdag tegen Heracles niet bij in de Arena. Niet uit protest, nee; zijn seizoenkaart is tijdelijk ingenomen door de club. Gisteren mailde iemand me dat de supporter, die intern bij Ajax inmiddels als ‘pannenkoek’ wordt aangeduid, een stadionverbod van een jaar heeft gekregen.
Dat kon niet waar zijn. Het klopte dus ook niet. Bij Ajax, zo zei voorlichter Miel Brinkhuis, zal de heer Pannenkoek zeker geen stadionverbod krijgen omdat hij pannenkoek heeft geroepen. Wat hij wel even moet komen uitleggen is hoe hij bij de wedstrijd tegen Heerenveen vanuit een vak in de tweede ring op de eerste ring is gekomen en precies boven de spelerstrap is beland. Ze vragen zich bij Ajax af of het waar is dat hij onderweg wat mensen bedreigd heeft om voorbij de bewaking te komen.
Mocht dat zo zijn, dan beraadt de club zich op maatregelen. Maar voor het bezigen van het scheldwoord ‘pannenkoek’ zal de man geen straf krijgen. Sterker nog, ze vinden zijn taalgebruik nog best grappig ook. Ajax heeft de jongeman inmiddels wel getracht te bellen. Men wacht nu tot hij zich meldt bij de club. Dat gesprek met de heer Pannenkoek moet er namelijk echt even komen. Ik heb het idee dat hij tóch een stadionverbod riskeert.
Wil ik nog even op terugkomen. Het zou namelijk best aan de trainers kunnen liggen. Ik denk dat Ajax het een stuk beter zou doen als het bijvoorbeeld Guus Hiddink aanstelde. Of Capello. Of een ander die weet hoe hij een team moet neerzetten autoriteit heeft en ervaring. Ik weet wel dat die trainers niet haalbaar zijn, het gaat me om het idee.Arthur schreef:En die presteren ook allen in meerdere of mindere mate slecht. Het lijkt me na het afgelopen decennium toch wel duidelijk dat de problemen bij Ajax niet aan de op dat moment aanwezige trainer liggen.joey schreef: Tja, het probleem dat jij schetst is het probleem van elke Ajax-trainer, Wimpey.
Van een ander forum:999 schreef:Van NijnattenAjax wacht op de heer Pannenkoek
De man die Marco van Basten vorig weekeinde voor draaiende camera’s en rechtstreeks in een tv-uitzending uitschold voor pannenkoek, dreigt in de achterban van Ajax, maar eigenlijk ook vér daar buiten, een cultheld te worden.
Dat verdient hij ergens wel.
Wie in een stadion in diepe opwinding over een nederlaag de eindverantwoordelijke voor pannenkoek uitscheldt, heeft toch ten minste iets van beschaving in zich. Ik ken trainers die al bij een verkeerde wissel uiteenlopende ongeneeslijke ziektes toegewenst kregen. Zo ver ging de woedende man in kwestie niet.
Hij was er dinsdag tegen Heracles niet bij in de Arena. Niet uit protest, nee; zijn seizoenkaart is tijdelijk ingenomen door de club. Gisteren mailde iemand me dat de supporter, die intern bij Ajax inmiddels als ‘pannenkoek’ wordt aangeduid, een stadionverbod van een jaar heeft gekregen.
Dat kon niet waar zijn. Het klopte dus ook niet. Bij Ajax, zo zei voorlichter Miel Brinkhuis, zal de heer Pannenkoek zeker geen stadionverbod krijgen omdat hij pannenkoek heeft geroepen. Wat hij wel even moet komen uitleggen is hoe hij bij de wedstrijd tegen Heerenveen vanuit een vak in de tweede ring op de eerste ring is gekomen en precies boven de spelerstrap is beland. Ze vragen zich bij Ajax af of het waar is dat hij onderweg wat mensen bedreigd heeft om voorbij de bewaking te komen.
Mocht dat zo zijn, dan beraadt de club zich op maatregelen. Maar voor het bezigen van het scheldwoord ‘pannenkoek’ zal de man geen straf krijgen. Sterker nog, ze vinden zijn taalgebruik nog best grappig ook. Ajax heeft de jongeman inmiddels wel getracht te bellen. Men wacht nu tot hij zich meldt bij de club. Dat gesprek met de heer Pannenkoek moet er namelijk echt even komen. Ik heb het idee dat hij tóch een stadionverbod riskeert.
Wat een zielig zooitje dat bestuurVan Basten spreekt boze fans toe
Uitgegeven: 6 februari 2009 12:03
Laatst gewijzigd: 6 februari 2009 12:29
AMSTERDAM - Tientallen Ajax-fans hebben vrijdag rond de training van de Amsterdamse club hun onvrede geuit over de prestaties van het eerste elftal in de laatste weken.
Van Basten 'pannenkoek'
Ajax verloor twee keer (FC Groningen en sc Heerenveen) en speelde gelijk tegen Heracles, waardoor het zicht op een eventuele titel totaal vertroebelde.
De spelers kregen vrijdag bij het betreden van het trainingsveld allerlei verwensingen naar het hoofd geslingerd. Tijdens de warming-up betrad trainer Marco van Basten het veld. Hij sprak de boze meute zo'n tien minuten toe.
Fans
Korte tijd later drongen de fans het trainingsveld op en eisten opnieuw een gesprek met Van Basten en de spelers.
De boze supporters verweten de spelers gebrek aan inzet en clubliefde. Namens de spelersgroep meldde Urby Emanuelson zich uiteindelijk bij de fans. Na tien minuten verlieten de supporters het trainingsveld.
Pannenkoek
Zondagmiddag kreeg Van Basten ook al de volle laag, direct na de wedstrijd. In zijn gang richting kleedkamer riep een boze supporter hem toe dat hij er een verkeerd wisselbeleid op nahield.
Zijn verwensing 'Pannenkoek' werd door de camera van de NOS vastgelegd en 's avonds op televisie uitgezonden. De supporter werd op die manier een cultheld en staat symbool voor de mindere fase die Ajax doormaakt.
De clubleiding wil met de man een gesprek aangaan, meldt AD hoofdredacteur Chris van Nijnatten vrijdag in zijn column. Niet over de discussie die de man voerde met Van Basten, maar over het feit dat hij zich op de eerste ring bevond, terwijl hij een seizoenkaart heeft voor de ring daarboven.
© ANP/NU.nl