Jong Ajax

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06

Bericht door michaelajaxfan » di jan 27, 2009 7:10 pm

Jöhnk schreef:Iemand die deze wedstrijd gezien heeft? Hoe deed Castillion het?
Van Castillion ben ik niet echt onder de indruk. Hij heeft zijn fysiek natuurlijk mee, maar gister was hij alleen kaatsend af en toe van waarde, afgezien van het goaltje dat hij wel nog even meepikte - overigens zeer beheerst afgerond; daar was niets op aan te merken. Technisch echter ondermaats en zeker geen killer. Het enige verrassende in zijn spel was het kruisen met Leonardo zo nu en dan, maar dat was altijd op initiatief van laatstgenoemde en het lijkt me veelzeggend als dat zo ongeveer je grootste wapenfeit is.

Verder vielen Vermeer, Sarpong en Oleguer mij in positieve zin op. Vermeer had twee absolute wereldreddingen en Oleguer groeide na een moeizaam begin in de wedstrijd. De doorgaans toch niet ongevaarlijke Jonathas had hij gemakkelijk in de tang, al zal hij vanwege zijn traagheid en gebrek aan gevoel voor timing altijd zijn 'Frank de Boertje' per wedstrijd in zijn spel blijven behouden. Verdedigend is hij echter niet zó slecht als hier en daar gesuggereerd wordt.

Tot slot: Leonardo kwam niet echt gemotiveerd over, al is dat natuurlijk wel een open deur en zit het ook wel in zijn karakter opgesloten. Hoogtepunt was toch wel het uitjammeren van 'Ze kijken niet naar links, ik word er gek van!', toen het spel zich uit het perspectief van Ajax gezien rechtsachterin afspeelde en Leo iets voorbij de middenlijn aan de linkerzijlijn geplakt stond.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 27, 2009 10:04 pm

Enganche schreef:Heb hem 1 keer zien spelen en toen deed hij me qua type een beetje aan Reiziger denken. Ik weet dat je er niet veel aan hebt, maar het is tenminste iets. :blush.gif:
It's a start... :applaus.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 27, 2009 10:19 pm

Bedankt Michael. Zou niet de eerste keer zijn dat Leo er als een zoutzak bij loopt in de jeugd.

Daniel

Bericht door Daniel » wo jan 28, 2009 6:53 pm

Samenvatting nu overigens ook te vinden op AjaxTV.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 28, 2009 10:43 pm

Peter schreef:Bedankt Michael. Zou niet de eerste keer zijn dat Leo er als een zoutzak bij loopt in de jeugd.
Dan zal hij binnenkort wel een basisplaats in Ajax 1 krijgen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jan 29, 2009 5:59 pm

[EXCLUSIEF] Goossens voor 3,5 jaar naar FC Twente
Written by Jacques Happe

Thursday, 29 January 2009
John FC Twente heeft de strijd om John Goossens gewonnen. De linker vleugelspeler heeft een contract voor 3,5 jaar getekend bij de Tukkers, zo meldt Ajax aan highlow.nl Afgelopen week meldden we al dat de Heemstedeling verhuurd zou worden aan NEC, maar naar nu blijkt heeft FC Twente de talentvolle speler gekocht. Ajax heeft dit zojuist bevestigd aan highlow.nl. "Het is heel mooi voor John", vertelt Aron Winter. "Wij hebben jongens die nu staan te trappelen voor die positie."
highlow

peter

Bericht door peter » do jan 29, 2009 6:51 pm

Verkocht? Waarom dat?

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jan 29, 2009 6:56 pm

Niet goed genoeg. Blijkbaar ziet Ajax dus geen brood meer in hem en verkoopt hem.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 29, 2009 7:01 pm

Part of the Elia deal?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 29, 2009 7:11 pm

De Dominee schreef:Part of the Elia deal?
Dat was ook 't eerste wat ik dacht. Het kan natuurlijk ook part of the deal van Wielaert zijn! :666.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jan 29, 2009 8:40 pm

Feyenoord heeft met 2-0 gewonnen. Dit was de opstelling van Feyenoord:

Darley
Van Stee, Nieveld, Kobussen, Waisapij
Schet, Janota, Leerdam, Pedro
Pattinama en Erasmus

Geen Manteiga. Miskoopje..??

peter

Bericht door peter » do jan 29, 2009 8:41 pm

Zat hij op de bank?

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jan 29, 2009 8:55 pm

Waarschijnlijk. Maar goed, hij kan ook geblesseerd zijn. Iets te voorbarig van me.

Daniel

Bericht door Daniel » do jan 29, 2009 9:03 pm

Hmm, ironisch ook dat er net vandaag op AjaxTV een filmpje, het "portret" van Goossens geplaatst is.

peter

Bericht door peter » do jan 29, 2009 10:53 pm

Zag dat Manucharyan na 45 minuten weer gewisseld werd. Wordt ook een beetje een triest verhaal.

D_skilled

Bericht door D_skilled » do jan 29, 2009 11:16 pm

Ja, inderdaad. Het verhaal een 'Eeuwig talent'.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jan 30, 2009 12:27 am

Het blijkt dat de opstelling die ik eerder postte niet klopt. Dit waren de opstelling namelijk:

Jong Feyenoord: Darley; Van Stee, Kobussen, Nieveld, Waisapij; Machek, Manteiga, Janota, Leerdam, Pattinama (72’ Van Haaren); Pedro.
Jong Ajax: Gentenaar; Kappelhof, Mac Intosch (62’ Sneijder), Van der Meulen, Supusepa; Sno, Schell (46’ Zeegelaar), Danilo da Sousa; Bakircioglu, Manucharyan (46’ Castillion) en Martina.

Manteiga deed dus wel mee.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 30, 2009 12:41 pm

Ze waren weer lekker bezig met hun Hamas-liedjes. Bah. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 30, 2009 1:37 pm

Ook al was het jong AJAX maar.. het valt me toch een beetje verkeerd dat zo'n potje dan verloren wordt.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 02, 2009 11:45 am

Gaat de wedstrijd vanavond op De Toekomst eigenlijk door...?

K.
Still alive...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 02, 2009 3:02 pm

Vooralsnog denk ik wel. In de beloftencompetitie zijn tot nu toe drie wedstrijden afgelast:

FC Groningen - RKC Waalwijk
Vitesse - FC Twente
Feyenoord - AZ

Ajax - Willem II staat er niet bij en Ajax.nl heeft ook geen bijzondere mededelingen.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » ma feb 02, 2009 9:45 pm

Bodul schiet Jong Ajax naar koppositie
Jong Ajax gaat na een 2-0 zege op Jong Willem II aan kop in de beloftencompetitie. Achtervolger Jong NEC heeft echter wel twee verliespunten minder en kan bij winst in de inhaalwedstrijd Jong Ajax dus voorbijstreven. Darko Bodul was de gevierde man maandagavond. Hij zorgde voor beide doelpunten

AN
Het ging dus door en Bodul weet het netje weer te vinden. Ik heb er geen inzicht in, maar is die jongen al klaar om eens op de bank te zitten? Van Leonardo word ik al maanden niet warm, dus zou het zo maar kunnen dat deze jongen zich op de bank weet te nestelen. Iemand nog geweest, trouwens?

peter

Bericht door peter » di feb 03, 2009 9:27 am

Jong Ajax:
Padt; Mac Intosch (85. Castillion), Van der Meulen, Kappelhof, Supusepa (46. Shakison); Sno, Kennedy, Danilo (46. Sneijder); Martina, Bodul en Zeegelaar.

Volgens rob-online.nl waren Bodul, Martina en Zeegelaar prima op dreef. Kennedy, Danilo en Sno vielen volgens hem tegen.

Het stemt mij iig positief dat Sneijder en Castillion ook weer minuten pakten op dit niveau.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 03, 2009 11:13 am

Bodul loodst Jong Ajax voorbij Jong Willem II

Amsterdam, 02 feb 2009
Jong Ajax heeft Jong Willem II in de Beloftencompetitie met 2-0 verslagen. Darko Bodul verzorgde beide treffers op de Toekomst. Jong Ajax is koploper in de Beloftencompetitie.

Darko Bodul was niet alleen vanwege zijn doelpunten een van de smaakmakers in de ploeg van Adrie Koster. De Serviër viel ook op door zijn nimmer aflatende werklust. De spits, die na rust de aanvoerdersband overnam van Danilo, legde maandag op de Toekomst bijna een halve marathon af. Bodul behield, op enkele momentjes na, meestal ook zijn scherpte voor doelman Ariën Pietersma. Na een halfuur rondde de spits een zelf opgezette aanval fraai af. Bodul kwam op de middenlijn in balbezit, ging een geslaagde combinatie aan met Javier Martina en rondde vervolgens ook ijskoud af: 1-0. ,,Ik zag de ruimte en dacht ‘waarom niet?’’’, blikte de aanvaller in de catacomben van de Toekomst terug op zijn eerste treffer. ,,Ik maakte het wel mooi af.’’

Bodul, die maandag terugkeerde van een twee duels durende schorsing, kreeg direct na rust dé kans om de wedstrijd te beslissen. Oog in oog met Pietersma wilde de Servische Ajacied de bal echter breed leggen op de meegelopen Martina. Vooral ook tot eigen frustratie kwam Bodul niet verder dan een mistrap. ,,Ik had de wedstrijd eerder moeten beslissen’’, klonk het naderhand schuldbewust uit de mond van Bodul. Achteraf besefte de Ajacied dat hij beter zelf had kunnen schieten.

Trainer Adrie Koster sprak na afloop woorden van gelijke strekking. Zijn spits had de wedstrijd eerder moeten beslissen, vond ook de Jong Ajax-trainer. ,,Hij had er vanavond in plaats van twee, drie kunnen maken’’, keek Koster kritisch terug. De Beloftentrainer vond zijn hele ploeg voor rust matig spelen. ,,We leden te veel balverlies. Bovendien waren we slordig in de passing en werd er te veel gelopen met de bal. We hadden het onszelf vanavond veel makkelijker moeten maken. Helaas deden we dat niet. Al ging het in de tweede helft, wat de uitvoering betrof, wel een stuk beter. ’’

Koster maakte zijn jongste spelers terecht complimenten. Verdediger Johan Kappelhof, aanvaller Marvin Zeegelaar en (de ingevallen) middenvelder Rodney Sneijder zijn op papier ‘gewoon’ nog A-junior. De jonkies presenteerden zich zelfbewust op de Toekomst. Onder de koukleumende toeschouwers bevonden zich onder meer Marco van Basten, Miralem Sulejmani en Willem II-hoofdtrainer Andries Jonker. Last van welke plankenkoorts ook, hadden de veelbelovende en prima voetballende Beloften niet.

In navolging van Bodul kreeg vervolgens Zeegelaar een riante kans om Jong Willem II vroeg in de wedstrijd kansloos te laten. De linksbuiten miste op curieuze wijze de kans op een tweede Amsterdamse treffer. Zeegelaar prikte de bal na een korte sprint weliswaar voorbij Pietersma, maar hij ging bij zijn actie zelf onderuit. Kennedy mikte een vrije trap maar net over de deklat van het Tilburgse doel.

Jong Ajax-doelman Sergio Padt beleefde een van zijn rustigste avonden in zijn voetbalcarrière. Padt hoefde bijna alleen in actie te komen bij terugspeelballen en uittrappen… Een kwartier voor tijd verdubbelde Bodul eindelijk zijn productie. Goed geholpen door het voorwerk van rechtsbuiten Martina, sloeg de Ajacied in de rebound toe: 2-0. Martina slaagde er een tel eerder nét niet in om een swingende aanval doeltreffend af te ronden. Bodul reageerde alert en stond daarbij exact op de goede plek. Koster: ,,Darko prikte ‘m goed binnen. Uiteindelijk heeft hij met zijn twee doelpunten gedaan waarvoor hij er vanavond stond als spits.’’

Bodul verliet de ijzig koude Toekomst niet veel later met een kamerbrede glimlach. De spits hoopt ooit in een elftal, bij voorkeur in de Amsterdam ArenA, samen te spelen met zijn boezemvriend en huisgenoot Sulejmani. ,,Als ik mijn wedstrijden in het tweede goed blijf spelen, komt die kans vanzelf’’, voorspelde Bodul op zelfverzekerde toon.

Met de solide overwinning heeft Jong Ajax prima zaken gedaan in KNVB Beloftencompetitie. Jong Ajax bezet de koppositie in de competitie. Naaste belager Jong NEC (dat met 0-1 won van Jong De Graafschap) heeft een punt minder. De Nijmegenaren speelden tot nu toe wel een wedstrijd minder dan de Amsterdammers.

In totaal werden maandag drie wedstrijden afgelast in de Beloftencompetitie.

Opstelling Jong Ajax:
Padt; Mac Intosch (85. Castillion), Van der Meulen, Kappelhof, Supusepa (46. Shakison); Sno, Kennedy, Danilo (46. Sneijder); Martina, Bodul en Zeegelaar.
www.ajax.nl

Inderdaad, laat hem een keer invallen. Lijkt me alleen maar goed voor Bodul.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel

Bericht door Daniel » di feb 03, 2009 6:53 pm

Samenvatting nu ook te zien op Ajaxtv.
Twee mooie goals van Bodul hoor, vooral die eerste is prachtig na een mooie loop en passeer actie.

Plaats reactie