Van Castillion ben ik niet echt onder de indruk. Hij heeft zijn fysiek natuurlijk mee, maar gister was hij alleen kaatsend af en toe van waarde, afgezien van het goaltje dat hij wel nog even meepikte - overigens zeer beheerst afgerond; daar was niets op aan te merken. Technisch echter ondermaats en zeker geen killer. Het enige verrassende in zijn spel was het kruisen met Leonardo zo nu en dan, maar dat was altijd op initiatief van laatstgenoemde en het lijkt me veelzeggend als dat zo ongeveer je grootste wapenfeit is.Jöhnk schreef:Iemand die deze wedstrijd gezien heeft? Hoe deed Castillion het?
Verder vielen Vermeer, Sarpong en Oleguer mij in positieve zin op. Vermeer had twee absolute wereldreddingen en Oleguer groeide na een moeizaam begin in de wedstrijd. De doorgaans toch niet ongevaarlijke Jonathas had hij gemakkelijk in de tang, al zal hij vanwege zijn traagheid en gebrek aan gevoel voor timing altijd zijn 'Frank de Boertje' per wedstrijd in zijn spel blijven behouden. Verdedigend is hij echter niet zó slecht als hier en daar gesuggereerd wordt.
Tot slot: Leonardo kwam niet echt gemotiveerd over, al is dat natuurlijk wel een open deur en zit het ook wel in zijn karakter opgesloten. Hoogtepunt was toch wel het uitjammeren van 'Ze kijken niet naar links, ik word er gek van!', toen het spel zich uit het perspectief van Ajax gezien rechtsachterin afspeelde en Leo iets voorbij de middenlijn aan de linkerzijlijn geplakt stond.