De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 29, 2008 3:16 pm

Het is in ieder geval een goed teken dat we klagen over het moment waarop een speler gewisseld wordt. Dat betekent dat er weinig te klagen valt.

Wat een non-discussie, zeg. :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » ma dec 29, 2008 3:22 pm

Bertje schreef:Het is in ieder geval een goed teken dat we klagen over het moment waarop een speler gewisseld wordt. Dat betekent dat er weinig te klagen valt.
Klopt. Ik ben ook tevreden over de gang van zaken op dit moment. Ik vond alleen die wissel een beetje ongelukkig, dat mag toch? Voor de rest boeit het me niet zo veel, Oleguer gaat er niet dood aan, en Ajax wordt er niet slechter van.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 29, 2008 3:24 pm

laten aankutten had ook het laatste restje vertrouwen in Oleguer kunnen kosten bij de meest gematigde fans, en zie dat dan maar eens terug te winnen.

daarnaast stond ajax wel voor, maar ADO was die periode dichterbij de 2-1 dan Ajax bij de 3-0

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 29, 2008 3:26 pm

Hopelijk treedt Oleguer in de voetsporen van Mido en horen we vanavond in het AT5-journaal: I'm leaving Ajax next month, for sure.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 29, 2008 3:27 pm

Bertje schreef:Het is in ieder geval een goed teken dat we klagen over het moment waarop een speler gewisseld wordt. Dat betekent dat er weinig te klagen valt.

Jouw mening..... Het geeft voor mij aan hoe Marco omgaat met zijn spelers. Die feeling heeft hij nog niet.

Het gaat om vertrouwen geven Bertje... Als het nou 0-1 voor Ado stond door een fout van Oleguer dan had ik gewisseld ja.. Maar nu sloeg het nergens op natuurlijk.

En ja... verder viel er weinig te klagen wat mij betreft omdat ik tot de 2-0 heb gezien. En dat vond ik heel erg leuk om naar te kijken. Gingen nog veel dingen fout maar dat moet wel goedkomen.
IK GELOOF!!!!!!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma dec 29, 2008 3:38 pm

Jöhnk schreef:Hopelijk treedt Oleguer in de voetsporen van Mido en horen we vanavond in het AT5-journaal: I'm leaving Ajax next month, for sure.
ik zet de pinda's al klaar, pilsie erbij?

Arwin

Bericht door Arwin » ma dec 29, 2008 3:44 pm

Rishi schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom MVB Oleguer wisselt na 33 minuten. Je staat 2-0 voor tegen Ado. Waarom wisselen? Wacht gewoon tot de rust....Heel slecht hoor van Marco
Hij had hem al na een paar minuten moeten wisselen, toen hij als enige speler liet zien niet mee te kunnen in het aardige niveau waarmee Ajax aan de wedstrijd tegen Ado begon.

Die pass op (geen idee wie?) die tientallen meters achter deze persoon over de zijlijn ging, was een mooi punt geweest om hem te wisselen. Het is al weken kut namelijk met Oleguer.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 29, 2008 3:49 pm

Is zo... Maar dan moet je hem niet opstellen.

Hij was slecht, rijp voor een wissel...maar hij had hem niet hoeven te wisselen in de 33e minuut.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 29, 2008 3:50 pm

Waarom niet? Iemand laten staan die niet functioneert is pas belachelijk: willens en wetens een risico gaan lopen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 29, 2008 3:51 pm

Er was geen risico... Die 12 minuten....pfff Is niet goed hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 29, 2008 3:55 pm

Wat als Oleguer weer onder een bal was gedoken, zoals tegen de Graafschap? Hadden er hier een aantal moord en brand geschreeuwd over het feit dat Bassie hem niet voor de rust wisselde, terwijl hij duidelijk niet voldeed.

Simpel: presteer je, blijf je staan. Presteer je niet, ga je eruit. Onnodig mensen laten staan die overduidelijk niet presteren is zinloos.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma dec 29, 2008 3:59 pm

Oleguer, hij is niet een beste keuze van MvB, dus hij nu laten vallen en wel een goed verdediger kopen is positive.

OLeguer laten vallen en geen goed verdediger kopen... well, dat het zou wel eens kunnen gebeuren...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 4:02 pm

De Dominee schreef:Wat als Oleguer weer onder een bal was gedoken, zoals tegen de Graafschap? Hadden er hier een aantal moord en brand geschreeuwd over het feit dat Bassie hem niet voor de rust wisselde, terwijl hij duidelijk niet voldeed.

Simpel: presteer je, blijf je staan. Presteer je niet, ga je eruit. Onnodig mensen laten staan die overduidelijk niet presteren is zinloos.
Hij voldoet het hele jaar al niet. Als je dat weet, dan moet je hem op voorhand niet opstellen. Simpel zat.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 4:11 pm

Je moet niet doen alsof je in iemand gelooft -door die op te stellen- terwijl je bij een mindere wedstrijd die speler laat vallen. Dan is dat vertrouwen nep, dat merken spelers echt wel. En dan krijg je dat die speler niet zorgeloos voetbalt.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma dec 29, 2008 4:18 pm

Juist, dat is HET teken dat het goed gaat. :ajaxscarf.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 4:27 pm

Onzin. Ik zie nogsteeds niet goed veldspel, maar dat kan je nog niet verwachten met deze opgestelde spelers. Straks als Aissati en VD Heyden weer fit zijn en als Blind door de gewenningsfase is, dan krijg je die kritiek die dan redelijk is.

En dit is niet iets kleins dat we bespreken, spelen met het vertrouwen van een speler is iets dat ernstig verkeerd is als je manager bent. Geloof je in die speler, dan doe je er alles aan dat die speler gaat voldoen en dan ga je hem niet publiekelijk afvallen. En geloof je niet in hem, dan stel je hem niet op. Net zoals je Alderweireld bij wantrouwen niet speeltijd gunt.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op ma dec 29, 2008 4:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 29, 2008 4:32 pm

Peter schreef:
De Dominee schreef:Wat als Oleguer weer onder een bal was gedoken, zoals tegen de Graafschap? Hadden er hier een aantal moord en brand geschreeuwd over het feit dat Bassie hem niet voor de rust wisselde, terwijl hij duidelijk niet voldeed.

Hij voldoet het hele jaar al niet. Als je dat weet, dan moet je hem op voorhand niet opstellen. Simpel zat.
Exact
IK GELOOF!!!!!!

Daniel

Bericht door Daniel » ma dec 29, 2008 4:33 pm

Bullshit, een vroegtijdige wissel hoort bij voetbal, een beetje proffesional moet daartegen kunnen. Iemand weghonen en verbannen naar het tweede, dat is pas spelen met het vertrouwen van een speler. Dit niet. Zeker niet als een coach daar gewoon een goede rede voor heeft.

Ik maak me overigens meer zorgen over het feit dat van Van Basten niet persee spelers aan de selectie toegevoegd hoeven te worden. Ik weet zeker dat we nog wel wat verdedigers kunnen gebruiken.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 4:38 pm

Daniel_vT schreef:Bullshit, een vroegtijdige wissel hoort bij voetbal, een beetje proffesional moet daartegen kunnen. Iemand weghonen en verbannen naar het tweede, dat is pas spelen met het vertrouwen van een speler. Dit niet. Zeker niet als een coach daar gewoon een goede rede voor heeft.
Oke, maar dan is het opstellen ook niet het schenken van vertrouwen, het laten blijken dat je gelooft in die speler. Is prima, maar ik zou liever werken op basis van vertrouwen, dat houdt in dat je gelooft in die speler en die speler steunt als het even minder gaat.
Tuurlijk moet vroeg wisselen kunnen, maar dan moet hij het zich persoonlijk ook aantrekken dat Oleguer niet goed functioneerde. En vooral niet de speler laten liggen in de toekomst.

En je gaat niet iemand publiekelijk laten blijken dat hij heeft gefaald en daarmee het vertrouwen opzeggen, dat doe je maar intern.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma dec 29, 2008 4:42 pm

je kon zien bij de wissel dat Oleguer het heel professioneel oppakte, gewoon de handjes tegen die van Silva en succes wensen.
Hij weet zelf het beste dat hij niet goed was en dat hij daarom terecht gewisseld werd. De rest is weer spijkers op laag water zoeken.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 4:45 pm

Hij is het gewend, was verrast dat hij zolang mocht blijven staat misschien? :biggrin.gif:

Achja zolang hij niet verward raakt erdoor is het goed, een jongere speler die het nog moest gaan maken zou het er moeilijker mee hebben. Maar ik hoop dat Marco zich ervan bewust is dat dit niet heel verstandig spelersbeleid is.

peter

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 4:47 pm

Heel professioneel inderdaad. Zo weet hij die jonge jongens wellicht toch nog wat te leren. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 29, 2008 4:47 pm

Neefkens schreef: Juist, dat is HET teken dat het goed gaat. :ajaxscarf.gif:
Van Basten doet het op wat kleinigheden na prima. Een zooi versleten 30-ers eruit gemikt, een selectie met perspectief samengesteld, europees overwinterd en ruimschoots meer punten in de eerste seizoenshelft dan de voorbije 5 jaar. Bovendien geven de laatste wedstrijden hoop voor de nabije toekomst, want het lijkt me dat ie het systeem heeft gevonden dat het best bij deze groep past.

Verder doorselecteren, lichtgewichtjes als Anita, vd Heijden, de Jong en wat mij betreft ook Blind verhuren.

Hij heeft voor 30 mio geinvesteerd, er is via Heitinga en KJH ook 30 mio ontvangen, dus dit lijkt me hét moment om middels enkele doelgerichte investeringen ervoor te zorgen dat Ajax zich blijft ontwikkelen en zo de titel in de wacht weet te slepen. En met een of twee 'zekerheidjes' van buitenaf kun je ook Europees meedoen. Rangers haalde vorig seizoen de finale, dan is dat voor Ajax ook mogelijk....

A propos: ik las dat ome Roman in enkele maanden tijd 14 miljard heeft verloren! Een mooi moment om eens te informeren naar wat die Alex of Ivanovic nou eigenlijk moet kosten. :hypocrite.gif:

peter

Bericht door peter » ma dec 29, 2008 4:50 pm

Laten we ons daar dan maar weer aan vastklampen. In de zomer wisten we ook allemaal dat er op zeker een tweede verdediger bij kwam. Helaas moet deze nog komen en had AT gelijk vwb de aan(mis)koop van Oleguer.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 5:03 pm

@wimpey: In-het-vorige-seizoen-versleten-ogende dertigers kan je er beter van maken. Niks is wat het lijkt!

Plaats reactie