De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 2:41 pm

Hij zit wel wekelijks bij de wedstrijdselectie. Maar een linksback van het niveau Maxwell is het allerminst.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 12, 2008 2:46 pm

Volgens mij bedoel je een linker vleugelverdediger. :hypocrite.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 2:51 pm

Nee, het was een inschuivende linkerverdediger en geen flankspeler, i.t.t. vleugelverdediger Urby.

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 12, 2008 3:00 pm

Midmid? :1evil.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 3:01 pm

Wat is daarmee? :ajaxsmiley.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr dec 12, 2008 7:05 pm

Vedette-10- schreef:Hij zit wel wekelijks bij de wedstrijdselectie. Maar een linksback van het niveau Maxwell is het allerminst.
maxwell kon niet verdedigen en stond er alleen in omdat koeman de linkerspits positie zo klote invulde. [remember sikora-soetaers]

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 8:02 pm

Donkey Shot schreef:maxwell kon niet verdedigen en stond er alleen in omdat koeman de linkerspits positie zo klote invulde. [remember sikora-soetaers]
Meen je dat nou echt? :drecul.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 12, 2008 8:04 pm

Maxwell kon inderdaad niet verdedigen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 8:05 pm

Ik vond hem -zeker op het eind- een betrouwbare back.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr dec 12, 2008 8:14 pm

het zal voor jou niet mee vallen om te putten uit herinneringen van vóór 2003, babyvet-10. je was toen zo into duplo.

Daniel

Bericht door Daniel » vr dec 12, 2008 8:15 pm

Wat heeft dat nou te maken of iemand hem een prima linksback kan vinden of niet? Onzin argument, alsof iemand dan het recht niet heeft om een mening te hebben omdat ie voor die tijd van een leeftijd was waar ie bewust niet zoveel van voetbal mee kan krijgen. Ga toch gauw fietsen. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je bijvoorbeeld een jaar of 30 bent mag je niet discussieren van iemand van 60 omdat je 30 jaar terug toch niet bestond.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 12, 2008 8:18 pm

Donkey Shot schreef:het zal voor jou niet mee vallen om te putten uit herinneringen van vóór 2003, babyvet-10. je was toen zo into duplo.
:drecul.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr dec 12, 2008 8:19 pm

op het eind? na een jaartje revalideren stapte de jongen gratis de deur uit. dan jaar ervoor kenmerkte zich door zwak spel van het poepie en speler/talent van het jaar

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 8:22 pm

Ondanks mijn jeugdigheid kon ik blijkbaar beter oordelen over hem. Hij is een back van wereldformaat, toen had hij al het talent en nu de kwaliteit.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr dec 12, 2008 8:27 pm

Daniel_vT schreef:Ga toch gauw fietsen.
:tranen.gif: en maar op mijn gevoel staan, hé.

Wanneer je maxwell een prima back vind vind ik een terechtwijzing niet misplaatst, daniel.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr dec 12, 2008 8:30 pm

Vedette-10- schreef:Ondanks mijn jeugdigheid kon ik blijkbaar beter oordelen over hem. Hij is een back van wereldformaat, toen had hij al het talent en nu de kwaliteit.
wat lul je nou slap, msxwell moest het hebben van zijn aanvallende kwaliteiten. godverdomme, geef je vader eens!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 8:30 pm

Donkey Shot schreef:op het eind? na een jaartje revalideren stapte de jongen gratis de deur uit. dan jaar ervoor kenmerkte zich door zwak spel van het poepie en speler/talent van het jaar
Dus jij vind Schilder serieus minimaal Maxwell-niveau bezitten? :drecul.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » vr dec 12, 2008 8:34 pm

Donkey Shot schreef:
Daniel_vT schreef:Ga toch gauw fietsen.
:tranen.gif: en maar op mijn gevoel staan, hé.

Wanneer je maxwell een prima back vind vind ik een terechtwijzing niet misplaatst, daniel.
Doe het dan met onderbouwde argumenten, als jij dat niet zo vind. Maar met zo'n uitspraak schiet niemand iets op.

P.S. Hoezo is dat je moet gaan fietsen op je gevoel staan?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 8:35 pm

Donkey Shot schreef: wat lul je nou slap, msxwell moest het hebben van zijn aanvallende kwaliteiten. godverdomme, geef je vader eens!
Het is inderdaad een goede voetballer, kan daardoor super inschuiven. In defensief opzicht is hij betrouwbaar, ik zeg dus niet dat dat zijn grootste kwaliteit is. En dat bij elkaar maakt hem zo'n uitzonderlijke voetballer.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr dec 12, 2008 9:33 pm

Vedette-10- schreef:
Donkey Shot schreef: wat lul je nou slap, msxwell moest het hebben van zijn aanvallende kwaliteiten. godverdomme, geef je vader eens!
Het is inderdaad een goede voetballer, kan daardoor super inschuiven. In defensief opzicht is hij betrouwbaar, ik zeg dus niet dat dat zijn grootste kwaliteit is. En dat bij elkaar maakt hem zo'n uitzonderlijke voetballer.
en daar zijn we dan, inschuivend redelijk, verdedigend rampzalig. Heb jij het duo Siso meegemaakt? Dat was de reden dat Maxwell er zo tegen afstak. Bij die gasten vergeleken kwam je er gauw als beste van af. Maxwell was een timide zak paardenpoep die zich nog liet uitkappen door de cornervlag. Een walgelijke speler met een uiterst laakbaar karakter.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr dec 12, 2008 11:21 pm

Donkey Shot schreef:
Vedette-10- schreef:
en daar zijn we dan, inschuivend redelijk, verdedigend rampzalig. Heb jij het duo Siso meegemaakt? Dat was de reden dat Maxwell er zo tegen afstak. Bij die gasten vergeleken kwam je er gauw als beste van af. Maxwell was een timide zak paardenpoep die zich nog liet uitkappen door de cornervlag. Een walgelijke speler met een uiterst laakbaar karakter.
Een geweldige speler. Volledig terecht tot speler van het jaar gekozen, een aantal seizoen geleden. Verdedigend niet goed, maar aanvallend werkelijk geweldig.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 13, 2008 11:47 am

'Van Basten introduceert nieuw premiestelsel'
Geschreven op zaterdag, 13 december om 08:00

De nieuwe spelers van Ajax en Ajacieden die hun contract hebben verlengd na de komst van trainer Marco van Basten incasseren bij het binnenslepen van de landstitel maximaal driehonderdduizend euro. Dat meldt De Telegraaf in haar zaterdageditie. Daartegenover staat dat zij geen winstpremie meer ontvangen.

Het nieuwe premiestelsel is een idee van Van Basten, die vindt dat thuiswedstrijden tegen pakweg FC Volendam simpelweg gewonnen moeten worden en dat daar geen beloning tegenover hoeft te staan in de vorm van een winstpremie. Daarnaast zou de kampioensbonus een extra prikkel voor de selectiespelers moeten zijn.

Op basis van de oude contracten kregen de Ajacieden volgens de ochtendkrant drieduizend euro per punt, dus negenduizend euro bij een overwinning. Afgelopen seizoen haalde Ajax 69 punten en ontving een speler die elke wedstrijd in actie kwam 207 duizend euro. Nu is het 300 duizend euro of niks, waarbij aangetekend dat het bedrag naar rato van het aantal (mee)gespeelde wedstrijden wordt uitgekeerd.

VZ

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za dec 13, 2008 7:08 pm

Op zich prima, al vraag ik me af of voetballers gevoelig zijn voor zo'n prikkel. Maar het kan Ajax in ieder geval een aardig bedrag schelen. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 13, 2008 7:34 pm

Financieel gezien niet gek. Als je kampioen wordt, maakt dat kleine beetje niet heel veel meer uit, aangezien je dan toch geld uit de CL krijgt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Zuidema

Bericht door Zuidema » za dec 13, 2008 7:49 pm

Duke schreef:Op zich prima, al vraag ik me af of voetballers gevoelig zijn voor zo'n prikkel. Maar het kan Ajax in ieder geval een aardig bedrag schelen. :666.gif:
Hehe... :666.gif:

Op zich is die bonus een leuk idee, maar ik vind de prikkel zo te ver weg liggen. Pas na 34 wedstrijden of iets minder kunnen de spelers de beloning opstrijken. Duurt wel erg lang. Volgens mij kan je er beter bovenop blijven zitten met per wedstrijd die puntenpremie. En daar bovenop wel een bonus als de titel gepakt of de CL gehaald wordt. Heb je nog een extra prikkel in het slot van de competitie om er vol voor te gaan. En/en dus.

Plaats reactie