De Marco van Basten-topic
Moderator: mods
-
-
-
-
Wat heeft dat nou te maken of iemand hem een prima linksback kan vinden of niet? Onzin argument, alsof iemand dan het recht niet heeft om een mening te hebben omdat ie voor die tijd van een leeftijd was waar ie bewust niet zoveel van voetbal mee kan krijgen. Ga toch gauw fietsen. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar als je bijvoorbeeld een jaar of 30 bent mag je niet discussieren van iemand van 60 omdat je 30 jaar terug toch niet bestond.
-
-
Doe het dan met onderbouwde argumenten, als jij dat niet zo vind. Maar met zo'n uitspraak schiet niemand iets op.Donkey Shot schreef:Daniel_vT schreef:Ga toch gauw fietsen.en maar op mijn gevoel staan, hé.
Wanneer je maxwell een prima back vind vind ik een terechtwijzing niet misplaatst, daniel.
P.S. Hoezo is dat je moet gaan fietsen op je gevoel staan?
-
Het is inderdaad een goede voetballer, kan daardoor super inschuiven. In defensief opzicht is hij betrouwbaar, ik zeg dus niet dat dat zijn grootste kwaliteit is. En dat bij elkaar maakt hem zo'n uitzonderlijke voetballer.Donkey Shot schreef: wat lul je nou slap, msxwell moest het hebben van zijn aanvallende kwaliteiten. godverdomme, geef je vader eens!
en daar zijn we dan, inschuivend redelijk, verdedigend rampzalig. Heb jij het duo Siso meegemaakt? Dat was de reden dat Maxwell er zo tegen afstak. Bij die gasten vergeleken kwam je er gauw als beste van af. Maxwell was een timide zak paardenpoep die zich nog liet uitkappen door de cornervlag. Een walgelijke speler met een uiterst laakbaar karakter.Vedette-10- schreef:Het is inderdaad een goede voetballer, kan daardoor super inschuiven. In defensief opzicht is hij betrouwbaar, ik zeg dus niet dat dat zijn grootste kwaliteit is. En dat bij elkaar maakt hem zo'n uitzonderlijke voetballer.Donkey Shot schreef: wat lul je nou slap, msxwell moest het hebben van zijn aanvallende kwaliteiten. godverdomme, geef je vader eens!
-
- AT Toto winner 10/11
Een geweldige speler. Volledig terecht tot speler van het jaar gekozen, een aantal seizoen geleden. Verdedigend niet goed, maar aanvallend werkelijk geweldig.Donkey Shot schreef:en daar zijn we dan, inschuivend redelijk, verdedigend rampzalig. Heb jij het duo Siso meegemaakt? Dat was de reden dat Maxwell er zo tegen afstak. Bij die gasten vergeleken kwam je er gauw als beste van af. Maxwell was een timide zak paardenpoep die zich nog liet uitkappen door de cornervlag. Een walgelijke speler met een uiterst laakbaar karakter.Vedette-10- schreef:Het is inderdaad een goede voetballer, kan daardoor super inschuiven. In defensief opzicht is hij betrouwbaar, ik zeg dus niet dat dat zijn grootste kwaliteit is. En dat bij elkaar maakt hem zo'n uitzonderlijke voetballer.Donkey Shot schreef: wat lul je nou slap, msxwell moest het hebben van zijn aanvallende kwaliteiten. godverdomme, geef je vader eens!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
'Van Basten introduceert nieuw premiestelsel'
Geschreven op zaterdag, 13 december om 08:00
De nieuwe spelers van Ajax en Ajacieden die hun contract hebben verlengd na de komst van trainer Marco van Basten incasseren bij het binnenslepen van de landstitel maximaal driehonderdduizend euro. Dat meldt De Telegraaf in haar zaterdageditie. Daartegenover staat dat zij geen winstpremie meer ontvangen.
Het nieuwe premiestelsel is een idee van Van Basten, die vindt dat thuiswedstrijden tegen pakweg FC Volendam simpelweg gewonnen moeten worden en dat daar geen beloning tegenover hoeft te staan in de vorm van een winstpremie. Daarnaast zou de kampioensbonus een extra prikkel voor de selectiespelers moeten zijn.
Op basis van de oude contracten kregen de Ajacieden volgens de ochtendkrant drieduizend euro per punt, dus negenduizend euro bij een overwinning. Afgelopen seizoen haalde Ajax 69 punten en ontving een speler die elke wedstrijd in actie kwam 207 duizend euro. Nu is het 300 duizend euro of niks, waarbij aangetekend dat het bedrag naar rato van het aantal (mee)gespeelde wedstrijden wordt uitgekeerd.
VZ
Hehe...Duke schreef:Op zich prima, al vraag ik me af of voetballers gevoelig zijn voor zo'n prikkel. Maar het kan Ajax in ieder geval een aardig bedrag schelen.

Op zich is die bonus een leuk idee, maar ik vind de prikkel zo te ver weg liggen. Pas na 34 wedstrijden of iets minder kunnen de spelers de beloning opstrijken. Duurt wel erg lang. Volgens mij kan je er beter bovenop blijven zitten met per wedstrijd die puntenpremie. En daar bovenop wel een bonus als de titel gepakt of de CL gehaald wordt. Heb je nog een extra prikkel in het slot van de competitie om er vol voor te gaan. En/en dus.