De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 5:10 pm

joey schreef:Nou, dan zijn we daar klaar mee. Op deze manier vind ik het niet interessant om met jou te discussiëren.
Dát snap ik wel, argumenten zijn op zeker? :ajaxsmiley.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 5:10 pm

Natuurlijk, Wimpey slaat wat door. UEFA cup gewonnen, 2 CL finales en een halve final CL, dat is geen toeval. Volgens mij was Ajax de enige niet-Italiaanse club die de UEFA cup won in de periode 90-97
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 5:11 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:Nou, dan zijn we daar klaar mee. Op deze manier vind ik het niet interessant om met jou te discussiëren.
Dát snap ik wel, argumenten zijn op zeker? :ajaxsmiley.gif:
Dat zal het zijn, Neef.
Het stinkt aan alle kanten!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 04, 2008 5:13 pm

Man je bent helemaal niet geïnteresseerd in discussiëren, het enig wat je doet is tot vervelens toe je eigen negatieve instelling hier neer te kalken als een gebroken grammofoonplaat.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 5:19 pm

LucaS schreef:Natuurlijk, Wimpey slaat wat door. UEFA cup gewonnen, 2 CL finales en een halve final CL, dat is geen toeval. Volgens mij was Ajax de enige niet-Italiaanse club die de UEFA cup won in de periode 90-97
Met weemoed kijk ik als ouwe lul nog wel eens die video's, wat waren we tóen goed.... :blush.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » do dec 04, 2008 5:58 pm

Neefkens schreef:Op zijn minst niet consistent, tenminste inhoudelijk gezien, de toon is in alle gevallen hetzelfde: Alles is klote en dat zal ook altijd zo blijven.
Touché!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 04, 2008 6:14 pm

InnerHarbour schreef:
Man je bent helemaal niet geïnteresseerd in discussiëren, het enig wat je doet is tot vervelens toe je eigen negatieve instelling hier neer te kalken als een gebroken grammofoonplaat.
Joey discussieert hier meer dan jou anders.. het enige wat jij post is termen als azijnzeikers enz.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 04, 2008 6:20 pm

Ik vind discussieren met joey hartstikke leuk. :yourock.gif:

zullen we het trouwens weer over Van basten hebben?

Ronald!

Bericht door Ronald! » do dec 04, 2008 6:37 pm

Jöhnk schreef:Ik vind discussieren met joey hartstikke leuk. :yourock.gif:
Ik ook :onfire.gif:, maarrrrrr.... een onderdeel daarvan is dat je de ander op onjuistheden/inconsistenties wijst. Wat dat betreft gaat er hier niemand buiten de perken, want er wordt gewoon gereageerd op de argumenten die joey aandraagd voor z'n statements. Ik en anderen merken op dit op z'n minst inconsistent is met eerdere beweringen. Helemaal niet onredelijk dus. Het is dan ook onzin om te zeggen dat IH dit niet mag benoemen, puur omdat hij hier minder discussieert dan joey. Dan zou immers niemand joey meer mogen tegenspreken :smallgrin.gif:
Jöhnk schreef:zullen we het trouwens weer over Van basten hebben?
:ajaxsmiley.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 04, 2008 7:05 pm

Inderdaad, over MvB maar weer, want er breken spannende tijden aan: gaat ie Aissati, die bijna helemaal fit is, opstellen op 10? Gaat hij Cvit, die bijna fit is, opstellen op 9? Komen er in de winterstop een verdediger en een aanvaller bij?

Food for thought!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 04, 2008 7:37 pm

brigade zuid schreef:
Joey discussieert hier meer dan jou anders.. het enige wat jij post is termen als azijnzeikers enz.
Oh ik zal zeker niet zeggen dat ik hier zit om te discussiëren, ik lees meer en geef af en toe een opmerking. Joey daarentegen zit hier met een agenda. Sinds Marco van Basten zijn held JC de kans gaf om de boel voor de zoveelste keer in zijn leven in de steek te laten is hij bezig met een verbale oorlog tegen Ajax en in het bijzonder de eerdergenoemde van Basten op dit forum. Is dat zijn goed recht, jazeker, net zoals het mijn goed recht is om zo nu en dan hem te laten weten dat ik en zo te lezen ik niet alleen, er kotsmisselijk van wordt. Als dit forum een ignore functie had zou hij daar als eerste opstaan, hoefde ik die negatieve houding niet langer 30 maal per dag te zien.

Tot de tijd dat het verandert, die ignore functie dan, over het ophouden van Joey's gekanker maak ik mij geen illusies :ajaxsmiley.gif: , doe ik het op deze manier.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do dec 04, 2008 7:52 pm

Over Marco dan maar weer. :ajaxsmiley.gif:

Het raamwerk staat al, maar de as kan idd een hele nieuwe worden.
Steek weer terug, nieuwe TOPverdediger, Aissati en Cvitanich of de nieuwe spits?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 04, 2008 7:58 pm

Neefkens schreef:Over Marco dan maar weer. :ajaxsmiley.gif:
Toppertje he.... :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 04, 2008 10:19 pm

InnerHarbour schreef:Oh ik zal zeker niet zeggen dat ik hier zit om te discussiëren.
Dat beweert ook niemand, hahahaha. :drecul.gif: :aai.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 05, 2008 8:02 am

joey schreef:Ik zeg dat Cocu het verschil maakte, niet dat hij iets met Chelsea te maken had.
Alex was van Chelsea en Gomes werkte met Lemic.
Hiddink had in Eindhoven perspectief door die Chelsea-connectie, anders was hij veel eerder weggeweest.
Je formuleerde het alsof Cocu iets met Chelsea te maken had, en dat voor een schrijver :wink.gif:
Dat Lemic de raadgever was van Gomes heeft niets te maken met de banden van Lemic met Chelsea, wat je daarmee bedoelt is mij dan ook een raadsel.
En hoezo had Hiddink perspectief door de Chelsea-connectie ? Die connectie heeft Alex opgeleverd en dan hebben we het wel gehad met de positieve punten...ik heb geen idee hoe je erbij komt dat Hiddink anders veel eerder was vertrokken.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 05, 2008 9:26 am

Zo bedoelde ik het zeker niet. :blush.gif:

Hiddink zocht naar mogelijkheden om aan te haken, vandaar de deal met Chelsea. Dat bedoel ik. Hiddink werkte ook met Lemic om spelers binnen te halen. Onlangs heeft hij het nog opgenomen voor Lemic en De Visser. In zijn ogen heeft PSV zichzelf tekort gedaan door die mensen buiten de deur te zetten.

Maar goed,we dwalen af. :blush.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo dec 07, 2008 3:09 pm

Waarom houdt Van Basten toch vast aan deze samenstelling, het is toch a weken een veldspel om te janken? Gelukkig mocht Daley Blind debuteren en hij speelde ook totaal niet slecht.

In de slotfase zag ik ook iets moois: aanval is de beste verdediging. Volendam met 5 aanvallers tegenover 4 verdedigers, dan neem je een risico hoor.. Jammer dat het lef, dat die dotten van kansen opleverde, niet werd beloond, maar gelukkig werd het ons ook niet fataal.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 07, 2008 6:46 pm

Vedette-10- schreef: In de slotfase zag ik ook iets moois: aanval is de beste verdediging. Volendam met 5 aanvallers tegenover 4 verdedigers, dan neem je een risico hoor.. Jammer dat het lef, dat die dotten van kansen opleverde, niet werd beloond, maar gelukkig werd het ons ook niet fataal.
:confused.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 07, 2008 9:33 pm

Verdedigend staat het re-de-lijk, aanvallend staat het aardig. Het middenveld mist op dit moment iemand die de lijnen uitzet. Enoh kan het niet, Urby moet het vooral offensief doen en Lindgren... tsja... daar word ik niet echt warm of koud van.

Zou graag zien dat Ajax een speler koopt die op het middenveld durft te voetballen. Bal vragen/willen hebben en durft een bal door te spelen. Het gaat nu te vaak via teveel schijven waardoor het tempo eruit is. Zou niet weten wie deze speler zou moeten worden, maar een soort Litmanen zeg maar.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 08, 2008 11:37 am

wimpey schreef: :confused.gif:
Gemengde gevoelens :ajaxsmiley.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 08, 2008 12:31 pm

GangstaRiB schreef:Verdedigend staat het re-de-lijk, aanvallend staat het aardig. Het middenveld mist op dit moment iemand die de lijnen uitzet. Enoh kan het niet, Urby moet het vooral offensief doen en Lindgren... tsja... daar word ik niet echt warm of koud van.

Zou graag zien dat Ajax een speler koopt die op het middenveld durft te voetballen. Bal vragen/willen hebben en durft een bal door te spelen. Het gaat nu te vaak via teveel schijven waardoor het tempo eruit is. Zou niet weten wie deze speler zou moeten worden, maar een soort Litmanen zeg maar.
Aissati.
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 08, 2008 12:48 pm

De Dominee schreef:
GangstaRiB schreef:Verdedigend staat het re-de-lijk, aanvallend staat het aardig. Het middenveld mist op dit moment iemand die de lijnen uitzet. Enoh kan het niet, Urby moet het vooral offensief doen en Lindgren... tsja... daar word ik niet echt warm of koud van.

Aissati.
Het zou kunnen...... maar ik denk persoonlijk dat hij dat niet gaat redden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 1:08 pm

Een soort Litmanen is hij zeker niet. Hij mist de dynamiek van Jari en scoort veel minder.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 08, 2008 3:25 pm

Dynamiek heeft hij juist meer, alleen mist hij nog het inzicht en uitvoerbaar vermogen van Sneijder. Jari is geen spelmaker, vandaar dat ik Aissati niet met hem vergelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 3:31 pm

Vergis je niet. Litmanen liep een marathon, hoor. Hij zorgde dat hij aanspeelbaar was voor de verdediging, om vervolgens voor het doel op te duiken. Dat was zijn kracht: altijd aanspeelbaar.

Plaats reactie