Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 03, 2008 1:52 am

joey schreef:Poen, poen, poen, poen.... :welcome:

En het voetbal dan? :confused.gif:
27 Miljoen voor een speler met nog anderhalf jaar contract is echt ontzettend veel, Joey. Daarnaast weet iedereen toch ook wel dat zo'n transfer door Ajax niet tegen te houden valt. Sneijder, Huntelaar, Ibrahimovic, ze gooien allemaal hun kont tegen de krib als Ajax moeilijk begint te doen. Wanneer dit soort clubs zich melden kan Ajax alleen maar z'n best doen om het hoogste bedrag eruit te halen. Dat is hier -evenals met de transfers van Babel en Sneijder- weer erg goed gelukt. Het probleem is vaak dan ook niet het verkoopbeleid, maar het aankoopbeleid. Alles is afhankelijk van wat Ajax met dit geld doet. Een goed georganiseerde scouting kan er voor zorgen dat Ajax hier sterker uitkomt.

En om nog maar iets positiefs te noemen: talentvolle spelers over de hele wereld kunnen wederom zien wat voor uitstekende tussenstap Ajax is.

Overigens kan ik me nog een discussie herinneren met een aantal mensen die niet geloofden dat Huntelaar geen interesse had in een club als Manchester City (weet niet meer wie het was, Mr. Ajax?). Om even aan te tonen dat ik niet uit m'n nek lulde.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 7:07 am

Ajax.nl schreef:'Onvergetelijke jaren bij Ajax'

Amsterdam, 03 dec 2008
Klaas Jan Huntelaar verruilt Ajax in januari voor Real Madrid. ,,Ik heb bij Ajax en in Amsterdam een heel mooie tijd gehad’’, vertelt de 25-jarige spits, kort na het definitieve akkoord tussen zijn huidige én toekomstige club. Huntelaar vertelt over zijn bijzondere belevenissen en ervaringen.
Dinsdag kwam jouw transfer definitief rond. Hoe heb jij deze bijzondere dag beleefd?

Afbeelding
Klaas Jan Huntelaar: ,,Als héél apart. Al moet je dit ook gewoon nemen zoals het komt. Toch is het vooral apart, omdat ik dit nooit eerder heb meegemaakt. Mijn overstap van sc Heerenveen naar Ajax verliep toch iets anders. Dat was toen heftig, maar dit is veel heftiger. Het is weer een droom die uitkomt. Ook vanuit Spanje weten ze me nu trouwens te vinden. Er lagen vandaag al enkele Spanjaarden voor mijn deur!’’
Afbeelding
Woensdagochtend vlieg je naar Madrid. Enig idee wat je daar te wachten staat?

,,In ieder geval een medische keuring en een presentatie. Verder weet ik nog niet hoe het programma er verder uit ziet. Maar het wordt ook daar vast hectisch… Ik heb al wel gebeld met Wesley Sneijder en Johnny Heitinga. Zij tonen zich nu al zeer behulpzaam. Dat is erg plezierig, moet ik zeggen. Erg leuk om nu al wat mensen goed te kennen in Madrid. Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Rafael van der Vaart.’’

Huntelaar zorgt voor een hoogstandje in het bekerduel met FC Utrecht. De spits tekende die avond voor zijn honderdste treffer als Ajacied.
Afgelopen zomer waren er volop geruchten over een mogelijke transfer van jou naar het buitenland. Hoe kijk je daar op terug?

,,Manchester City was een club die serieus interesse toonde, maar zich op het laatste moment bij Ajax meldde. Ik ben blij dat Ajax en ik toen niet zijn ingegaan op de interesse van die club. Manchester City stond ook niet op mijn lijstje met interessante clubs. Nu ben ik vooral heel blij met Real Madrid. Wanneer de interesse van Real Madrid écht serieus werd? Dat was volgens mij een dag na de uitwedstrijd tegen HSV. Nog maar kort geleden dus.’’

Begin januari begin je bij je nieuwe club Real Madrid. Voor het zover is: hoe kijk je terug op jouw seizoenen als Ajacied?

,,Ik heb bij Ajax en in Amsterdam een heel mooie tijd gehad. Het was een periode waarin ik ook veel mooie en interessante mensen heb leren kennen. De reacties die ik van de mensen bij de club krijg, zijn ook mooi. Iedereen gunt het je. Iedereen vindt het jammer dat je in januari vertrekt, maar tegelijkertijd zijn ze ook blij dat je zo’n mooie stap mag maken. Nee, ik zal mijn jaren hier nooit vergeten.’’

Wat waren voor jou dé hoogtepunten?

,,Dat zijn toch de twee nationale bekers en de twee Johan Cruijff Schalen die we hebben gewonnen. Daarnaast vond ik ook de eerste wedstrijd tegen Internazionale, in de ArenA voor de Champions League, fantastisch. Ook dat is voor mij een hoogtepunt geweest.’’

Je revalideert van een enkelkwetsuur. Hoe zie jij de komende weken?

,,Dat hangt een beetje af van de afspraken die Ajax en Real Madrid hebben gemaakt. Ik ga voorlopig verder met mijn revalidatie en hoop op een snel en goed herstel. Een goed herstel is op dit moment het belangrijkste. En wie mijn plek kan innemen in de spits? Dario Cvitanich is een heel goede spits die nu een kans zal krijgen. Ik heb alle vertrouwen in de kwaliteiten van Dario. Daarnaast kan ook Luis Suarez goed uit de voeten op die positie.

,,Toen ik dinsdag hoorde dat de clubs er definitief uit waren gekomen, kreeg ik toch een apart gevoel. Ik ben blij dat Ajax ook een mooi bedrag ontvangt vanuit Madrid. 27 miljoen is een heel mooi bedrag. Het is een mooie zak geld.’’

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo dec 03, 2008 7:30 am

Tjonge jonge, JC-schalen als hoogtepunt.
Anyway, heel veel succes in Madrid, KJ! :ajaxscarf.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 03, 2008 7:41 am

Jammer dat je dat dan alleen weer leest.

Klaas, bedankt voor alles. Als je je huis in Vinkeveen houdt kom ik je vast nog wel weer eens tegen op het water! :ajaxsmiley.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo dec 03, 2008 7:43 am

Klaas Jan...bedankt voor de prachtmomenten en geluk in Madrid...zal toch raar zijn je koppie daar te zien... :sad.gif:
Laatst gewijzigd door Ramona op wo dec 03, 2008 7:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 03, 2008 7:44 am

Help me even hier hoor. Klaas is voor velen ongeschikt als Ajax spits, nu krijg je er nog een flinke zak geld voor en is het ook niet goed? Schiet mij maar lek.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo dec 03, 2008 7:51 am

Ik heb net nog eens wat beelden op YT zitten kijken. Uit alle hoeken en standen gaan de ballen erin. Deze spits die gaan we zeker nog missen.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo dec 03, 2008 7:55 am

Ik heb geselecteerd, dat is iets anders dan iets niet lezen.
JC-schaaltjes en KNVB-bekers: veel te weinig. KJ heeft een kampioenschap verdiend.
Laatst gewijzigd door SylvievdVaart op wo dec 03, 2008 8:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Harm

Bericht door Harm » wo dec 03, 2008 7:57 am

Dan had hij er twee jaar geleden ergens eentje extra in moeten schieten.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo dec 03, 2008 8:03 am

:antlers.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » wo dec 03, 2008 8:42 am

Thomas schreef:27 Miljoen voor een speler met nog anderhalf jaar contract is echt ontzettend veel, Joey.
Inderdaad...
Onbegrijpelijk dat Real zo ontzettend veel geld uitgeeft aan iemand die nog zoveel moet bewijzen en die nog maar een contract heeft voor 1,5 jaar.
Maar geweldig gedaan door Ajax natuurlijk !

Mocht Ajax dit geld verstandig gaan uitgeven, dan is het landkampioenschap bijna een eitje.

PS: Toch apart dat Ajax 4 jaar op rij wanprestaties neerzet (geen kampioen en CL), maar desondanks spelers voor enorme bedragen heeft verkocht.

Toppie

Bericht door Toppie » wo dec 03, 2008 8:54 am

Ajax en verstandig met geld omgaan , ik moet het allemaal nog zien. Door zijn vertrek neemt de druk alleen nog maar meer toe op de trainer en spelers wij eisen een kampioenschap en bij falen zal niemand dat pikken.

Geen CL of voorronde betekent nogmaals weer veel geld maar geen resultaat en wie wordt daar niet hopeloos van.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 9:04 am

Het is inderdaad veel geld. Als ik de tekst van Blind goed interpreteer, dan kan het totaal zelfs oplopen tot 20+7+1,5=29,5 miljoen. Daar moet dan nog een aantal zaken af (afschrijving 3 miljoen, 4,5%-1.3275k en Heerenveen bijdrage). Media spreekt van ruim 2 miljoen voor Heerenveen t/m 1 + 15% (4.075k) af.
Dan is er op Huntelaar toch ruim 21 miljoen winst gemaakt (maximale). Daar moeten we toch ons elftal mee kunnen versterken (2 verdedigers en een tweede talentvolle spits).
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo dec 03, 2008 9:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo dec 03, 2008 9:09 am

El Clavo schreef:Help me even hier hoor. Klaas is voor velen ongeschikt als Ajax spits, nu krijg je er nog een flinke zak geld voor en is het ook niet goed? Schiet mij maar lek.
Waarschijnlijk zijn het andere mensen. Ik vind KJH een superspits voor Ajax en ben het dan ook oneens met deze transfer (zoals eerder uitgelegd).
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo dec 03, 2008 9:11 am

Baseman schreef:Mocht Ajax dit geld verstandig gaan uitgeven, dan is het landkampioenschap bijna een eitje.
Forget it. Ajax gaat een tweederangs spitsen kopen voor het gevoel en laat het daarbij. In kwaliteit gaat Ajax er dus gewoon op achteruit. Byebye schaal.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo dec 03, 2008 9:13 am

Ajaciedjuh schreef:Dan is er op Huntelaar toch ruim 24 miljoen winst gemaakt (maximale). Daar moeten we toch ons elftal mee kunnen versterken (2 verdedigers en een tweede talentvolle spits).
Elke club weet dat we goed geboerd hebben en zal op zijn beurt weer een paar miljoentjues optellen bij de vraagprijs van zijn spits/verdediger.

Toppie

Bericht door Toppie » wo dec 03, 2008 9:18 am

LouisXIV & co schreef:
Ajaciedjuh schreef:Dan is er op Huntelaar toch ruim 24 miljoen winst gemaakt (maximale). Daar moeten we toch ons elftal mee kunnen versterken (2 verdedigers en een tweede talentvolle spits).
Elke club weet dat we goed geboerd hebben en zal op zijn beurt weer een paar miljoentjues optellen bij de vraagprijs van zijn spits/verdediger.
Louis het zit je hoog , maar ik geef je helemaal gelijk. De Kroonjuwelen worden weer verkocht en de fanatieke aanhang zit met de gebakken peren :icon_eek.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 9:23 am

Ajaciedjuh schreef:Het is inderdaad veel geld. Als ik de tekst van Blind goed interpreteer, dan kan het totaal zelfs oplopen tot 20+7+1,5=29,5 miljoen. Daar moet dan nog een aantal zaken af (afschrijving 3 miljoen, 4,5%-1.3275k en Heerenveen bijdrage). Media spreekt van ruim 2 miljoen voor Heerenveen t/m 1 + 15% (4.075k) af.
Dan is er op Huntelaar toch ruim 24 miljoen winst gemaakt (maximale). Daar moeten we toch ons elftal mee kunnen versterken (2 verdedigers en een tweede talentvolle spits).
Goeiemorgen, dan heb ik iets gemist. 24 miljoen winst nog wel...

Gaan we uit van die 20 miljoen. KJH heeft 9 miljoen gekost. Blijft 11 over. Daar gaat af het bedrag dat Ajax aan Heerenveen moet betalen en aan de clubs die KJH hebben opgeleid. (Bij H en K kunnen ze kantine gaan verbouwen, leuk voor die mensen), al met al ongeveer 4 miljoen. Zitten we op 7. Dan komt de fiscus nog langs, ik heb wel eens ergens gelezen dat die inhalig is. Al met al krijg je een leuk bedrag,maar lang niet wat jij suggereert. Er kan nog geld bijkomen, maar dat is er nog niet en bovendien deelt Heerenveen dan weer mee.
Het voordeel is, dat Ajax die 9 miljoen voor KJH al voor een flink deel heeft afgelost. Er komt dus wel geld in kas. Er kan dus best geïnvesteerd worden, maar reken erop dat aankopen duur zullen zijn. Alle clubs weten dat Ajax net dat geld heeft gebeurd.
Het stinkt aan alle kanten!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo dec 03, 2008 9:24 am

niet alleen je verkoopt je topspits, maar je verkoop ook je captain in mid season... te bizar gewoon.

En zou MvB/Blind nu hebben zien laten dat ze vertrouwbaar zijn met aankopen, je kan redeneren dat dit Ajax sterker kan maken. Maar tot nu toe, dit koppel is een fiasco.

Ik ben benieuw wie Huntelaar gaat opvolgen in de punt van het aanval, en of MvB eindelijk de zwak punten in elftal gaat aanpakken met dit geld.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo dec 03, 2008 9:29 am

Toppie schreef:
LouisXIV & co schreef:
Louis het zit je hoog , maar ik geef je helemaal gelijk. De Kroonjuwelen worden weer verkocht en de fanatieke aanhang zit met de gebakken peren :icon_eek.gif:
Serieus: als we in de afgelopen vier jaar een keer kampioen waren geweest, had ik dit een prima deal gevonden. Nu niet. Op dit moment moeten prestaties voor geld gaan. Ondernemen is inversteren, juist als het een tijdje slecht gaat. Juist om de negatieve spiraal (geen titel = geen CL = geen geld = spelers verkopen = geen titel) een keer te doorbreken. Dit geld is - hoeveel het ook moge zijn - feitelijk zonder waarde.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 03, 2008 9:34 am

El Clavo schreef:Help me even hier hoor. Klaas is voor velen ongeschikt als Ajax spits, nu krijg je er nog een flinke zak geld voor en is het ook niet goed? Schiet mij maar lek.
Je komt hier toch al langer, je weet toch dat het voor een aantal azijnzeikers hier nooit goed is.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo dec 03, 2008 9:36 am

InnerHarbour schreef:
Je komt hier toch al langer, je weet toch dat het voor een aantal azijnzeikers hier nooit goed is.
Onzin. De mensen die het niet in KJH zagen zitten, vinden dit een prima deal, de anderen niet. Ik zie geen inconsistentie in de beweringen op dit forum. Dat heel veel mensen tegen KJH waren en nu heel veel mensen tegen zijn vertrek is niet raar. Er zitten namelijk heel veel mensen op dit forum.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo dec 03, 2008 9:38 am

joey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Het is inderdaad veel geld. Als ik de tekst van Blind goed interpreteer, dan kan het totaal zelfs oplopen tot 20+7+1,5=29,5 miljoen. Daar moet dan nog een aantal zaken af (afschrijving 3 miljoen, 4,5%-1.3275k en Heerenveen bijdrage). Media spreekt van ruim 2 miljoen voor Heerenveen t/m 1 + 15% (4.075k) af.
Dan is er op Huntelaar toch ruim 24 miljoen winst gemaakt (maximale). Daar moeten we toch ons elftal mee kunnen versterken (2 verdedigers en een tweede talentvolle spits).

Gaan we uit van die 20 miljoen. KJH heeft 9 miljoen gekost. Blijft 11 over. Daar gaat af het bedrag dat Ajax aan Heerenveen moet betalen en aan de clubs die KJH hebben opgeleid. (Bij H en K kunnen ze kantine gaan verbouwen, leuk voor die mensen), al met al ongeveer 4 miljoen. Zitten we op 7. Dan komt de fiscus nog langs, ik heb wel eens ergens gelezen dat die inhalig is. Al met al krijg je een leuk bedrag,maar lang niet wat jij suggereert. Er kan nog geld bijkomen, maar dat is er nog niet en bovendien deelt Heerenveen dan weer mee.
Het voordeel is, dat Ajax die 9 miljoen voor KJH al voor een flink deel heeft afgelost. Er komt dus wel geld in kas. Er kan dus best geïnvesteerd worden, maar reken erop dat aankopen duur zullen zijn. Alle clubs weten dat Ajax net dat geld heeft gebeurd.
Deze kosten zijn doorgaans voor de kopende club.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 03, 2008 9:41 am

joey schreef:

Als we uitgaan van de 20 miljoen, dan is de winst op dit moment (20-3-2,65-0,9) is nog altijd 13,45 miljoen. Maximaal ruim 21 miljoen winst (24 is niet correct, daar was de afschrijving nog niet van afgehaald).

Jesse

Bericht door Jesse » wo dec 03, 2008 9:51 am

LouisXIV & co schreef:
Toppie schreef:
LouisXIV & co schreef: Elke club weet dat we goed geboerd hebben en zal op zijn beurt weer een paar miljoentjues optellen bij de vraagprijs van zijn spits/verdediger.
Serieus: als we in de afgelopen vier jaar een keer kampioen waren geweest, had ik dit een prima deal gevonden. Nu niet. Op dit moment moeten prestaties voor geld gaan. Ondernemen is inversteren, juist als het een tijdje slecht gaat. Juist om de negatieve spiraal (geen titel = geen CL = geen geld = spelers verkopen = geen titel) een keer te doorbreken. Dit geld is - hoeveel het ook moge zijn - feitelijk zonder waarde.
Louis, als we ondanks alles wél kampioen worden dit jaar, is het dan weer allemaal goed?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gesloten